Forum Machete,Modelism,Hobby: Tamiya X22 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Tamiya X22

#1 Useril este offline   speed 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 30-September 10
  • Location:Brasov

Postat 08 January 2017 - 07:03 PM

Salutare tuturor. Pana la urma merita ca X22-ul, ma refer la cel acrilic, sa fie folosit ca varnish? Am comandat mai demult unul si parca l-as folosi, desi multa lume de pe net se plange de el (utilizare dificila, timp de uscare indelungat). Care ar fi diluantul potrivit pentru el si care ar fi raportul optim de dilutie? Daca e sa-l folosesc o sa-l dau cu aerograful, probabil in mai multe straturi fine.

#2 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 08 January 2017 - 09:22 PM

Tamiya x-22 chiar e varnish , sau clear , adica lac si e lucios .
L -am dat seara , iar a doua zi am pus decalurile ( s-a uscat perfect in vre-o 14 ore ).
Dilutia am facut-o cu Leveling Color Thinner de la Gunze .
Raportul dilutiei a fost cam 30% lac , 70% diluant . Prefer sa diluez un pic mai mult ,am suflat 2 straturi .
Atentie insa : daca ai un aerograf de firma , straturile vor fi intr-adevar subtiri .
Daca ai un aerograf chinezesc, straturile vor fi mai grosutze .

Aceasta postare a fost editata de busila: 08 January 2017 - 09:25 PM


#3 Useril este offline   speed 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 30-September 10
  • Location:Brasov

Postat 08 January 2017 - 11:11 PM

Multam de raspuns. Dar merge Leveling Tinner-ul de la Mr. Hobby cu acrilicele de la Tamiya? Cu primerul Tamiya am vazut ca se impaca perfect, dar ala nu e acrilic.Am un aerograf Adler cu ac de 0.2 si unul de 0.3. Probabil o sa folosesc acul de 0.3. Presiune recomandata? ;)

Aceasta postare a fost editata de speed: 08 January 2017 - 11:23 PM


#4 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 09 January 2017 - 09:17 AM

Salut Speed!

La cele supuse de busila trebuie sa corectez citeva din raspunsuri. Presupun ca doresti sa lacuiesti machete Auto. Este riscant sa folosesti acest lac pentru a obtine luciul tipic pentru masini. Cu cit stratul este mai gros, cu atit se usuca mai greu lacul acrilic, deci atentie! Poti avea amprente pe macheta si dupa doua saptamani sau mai mult de la lacuire! Daca faci alt gen de macheta, ( avion, nava, blindat sau vehicul de Transport, poti folosii acest lac ca baza pentru decaluri. Aplici doua straturi si lasi sa se usuce vreo doua - trei zile. Merge diluat cu diluant X 20 A (este alcool izopropilic in amestec cu un retarder) sau Gunze Mr.Color Thinner sau Mr. Color Leveling Thinner. Dealtfel, diluantii astia merg la toate vopselele Tamiya si Gunze acrilice pe baza de apa. Gunze mai are o gama de vopsele si lacuri foarte bune tot acrlice dar pe baza de solvent. Acolo este indicat sa folosesti diluantii Gunze. Pentru lac Lucios iti recomand GX 100 Super Clear. Se usuca repede si are un luciu foarte bun. Se poate slefuii pentru netezire sau eliminare a eventualelor texturi si se poate lustruii cu orice pasta de lustruit.
Povestea cu aerograful de Firma sa nu o iei in serios. Este un mit. Orice aerograf cu dubla actiune, curat, cu virful acului drept si bine centrat iti da rezultate foarte bune. Debitul vopselei sau al lacului se poate regla ori din limitatorul triggerului ori din experienta pe care o acumulezi in timp. Aici vreau sa spun ca limitatorul poate fi chiar demontat dar tu tragi triggerul numai pentru atit lac sau vopsea cit trebuie...
Pentru presiune nu exista o reteta exacta, exista multi factori! Temperatura, umiditate, aerograf si dilutie. Fa niste experimente pe altceva si vezi cum ajungi la rezultatul dorit!
Succes!

#5 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 09 January 2017 - 11:00 AM

Salut.

Pana acum am folosit 2 tipuri de lacuri de protectie.

Cel mai mult am folosit Future. E ok, dar trebuie date mai multe straturi pentru a obtine un gloss serios. Eu il dau direct prin aerograf, nediluat. Personal n-am avut probleme cu el, insa am vazut ca parerile sunt impartide despre acest produs.

Am mai folosit si Tamyia X22, diluat cu Levelling Thinner. Cam 50% proportia. Parerea mea este ca face un gloss mai bun decat Future. Nu mi n-a parut ca se usuca greu, comparativ cu Future cel putin. Adica la 48 de ore dupa aplicare, am putut trece la tratamentele ulterioare (dacal, wash - model aero) fara sa am probleme cu lacul de dedesupt.

Succes,

#6 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 09 January 2017 - 11:11 AM

Salut Tibi
Vreau sa precizez ca nu e aceeasi calitate a materialului si a executiei intre un areograf chinezesz si un Harder ( pe asta-l am ) .
Am probat recent un Fengda , insa nu se compara. Nici chiar cu vechiul meu BD luat acum 9 ani de la Hobbyx.
Dupa o folosinta mai indelungata , diferenta de calitate se vede clar . Chiar in cantitatea de vopsea suflata .
Oricat de fin as trage eu trigger-ul BD-ului tot sufla mai multa vopsea decat H&S - ul .
Si duza BD-ului am schimbat-o acum vre-o 3 ani . Insa tot nu sufla asa fin ca Harder-ul .
Daca duzele si acele tuturor aerografelor ar fi de aceeasi calitate a materialului si a executiei , nu ar trebui sa existe asa mari diferente de pret intre ele .
Diferenta de pret se reflecta in calitatea materialului , precizia si finetea executiei , renumele firmei .
Si ca rezultat direct pentru noi , in finetea pulverizarii .
Parerea mea .

#7 Useril este offline   speed 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 30-September 10
  • Location:Brasov

Postat 09 January 2017 - 12:09 PM

Pai ideea ar fi sa creez un strat protector peste decaluri pentru ca ulterior sa trec la weathering. Masinile de raliu nu prea sunt curate. ;) Deci din cate am citit din cele scrise de voi, X22-ul ar fi o varianta ok.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi