Hawker Hurricane - Uriasul Credincios |
Thursday, 20 December 2007 | ||||
Succesul deosebit de care s-a bucurat aeroplanul ca nou mijloc de lupta dupa primul razboi mondial, a generat o noua atractie catre acest mijloc de transport din partea conducatorilor militari. In acest context, Aeronautica Regala Romana a comandat aproximativ 50 de bucati din care a primit numai 12. Motivele limitarii au fost date de evenimentele de pe frontul de vest, dar hotarator a fost intrarea Romaniei in razboi de parte Axei. Aceste aparate au fost repartizate Escadrilei 53 care avea sarcina apararii portului Constanta, a podurilor de la Cernavoda si a zonelor inconjuratoare. NU am sa intruin detalii referitor la cine a zburat ce aparat si cat de glorioasa a fost cariera unui anume pilot. Eu mi-am dorit sa fac o reprezentare la scara a unui avion superb in opinia mea, si care a insemnat ceva pentru efortul romanesc de razboi. De aceea am ales total intamplator aparatul capitanului Emil Georgescu din Esc. 53 Vt, un Hawker Hurricane Mk.I. Kitul de la care am plecat este un Hasegawa 1/48, as putea sa spun foarte bine detaliat si realizat la capitolul detalii. Cockpitul nu a avut nevoie de absolut nici o piesa de detaliere fiind de-a dreptul admirabil realizat. Probleme deosebite de asamblare nu au fost, cu exceptia zonei de unde vin atasate carcasele mitralierelor. Deoarece kitul este astfel conceput incat sa poata fi transformat si in Mk IB, aceste piese pot fi inlocuite cu carenajele corespunzatoare acelui model. Dar ma rog putin chit si s-a rezolvat.
Mai departe constructia a decurs relativ normal. Poate un element personal de regret pe care il exprim este ca nu a fost posibil sa fac carlinga deschisa deoarece sticla cupolei era foarte groasa. Ar fi fost foarte util sa am una vacuformata, dar m-am trezit tarziu. Ca si tehnica de lucru la vopsire am incercat un pre-shading care mi-a iesit mai bine numai pe capota de la motor. Am vopsit intai burta cu sky, pana m-a trezit din "somn" radub care m-a ajutat foarte mult la capitolul vopsire (el fiind deja autorul unui examplar la 1/32). Decalurile sunt Hasegawa, care au fost "aproape" bune (multumesc bogy!), galbenul lor a semanat zic eu cu galbenul dat de mine pe alte parti. Tricolorul de pe deriva, banda galbena de pe fuselaj si numerele de pe intrados au fost vopsite pentru a pastra acuratetea machetei si cea istorica. Decalurile s-au fizat foarte bine, chiar surprinzator de bine. Modelul a trecut prin mai multe peripetii, abandonat de doua ori din cauza spumelor generate de capacele mitralierelor si imbinarea de pe burta respectiv trecerea de la tabla la impanzire, fiind inclusiv scapat din mana de la vre-un metru si cazand pe un linoleum ce acoperea betonul, dar de bine de rau a supravietuit.
La final, un wash generos cu uleiuri, urmat de ceva tufuiri pe ici pe colo (caucioace, ejectoarele de la motor, ceva "vopsea sarita" si apoi SINTO satin. Alte "tushe" personale, deschiderea radiatorului, lampile de pozitii, pozitia din coada inlocuit plasticul gri cu unul transparent de bec, centuri de siguranta din banda Tamiya, antena...mici nimicuri pe la weathering, ma rog chestii uzuale. Eu sper sa va placa, ca mie unul imi place la nebunie.
Va multumesc si spor la modelit. Fly cu BOY Pozele la dimensiunile lor originale se pot deschide fie facand click pe variantele lor reduse din interiorul articolului, fie vizitand galeria asociata acestui articol care se gaseste aici: Hawker Hurricane - Uriasul Credincios |
||||
Ultima actualizare ( Thursday, 20 December 2007 ) |