ACADEMY FW 190 A6/8 1/72 de Mitu Andrei Alexandru
Kitula fost achizitionat de la Magazinul Unirea, de undeva de la etajul 3acum doi sau trei ani. Turnarea este foarte buna, presupun ca decalitate standard pentru Academy, dar la mine fiind primul kit de laaceasta firma, mi-au creat o impresie foarte buna. Detaliuldin baia trenului de aterizare este foarte bun, cum nu gasesti la multealte modele de la alte firme. Gravarea este si in pozitiv si innegativ, inclusiv nituri acolo unde este cazul. Nivelul de bavuri este la minim, ca sa nu spun inexistent, iar punctele de turnare si de aerisire sunt plasate destul de bine.
La prima vedere, imbinarea se face destul de bine, cu unele rezerve in ceea ce priveste imbinarea santurilor intre jumatatile fuzelajului. Interiorul este foarte putin detaliat, plansa de bord fiind de-a dreptul hilara. Din aceasta cauza am achizitionat de la Eduard un set PE de detaliere, din seria celor deja vopsite. Desi nu se mai vede aproape nimic prin cupola, la o privire mai atenta se pot vedea diferentele. Cu toate ca initial l-am luat fara un scop anume, undeva in timp am decis sa il fac cu inmatriculare Romaneasca imediat dupa 23 August 1944 (cu crucile lui Mihai, inainte sa fie predate la rusi).
Ca de obicei, constructia a inceput cu realizarea cokpitului. Aici au fost folosite majoritatea pieselor din setul de la Eduard. Aceste seturi gata vopsite, te ajuta foarte mult, mai ales daca nu esti un foarte mare fan al scrachbuildingului. Aparatul meu fiind putin mai vechi, nu am putut realiza niste fotografii foarte bune, dar oricum se poate observa aspectul general. Interiorul a intrat destul de usor intr-e cele doua jumatati ale fuzelajului, care s-a inchis si el fara probleme.
Aripile s-au potrivit si ele foarte bine. Doar la partea superioara, la imbinarea cu fuzelajul a fost nevoie de putin superglue, in loc de chit, dar la final, totul a iesit OK.
Macheta a fost vopsita cu RLM 76 pe intrados, iar pe extrados cu RLM 81/82. Am pus pe deriva tricolorul, iar pe intrados si pe fuzelaj, dungile galbene specifice frontului de est. Motlingul de pe lateralele fuzelajului a fost facut cu o pensula veche, cu perii mai dusri si mai rasfirati.
| FW 190 05.jpg (click pentru a mari) | | FW 190 04.jpg (click pentru a mari) | Dupa realizarea camuflajului, am dat un strat de lac lucios SINTO, dupa care am lipit decalurile originale ale machetei, care oricum erau invechite si ingalbenite. Peste ele am dat cu vopsea alba lucioasa, in mai multe randuri, in asa fel incat se se mai vada cate ceva din vechea inmatriculare. Aplicand logica mea si nu cea a celor care au desenat profilele color ale acestui avion in cartile de la modelism si Aeromagazin, am considerat ca aceasta vopsea alba a fost folosita pentru a acoperi toate insemnele, inclusiv si cele de pe aripi.
| FW 190 08.jpg (click pentru a mari) | Dupa ce s-a uscat vopseaua alba, am aplicat decalurile luate de la o macheta Parcmodels si am aplicat la final un strat de lac semimat SINTO. Macheta a putut fi vazuta la Muzeul Aviatiei.
| FW 190 09.jpg (click pentru a mari) | | FW 190 10.jpg (click pentru a mari) | |