Nardi FN 305 - Azur 1:72 |
Scris de Mitu Andrei Alexandru | |||||
Saturday, 09 February 2008 | |||||
Kit: Nardi FN 305 Cod: A042 Scara: 1/72 Producator: Azur Scurt istoric: Proiectat in 1933, Nardi FN 305 a fost un monoplan cu un singur motor, cu doua locuri amplasate in tandem, destinatia sa fiind turismul, aviatia sportiva si antrenamentul. Primele avioane primite de catre Regia Aeronautica pentru antrenament erau dotate cu motoare Alfa Romeo 115 I, un motor cu sase cilindri in linie care furniza 190 de cai putere. Acest avion a fost initial considerad periculos de catre traditionalisti, din cauza ca era unul dintr-e primele avioane usoare italiene care era dotat cu tren de aterizare retractabil si cu alte noutati cum ar fi flapsurile, eleroanele si o cabina inchisa complet.De-a lungul timpului insa a ajuns sa fie acceptat si in scurt timp, liniile sale elegante au devenit o prezenta comuna in scoliler de aviatie ale Regia Aeronautica. In 1937, Romania a comandat 31 de exemplare, iar in 1938 a fost achizitionata si licenta de constructie a acestui avion in fabricile IAR si SET. Cele construite la IAR erau dotate cu motor IAR 6G1 de 192 CP, iar cele fabricate de SET aveau un motor Argus AS 10C de 220 CP. Date Tehnice: Anvergura: 8,47m Lungime: 7m Inaltime: 2,10m Viteza maxima: 340 km/h Raza de actiune: 700 km Din Macheta scoasa de Azur se poate face doar varianta care a venit din Italia sau varianta inmatriculata dupa 1945 in albastru si cu stelele rosii. Pentru vopsire si inmatriculare am folosit informatiile din topicul de aici: http://www.cartula.ro/forum/index.php?showtopic=2682&st=20 Macheta Azur este foarte bine realizata, continand si piese din rasina si PE. Partea transparenta este vacuuformata si sunt date doua bucati, pentru siguranta. Constructia decurge usor, fara mari probleme. Interiorul este bine realizat. Scaunele sunt de rasina si au modelate pe ele si centurile de siguranta. Plansele de bord sunt din PE, iar pe jumatatile de fuzelaj sunt modelate in interior cateva detalii de pe peretii postului de pilotaj. Din pacate, instructiunile spun ca interiorul este gri, iar dupa montarea partii transparente nu prea se mai vede nimic din interior. Iar eu nu am facut poze in timpul constructiei. Jumatatile de fuzelaj se imbina foarte bine, fara probleme, la fel si aripile. La exterior nu sunt foarte multe piese, insa trebuie acordata putina atentie montajului piesei vacuuformate. Aceasta are peretii foarte subtiri, si nu prea are de unde sa se prinda lipiciul. Vopsirea s-a facut cu alb, iar tricolorul de pe capetele planurilor si de pe deriva a fost si el vopsit cu o pensula subtire. Cocardele de pe intrados au fost luae de la decalurile de MIG 29 achizitionate de la Parc Models. |
|||||
Ultima actualizare ( Friday, 24 October 2008 ) |