Latime site: 800px 1024px Integrala

Machete,modelism,hobby

Prima pagina arrow Recenzii arrow Aviatie arrow Zvezda MIL Mi-26 "Halo" 1:72 - [7270]
Zvezda MIL Mi-26 "Halo" 1:72 - [7270] Imprimare
Scris de Mihai Grigoras   
Friday, 06 February 2009

Elicopterul

Mi-26 a facut primul zbor in 1977 fiind cel mai mare elicopter aflat vreodata in productie, si a intrat in serviciul aviatiei sovietice in 1983. Dimensiunile aparatului sunt, cum era de asteptat, enorme cu o lungime a fuselajului de 33.8m, un diametru rotor de 32m si o inaltime de 8.1m, totul la o masa maxima incarcat de 56000 kg. Incarcatura este si ea impresionanta: 20t intern sau ca sarcina exterioara sau 80 de soldati echipati sau 60 targi, 1 BTR-60/70/80 sau 1 MT-LB sau 1 BMP sau alte vehicule. Totul se intampla cu ajutorul echipajului de sase persoane: pilot, copilot, navigator, mecanic de zbor, loadmaster, operator aparatura radio/electronica. Fabricat in 276, Mi-26 se afla in serviciu militar sau civil intr-un numar surprinzator de mare de tari pentru un aparat de asemenea dimensiuni printre care: Federatia Rusa, Belarus, Cambodgia, China, Congo, India, Laos, Mexic, Coreea de Nord, Peru, Ucraina, Venezuela precum si sub comanda ONU in diverse tari africane. De la aparitie Mi-26 a fost in repetate randuri subiectul agentiilor de presa si jurnalelor de stiri. La doar 3 ani de la intrarea in serviciu, in primavara lui 1986, aparatul a fost folosit pentru limitarea urmarilor catastrofei de la Cernobal deversand retardanti si neutralizatori peste resturile reactorului avariat. Putin mai tarziu, in anii '90-2000 elicopterul a fost vazut descarcand incarcaturi imense (pentru un elicopter) in razboiul din Cecenia. Zburand in aceste misiuni, in 2002, Mi-26 a fost implicat in cea mai grava catastrofa aeriana de elicopter soldata cu moartea unui numar incredibil de 127 soldati in urma doborarii cu o racheta portabila Igla. Elicopterul Mi-26 s-a facut remarcat cu silueta lui masiva si in majoritatea actiunilor umanitare de amploare: cu ocazia inundatiilor din India, cu ocazia tsunami-ului din 2004 din Pacific, in tinuturile afectate de razboaie si foamete ale Africii Centrale cu ocazia incendiilor de padure din Grecia si mai recent in China cu ocazia cutremurului din Sichuan cand a transportat in munti masini grele si buldozere pentru a demola barajele rezulate in urma alunecarilor de teren. Cu alte cuvinte o aeronava remarcabila din punct de vedere tehnic dar si operational, o aeronava care merita din plin reprezentarea sub forma de kit.

Kitul

- cutia. Kitul firmei Zvezda vine ambalat intr-o cutie de mari dimensiuni, din carton gofrat, deosebit de rezistenta, cu o frumoasa ilustratie reprezentand un aparat al Fortelor Aeriene Ruse precum si cu fotografii reprezentand macheta montata pe spatele cutiei . punctaj ambalaj=10
- instructiuni. Sunt tiparite pe 12 pagini A4 alb-negru, cu notite in principalele limbi de circulatie internationala. Schemele de vopsire (Fortele Aeriene Ruse) sunt destul de complete incluzand stenciluri dar nu includ vopsirea pe burta. Vopsirea e data in coduri Zvezda si ModelMaster. Instructiunile de asamblare sunt cate se poate de clare , cu instructiuni in rusa si engleza, dar nefacand montajul nu stiu daca sunt si corecte tehnic vorbind. punctaj instructiuni=9
- decaluri. Sunt relativ complete incluzand stencil-uri si cadranele de bord, sunt subtiri si semi-lucioase din experienta mea cu Zvezda cred ca se vor aplica ok. Din pacate decalurile au si o scapare majora: una din stelele rosii. Desi pe cutie ea este reprezentata corect pe burta aparatului, ea lipseste si din decal si din instructiuni. Fiind caracteristica pentru elicopterele rusesti/sovietice nu pot da mai mult de 7 pentru decal deoarece va trebui sa apelam la alta sursa pentru cea de-a treia stea, fie sa avem norocul sa gasim ramasa de la un alt kit. In caz ca nu gasim de rezerva, putem gasi in Romania la www.parcmodels.ro, sectiunea decaluri coli cu stele rusesti de diverse stiluri si marimi.

figura1.jpg

- plastic transparent: avem in kit 21 de piese transparente reprezentand geamurile, farurile, etc. Piesele sunt subtiri si foarte clare.

figura2.jpg

Nu sunt casante, din contra sunt usor maleabile si ca o particularitate specifica firmei Zvezda POT fi lipite cu adeziv normal fara sa se matuiasca. Recomand totusi maxima prudenta in aplicare si incercari pe bucati de rama transparenta inainte de a face acest lucru. 10 puncte pentru piesele transparente.
- restul pieselor in numar de aprox 220 sunt injectate in plastic gri pe 5 rame. Injectia este deosebit de fina si precisa. Suprafata plasticului este usor rugoasa dar nu deranjant (afara poate de cazul culorilor lucioase aplicate fara grund). Liniile de panou sunt reprezentate in sant, foarte fine. Sunt prezente diversele capace de vizitare, balamale, manere si grile de ventilatie aflate pe elicopterul real.

figura3.jpg figura4.jpg

Puntile de injectie sunt rezonabil de subtiri. Urmele pinilor de ejectie nu sunt amplasate in locuri invizibile. Nici retasurile (sink-marks) nu sunt prezente pe model.
Rama A contine cele doua fuselaje. Rama B contine coada elicopterului, podeaua si alte elemente.

figura5.jpg figura8.jpg

Este de remarcat detalierea din zona platoului de variatie a rotorului portant. Rama C contine in principal elemente de interior,

figura10.jpg figura6.jpg

din nou atrag atentia detaliile, in special in zona rotorului anticuplu. Rama D este furnizata in doua exemplare fiind dedicata pieselor in numar par.

figura9.jpg figura7.jpg

Mi-au atras atentia figurinele echipajului, figurine ce au reprezentate chiar si...sireturile de la bocanti. Sa nu uitam ca este totusi vorba de scara 1/72 si e vorba de un kit de elicopter! Exista si mici inadvertente cu fotografiile aparatului (desenul podelei elicopterului sau grosimea si aspectul corzilor care sustin usile deschise) dar le-am considerat irelevante si relativ usor de remediat. Eu as acorda nota 9.5 plasticului de la kitul de Mi-26.
As mai acorda punctaj suplimentar kitului pentru originalitatea subiectului si pentru nesfarsitele posibilitati de realizare a unor diorame (interior complet, usi separate, cale pentru rampa de incarcare). Daca iau in considerare si cat a costat mi se pare una din machetele cu cel mai bun raport intre calitate si pret.

Pozele la dimensiunile lor originale se pot deschide fie facand click pe variantele lor reduse din interiorul articolului, fie vizitand galeria asociata acestui articol care se gaseste aici: Zvezda MIL Mi-26 "Halo" 1:72 - [7270]

 

Comentarii pentru "Zvezda MIL Mi-26 "Halo" 1:72 - [7270] "

Puteti comenta acest articol in cadrul forumului de discutii al acestui site. Pentru acest articol a fost creat un topic separat de discutii, tot ce trebuie sa faceti pentru a il deschide este sa urmati legatura de mai jos.

Click pentru a comenta articolul "Zvezda MIL Mi-26 "Halo" 1:72 - [7270] " pe forum (6 comentarii deja)

Pentru a putea posta mesaje in cadrul forumului este necesar sa fiti inregistrati. In cazul in care nu aveti un cont, va puteti inregistra aici: Inregistrare cont

 
Urmator >