Roland CII a, Eduard, 1/48 Imprimare
Scris de Tudor Nicorici   
Friday, 14 March 2008

Scurt istoric:

Roland CII Walfish (balena în limba germana) este unul dintre cele mai frumoase  avioane din primul razboi mondial fiind considerat un avangardist al designului.  A fost un avion al contrastelor la plusuri mentionez forma aerodinamica si solutia cu aripa superioara încastrata la nivelul superior al fuselajului care a dus la un câstig de 30 Km/h. În afara faptului ca elimina montantii si hobanele de pe fuselaj, ideea cu planul superior încastrat în fuselaj,  asigura si o excelenta vizibilitate superioara pentru pilot si pentru observator. Din nefericire acest design futurist a dus si la aparitia unor neajunsuri serioase. Din cauza fuselajului scurt si relativ cilindric nu era asigurat fluxul de aer la suprafetele de control de la ampenajul codal, acest lucru limitând serios manevrabilitatea. Excelenta vizibilitate superioara era însotita de o vizibilitate defectuoasa spre sol, acest lucru facând dificila aterizarea, multi piloti de Roland care au reusit sa supravietuiasca luptelor aeriene, pierind în urma accidentelor la aterizare.

7

Avionul a zburat operational, prima data în 1916 si a fost un oponent important pentru Nieuport 11 si Sopwith Pup care deseori erau principalii adversari. A fost utilizat în misuni de escortare a lentilor vânatori biloc, dar si în misiuni de depistare a artileriei inamice , bombardamente usoare si misiuni lungi de recunoastere.  Însa vizibilitatea deficitara catre sol a creeat o tactica de contraatac a pilotilor aliati care efectuau un picaj si apoi atacau de jos. Chiar si cu aceste minusuri Roland CII a ramas un adversar redutabil pentru pilotii aliatilor.

18

Date tehnice:

Fabricant Luftfahrzeug GmbH
Motor 160 CP Mercedes
Anvergura 10.30 m
Lungime 7.27 m
Înaltime 2.90 m
Greutate(echipat) 1284 kg
Viteza maxima 165 km/h
Plafon maxim de zbor 4000 m
Autonomie 4 ore
Echipaj 2
Armament O mitraliera centrala, cu tragere sincronizata  prin elice, Spandau LMG 08/15  de 7.62 mm la pilot. Observatorul avea o mitraliera Parabellum LMG 14 de 7,62 pentru tragerea înspre spate. Putea fi încarcat cu 12,5 kg de bombe.
14

Avionul prezentat este varianta CII A care avea ampenajul codal marit si consolidat pentru a mari manevrabilitatea. El poarta numarul C2701/16, Feldflieger-Abteilung (A)292b

Referinte: Albatros Productions LTD, Windsock Datafile #49, LFG Roland C.II

Fiind avionul meu preferat din primul mare razboi l-am montat cu mare placere desi kitul, fiind din seria veche a fost destul de defectuos.  Vopsirea a fost facuta cu vopsele Pactra email. Hobanele sunt din fir de pescuit de 0,08mm, ulterior vopsite cu Dark Iron Gunze. Mitralierele sunt vopsite cu pastele Agama iar elicea este facuta dupa metoda Zetului.

Poze din timpul constructiei:

01
02
04
03
 
05

În continuare va invit sa priviti pozele cu produsul finit. La Galerie gasiti alte poze si câteva facute in timpul montarii. Vizionare placuta si astept cereri de explicatii, observatiile, sesizarile, reclamatiile sau sudalmile voastre fratesti…

Multumesc pentru atentie si sa aveti spor,

Bill :-)

13
22
06
17
21
09

Pozele la dimensiunile lor originale se potdeschide fie facand click pe variantele lor reduse din interiorularticolului, fie vizitand galeria asociata acestui articol care segaseste aici: Roland CII a, Eduard, 1/48

Comentarii pentru "Roland CII a, Eduard, 1/48"

Puteti comenta acest articol in cadrul forumului de discutii al acestui site. Pentru acest articol a fost creat un topic separat de discutii, tot ce trebuie sa faceti pentru a il deschide este sa urmati legatura de mai jos.

Click pentru a comenta articolul "Roland CII a, Eduard, 1/48" pe forum (15 comentarii deja)

Pentru a putea posta mesaje in cadrul forumului este necesar sa fiti inregistrati. In cazul in care nu aveti un cont, va puteti inregistra aici: Inregistrare cont

Ultima actualizare ( Friday, 24 October 2008 )