Heller Bf-108 1/72 Imprimare
Articole modelism - Avioane, elicoptere, si orice altceva zboara
Scris de Mitu Andrei Alexandru   
Monday, 26 September 2005

Kitula fost achizitionat de la un magazin de specialitate din Nurembergacum un an, si de atunci sta pe lista de asteptare. De cand l-amluat, intentia a fost sa il inmatriculez FARR. Machetaaceasta este destul de veche, dar a fost reeditata de mai multe oride catre cei de la Heller. Ce am eu, este ultima reeditare de acum unan, scoasa impreuna cu PZL Karas. Totusi, matrita este tot cea veche,si cuprinde o serie de greseli, ca si lipsa de detalii. Exista pe netun articol pe site-ul www.internetmodeler.com care identifica toate problemele acestui kit. Eu l-am construit« out-of the box », fiind interesat doar deaspectul general al machetei si de faptul ca il inmatriculamromaneste.Dinfabrica, macheta este data cu doua inmatriculari, una germana si unabulgareasca. Instructiunile de montare sunt inghesuite pe doar douapagini, dar sunt destul de clare, datorita si numarului mic de piesedin care este formata macheta

Instructiuni
Instructiuni

Decalurile sunt foarte bine printate,dar eu nu le-am folosit deloc.
Coala decaluri

Piesele sunt destul de bine turnate,si se potrivesc foarte bine, facand inutila folosirea kitului. Celedoua jumatati ale fuzelajului au suferit ceva accidente in timpulturnarii sau dupa aceea, si se poate vedea cum era strambate.
Fuselaj
Rama piese

Dinfericire, problema s-a rezolvat foarte usor, plasticul fiind destulde subtire pentru a putea fi adus la forma corecta fara probleme.Piesele transparente sunt turnate bine, desi se pot observa cevaresturi de turnare. Acestea se pot curata foarte usor, iartransparenta nu este afectata.

Rama transparente

Dupacum am mai spus, aceasta macheta a fost construita cu inmatriculareFARR. Modelul inmatricularii a fost luat de la Eduard, care a scos omacheta de Bf 108 la scara 1/48 facuta special cu inmatricularistraine. Din pacate nu am avut de unde sa fac rost de numarul 1118care trebuia pus pe deriva, asa ca am lasat avionul fara numar. Inrest, am folosit crucile ramase de la machetele de Me 109 scoase dePavel.

Constructiaa inceput cu mascarea pieselor transparente, dupa care am vopsitramele geamurilor cu Aluminiu, dupa cum spuneau instructiunile. Dupaaceea, am vopsit toate piesele mici, inca lipite pe rame cu Revell45, pe care eu il folosesc pe post de RLM 02. Urmatorul pas a fostgravarea santurilor de pe suprafata avionului. Din fabrica, machetavine cu detaliile trasate in pozitiv. Desi sunt foarte fine si binetrasate, am decis sa le rescriu, din cauza ca erau foarte simple siusor de trasat, si am zis ca este momentul sa incep sa experimentezsi acest gen de detaliere. Metoda folosita a fost destul de simpla.In dreptul detaliului, am facut o taietura cu un bisturiu ascutit,fiind ghidat si de o rigla metalica flexibila. Dupa aceea, am trecutla formarea si adancirea santurilor, folosind o surubelnita deceasornicarie foarte fina. Totul a fost finisat cu smirghel foartefin, pentru a rotunji marginile si a elimina bavurile. Am fost ajutatsi de platicul machetei care era destul de mare si nu mi-a datprobleme de rezistenta la gravare.

Montareaa decurs foarte usor, urmand obisnuitii pasi de montare la o machetade avion. Mai intai am realizat interiorul, care este destul desaracacios, tinand cont de faptul ca partile transparente ocupa osuprafata destul de mare. Avem totusi scaune destul de detaliate,plansa de bord care contine si ceva detalii si doua manse. Stiu catocmai a aparut un set de detaliere scos exact pentru aceasta machetacare poate rezolva toate aceste probleme.

Incontinuare am trecut la lipirea celor doua jumatati ale fuzelajuluisi a aripilor, ca si a tuturor detaliilor de pe exterior. Vopsireas-a facut cu RLM 71 la partea superioara si cu RLM 65 pe parteainferioara. Tricolorul de pe deriva a fost vopsit si el.

Ultimulpas a fost montarea canopiei formate din doua parti. Aici am avutceva probleme de potrivire si a mai trebuit sa pilesc din ele. Pentrua evita problemele, va sfatuiesc sa montati intai partea din fata,care sa se aseze bine pe forma fuzelajului, dupa care sa piliti dinpiesa mai mare, care are mai multe linii drepte si este mai usor dearanjat. Spatiile libere au fost umplute cu lipici transparent Bison,dupa care au fost vopsite dupa uscare.

Macheta finalizata
Macheta finalizata

Schema de camuflaj data de cei de la Eduard se poate descarca de aici:
Camuflaj ARR Bf108 (Eduard.cz)

Aceastamacheta este prima dintr-o serie de avioane care vor fi inmatriculateFARR. In continuare vor urma :
  • PZL Karas de la Heller
  • Ju 88 A4 de la Italeri
  • Ju 87 Stuka D4 de la Italeri
  • Bf 109 E de la ICM
  • He 112 de la RS Models
  • Potez 63-11 de la Azur

Pozele la dimensiunile lor originale se potdeschide fie facand click pe variantele lor reduse din interiorularticolului, fie vizitand galeria asociata acestui articol care segaseste aici: Heller Bf-108 1/72

Comentarii pentru "Heller Bf-108 1/72"

Puteti comenta acest articol in cadrul forumului de discutii al acestui site. Pentru acest articol a fost creat un topic separat de discutii, tot ce trebuie sa faceti pentru a il deschide este sa urmati legatura de mai jos.

Click pentru a comenta articolul "Heller Bf-108 1/72" pe forum (3 comentarii deja)

Pentru a putea posta mesaje in cadrul forumului este necesar sa fiti inregistrati. In cazul in care nu aveti un cont, va puteti inregistra aici: Inregistrare cont

Ultima actualizare ( Friday, 24 October 2008 )