Spitfire Mk V Imprimare
Articole modelism - Avioane, elicoptere, si orice altceva zboara
Scris de Z-Mare   
Tuesday, 19 July 2005
Spitfire Mk V

Denumirea machetei: Spitfire Mk V

Scara: 1/72
Producator: Revell
Cod cutie: 04109
Fotoincizii Eduard
Cod 72225

 
            Spitfire, un avion ce are inspate, ca si rivalul sau Messerschmitt, o multime de legende si totatitea adevaruri.
Pe malul Canalului fiind, Goering, exasperat de rezistenta indirjita abritanicilor in fata "inavziei" naziste, intreaba  comandantii deJagdgeschwader aflati in jurul lui: de ce aveti nevoie pentrucistigarea bataliei?          
 Legendaspune ca raspunsul l-ar fi dat Galland: un Spitfire!
Adevarul este ca, asa cum se intimpla de multe ori in viata, greulBataliei Angliei l-a dus …"batrinul" Hurricane, dar gloria i-a revenitSpitfire-lui!




Kit-ul

             Piesele sint dispuse pedoua rame din plastic gri puls o transparenta,  injectie decalitate, fara bavuri sau lipsa de material. Gravura este in negativ,detalii extra, fine si corecte. Plansa de bord bine detaliata, detaliiin cocpit suficiente. Sint date doua variante de capete de plan.
            Ca minusuri: baia trenuluiincorecta (prea adinca)  si profilul aripi pe burta este deasemenea incurect.

Macheta se poate realiza, fara probleme, direct din cutie, rezultind o piesa de calitate.

Constructia


          S-a inceput prin indepartareadetaliilor din cocpit si inlocuirea lor cu piesele din fotoincizii. S-aasamblat scaunul si bordul. S-a decupat locasul ustii de pe parteastinga.
          A urmat vopsirea componentelor cocpitului dupa cum urmeaza:
- plansa de bord si o parte din cutiile aparaturii de bord precum si aparatul radio:  Revell 9 si lac semimat
- interiorul cocpitului : Humbrol 78
- o imitatie de bachelita folosind MM1735, MM 2005 si diverse uleiuri. Dupa uscare a fost lacuit semimat.
            Pentru toate cele de mai susa urmat o spalare cu  Tamiya X-19 si un drybrushing cu MM1728.


 

            Au fost adaugate, pe lingafotoincizi, colimatorul, cabluri electrice, conducte hidraulice, cutiielectrice si robineti, cele doua rezervoare din spatelescaunului-stinga, reductorul de tensiune din spatele tetierei, tijeactionare paloniere si mansa, realizate din fire de lita emailate sauizolate cu bunbac, bucatele din tabla de cupru, stiren tras la cald.

            A urmnat asamblareafuselajului, care s-a facut fara probleme, toate piesele adaugateincapind bine la locul lor!
 
 
 
 


            Pe aripi au fost practicategaurile de acces la verinul flapsurilor. Au fost decupat in aripalocasul  flapsurilor. S-au pus gratarele la radioatoarele de apasi ulei, s-a decupat locasul voletului radiatorului de apa pentru a fiinlocuit cu cel din fotoincizie. Interiorul flapsutilor a fost vopsitcu MM1781 , urmata de o spalare cu Tamiya X-19, iar baia trenului sivoleteii acesteia au fost vopsite cu Humbrol 78, urmat a de o spalarecu aceiasi TamiyaX-19. S-au lipit cele doua jumatati ale aripii.

         Pe jambe s-au montatconductele si dispozitivele de blocare, apoi au fost vopsite cu MM1981si spalate cu Tamiya X-19

            A urmat asamblarea "finala"prin lipirea aripilor si a profundoarelor. Potrivire perfecta, nici unpic de chit!

 
          S-a incercat remediereaerorii de pe intrados, mai sus amintita, dar…din pacate dificultatileapartue au fost prea mari (deformare termica cu risc ridicat de "adiosi-un praz verde", chituire, regravare intreaga zona, etc… ) asa caremediul a fost aproape neglijabil!

 

 
 Vopsirea.

            Aici au fost ceva probleme,neavind certitudinea ca indicatiile date de Revell sint tocami corecte.In urma consultarilor cu 109 si Cartula (de la care , mersii mult, amprimit si niste mostre de culoare!) avionul a fost vopsit astfel:
-         coafa si banda de pe fuselaj:  Revell 59
-         bordul de atac, din dreptul tunurilor pina aproape de capatul planului: MM1514
-         intradosul: 5p*Humbrol 127 + 2p*Revell 79
-         extardosul: 1p*Revel 68 + 2 p*Revell 42si 6p*Revell 78 + 7p*Revell 57 + 2p*Revell 48, in camuflaj tipic RAFfolosind masti.



            Tevile esapament au fostvopsite cu MM1785, apoi un "strat" consistent de drybrushing cu MM1406.

            Decalurile s-au asezatexecelent fara silvering (dupa ce locul a fost "slefuit" cu o bucata depisla si lacuit cu lac lucios) utilizind "zemurile Wurger".
 


            A urmat procedura stiuta deuzura,  iar  in final lacuirea cu lac auto mat (Sinto).
 
 

            In final au fost adaugate:usita, jambele, rotile, voletii trenului, capacele ce acopera verinulflapsurilor, elicea, roata de coada, flapsurile si cupola (taiata inprealabil in trei cu "dispozitivul Wurger" si imbaiata in Future)

            Vizionarea s-a facut in premiera la Olaf The Viking!

Citeva detalii:





Alexandru

 

Comentarii pentru "Spitfire Mk V"

Puteti comenta acest articol in cadrul forumului de discutii al acestui site. Pentru acest articol a fost creat un topic separat de discutii, tot ce trebuie sa faceti pentru a il deschide este sa urmati legatura de mai jos.

Click pentru a comenta articolul "Spitfire Mk V" pe forum (2 comentarii deja)

Pentru a putea posta mesaje in cadrul forumului este necesar sa fiti inregistrati. In cazul in care nu aveti un cont, va puteti inregistra aici: Inregistrare cont

Ultima actualizare ( Friday, 24 October 2008 )