Vopsirea Figurinelor - Clasa lui Algu - Clasa I Imprimare
Scris de Alguhan   
Thursday, 16 November 2006

Am ales 2 figurine pentru treaba asta. Un razboinic Celtic si un razboinic Japonez Daimyo. Va informez despre ei:

-Au scara 54 mm.

-Celtic-ul este o copie ruseasca a unei figurine produse de Pegaso. Am ales special piesa asta pentru ca fiind una copie este de foarte proasta calitate. A pierdut mult din detalii la copiere. O sa vedem cum o sa arate o figurina de proasta calitate linga unei de buna calitate. Are cam 60 de mm, de obicei asa produce Pegaso figurinele la scara de 54 mm. (dupa ce termin figurina asta n-o s-o vedeti la forumuri internationale, pentru ca copiile figurinelor nu prea se accepta cu caldura in comunitate. Asta va ramine intre noi).

-Daimyo este de la Andrea si are fix 54 mm. S-a produs anul trecut, cu ultima tehnologie, adica este o figurina de calitate dar totusi nu una dintre cele mai bun de pe piata.

-Le-am curatat cu perie, apa si detergent de vase. S-au uscat si au primit un strat de grund. Fetele sint grunduite cu alb, prima data incerc albul, vom vedea cum o sa fie. De obicei dadeam un grund spray auto de culoare gri dar din pacate nu po sa controlez sprayul, in anumite zone ramine gros. Asa ca am grunduit cu airbrush si enamele humbrol, cit mai subtire pot ca sa nu acopar detaliile.

Iata o prima privire la figurine unde sint foarte vizibile diferente de calitate la detalii.

post-6-1161076365

A doua privire de mai aproape la detalii:

post-6-1161076428

Si fetele lor. Fiti atenti ca la Daimyo sint sculptate chiar si irisurile ochilor.Si o poza ca sa ziceti si voi ca fac treaba foarte fina

post-6-1161076515 post-6-1161076609

Am dat startul de baza de ten. La poza vedeti ca lucrez cu acrilice Vallejo, sint excelente la treaba cu pensule. Pensulele tot sint de la Vallejo, au costat o avere dar foarte repede mi-am dat seama ca daca le ingrijesc bine imi vor servi foarte mult timp. Asta inseamna ca in loc sa schimb la 2, 3 figurine pensule mai proaste voi schimba una din asta la 20, 30 de figurine. pe termen lung este avantajos dar nu numai, este si o placere sa lucrez cu ele.

Pentru culoare de ten fac un amestec de culoare de ten+maro inchis+rosu. La amestecul asta niciodata n-am putut sa stiu exact proportiile. Cam 2 parti ten si cite o parte din celalalte.

post-6-1161168270

Deseori nu pot sa reusesc sa acopar cum vreau cu un singur strat. Este necesar sa mai dau un al doile uneori chiar al treila strat. La primul strat pot sa-mi dau seama daca si culoare de ten este potrivita.

post-6-1161168394

 

Va atrag atentie ca pensula de la poza are numarul "1". Ca sa va dati seama cit de fina e.

Primul strat mi-a aratat ca e prea ros amestecul. La al doilea strat am mai adaugat foarte foarte putin galben si maro. Avantajul vopselelor acrilice este ca se usuca foarte repede. Dupa 10 minute pot sa dau un al doilea strat sau sa incep sa lucrez cu uleiuri. Al doilea strat de pe celtic mi-a placut, il las asa.

Daimyo primeste un ton mai "portocaliu" de ten si prima data din viata mea de vopsitor de figurina, intreaga suprafata a fetei lui Daimyo este acoperita de vopsea. Cred ca grundul alb este de vina Il las si pe el asa. Nu am uitat sa vopsesc miinile si bratele desigur..

post-6-1161168725

Am rezolvat si cu albul ochilor. La alb adaug culoare de ten, chiar in proportie de 1/1. Cind am capul demontat asa cum este la Daimyo este mai usoare treaba, il invirt cum doresc. Pensula este una de 0.

post-6-1161171999

Cum vedeti si la poza la Daimyo n-am reusit foarte bine. La ochiul drept este putin in exces. Si albul este prea alb. Dar asa o sa las. El are o privire mai "directa" sa zic, este si detaliat frumos ochiul, poate o sa iasa in evidenta mai bine. Daca n-o sa-mi placa la sfirsit am sa refac. Iar excesul de alb va dispare foarte usor, o sa vedeti. Si sa nu credeti ca am reusit din prima la nici una din figurina. O sa va spun de cite ori o sa vopsesc irisul, acolo este durerea, am sa numar incercarile...

post-6-1161172351

La inceput sa ma laud ca ochii la ambele figurine mi-au iesit din prima. Foarte rar mi s-a intimplat pina acum.

La Daimyo am facut cu burnt umber, tot acrilic. Aici am avut irisurile foarte evidente cum ati vazut la pozele anterioare. Primul se vopseste ochiul drep pe urma cel sting. Regula valabia pentu dreptaci. Stangacii o fac invers. Cind am ochiul drept vopsit pe cel stang se vopseste dupa asta ca sa nu fie omul sasiu. Iar cind vopsiti ochiul stang vedeti usor pozitie ochiului drept, pensula/mana voastra nu acopera vederea.

Daimyo se uita ciudat de tot dupa ce i-am vopsit ochii. Asta din cauza ca inca nu are conturul ochiilor. Se va vopsi limitele pleoapelor cu ochii. Astfel va avea si o umbra acolo de parca ar avea geana. Eventual daca este necesar la etapa asta se poate corecta forma irisului, prin vopsirea in alb zonele in exces

post-6-1161178142

 

La Daimo am vopsit si barbie si sprincenele. Este negru deschis cu culoare de ten si foarte putin maro . Se va schimba si detaliile de genul asta cind vom trece la uleiuri. La celtic am vopsit albul ochiilor din nou, era prea inchis la poza de sus.

La el am ales ca verde inchis culoare ochiilor. Am pus 2 punctulete, unu in dreapta unul in stinga. Vreau sa se uita mai serios omul, de jos in sus un pic. Asa ca limita joasa a irisului va fi vizibila. L-am pozitionat cu capul in jos si asa i-am dat un punct in ochi.

Am incercat sa fac poze ca sa va arat cam cum este sa te abordezi la ochiul sting dupa cel drept. Dar este greu sa bag si pensula si camera foto in acelasi unghi. Dar cit de cit cred ca va dati seama ce vroiam sa spun. La Daimo am vopsit si barbia si sprincenele. Este negru deschis cu culoare de ten si foarte putin maro. Se vor schimba si detaliile de genul asta cind vom trece la uleiuri.

post-6-1161178987

 

Cu ochii Celtic-ului sint aproape gata. Va trebui sa ating cu alb putin la ochiul sting, acolo unde irisul se intilneşte cu pleoapa de jos. Asta cred ca o sa fac cu uleiuri. Cind lucrez cu acrilice la detalii am un dezavantaj; se sterge greu. Uleiul se sterge foarte usor cu o pensula curata. Dar uleiul se usuca tirziu, chiar si dupa 2 zile cind lucrez la alta parte, accidental pot sa ating si sterg, de exemplu irisul. La bucatarul de la ultima vinieta am patit asta cind tonificam tenul omului. Cred ca irisul ala l-am refacut de 5,6 ori. Din cauza asta de data asta am facut cu acrilic irisurile. Ai atins si acolo ramine.

post-6-1161179362

Am mai lucrat la ochii Celticului. Pina la urma nu i-am mai dat acea privire mai serioasa. Am si schimbat verdele, acum are ochii verzi mai deshisi la culoare. In final n-am putea sa spunem ca a iesit din prima.

In rest l-am vopsit in intregime mai putin accesoriile si armura. Armura va fi bronz. Astept sa-mi soseasca vopselele Vallejo dintre care se afla si bronzul, ar trebui sa fie pe drum. Pina cind le primesc ma voi ocupa de Daimyo daca pot in urmatoarele zile.

Cam asa arata acum Celtic-ul.

post-6-1161334220

Cite am lucrat la Daimo se vede la poza. Trebuie sa recunosc ca figurina asta este una grea. Multe detalii si multe culori. Daca voi reusi s-o termini ca lumea o sa arate excelent.

Am vopsit cu acrilice aproape in totalitate figurina. Negrul de la armura este amestecat putin cu albastru ca sa puten sa vedem nuante de culori dupa tonificarea cu uleiuri. De asemenea si bratele camasii s-a vopsit cu un negru amestecat cu verde.

post-6-1162199159

La Daimyo in continuare am vopsit si modelul pantalonilor si a camasii. Lucram cu uleiuri de obicei la etapa asta, se lucreaza mai usor dar cind vine rindul tonificarii se sterg. Asa ca am incercat cu acrilice. O adevarata tortura a fost pentru ca acrilicele se usuc repede si pe model,fara sa imi dea ocazie de a retusa dar mai rau se usuca si pe pensula fina.. Finalul si efectul dorit sint peste asteptarile mele asa ca voi lucra in continuare cu acrilice la vopsirea motivelor dar numai dupa ce imi cumpar un incetinitor pentru acrilice.

Voi retusa cite ceva ulterior cind o sa lucrez cu uleiuri.. Iata pantalonii:

post-6-1162366479

 

Dupa ce voi lucra cu uleiuri se vor vedea mult mai bine culorile. Pentru ca limitele intre culori vor fi accentuate. Maneca dreapta si stinga a camasii:

post-6-1162366658

 

Distractie adevarata incepe. Am inceput sa vopsesc capul lui Daimyo cu uleiuri.

Urmaresc citeva reguli:

  1. La fiecare punct adanc lucrez cu culori inchise, si nu o singura culoare.
  2. La fiecare punct inalt lucrez cu culori deschise, tot diferite nuante.
  3. Niciodata nu diluez vopsele cu diluanti obisnuiti. Folosesc benzina zippo sau esenta de petrol (nu esenta de terebentina) Am dubii ca esenta de petrol cauzeaza luciul dupa uscarea. Asa ca de data asta o sa folosesc numai benzina zippo. De fapt nu este benzina si se numeste nafta. Uleiul se usuca foarte repede daca s-a diluat cu benzina de bricheta sau cu esenta de petrol. Terebentina intirzie timpul de uscare de acea n-o folosesc.
  4. Incerc sa diluez vopselele cit mai putin. Diluez numai cind nu pot sa bag culoarea in zone foarte adinci.

Culorile folosite (la ten):

  • burnt umber
  • burnt siena
  • raw umber
  • napples yellow
  • alb (titanium)
  • negru
  • yellow ochre
  • rosu (cadmium)

Este foarte greu de explicat cum procedez asa ca am facut cit mai multe poze in timp ce lucram. Pur si simplu este un joc de culori.

Poza 1- Incep de la ochi. Cu burnt umber dau in zonele adinci.
Poza 2- Daca va uitati atent puteti sa vedeti ca dau cu negru o linie foarte fina la limita intre ochi si pleoape.
Poza 3- In continuare ochiul celalalt.
Poza 4- Incep sa indepartez surplusul de vopsea cu o alta pensula curata si uscata.

post-6-1162658275

 

Poza 5- Indepartarea surplusui de vopsea continua. Pensula trebuie sa fie stearsa de cite ori este necesar. Daca e nevoie sa stergem un strat mai mare pensula imbibata cu diluant rezolva problema. Aici mai observati ca ochii omului nu mai sint mate. Se uita mai stralucitor nu? La petele create cu acrilice am atins si cu un amestec burnt umber+yellow ochre.
Poza 6- La limite barba-ten si sprincene-ten am dat umbra cu amestec de burnt umber+raw umber. In gura intradeschisa burnt sienna+negru. buzele sint atinse cu burnt sienna+roşu. Zonele mai putin adinci (cum ar fi zbirciturile) sint umbrite cu o nuanta mai deschisa decit burnt umber care am obtinut prin amestec de burnt umber+yellow ochre.
Poza 7- Dintii cu alb+yellow ochre (dintii niciodata nu sint albi albi.) Blending-ul culorilor continua prin stergere usoara cu pensule curate.
Poza 8- Dupa ce am inceput cu culori deschise la zone mai proeminente. Culoare de baza este un amestec de yellow ochre+burnt umber+alb care arata ca culoare de ten. La amestecul asta mai adaug napples yellow in caz ca am nevoie de o alta nuanta. Mai adaug burnt sienna+alb pentru alta nuanta, roşu pentru una alta... Ating cu vopsea si sterg cu o pensula curata. Intre amestecuri spal pensula sterg si las la uscare intre timp folosesc o alta pensula. Pentru spalarea pensulelor folosesc diluant obisnuit.

post-6-1162659589

Daca se strica vreun strat de culoare nu este nici o problema, se sterge cu pensula curata si se reia procesul... Dupa un joc de vreo 1 ora si jumatate capul arata cam asa:

 

Daimyo are capul ras. Am aplicat amestecul de raw umber+negru

post-6-1162660715

Nu m-am uitat la ceas dar cred ca am lucrat mai mult de o ora la tunsoarea. Tot prin stergerea cu pensula curata am obtinut efectul respevtiv. Cam asa arata capul la faza asta:

post-6-1162661022

Vopselele metalice de la Vallejo inca n-au sosit Rabdare nu am asa ca am inceput sa vopsesc metalele Celtic-ului cu tehnica veche. Tipul a trait in perioada bronzului. Am folosit nuante de bronz jucand cu proportiile amestecului de vopsele. Amestecul este alcatuit din uleiuri de raw umber , burnt sienna, negru si humbrol gold. Asa arata Celticul:

post-6-1162902717

Singurul dezavantaj este ca o sa pot sa lucrez pe uleiurle abia peste citeva zile. La amestec tot am folosit ca diluant benzina zippo, sperind micsorarea timpului de uscarea a uleiurilor. Peste citeva zile voi putea face tonificarea. Accesoriile:

post-6-1162902879

Am trecut la uleiuri si la Celtic.

Pozele sint facute seara, la lumina lampii de la banc de lucru. M-am jucat cit am putut la luminozitate si contrast, atita am putut fara sa stric culorile. Tehnica si culorile sunt la fel ca la Daimyo. Numai ca am facut amestecurile mai deschise la culoare pentru ca omul este blond. Sa fiu sincer, prima data cand vopsesc niste portiuni mai mari ai trupului omenesc in piele goala. Intradevar nu prea am stiut ce sa fac la inceput. Dar pina la urma am putut sa fac cite ceva. Detaliile sterse ale copiei nu prea mai permit sa evidentiez culorile cum as fi vrut eu sa arate. Cred ca mai mult de atit nu puteam asa ca nu cred ca o sa ma mai joc la ten.

post-6-1162972921

Poza din stinga este facuta dupa ce m-am jucat cu culori inchise iar poza cealalta dupa culori deschise, si este facuta la lumina zilei azi dimineata, e altfel...

post-6-1162973181

Iata si parul. Am folosit un amestec de yellow naples, yellow ochre si burnt sienna la zonele adinci.

post-6-1162982650

La zonele proeminente amestecuri de yellow naples, yellow ochre, cadmium yellow, alb.

post-6-1162982733

In continuare am lucrat la pelerina. Stiu ca pozele se lucesc dar nu am ce face, uleurile se usuca foarte greu. Totusi cred ca va dau idei. La prima poza vedeti diferenta de tonificare intre umarul drept si restul pelerinei

post-6-1163146092

Dupa vreo jumatate de ora:

post-6-1163146141

Am intrat in fiecare coltulet cu culori inchise de roşu. Amestecul este facut cu rosu cadmium+burnt sienna+negru. La teaca am incercat sa dau umbra la patratele albastre. Am atins putin cu albastru de prusia (poza din stinga) si pe urma am sters usor cu o pensula curata (poza din dreapta)

post-6-1163146316

Si iata pozele facute azi dimineata la lumina zilei. Am lucrat peste tot in afara de pantalonii si pantofii. La coif cred ca o sa mai lucrez cu raw umber ca sa arate a bronz. Mi se pare ca arata prea a cupru momentan.

post-6-1163146446

 

Am aranjat si pantalonii si scutul:

post-6-1163353204 post-6-1163353252

Sint foarte aproape de final la Celtic. A mai ramas de vopsit postamentul si de facut niste retusuri pe figurina. Dupa ce sint gata, un strat de lac mat va fi ultimul lucru. O safolosesc lacul spray sinto, asa ca mai las citeva zile ca sa usuce binevopselele de pe figurina.

post-6-1163404795 post-6-1163404975

Intre timp ce isi asteapta Celticul lacul continuam cu Daimyo..

Am aplicat umbrele si luminile la mantou folosind amestecuri de burnt umber si alb. Am incercat de data asta sa aplic vopsea foarte foarte fin, vreau sa vad cum o sa arate cind incepe sa usuce, daca este necesar o sa mai lucrez la portiuni dorite. Am dat si putina murdarie de batalie, fara sa exagerez. In etapa asta am facut-o ca sa pot sa sterg daca nu imi place si sa iau de la inceput treaba.

De data asta nu am vopsit sabiile. Am slefuit cu o hartie abraziva foarte fina si pe urma am dat putin cu sarma aia de spalat vase, care arata ca lana. Dupa ce am obtinut o suprafata neteda am dat um strat de lac lucios. La armura daca va aduceti aminte lucrasem cu un negru+albastru. Cu negru diluat am incercat sa intru la detalii. De data asta a trebuit sa "scurga" vopsea intre detalii.Detaliile armurii s-au facut prin drybrushing cu un amestec de burnt umber+yellow ochre.

post-6-1163410770 post-6-1163494247

La aparatorii picioarelor daca tineti minte culoare de baza era negru. Am dat foarte usor lumina cu un amestec de negru+albastru+alb. Bine, cam greu de observat la poze...

La pantalonii am folosit un amestec de burnt umber+napples yellow pentru umbrire si yellow napples pentru lumina.La desene am lucrat foarte putin cu albastru inchis.

post-6-1163494410 post-6-1163495905

Dupa ce i-am montat capul la loc figurina a aratat altfel.

Figurina este atasata de postament. N-o sa lucrez la postament mai mult. O sa las asa. Ramine de vopsit rocile pe care sta Daimyo si sa primeasca un strat de lac mat. pe urma o sa vedeti pozele finale la forum.
Celtic-ul ramane aici, fiind o copie dupa Pegaso, n-o sa-l public.

Clasa se inchide aici cu subiecte de Celtic si Daimyo.. Sper sa ne vedem la o alta clasa cu o alta figurina, daca tot sinteti interesati. Multumesc pentru atentie acordata..

Va mai arat o ultima poza..

post-6-1163496858

Pozele la dimensiunile lor originale se potdeschide fie facand click pe variantele lor reduse din interiorularticolului, fie vizitand galeria asociata acestui articol care segaseste aici: Vopsirea Figurinelor - Clasa lui Algu - Clasa I

Comentarii pentru "Vopsirea Figurinelor - Clasa lui Algu - Clasa I"

Puteti comenta acest articol in cadrul forumului de discutii al acestui site. Pentru acest articol a fost creat un topic separat de discutii, tot ce trebuie sa faceti pentru a il deschide este sa urmati legatura de mai jos.

Click pentru a comenta articolul "Vopsirea Figurinelor - Clasa lui Algu - Clasa I" pe forum (0 comentarii deja)

Pentru a putea posta mesaje in cadrul forumului este necesar sa fiti inregistrati. In cazul in care nu aveti un cont, va puteti inregistra aici: Inregistrare cont

Ultima actualizare ( Friday, 24 October 2008 )