(AN) Messerschmitt 323 D1 Gigant, Italeri 1/72 Imprimare
Articole modelism - Avioane, elicoptere, si orice altceva zboara
Scris de Tudor Nicorici   
Monday, 10 October 2005
Me 323 D1 Gigant, Italeri, 1/72
Istoric:
Messerschmitt 323 a fost un derivat din planorul Me 321 şi a început să fie fabricat în 1941 producţia ajungând la 210 aparate. Era echipat cu 6 motoare Gnome Rhone şi pentru decolare cu 8 JATO(Jet Assisted Take Off). Motoarele franceze au fost alese pentru că puteau fi fabricate în Franta fără a deranja producţia de motoare autohtone din Germania. Fuselajul era fabricat din lemn si pânză peste o structură din ţevi de oţel, iar aripile doar din lemn şi pâinză. Acest remarcabil cărăuş putea transporta 2 camioane de 4 tone sau 120 de oameni sau un tun remorcat de 88mm cu muniţie si servanţi sau 8700 de pâini J. A fost folosit pe frontul rusesc şi pe teatrul mediteraneean. Se pare că până la sfârşitul anului 1944 nici un aparat nu mai era operativ toate fiind doborâte.
Echipajul, la varianta standard, era constituit din 5 oameni, 2 piloţi, 2 ingineri de zbor şi un operator radio. Uneori mai făceau parte din echipaj şi 2 mitraliori. Era foarte nepopular printre piloţi deoarece comenzile erau foarte greoaie necesitând eforturi fizice deosebite şi pentru că datorită dimensiunii era foarte uşor de reperat de către vânătoarea inamică.
Specificaţii:
Motoarele Gnome-Rhone 14N 48/49 14, în stea, răcite cu aer aveau 990 cp.

- Viteza maximă de 218 km/h.

- Raza de acţiune de 1.100 km

- Anvergura 55m, lungime 28,5m.

Versiunea E2 era înarmată cu 2 tunuri de 20mm şi 7 mitraliere de 13 mm şi 4 de 7,92 mm care erau operate de mitraliori suplimentari, ingineri şi de către operatorul radio.

 

 

 

Construcţie:
Kitul Italeri e cu o gogomănie chiar pe boxart unde scrie mare Me 321 iar desenul arată un 323. Varianta construită este un D1. Kitul este format din 6 rame cu piese din plastic gri deschis şi una cu piese transparente. Piesele sunt cu detalii în pozitiv, cu mici bavuri şi unele uşor descentrate. Decaluri puţine si părţi vitrate uşor neclare
. Totuşi e singurul kit de pe piaţă, din păcate scos din producţie. Dar presimt o reeditare.
Asamblarea a durat destul de mult timp datorită complexităţii kitului. Instrucţiunile sunt clare şi usor de urmat. L-am fost vopsit cu RLM 65 pe intrados iar pe extrados o schemă formată din RLM 70 şi 71. Interiorul cu RLM 02, cofele cu RLM 23 iar partea inferioară a motoarelor cu RLM 04 toate vopselele fiind Gunze acrilice. Între vopsirea de bază şi aplicarea decalurilor am suflat un start de Future. După aplicarea decalurilor am suflat urmele de fum(Tamiya Smoke) inspirându-mă dintr-o pozele avute la dispoziţie. În final l-am sigilat cu lac Satin MM şi am aplicat uşoare urme de cretă pastel albă pentru a da un uşor efect de decolorare.
Kitul ofera 2 înmatriculări una din sudul Italiei şi una de pe frontul sovietic. L-am montat cu botul deschis pentru că urmează să primească drept masă un kit de la Airfix, semicamion ce tractează un tun de 88mm. Sper ca gafa (să nu-i zic nesimţirea) cu 1/76 în loc de 1/72 cât au scris pe cutie, să nu fie deranjantă când le pun pe rampa din bot.
Per total un kit complex, destul de greu de construit datorită dimensiunilor şi a detaliilor numeroase, dar satisfacţia faptului că l-ai terminat e destul de mare. Îl recomand tuturor, deşi în momentul de faţă se găseşte doar pe unele situri cu kituri la mâna a doua la preţuri pipărate.

(Sursele au fost instrucţiunile kitului si diverse surse de pe internet)

Spor,

 

Bill
restul pozelor sunt AICI

Comentarii pentru "(AN) Messerschmitt 323 D1 Gigant, Italeri 1/72"

Puteti comenta acest articol in cadrul forumului de discutii al acestui site. Pentru acest articol a fost creat un topic separat de discutii, tot ce trebuie sa faceti pentru a il deschide este sa urmati legatura de mai jos.

Click pentru a comenta articolul "(AN) Messerschmitt 323 D1 Gigant, Italeri 1/72" pe forum (0 comentarii deja)

Pentru a putea posta mesaje in cadrul forumului este necesar sa fiti inregistrati. In cazul in care nu aveti un cont, va puteti inregistra aici: Inregistrare cont

Ultima actualizare ( Friday, 24 October 2008 )