Forum Machete,Modelism,Hobby: YAK-1 LUFTWAFFE-MASTERCRAFT 1/72 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

YAK-1 LUFTWAFFE-MASTERCRAFT 1/72 Sau "Olandezul zburator"

#1 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 14 April 2008 - 07:10 PM

Va salut pe toti cei care veti avea rabdarea sa cititi "istoria"realizarii acestei machete.Daca o sa aveti rabdare pana la sfarsit (cu lectura),va promit ce nu ve-ti fi dezamagiti total.
Merci
Fac doar o descriere din pliantul de asamblare a celor de la "Mastercraft".
Cei care au mai citit si alte topice de pe acest site vor intelege de ce am pus ghilimelele.
In 1941, Uniunea sovetica introduce o noua generatie de vanatori,cei mai cunoscuti fiind YAK-1,cu variantele sale,Mig-3,Lagg-3, etc
Aparatul in speta,Yak-1, si varianta sa ,1M, este construit cu structura mixta,mai ales in zona fuselajului posterior.Demn de remarcat faptul ca stabilizatoarele si invelisul aripilor este construit din lemn,de unde si o asa zisa "lipsa a detaliilor" pe acestea,atat la aparatele reale cat si la machete.Aproximativ acelasi lucru il intalnim si la un alt aparat,de data asta mai celebru,De-Havilland Mosquito,fabricat de Marea Britanie.
Revenind la aparatul nostru, au fost mai multe variante,diferite ca profil sau motorizari,ca de exemplu,versiunea de YAk-1 cu carlinga "bula",diverse tipuri de inarmari,ampenajele redesenate,etc
In esenta,a ramas cam la aceasi silueta,relativ inconfundabila.
Principala motorizare a Yak-ului 1 a fost motorul Klimov M-106 V-12 racit cu lichid, sau versiunea Vk 105 PF care dadea aproximativ 1240 CP.Ceea ce i-mi pare cam mult,daca ar fi sa dam crezare istoricului din pliantul de asamblare.
Variante de inarmare au fost in principal 2 mitraliere de capota cal. 7.62 mm,ulterior inlocuite cu una singura- UBS,de 12,7 mm si un tun cal.20 mm montat "in motor".
Prin modificarea adusa dispozitivului de schimbare manuala a pasului elicei,cu unul automat ,s-a redus greutatea aparatului cu aproximativ 220 kg.Aceasta modificare,impreuna cu motorizarea au dus la un castig de viteza.
Date tehnice :Lungime 8,48 m, Anvergura 10,00 m,Greutate 2260 kg,Viteza maxima 612 km/h la 4000 metri,armament:1 sau 2 mitraliere Szkas 7.62 mm +un cal 20 mm, sau 1 mitraliera Ubs cal. 12,7 mm +acelasi tun de 20 mm.
Si acum despre asa zisa macheta a celor de la Mastercraft.
Am vrut sa montez ceva "lejer" ,o macheta de dumineca,sau de maxim 3 zile,ceea ce s-a dovedit a fi o ENORMA greseala de apreciere din partea mea. O sa va explic de ce
Asa arata cutia si pliantul de asamblare cu "decalurile "aferente:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg


#2 Useril este offline   virusu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Location:alba iulia
  • Interests:avioaneeeee

Postat 14 April 2008 - 07:19 PM

Vezi postareaAdiP, la 14 Apr 2008, 19:10, a spus:

cei mai cunoscuti fiind YAK-1,cu variantele sale,Mig-3,Lagg-3, etc


banuiesc ca de la ei citire nu?

#3 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 14 April 2008 - 07:21 PM

Am vazut destul de multe machete prost turnate,insa asta, si impreuna cu Il-2 Sturmovik,parca bat toate recordurile la un lucru prost facut.Aviz amatorilor de cutii ieftine,pe viitor !
Vazand slaba detaliere a machetei,mi-am propus sa o imbunatatesc eu ,cat de cat. Insa de la cateva "imbunatatiri",am ajuns sa fac o gramada de piese pe ea.Va las pe voi sa-mi ziceti daca a meritat sa-mi pierd timpul cu ea (chiar daca Longinus a zis de multe ori- Da-o dreaku,doar pierzi timpul !)insa asa-s eu,mai capos cand e vorba de machete.Chiar daca aviatia rusa in general nu i-mi provoaca in reactii prea mari !
Asa ca am inceput sa refac interiorul,paloniere,sistemul de parghii aferente,mai putin chingile pedalelor.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 4.jpg
  • Imagine atasata: 5.jpg


#4 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 14 April 2008 - 07:29 PM

Am slefuit la "macheta" asta de mi-au sarit capacele,cred ca am folosit o coala de 40/30 de smirghel,si tot ar mai fi trebuit prin unele locuri. O gramada de pini de evacuare prin cele mai aiurea locuri posibile,fuselajele nu s-au imbucat de nici o culoare,trebuind taiate si centrate pentru un "fit" cat de cat mai acceptabil.
Nu mai vorbesc de grosimea aripilor,care nici acum nu e chiar la dimensiune,insa m-am saturat de atata slefuit ! De locasurile trenului nu mai zic !
Am inceput sa trasez liniile de panou,in mare,aici in poza
A urmat lateralele fuselajului,alte slefuiri,maruntisuri adaugate ,etc

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 6.jpg

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 14 April 2008 - 07:31 PM


#5 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 14 April 2008 - 07:39 PM

Sa mai facut cate ceva pe la interior,cutii,manete,scaunul refacut sezuta,ceva indicatori,dupa care urma sa pun decalul cu plansa de bord.
M-am mirat initial de ce erau date 2 buc. pe hartie,insa cand le-a venit randul la montat m-am prins.
Si eu care in optimismul meu stupid,ma gandeam sa perforez tabloul,si sa pun coala pe un vinil subtire in spatele plansei -un fel de Fotoetch ,daca vreti !
Oroare :In apa calduta,pe burete,dupa toate regulule artei,decalu s-a facut "invizibil" :pardon:
Am fost nevoit sa dau cu lac lucios pe cel ramas,ca sa nu se mai dizolve si asta si cu mana tremuranda l-am pus cumva PE placa care reprezenta plansa de bord,care oricum s-a crapat,si am fost nevoit sa o"refac" cu cateva puncte de alb,etc

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 7.jpg
  • Imagine atasata: 9.jpg
  • Imagine atasata: 9.jpg

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 14 April 2008 - 07:43 PM


#6 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 April 2008 - 07:49 PM

Ma oripilezi,frate,cu descrierea asta de-a dreptul bacoviana.Eu tocmai ce am inceput lucru la obuzierul meu,cu piese ce exceleaza la"potrivire"detalii de te enerveaza si toate alea,si taman acu imi strici avintul cu "kitul"asta :crazy: .Bleah!!!!Good luck :pardon:

#7 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 14 April 2008 - 07:53 PM

Voiam sa reprezint varianta cu "coama" asa ca am purces la taierea pe lungime a fuselajelor,care si asa nu aveau prea multe puncte de sprijin unele in altele.
Dupa taiere,am pus piesa data de cei de la Mastercrat in cutie- e vorba de coama aceea transparenta,din ea trebuind sa las la final si "geamurile laterale spate"
Apoi am zis,daca tot fac un lucru pe sus .de ce sa nu fac la fel si pe partea ailalta,asa ca m-am apucat sa curat locasurile trenului.Dupa operatia asta,facuta ,logic,cu o freza mai puternica,ca plasticu oricum nu dadea semne sa se incalzeasca,am refacut si "tavanul"trenului,urmat de bridele de intarire,urmat de furtune, urmat de "pistonasele" care actionau jambele,etc.
Si din aproape in aproape,am ajuns sa fac si arcurile aferente.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 11.jpg
  • Imagine atasata: 12.jpg
  • Imagine atasata: 21.jpg


#8 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 14 April 2008 - 07:56 PM

Vezi postareaLonginus, la 14 Apr 2008, 20:49, a spus:

Ma oripilezi,frate,cu descrierea asta de-a dreptul bacoviana.Eu tocmai ce am inceput lucru la obuzierul meu,cu piese ce exceleaza la"potrivire"detalii de te enerveaza si toate alea,si taman acu imi strici avintul cu "kitul"asta :crazy: .Bleah!!!!Good luck :pardon:

Tu sa taci, ca l-ai vazut pe viu, lasa-ma sa-mi zic "pasul " :devil:

#9 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 April 2008 - 08:01 PM

Al tau va fi raiul,pentru ca faci(ai facut) o fapta buna :pardon: .Eu unu aruncam "macheta"aia de mult(Fiat Justitia pereat mundus).Da'de ce ii zice"Luftwaffe..."? :crazy:

#10 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 14 April 2008 - 08:03 PM

Am mai facut pe ici pe colo,cate o trapa,mai un furtun, dupa care iar chit,pe ici pe colo.
Speram eu ,sa ajug sa il vopsesc cat mai repede dupa asta,dar am mai muncit inca o saptamana pe el pana am ajuns sa dau "spritzchitul" de dinaintea vopsirii.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 14.jpg
  • Imagine atasata: 15.jpg
  • Imagine atasata: 16.jpg


#11 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 14 April 2008 - 08:14 PM

A urmat faza vopsirii extradosului (a 3-a oara,ca la mine cam asa se intampla)prin mascare cu patafix si banda adeziva de hartie.Am ales vopsele email,caci nu am avut curaj sa pun in aerograf acrilice !
Varianta de vopsire era initial (ca acum aparatul arata cu totul altfel)tipic ruseasca,verdele ala imbecil si cu negru.Negru nu ma folosit ca arata cam aiurea,am amestecat 75 % Rlm 71 si 25% negru revell. Nuanta deschisa de verde e tot amestec dar nu mai stiu proportiile.Intradosul e,asa cum sugera cutia Rlm 65,insa am pus putin albastru mai intens- pentru variatiune de ton !

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 17.jpg
  • Imagine atasata: 18.jpg
  • Imagine atasata: 23.jpg


#12 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 14 April 2008 - 08:27 PM

Am dat cu lac lucios acrilic, facand prostia(din nou) sa-l suflu pe macheta fara sa-i fac inspectia de praf aferenta,si fara sa m-a gandesc ca nu-i "cuser"sa vopsesti noaptea.
Logic ca a prins praf,a trebuit slefuit lacul,refacuta operatia,dupa care mi-am luat inima in dinti incercand sa pun stelele date de "Mastercraft"
Acelasi lucru ca si la decalul bordului.Pe burete si tot s-a evaporat ! Asa ca am luat alt chit supermeseriar de pe biblioteca-Il 2 Sturmovik,acelasi producator.
Virusu stie despre ce vorbesc,nu-i asa omule ?
Am avut putin mai mult noroc de data asta,dupa aproximativ 10 secune de tinut in apa,nu dupa 3-4 ca la decalul original am reusit sa le pun pe macheta.Binenteles dupa ce am dat inainte si cu solutia minune de la Pavel (in ideea ca o sa fac decalu sa se muleze pe fuselaj).
Dupa 2 ore am reusit cumva sa-l fac sa stea la locul lui .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 19.jpg
  • Imagine atasata: 20.jpg
  • Imagine atasata: 21.jpg
  • Imagine atasata: 22.jpg


#13 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 14 April 2008 - 08:40 PM

Am uitat sa spun,varianta de inmatriculare aleasa era a unui aparat din flota Marii Baltice,un 9 albastru ,pilotat de locotenent Zaharov,1942.Insa s-a rupt si ala ,asa ca am facut un 8 albastru,din acelasi teatru !
Uitandu-ma insa prin pozele din calculator,un aparat mi-a facut cu ochiu ! Unu cu skiuri si vopsit de iarna,din aceasi zona,Marea Baltica,in iarna lui 43.
Asa ca am purces la modificarea cozii,la costruirea skiului spate,la fel si cele fata.
De aici si denumirea data in subtitlul topicului _Olandezul Zburator_ caci skiurile alea seamana al naibi cu niste saboti olandezi!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 26.jpg
  • Imagine atasata: 27.jpg
  • Imagine atasata: 29.jpg
  • Imagine atasata: 30.jpg


#14 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 14 April 2008 - 08:47 PM

Mai pun ceva poze acum si mai departe o sa va arat, daca vreti, maine dupaamiaza.
Asta daca nu v-am plictisit prea tare pana acu ! :pardon:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 31.jpg
  • Imagine atasata: 33.jpg
  • Imagine atasata: 34.jpg
  • Imagine atasata: 36.jpg
  • Imagine atasata: 38.jpg


#15 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 14 April 2008 - 08:51 PM

seamana cu jagdpantherul meu :pardon:

#16 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 14 April 2008 - 09:42 PM

Ce-si face omul cu mana lui se numeste............... Machetism :crazy: :pardon:

#17 Useril este offline   Vernier 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 03-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 14 April 2008 - 10:30 PM

Matrita mai mult ca sigur e cea de la ZTS Plastyk, din anii '70, asta e, la cat costa kitul, e lux. Si oricum, vad ca se aplica de minune sintagma "suferinta e drumul spre perfectiune" :pardon:

#18 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 14 April 2008 - 10:32 PM

Daca as fi stiut ce ma asteapta o lasam la copil sa se joace,dar fiind un fel de samaritean al machetelor slabe..... :pardon:

#19 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 April 2008 - 10:42 PM

Vezi postareaAdiP, la 14 Apr 2008, 23:32, a spus:

Daca as fi stiut ce ma asteapta o lasam la copil sa se joace,dar fiind un fel de samaritean al machetelor slabe..... :pardon:

Ultimul Samaritean!! :crazy:

#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 April 2008 - 08:35 AM

AdiP, mie imi place cum ti-a iesit! Si apoi, in machetism, nitica transpiratie nu face rau deloc, ba din contra! Nu are nici un haz numai sa sa lipesti si sa vopsesti! :pardon: Si, daca asta te face sa-ti mai treaca oful, asa am patit si eu cu un mistel Do-217/Me 328, de la Airfix! Am zis ca-l fac intr-un week-end si ...mi-a luat doua luni!
Sa nu-ti fie frica sa bagi acrilice in aerograf! E drept, se lucreaza nitel mai dificil decit cu emailurile dar, daca folosesti diluant de la MM sau un retarder, nu-s probleme! Toata treaba este ca imediat dupa vopsire sa cureti aerograful corect, cu apa sau solutie de alcool in apa!
In privinta prafului, ce sa zic....cunoastem problema! :crazy: :devil: Numai vezi ca cea mai mare parte se depune dupa vopsire! Praful este inlaturat de pe macheta de curentul de aer de la aerograf, doar scamele prinse mai bine nu se duc. Pentru astea, eu am o metoda pe baza de patafix: il pun pe o scobitoare, sa acopere cam jumate din ea, si o dau de-a rostogolul pe macheta chiar inaitea vopsirii!
Rog utilizatorii sa nu mai intervina in cursul naratiunii, lasati "petentul" sa-si spuna pasul pina la capat!

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi