I-1 (IL-400b) - ICM - 1:72 Imprimare
Articole modelism - Avioane, elicoptere, si orice altceva zboara
Scris de Z-Mare   
Wednesday, 08 February 2006
  I-1 (IL-400b)
Denumirea machetei: I-1
Scara:  1/72
Producator: ICM
Cod cutie: 72051
  
i-12-1.jpg

     I-1 sau IL-400b, a fost primul avion de vinatoaresovietic monoplan, in intregime metalic (tabla "ondulata" ca si JunkersD.I), fiind  proiectat de Nikolay Nikolayevic Polikarpov. Nikolai Polikarpov a dezvoltat, sub indrumarea lui Tupolev,avionul IL-400 in timp ce era "asistent" proiectant la uzinele GAZ-1din Moscova, unde un grup de ingineri aveau ca sarcina dezvolpareaavionelor de vinatoare monoplan. Avionul lui Polikarpov s-ar parea ca afost cel mai … avansat.
  IL-400 a fost un monoplan cu aripa joasa, cu un singur lonjerondin lemn, invelita cu tabla "ondulata".Fuselajul a fost realizat petuburi din otel  acoperit cu placaj. A fost dotat cu un motor de400 cai putere, Liberty de provenienta americana.
  Primul zbor a avut loc in 2 august 1923, dar aparatul sedovedeste extrem de instabil, prabusindu-se, ranind pilotul deincercare, Artseulov. Carentele avionului s-au dovedit a fi suprafatainsuficienta a ampenajului vertical si plasarea centrului de greutateprea in spate.
  Varianta imbunatatita, IL-400b, cu o structura refacuta,ampenaje cu suprafata marita, radiatorul repozitionat  si uncocpit plasat mai in fata, a zburat, cu succes, prima data in iulie1942. Testele ulterioare facute la NOA apreciaza totusi ca aparatuleste inca instabil longitudinal dar poseda bune performante de zbor. Sesolicita o serie limitata de preproductie, botezata I-1M-5 ce foloseamotorul M5. Uzinele GAZ 1 construiesc opt avioane cu aripile din metal,urmatoarele 25 avind insa aripile acoperite cu placaj, metaluldovedindu-se extrem de scump. Cum productia in uzina mergea extrem deincet s-a trecut la improvizatii (cunoastem metoda!), renuntindu-sedefinitiv la acoperirea metalica, performantele si manevrabilitateaaparatului  scazind simtitor. S-ar  parea ca pina la urmaaparatul nu a intrat in serviciu!
   
i1-i.jpg

   
  Kit-ul:  Asa cum sintem obisnuiti de la ICM, injectarea estein plastic alb (cu dezavantajele sale), cu detalii extrem de fine, farabavuri sau lipsuri de material, bine centrat. Cocpitul destul de slabdetaliat, doar o plansa de bord cu citeva aparate si un scaun. Dinpacate unele piese nu prea se imbuca bine, raminind oarece lufturi. Bamai mult, in dreptul cocpitului, sub parbriz, ramine un locsor destulde mare.  O "particularitate" a kitului este aripa formata din numai putin de …6 (!) bucati: "eleron" din doua piese (am pus intreghilimele deoarece piesa se intinde pe toata lungimea aripii) aripa,piesa principala, tot doua piese, radacina aripii  la fel, totdoua piese. Singura explicatie ar fi o viitoare varianta  ce arfolosi unele din aceste componente!
   
i-01.jpg 
  
  Declul, pentru o singura "inmatriculare", are doar doua stensil-uri.
   
  Constructia
  S-a incepu, ca de obicei, cu cocpitul. Desi s-a cauat cevadocumentatie pentru aceasta zona, nu s-a gasit decit pentru I-3,folosita in cele din urma ca ghid. Prin urmare, plansa de bord a fostcomplectata cu aparatura si citeva comutatoare, pe laterala stinga aufost figurate ranforsarile si a fost pusa maneta de gaze, iar pe parteadreapta, le fel ranforsarile si o pompa manulala pentru combustibil(multe din avioanele WWI o aveau). Au fost inlocuite palonierele iarscaunul a fost prevazut cu niste cutrele (din folie de plumb).
  Interiorul cocpitului a fost vopsit cu MM1781 aluminiu, plansa de bord in "lemn", aparatura cu negru si aluminiu.
 
i-02.jpg
i-03-1.jpg
i-04-1.jpg
i-05-1.jpg
i-06-1.jpg
  
  S-a asamblat cocpitul. S-a constatat ca piesele ce reprezintaradiatorul dorsal (B13), partea superioara a capotajului motorului (A3)si partea frontala a capotei motorului (B17), erau mai late decitfuselajul. Deoarece piesa A3 continea detalii ce nu puteau fiinlaturate, in partea din fata a fuselajului s-a introdus un ic dinplasti pentru a aduce totul de dimensiunile necesare.

i-07-1.jpgi-08-1.jpg
  
  Aripa s-a asamblat detul de bine dar, avind in vedere ca avionulurma sa fie vopsit metalic, a fost necesara ceva munca pentru a"astupa" orice gaurica lasata pe aripa dupa lipirea "eleronului", faraa distruge detaliile extrem de fine din zona.
  S-au lipit profundoarele si directia.
 
i-09-1.jpg
i-10-1.jpg

   
  Vopsirea
  Conform indicatiilor s-a utilizat pentru fuselaj aluminiu mat(dar nu Hunbrol 56, care era prea inchis la culoare!) ci MM1781, iar aripile, capotajul motorului, coafa elicii , profundoarele sidirectia cu Humbrol 27002, Polished aluminium. S-au pus decalurile,foarte bune, nu au fost probleme gen "silvering".  Apoi au urmatspalari repetate cu Tamiya X-19 si un "filtru" cu Revel 87.  

i-11-1.jpgi-13-1.jpg 

  Pe elice s-a simulat lemnul  prin unul din procedeele descrise in articolul dedicat acestui subiect.
  Macheta nu a mai fost lacuita.

i-15-1.jpg 
  
  In final si-a luat locul linga suratele ei!
  Alexandru

Comentarii pentru "I-1 (IL-400b) - ICM - 1:72"

Puteti comenta acest articol in cadrul forumului de discutii al acestui site. Pentru acest articol a fost creat un topic separat de discutii, tot ce trebuie sa faceti pentru a il deschide este sa urmati legatura de mai jos.

Click pentru a comenta articolul "I-1 (IL-400b) - ICM - 1:72" pe forum (0 comentarii deja)

Pentru a putea posta mesaje in cadrul forumului este necesar sa fiti inregistrati. In cazul in care nu aveti un cont, va puteti inregistra aici: Inregistrare cont

Ultima actualizare ( Friday, 24 October 2008 )