Nieuport 16c Imprimare
Articole modelism - Avioane, elicoptere, si orice altceva zboara
Scris de Z-Mare   
Friday, 09 June 2006
 Nieuport 16c
Denumirea machetei: Nieuport 16c
Scara:1/72
Producator: Estern Expres

   
  La inceputul anului 1916 compnia Franceza “Society Anonyme des Establishment Nieuport” dezvolta noul vinator Nieuport 16, care, fata de predecesorul sau Nieuport 11Bebe (cel mai bun avion la acel timp, insa din cauza mototului sau Le Rohne 9C de numai 80 c.p. nu mai facea fata noilor avioane apartue in conflict), are un motor mult mai puternic, Le Rhone 9J de 110 c.p. Mai tirziu si acest motor a fost inlocuit cu Le Rhone 9Z de 120 c.p. Performantle avionului au crescut simtitor, viteza crescind  cu 15 km/h.
  Principala caracteristica a Nieuport-ului 16c au fost lansatoarele de rachete antibalon, Le Prieur, prima utilizare a rachetelor in aviatia militara. Au fost cosntruite mai mult de 1200 de aparate. Rusia a  construit aproape 100 de astfel de aparate.
   
 nieuport_16.jpg

   
  Kit-ul
  Plastic alb, de calitate, destul de multe bavuri insa, dar injectia e bine centrata, fara  lipsa de material sau “dopuri” in zone sensibile. Nu toate piesele au numerele de identificare, iar elicea are profil numai pe o singura fata. Macheta este in sacra, destul de bine detaliata. Decalurile sint pentru cel putin trei inmatriculari diferite, dar in instrctiunile ce insotesc kit-ul nu sint date indicatii decit pentru varianta rusa, pe schiuri!
   
ni.06_1_1.jpg

   
  Constructia.
  Constructia s-a inceput cu cocpitul. S-au figurat ramforsarile de pe lateralele cocpitului, s-au manufacturat  podeaua, rezervorul de combustibil, palonierele, mansa, maneta de gaze, ceasul de bord si altimetrul. Pe scaun au fost montate curele, realizate din folie de plumb. A urmat motorul la care s-au montat tijele supapelor si firele bujiilor. De asemenea, a fost refacut sistemul de montare a mitralerei, iar pe aripa superioara au fost figurate dispozitivele de actionare a eleroanelor.
  Componentele s-au asamblat fara probleme, cu execeptia partiilor laterale a capotei motorului, ce trebuie montate invers decit se arata in prospect.
   
 
 
ni.01.jpg
ni.01.jpg (click pentru a mari)
ni.02_1.jpg
ni.02_1.jpg (click pentru a mari)
ni.03_1_1.jpg
ni.03_1_1.jpg (click pentru a mari)
ni.04_1.jpg
ni.04_1.jpg (click pentru a mari)
  
  Vopsire.
  Interiorul cocpitului, podeaua, scaunul si montantii a fost vopsite in lemn, ranforsarile din cocpit in MM 1780, cilindri motorului in MM1403, tijele supapelor  cu MM1456, acceleratia in MM1780, curelele cu Revell 314
  
ni.08_1.jpg
ni.08_1.jpg (click pentru a mari)
ni.06_1.jpg
ni.06_1.jpg (click pentru a mari)

  Pentru vopsirea generala s-a ales o varinta de inmatriculare engrezeasca, intradosul fiind  vopsit cu MM1730, iar pe extrados cu pete de MM1713 si Humbrol 29, camuflajul fiind realizat cu masti.
  S-au lipit montantii si aripa superioara, iar dupa uscare s-au tras hobanele din fire de nylon de pescuit cu grosimea de 0,08 mm.

ni.09_1.jpg
ni.09_1.jpg (click pentru a mari)
ni.06_1_1.jpg
ni.06_1_1.jpg (click pentru a mari)


  Ni.09 so ni.05
   
  Deoarece stricau nitel aspectul avionului, dispozitivul cu rachete de pe montantii exteriori nu a mai fost pus.
  La final macheta a fost lacuita cu lac Sinto mat, pulverizat cu aerograful.
  Macheta a putut fi vazuta si la aepozitie.

ni.07_1.jpg
   
                                                                                                                                                    Alexandru

Comentarii pentru "Nieuport 16c"

Puteti comenta acest articol in cadrul forumului de discutii al acestui site. Pentru acest articol a fost creat un topic separat de discutii, tot ce trebuie sa faceti pentru a il deschide este sa urmati legatura de mai jos.

Click pentru a comenta articolul "Nieuport 16c" pe forum (0 comentarii deja)

Pentru a putea posta mesaje in cadrul forumului este necesar sa fiti inregistrati. In cazul in care nu aveti un cont, va puteti inregistra aici: Inregistrare cont

Ultima actualizare ( Friday, 24 October 2008 )