Fw-190 F8 Imprimare
Scris de Tudor Nicorici   
Wednesday, 13 February 2008

Scurta istorie 

Despre avionul Fw 190 A/F s-a mai scris fiind un avion foarte cunoscut, asa ca ma voi rezuma la câteva cuvinte despre variantele F si în special despre F8.

Datorita succesului înregistrat de Fw 190 A, RLM s-a gândit sa-l foloseasca si pentru alte destinatii ca si vânator-bombardier usor, fiind vazut ca înlocuitor al învechitelor Henschel 123 si partial al Junkersului 87 Stuka.

Astfel RLM ordona la începutul anului 1942 dezvoltarea unui derivat al variantei A, care sa aiba rol de atac si de suport din apropiere (Schlachtflugzeug). În mai  testele au fost facute cu un A-0/U4 modificat prin adaugarea de console ETC 50 pentru bombe pe intradosul planelor dar si prin modificarea consolei pentru rezervor suplimentar în ideea de a putea fi înlocuit cu o bomba. Rezultatele au fost promitatoare  proiectul continuând. De la început cea mai mare problema a fost greutatea prea mare a avionului datorata si adaugarii de blindaj suplimentar pentru protectia împotriva focului de la sol, blindajul suplimentar fiind  prevazut la rezervoarele de carburant si motor. În prealabil s-a renuntat la blindajele suplimentare laterale din cocpit . Decizia a fost luata deoarece cresterea greutatii avionului a dus la reducerea performantelor. Din acelasi motiv aparatul nu a fost prevazut cu noile jambe consolidate ale trenului de aterizare  în schimb fiind  crescuta presiunea în cilindrii ce absorbeau socul.

O alta modificare importanta la variantele de atac a fost eliminarea unei perechi de tunuri din aripi (MG FF) desi  scoaterea lor nu a dus la îmbunatatiri semnificative.

Variantele produse  au fost F1/F2, F3, F8 si F9 diferentele principale între variante fiind la consolele bombelor si la înarmare.

Varianta F8 a fost cea mai produsa din seria F fiind bazata pe versiunea A8. Productia a început în martie 1944 la fabrica Arado din Warnemunde si în aprilie în fabrica NDW-Wismar. Era echipata cu un motor BMW 801 D-2, în stea, adaptat pentru combustibilul de 96 de octani. Echiparea era asemanatoare cu cea a versiunii A8, putine aparate fiind dotate cu filtrul antinisip(fata de variantele anterioare de F).  În a doua jumatate a anului 1944 a fost introdusa o noua cupola, mai bombata, pentru a îmbunatati vizibilitatea pilotului în spate, foarte importanta în misiunile de bombardament-vânatoare. Armamentul era compus din doua mitraliere MG 131 în fuselaj si doua tunuri de 20 mm MG 151/20 în aripi.

La începutul anului 1944, datorita situatiei dificile de pe frontul de Est, Luftwaffe avea nevoie disperata de un avion de atac capabil sa distruga vehicule blindate, inclusiv tancuri grele. În aceasta situatie a devenit vital sa înarmeze FW 190 F cu alte arme ofensive decât bombele. Dupa câteva încercari sortite esecului, F8 a fost înarmat cu  sistemul Panzerblitz 1 (Pb 1) format din 6 sau 8 rachete R4M. Cu aceste rachete F8 era capabil sa distruga un tanc de la 200m (blindaj de 90 mm). A urmat Pb 2 dar si alte sisteme, de exemplu torpilele. Seria F8/R a avut console pentru bombe si armament modificat la unele modele.

O istorie detaliata a acestor variante gasiti aici : http://www.fighter-planes.com/info/fw190.htm

07

Avionul prezentat face parte din 2/Sg4 care lupta în nordul Italiei foarte aproape de linia frontului. Camuflajul suplimentar era foarte necesar deoarece datorita proximitatii frontului raidurile aviatiei aliate erau foarte dese si aparatele trebuiau camuflate mai bine pentru vederea din aer. Balkankreuzurile de pe extradosul planelor si svasticile de pe deriva sunt acoperite aproape total, iar partea vizibila din aer a inelului alb din fata cozii e acoperita de tot. Bk-urile de pe semifuselaje sunt doar putin acoperite la margini. Numarul  « 10  negru », la fel ca si emblema escadrilei au fost aplicate ulterior camuflarii suplimentare. Tocmai acest camuflaj deosebit m-a atras la aceast avion si m-a determinat sa-l montez. El este înarmat cu  4 bombe de 50 Kg fixate în console pe intradosul planelor.

Sursele informatiilor sunt situl de mai sus si cartea : JAGDWAFFE Vol.4 Section 4: The Mediterranean 1944-1945

Kitul

Tamiya, Focke-Wulf FW 190 F8, 1/48, PE colorat Zoom Eduard si masca Eduard.

Kitul s-a îmbinat foarte bine si nu a necesitat multa bataie de cap. Dupa terminarea interiorului si montarea pieselor principale a urmat un strat de primer Tamiya. Apoi mascare si vopsirea capotajului ventral galben si a capetelor planelor albe.  În continuare  preumbrire pe intrados si vopsirea cu RLM 76, deoarece camuflajul  de fabrica pe aceste aparate a fost clasicul 74/75/76.

Am suflat apoi pe extrados si semifuselaje cu un strat de RLM 79 Gunze, urmat de un strat de Future si am aplicat apoi Bk-urile de pe plane, svasticile de pe deriva si unele stencilsuri.

01

Dupa o noua suflare cu Future am aplicat un strat usor de RLM 79 pentru acoperirea partiala a însemnelor si  acoperirea  partii de sus a inelului alb din fata cozii. Dupa uscare am aplicat petele de RLM 80 Gunze cu aerograful H&S Evolution, freehand. A urmat ….surpriza…un strat de Future peste tot ai aplicarea  decalurilor cu emblema escadrilei, Bk-urile de pe laterale si toate decalurile de pe intrados. Apoi, pe extrados si laterale, am aplicat pe alocuri un strat extrem de subtire cu RLM79 diluat mai tare pentru estomparea petelor de RLM 80. Un strat de Future si am facut prespalarile peste tot, cu clasicul amestec de tus+apa distilats+ alcool izo. De data asta datorita culorilor camuflajului am folosit tus maro cu putin negru.

02

În paralel am mascat cupola, am suflat un strat de RLM 66 urmat de unul de RLM 79. Pe partea dorsala am aplicat câteva pete de RLM 80 deodata cu cele de pe restul avionului, în pozitia cupolei închisa. Tot în aceasta perioada am suflat coafa elicei, la care am folosit masca pentru spirala de la Eduard. Un strat alb, aplicarea mastii, un strat negru, înlaturarea mastii si un strat de Future pentru fixare.

03
04
05
06

Am montat apoi elicea cu cofa cu tot, jambele(la care am postat conducta principala), rotile,  tunurile din aripi (care au fost înlocuite cu tub din ac de seringa), scara, tubul Pitot si antenele de dedesubt.  A urmat suflarea cu lac satin MM pentru sigilare si montarea cupolei în pozitia deschis. Postarea firului antenei, simularea izolatorilor cu superglue gel, urmele de fum de la esapamente si câteva mici murdariri. Finalul l-a adus operatiunea de prafuire a rotilor.

17
09
18

Mi-a facut placere sa montez acest kit, Tamiya fiind renumiti pentru fitul perfect si lipsa problemelor.  Iar înmatricularea deosebita si originala a fost cireasa de pe tort :-)

Ca de obicei astept întrebari, sugestii, reclamatii, sesizari,  delatiuni Wink

Spor,
Bill Smile

Pozele la dimensiunile lor originale se potdeschide fie facand click pe variantele lor reduse din interiorularticolului, fie vizitand galeria asociata acestui articol care segaseste aici: Fw-190 F8

Comentarii pentru "Fw-190 F8"

Puteti comenta acest articol in cadrul forumului de discutii al acestui site. Pentru acest articol a fost creat un topic separat de discutii, tot ce trebuie sa faceti pentru a il deschide este sa urmati legatura de mai jos.

Click pentru a comenta articolul "Fw-190 F8" pe forum (9 comentarii deja)

Pentru a putea posta mesaje in cadrul forumului este necesar sa fiti inregistrati. In cazul in care nu aveti un cont, va puteti inregistra aici: Inregistrare cont

Ultima actualizare ( Friday, 24 October 2008 )