Focke Wulf 190 A4, Hannes Trautloft Imprimare
Articole modelism - Avioane, elicoptere, si orice altceva zboara
Scris de Tudor Nicorici   
Tuesday, 09 May 2006
Poza10.jpg
Focke Wulf 190 A4, , pilotat de Jagdgeschwadder 54 Kommodore, Obstlt Hannes Trautloft, Siverskaja/URSS, iarna 1942-1943.
Kit Tamiya, 1/48, Focke Wulf 190 A3 cu conversie Eagle Parts pentru varianta A4.

Hannes Trautloft (1912-1995) s-a născut în 3 martie 1912 în Grossobringen, Thüringia. A intrat în luptă în războiul civil din Spania în 1936 zburând pe un Heinkel 51 şi a fost primul pilot german care a înregistrat o victorie în acest conflict. Ulterior când au fost utilaţi cu prototipuri de Bf 109 a zburat printre primii pe acest faimos avion. De la început a zburat cu o inimă verde pe prototipul V3, aceasta fiind simbolul privinciei lui natale Thüringia. A încheiat conflictul din Spania cu 5 victorii la activ. În Polonia a fost Staffelkapitän al 2./JG 77 fiind avansat căpitan şi devenind Gruppenkommanduere al III./JG 51 în 19 septembrie 1939.Întâlnirea lui cu Jg 54 se produce în momentul în care datorită eşecului operaţiunii “Adler Tag” “Ziua vulturului” în august 1940, Reichmarsallul Hermann Goering îin loc să-şi asume vina pentru strategia defectuoasa a dat vina pe lipsa de agresivitate a piloţtilor şi a dispus înlocuirea unor comandanţi mai învârstă. La Jg 26 a ajuns Adolf Galland iar la Jg 54 Hannes Trautloft. A fost practic părintele Jg54 sub comanda sa devenind una dintre cele mai cerute escadrile de escortă, de către echipajele bombardierelor, în ceea ce rămăsese din Bătălia Angliei, a doua escadrila fiind Jg 26. A participat cu escadrila sala Operaţiunea Barbarossa luptând deasupra stepelor Rusiei fiind decorat cu Ritterkreuz în 27 iunie 1941, pentru atingerea pragului de 20 de victorii şi pentru calităţile de comandant. În 4 decembrie 1941, Trautloft a luat decizia ca toate avioanele escadrilei să poarte emblema cu inimă verde. A zburat tot timpul pe Bf 109 spre sfârşitul anului 1942 a trecut pe FW 190 şi a mai obţinut încă 25 de victorii până a fost numit Jagdflieger Inspektor Ost (Inpector al aviaţiei de vânătoare pe frontul de Est). Onoarea a fost umbrită de tristeţea faptului că a fost nevoit să părăsească Jg 54 de care era atât de ataşat.
Implicarea în « Revolta vânătorilor » din 1945 a dus la îndepărtarea sa din funcţie, fiind mutat la « 4 Fliegerschule Division » (Şcoala de zbor, Divizia 4)unde a fost ţinut până la terminarea războiului. În renăscuta Forţă Aeriană Germană a ajuns la gradul de General locotenent, îndeplinind funcţia de Inspector General. A fost foarte activ în multe organizatii de veterani până la decesul sau survenit în anul 1995.
Trautloft s-a distins prin calităţi remarcabile de comandant dar şi prin abilităţile de pilot. În total a zburat în 560 de misiuni şi a avut 57 de victoriidin care 45 pe frontul de Est. Alături de alţi aşi precum Molders, Marseille, Galland, Lutzow, nu a ajuns printre primii din motivul că datorită calităţilor de comandant a fost numit intr-o funcţie de comandă. Dar daca Trautloft, Galland, Lutzow nu erau retraşi la sol şi Marseille nu ar fi murit în acel nefericit accident, cu siguranţă ar fi ajuns acolo unde le este locul.

Poza7.jpg
Poza7.jpg (click pentru a mari)

Iarna 1942-1943 a fost una specială pentru Jagdgeschwadder 54 , aparatele lor FW190 A4 fiind camuflate de iarnă. Există mai multe poze cu A4 din acea perioadă şi toate sunt un subiect extrem de interesant pentru un modelist.

Kitul

Tamiya, 1/48, Fw 190 A3, kit de conversie Eagle Parts de A4. Îninterior PE-zoom, Eduard. Conversia a fost compusă din direcţienouă, antena de A4 şi evacuările gazelor de eşapament varianta târzie. Decalurile suntSuperscale cu o mare eroare la inima verde Jg 54, unde emblema Grupei 1este greşită. Voi repara aceasta eroare conştientă, luând inima de la decalurile kitului deFW 190 A4, 1/48, Hasegawa care are chiar această înmatriculare,apariţia lui fiindpreconizată luna viitoare. Trenul de aterizare este şi el eronat fiinduşor mai scurt şi cu rotile subdimensionate vizibil (mulţumesc, frateDragoş). Roţileau fost înlocuite cu unele corecte din răşină, fabricate deCutting Edge. Am neglijat eroarea de dimensiune a trenului datorităfaptului că era de doar 17,1 mm la avionul real(http://www.clubhyper.com/reference/fw190landinggear_2.htm) şi se poatetrece peste o atât de mică diferenţă.

Poza8.jpg
Poza8.jpg (click pentru a mari)

Kitul s-a fituit excelent. După montare am aplicat un strat de bazăTamiya şi am făcut o şlefuire uşoară. După mascări şi demascări amvopsit părţile galbene de la capetele intradosului planelor, inelul galben din faţa deriveişi capota inferioară a motorului cu RLM 04 Gunze. Apoi am aplicatschema clasică de camuflaj (RLM 74/75/76) de pe Fw 190 A4 din acei ani.
Pe laterale am coborât cu camuflajul uşor mai jos efectul dedecolorare fiind mai vizibil pe RLM 74/75 decât pe 76. Am folosittot vopsele acrilice Gunze.
A urmat aplicarea albului folosind Vallejo Acrilics pentru aerograf,aplicând straturi superficiale repetate. Am încercat să găsesc unechilibru să nici nu devină alb complet dar să nici nu fie zone prea decolorate. Parţial am reuşit dar se putea şi mai bine.A urmat un strat de Future şi o spălare pe intrados cu un amestec detuş negru şi maro, apă distilată şi un pic de acool izopropilic. Peextrados şi laterale am folosit acelaşi tuş negru foarte diluat încercând să fac cât maipală culoarea să nu apară un contrast prea mare între limia panourilorşi alb. Au urmat urmele de fum de la eşapamente aplicate cu aerograful folosind TamiyaSmoke. Am mers pe o variantă nu foarte afumată atât cât am pututobserva din poza avută la dispoziţie. Am mai executat câteva mici pete de murdăriepe bot şi în alte zone erogene ;-), unele dupa poză altele dinpropria imaginaţie bolnavă.După un nou strat de Future a urmat aplicarea decalurilor care, aşa cumspuneam, au o mare eroare la emblema Jg54. Restul decalurilor s-auprezentat bine fiind totuşi sensibile la tratamentul cu Gunze Mr. Mark Softer. După un nou strat de Future a urmat spălarea zonelor unde au aparutdecalurile.

poza13.jpg
poza13.jpg (click pentru a mari)

În paralel au fost vopsite băile trenului, trenul de aterizare(RLM 02)unde am aplicat conducta principală de la sistemul hidraulic, parteamobilă a cupoleişi elicea (RLM 70 Gunze). În final am asamblat toate părţile şiam dat cu un strat de lac satin Model Master. Am optat pentru ovariantă cu cupola uşor întredeschisă să nu mai zică fraţii că fac numai cupoleînchise. Încă o sesiune de murdăriri discrete cu pigmenţiTamiya smoke şi decolorări cu snow şi ampus firul antenei. A urmat prăfuirea anemică a roţilor, aplicareatubului Pitot şi găurirea cu ac de seringă foarte subţire, a gurilor defoc.

Poza1~0.jpg
Poza1.jpg (click pentru a mari)

Asta a fost aventura mea hibernală, sper să vă placă. Aştept, ca deobicei, critici/propuneri/sfaturi/sugestii/reclamaţii. Câteva,importante, am primit chiar pe parcursul montării de la câţiva frăţiori, le mulţumesc din nou.
( informaţiile despre Hannes Trautloft au fost culese din mai multe situri de pe internet)

Alte poze gasiti AICI

Spor,
Bill
P.S. se pregăteşte Bf 109 G6 “Red tulip” Hermann Graf

Comentarii pentru "Focke Wulf 190 A4, Hannes Trautloft"

Puteti comenta acest articol in cadrul forumului de discutii al acestui site. Pentru acest articol a fost creat un topic separat de discutii, tot ce trebuie sa faceti pentru a il deschide este sa urmati legatura de mai jos.

Click pentru a comenta articolul "Focke Wulf 190 A4, Hannes Trautloft" pe forum (0 comentarii deja)

Pentru a putea posta mesaje in cadrul forumului este necesar sa fiti inregistrati. In cazul in care nu aveti un cont, va puteti inregistra aici: Inregistrare cont

Ultima actualizare ( Friday, 24 October 2008 )