Fw-190 A-3 Tamiya 1/72 Imprimare
Scris de Aurelian Sideri   
Saturday, 12 January 2008
FW190 A3 1/72 Tamiya

Fw190 este unul din vanatorii mei prefarati. Am ales acesta macheta deoarece imi doream celebra inmatricularea cu cap de vultur de la 8/JG2. Norocul a fost ca acesta macheta pare a fi si ce mai corecta din cele existente la 1/72. Este o macheta bine facuta, cu multe detalii si se monteaza usor.

Mi-am dorit o cabina foarte detaliata si am achizitionat fotoechurile de la Eduard SS203 COLOR ZOOM. Daca ar fi sa mai montez din nou acesta macheta probabil ca as folosi aceste fotoechuri mai selectiv. Mai exact:

  • Panourile laterale au fost mai late decat ar fi incaput in cabina. Diferenta 1.5mm pe fiecare parte a trebuit ajustata.
  • Panoul de bord era mai lat mai ales in partea de jos.

 

FW190A3 006 FW190A3 010

Centurile sunt corecte insa au prea multe piese. Au fost greu de montat, avand in vedere ca scaunul era exact cat spatiul din cabina. Palonierele aratau bine pana la inchiderea fuselajului, pentru ca din acel moment nu au mai fost vizibile. Cateva piese nu le-am putut utiliza datorita dimensiunii lor...

Partea de interior am vopsit-o in RLM 02 Tamiya XF-22 RLM GREY.

Dupa asamblarea pieselor principale, toata macheta a fost vopsita in argintiu si apoi cu negru am subliniat toate imbinarile de panouri.

FW190A3 042

Culorile de camuflaj le-am facut din Duco. Am dat mai multe straturi de vopsea bine diluata din ce in ce mai inchisa. Am mascat culoarea deschisa de pe aripi cu plastilina Tac Patafix pentru a vopsi culoarea mai inchisa.

FW190A3 013

Aplicarea decalurilor a fost foarte anevoiasa. Vulturul de pe bot trebuie sa se muleze pe multe forme. Am folosit mai multe feluri de solventi pentru a putea sa mulez aceste decaluri. In fantele de aerisire de pe fuselaj am pus cu grija chiar Nitrosolv dupa ce in prealabil perforasem usor acel decal. Efectul a fost cel scontat si decalul intrat in fantele fuselajului. Unul dintre decaluri mi-a creat probleme pentru ca ‘s-a spart' inainte de a se desprinde de hartia suport. Acea parte a trebuit reconstituita din alte decaluri. Ceea ce am descoperit dupa accidetul mentionat a fost ca pentru a se desprinde de hartie aceste decaluri trebuiesc inmuiate mult mai mult decat alte decaluri. In ansamblu aceste decaluri sunt foarte corecte ca desen, sunt de calitate buna iar suportul lor este aprope invizibil dupa ce se usuca pe macheta.

In acest stadiu am inceput conturarea demarcarii dintre panouri cu ajutorul culorilor acrilice de pictura. Peste acestea am adaugat umbre de gri si negru date din aerograf.

La sfarsit am aplicat o strat foarte fin de Metalizer Sealer de la Testors.

Mitralierele din fuselaj au ramas cele ale machetei, pe care doar le-am perforat pentru a figura orificiul tevii. Tunurile din plan si tubul pitot sunt facute din ace de siringi cu grosimea de 0.9 si 0.7. Mitralierele din planuri sunt rasini de la Aires.

Semanlizarile din planuri si deriva sunt facute din fir plastic transparent creat prin topirea unei grape de la cupola machetei.

FW190 A3 1/72 Tamiya FW190A3 034

Pesonajele de ambient sunt opera lui Wurger.

Pentru cei care isi doresc un FW la 1/72 recomand acesta macheta fara rezerve.

Aurelian

FW190 A3 1/72 Tamiya FW190 A3 1/72 Tamiya IMG_9558
FW190 A3 1/72 Tamiya FW190 A3 1/72 Tamiya FW190 A3 1/72 Tamiya

Pozele la dimensiunile lor originale se pot deschide fie facand click pe variantele lor reduse din interiorul articolului, fie vizitand galeria asociata acestui articol care se gaseste aici: Fw-190 A-3 Tamiya 1/72

Comentarii pentru "Fw-190 A-3 Tamiya 1/72"

Puteti comenta acest articol in cadrul forumului de discutii al acestui site. Pentru acest articol a fost creat un topic separat de discutii, tot ce trebuie sa faceti pentru a il deschide este sa urmati legatura de mai jos.

Click pentru a comenta articolul "Fw-190 A-3 Tamiya 1/72" pe forum (17 comentarii deja)

Pentru a putea posta mesaje in cadrul forumului este necesar sa fiti inregistrati. In cazul in care nu aveti un cont, va puteti inregistra aici: Inregistrare cont

Ultima actualizare ( Friday, 24 October 2008 )