Hermann Graf / Me-109 G6 Imprimare
Articole modelism - Avioane, elicoptere, si orice altceva zboara
Scris de Tudor Nicorici   
Monday, 02 April 2007
Vă prezint un nou episod din ciclul Oameni şi maşini…..
foto 099.jpg

Pilotul

Oberst Hermann Graf


S-a născut în 24 decembrie 1912 în Engen- Baden. A terminat ucenicia ca şi fierar dar a abandonat meşteşugul pentru un post de funcţionar la primăria locală.. Între timp a luat lecţii de zbor cu planorul ajungând chiar, în 1936, să fie autorizat ca şi pilot pe avioane cu motor. Începe instructajul la Fliegerführerschule în Karlsruhe antrenamentul de bază terminând şi antrenamentul pentru avansaţi..
Deşi a fost trimis la o specializare pentru pilotaj pe avioane multimotoare, reuşeşte să fie repartizat în II/Jg51 o unitate de vânătoare echipată cu Bf 109 E1, cu gradul de Unteroffizier. La izbucnirea războiului a fost avansat Feldwebel. A zburat 21 de zboruri de patrulare la frontiera franco-germană fără să execute foc vreodată. În 20 ianuarie 1940 a fost transferat ca instructor de zbor la Ergänzungs-Jagdgruppe Merseburg fiind promovat la gradul de locotenent în ziua de 1 mai 1940. E transferat la Jg 52 cantonată la Berlin-Schönwalde şi în 14 octombrie trimis în Romania împreună cu escadra pentru a instrui piloţi români sub auspiciile Misiunii Militare Germane.
Spre sfârşitul lui 1940 un detaşament al Grupei III /Jg 52 a fost transferat în Grecia pentru a susţine invazia din Creta, Graf a zburând în multe misiuni de atac la sol deasupra Cretei.
În 4 august 1941 Graf a înregistrat prima victorie doborând un I 16 în timp ce escorta o formaţie de Ju 87 în misiune deasupra Kiev-ului.
În octombrie Graf are 12 victorii, în decembrie alte 12. A primit Ritterkreuz în 24 ianuarie 1942 dupa ce atinge pragul de 45 de victorii. În 23 martie după ce doboară al 50 -lea avion este numit Staffelkapitan al 9/Jg52. Graf începe o incredibilă serie de victorii când în trei săptămâni doboară 48 de avioane sovietice. A fost al şaptelea pilot Luftwaffe care a atins 100 de victorii.
Îşi continuă incredibila serie de victorii în septembrie când revendică 62 de victorii. În 26 de septembrie doboară 3 avioane inamice şi devine primul pilot german creditat cu 200 de victorii după ce în 16 septembrie a fost decorat cu Briliantele fiind doar al 5-lea pilot, care a primit această înaltă distincţie. După pragul de 200 victorii a fost oprit de la zbor operaţional.
A fost mult mediatizat de către maşina de propagandă germană ei accentuând şi faptul că era membru în “die Roten Jäger” echipa de fotbal a Luftwaffe care era de fapt echipa naţională de fotbal a Germaniei în acea perioadă.

În prima jumătate a anului 1943 comandă “Ergänzungs-Jagdgruppe Ost” o şcoală avansată de pilotaj staţionată la Bordeaux, Franţa. În 21 Iulie 1943 se formează o unitate de luptă la mare altitudine pentru lupta cu Mosquito RAF de recunoaştere, unitate denumită Jg50 . Maiorul Graf a fost numit la comanda acestei escadrile până când aceasta a fost alipită la I/Jg301. În acest timp Graf revendică alte 3 victorii incluzând 2 B17 doborâte în 6 septembrie. Ulterior, în 11 noimebrie 1943, a fost numit Kommodore al Jg 11. În următoarele 6 luni e creditat cu alte 6 victorii chiar dacă interdicţia de a anjaga lupte era în vigoare. În 1 octombrie 1944, colonelul Graf a fost numit Kommodore al Jg 52 staţionată pe frontul de Est. A condus unitatea în retragere constantă prin Prusia de Est, Silezia şi Bohemia.
S-a predat fortelor americane la Pisek pe 8 mai 1945. Americanii foarte promţi îl predau sovieticilor care îl încarcerează urgent, eliberarea survenind pe 25 decembrie 1949. Ulterior a fost aspru criticat de către alţi piloţi pentru colaborarea cu sovieticii în perioada celor 5 ani de prizonierat în special în urma publicării, în 1950, a cărţii lui Hans “Assi” Hahn "Eu spun adevarul", care a fost prizonier împreună cu el. Asta a dus la ostracizarea sa de către foştii lui camarazi din Luftwaffe.

"We have to begin a new thinking, I am on the Russian side, and therefore I would like to live with the Russians.... I am happy now to be a Russian prisoner. I know that all I have done is wrong and I have now only one wish. That is to fly with the Russian Air Force." -Herman Graf (" Horrido" by Raymond Toliver &Trevor Constable, Bantam Books, page 267)

După prizonierat devine agent de vânzări pentru un producător de aparatură electronică. Din 1965 suferă de maladia Parkinson şi decedează în 4 noiembrie 1988 în oraşul său natal, Engen.
Pe parcursul carierei sale a îndrumat piloţi cunoscuţi precum Alfred Grislawski (133 victorii), Ernst Süss (68 victorii, cazut în acţiune în 20 Decembrie 1943, Leopold Steinbatz (99 victorii, RK-S, cazut în acţiune în 15 Iunie 1942) şi Heinrich Füllgrabe (67 victorii, cazut în acţiune în 30 Ianuarie 1945), prietenia lui cu Alfred Grislawski fiind legendară. Herman Graf este creditat cu 212 victorii în peste 830 de misiuni. 202 dintre ele au fost înregistrate pe frontul de est iar restul de 10 pe frontul de Vest.
(sursa informaţiilor este http://www.luftwaffe.cz)

Kitul


Hasegawa Bf 109 G6, 1/48, PE extins colorat Eduard, set de decaluri Eagle Cals cu înmatricularea « laleaua roşie » a lui Herman Graf
Kitul e un Hasegawa clasic, cu fit bun, detalii multe si dimensiuni rezonabile.
Am început prin montarea setului PE de interior, foarte detaliat la care am mai adăugat câteva piese home made ;-)

foto 001.jpg
(click pentru a mari)
Apoi a urmat lipirea semifuselajelor si montarea aripilor la care am lăsat deschise flapsurile radiatoarelor care sunt integral din setul de fotoincizii Eduard. Dupa mascare a urmat un strat de primer Tamiya, mascarea şi vopsirea ampenajului codal cu alb în acelaşi timp cu capotajul inferior al motorului cu RLM 04 Gunze. Dupa mascarea porţiunii albe şi galbene am suflat pe intrados cu RLM 76 MM. A urmat vopsirea aripilor cu demarcaţia între RLM 74 şi RLM 75 în « dinte de fierastrău » făcut freehand cu aerograful cu duza de 0,15. Lateralele au primit apoi pete de 74 şi 75, ulterior uşor estompate prin tamponare cu microbrush. Un duş cu Future şi am inceput sa aplic decalurile, primele fiind petalele lalelei roşii, unde după aplicarea trunghiurilor alb şi galben, surpriza mare…cele roşii au reacţionat la apă prin crapare in fâşii subţiri. Am reclamat acest lucru la Eagle Cals primind un răspuns de genul : « din cauza diferenţelor de temperatură din timpul transportului » ma rog…. Renunţând să mai fac valuri am mascat şi suflat partea roşie cu RLM 24 Gunze. Între timp am vopsit coafa elicei tot cu RLM 24 Gunze iar palele cu RLM 70 Agama.
foto 006.jpg
(click pentru a mari)
După o nouă suflare cu Future am pus şi restul decalurilor . După un nou strat de Future am făcut o spălare cu un amestec de tuş negru cu puţin maro, apă distilată şi foarte puţin alcool izopropilic.
Au mai executat mici murdăriri prin baia trenului de aterizare, şi urme de fum destul de discrete deoarece din pozele avute avionul era relativ « curat ». Între timp am vopsit roţile şi trenul de aterizare adăugând furtunele de la sistemul hidraulic. Avionul fusese echipat cu W.Gr.21 alternativ cu tunuri în console (sursa e prospectul decalurilor). Am decis să-l înarmez cu W.Gr. 21 şi deoarece kitul nu dădea le-am furat de la un Fw 190 A5 Eduard. Le-am vopsit şi aplicat pe intradosul planelor.
Un frătior mi-a atras atenţia că pereţii tubului sunt prea groşi şi i-am debitat cu ajutorul Dremelului echipat cu o freza. Sper că am reuşit să ajung la o grosime a peretelui tubului, rezonabilă.(mulţumesc frate Dragoş).

foto 104.jpg
(click pentru a mari)
A urmat sigilarea cu lac satin MM. Într-un târziu am decis să fac cupola deschisă să scap de oprobriul fraţilor de suferinţă J. Am mascat cu banda subţire Micron aplicată lângă ramele cupolei iar în interiorul parţilor transparente cu Maskol. Am suflat cu un strat de RLM66 iar apoi cu camuflajul normal de suprafaţă. Ulterior am pus colimatorul Revi C12 uşor îmbunătăţit şi parbrizul cupolei precum şi partea posterioară a ei. Partea mediană, deschisă, este ţinută de un dispozitiv cu arc făcut din liţă subţire vopsită ulterior cu metalizat.
Am montat tubul Pitot, am prăfuit roţile, am pus firul antenei şi am simulat izolatorii cu picaturi de superglue gel. Câteva mici porţiuni de vopsea sarită şi…gata.

Ca de obicei sunt deschis la critici/reclamaţii/jalbe/plângeri/mitinguri de protest, etc…

Alte poze găsiţi AICI
Mulţumesc şi spor,
Bill

Comentarii pentru "Hermann Graf / Me-109 G6"

Puteti comenta acest articol in cadrul forumului de discutii al acestui site. Pentru acest articol a fost creat un topic separat de discutii, tot ce trebuie sa faceti pentru a il deschide este sa urmati legatura de mai jos.

Click pentru a comenta articolul "Hermann Graf / Me-109 G6" pe forum (0 comentarii deja)

Pentru a putea posta mesaje in cadrul forumului este necesar sa fiti inregistrati. In cazul in care nu aveti un cont, va puteti inregistra aici: Inregistrare cont

Ultima actualizare ( Friday, 24 October 2008 )