Forum Machete,Modelism,Hobby: Krauss Maffei KM m11 Pritschenwagen/versiune tarzie - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Krauss Maffei KM m11 Pritschenwagen/versiune tarzie Trumpeter 1/35

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 February 2017 - 03:31 PM

Kitul de fata , al cincilea scos de Trumpeter in seria SdKfz 7, este, dupa stiinta mea, singurul care reprezinta versiunea cargo/transport general, a acestui semisenilat cunoscut.
Modelul real, cu siguranta mult mai putin raspindit decat confratii sai cu rol a/a sau tractor de artilerie, se regaseste destul de greu in fotografii de epoca, astfel incat cei de la Trumpeter merita toata stima, de-ar fi sa-i apreciem macar pentru documentatia acestui kit.
Meritele lor sunt insa si mai evidente atunci cand ne referim la numarul de piese ale kitului, 758 din stiren,doua coli mai mici,cu repere PE si senilele patina-cu-patina, care, in ciuda aparentelor, se asambleaza destul de rapid, raman mobile si se potrivesc peste trenul de rulare, fara batai de cap.Singura problema ar aparea la potrivirea spatiului dintre zalele senilelor printre dintii rotii motoare, insa cu atentie si putina anticipare a fazelor de montaj, se poate rezolva si asta.
Jantele rotilor directoare, modelul galetilor si al rotii motrice,sunt foarte frumos realizate si reprezinta intr-adevar, modelul tarziu, ceea ce este corect in raport cu perioada de productie in care este plasat acest model.
Sasiul masinii este reprodus in detaliu,cu foarte multe parti componente care redau pana si piese ce vor ramane, la final, imposibil de vazut. Asemenea, un mare plus al kitului este reprezentat de motorul si transmisia masinii,care luate impreuna,sunt o macheta in sine.
Puncte slabe, dupa cum le vad eu, ar fi lipsa completa a radiatorului si faptul ca, asa cum ofera planul de asamblare al chinezilor, nu exista optiunea deschiderii compartimentului motor, facind astfel invizibil intreg ansamblul de sub capote, odata ce acestea au fost montate.Pacat, dar cred ca si asta se poate rezolva.
Fara sa mai insist pe date sau comparatii, mai spun doar ca am inceput sa lucrez la model, cu vreo doua sau trei saptamani in urma,iar ceea ce am realizat pana acum, va arat in pozele ce urmeaza.

Imagine atasata: 20170204_132043-1.jpg Imagine atasata: 20170204_132103-1.jpg

Imagine atasata: 20170204_132129-1.jpg Imagine atasata: 20170204_132146-1.jpg

Imagine atasata: 20170204_132155-1.jpg Imagine atasata: 20170204_132214-1.jpg

Imagine atasata: 20170204_132223-1.jpg Imagine atasata: 20170204_132112.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 February 2017 - 03:41 PM


#2 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 04 February 2017 - 08:59 PM

De ce naiba stau galetii de pe primul rand mai sus decit restul ? Si acolo au gresit trumpeteristii ?
Daca mai ai cum, incearca sa cobori putin axa primului rand de galeti, senila sta ciudat in partea inferioara, pe ambele parti.

#3 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 February 2017 - 10:07 PM

Daca ai kitul, ia cutia si uita-te si tu sa vezi .

#4 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 February 2017 - 11:12 PM

Şejilele nu sunt lipite de roți.

#5 Useril este offline   Dan_Necrofor 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 28-February 08
  • Location:cartier Vitan, Bucuresti
  • Interests:Figurine 1/35 si 1/16 + vehicule 1/35 toate WW2...

Postat 08 February 2017 - 12:22 PM

Vezi postareaLonginus, la 04 February 2017 - 03:31 PM, a spus:

Kitul de fata , al cincilea scos de Trumpeter in seria SdKfz 7, este, dupa stiinta mea, singurul care reprezinta versiunea cargo/transport general, a acestui semisenilat cunoscut.


Salutare... pai care este diferenta dintre asta si dragon 6562? Ce reprezinta "KM m11" din denumire?

Mult spor!

P.S. Am mai vazut la dragon un kfz.7 "Typ HL m11"

Aceasta postare a fost editata de Dan_Necrofor: 08 February 2017 - 12:28 PM


#6 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 08 February 2017 - 12:47 PM

Dane, nu pot comenta despre diferentele dintre cele doua kituri, pentru ca nu-l am pe cel de la Dragon.
Cat despre denumire KM m11 - asta vine de la Krauss Maffei model 11 iar HL vine de la Hansa Loyd Goliath. De fapt erau unul si acelasi lucru, dar fabricat de firme diferite. Daca nu ma insel, m.11 a mai fost produs si in Austria la Saurer Werke.
SdKfz 7 proiectat in 1935 a aparut cu indicativul m8 (typ8);mai tarziu, in 1936, a aparut m9 iar ulterior in 1943 a aparut m 11 (fie el KM sau HL) se prezenta fie sub forma de troop carrier/tractor de artilerie sau camion-platforma.

#7 Useril este offline   Dan_Necrofor 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 28-February 08
  • Location:cartier Vitan, Bucuresti
  • Interests:Figurine 1/35 si 1/16 + vehicule 1/35 toate WW2...

Postat 08 February 2017 - 01:20 PM

Ziceai "dupa stiinta mea, singurul care reprezinta versiunea cargo/transport general" si ma gandeam ca ala de la dragon nu intra in categoria asta, pentru ca este un kit nou si cunoscut...

Intre timp am gasit si eu explicatia pe net, e vorba de producator/fabrica (cele 2 litere) si mX este modelul aparut in ani diferiti:

Mittlerer Zugkraftwagen 8t (Sd.Kfz.7) was a medium halftrack / tractor / prime mover of the German Army. It was designed by Krauss-Maffei AG of Muenchen-Allach and was produced by Krauss-Maffei of Munich, Borgward of Bremen, Buessing-NAG of Berlin, Daimler-Benz of Berlin, and later by Saurer Werke AG of Vienna and Italian Breda. Production started in 1933 but it was not until 1939, when full-scale production started. From 1939 to March of 1945, some 12187 were produced and production figures were as follows: 1939 – 1609, 1940 – 996, 1941 – 1322, 1942 – 1388, 1943 – 3250, 1944 – 3352 and 1945 – 270. Cost of single vehicle was 36000 RM. Sd.Kfz.7 was used throughout the war on all fronts with almost all units of the German Army and there were 3602 in service as of March 1st of 1945.

First 8t production model appeared in 1934 – KM (Krauss-Maffei) m8. It was longer than m7 and powered by 6 cylinder Maybach HL 52 engine. Similar vehicles were produced by Buessing-NAG – BN m8 and Daimler-Benz – DB m8. KM m8 was followed by an improved version in 1936 – KM m9. New and improved model was powered by Maybach HL 57 engine. Krauss-Maffei produced only 127 vehicles in 1936. It was followed in 1936 by almost identical KM m10, powered by 140hp Maybach HL 62 engine. Similar vehicle was produced by Hansa-Lloyd-Goliath AG of Bremen (later known as Borgward) designated as HL m10. Only 222 were made and used in the same manner as KM m10 vehicles. In 1937, final model KM m11 entered production – now designated as Mittlerer Zugkraftwagen 8t (Sd.Kfz.7). At the same, Borgward produced similar vehicle designated HL m11. In 1943, the Maybach HL 62 engine was replaced with Maybach HL 64.

Scuze daca am poluat topicul...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 4ka9uq.jpg


#8 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 08 February 2017 - 01:33 PM

[quote name='Dan_Necrofor' timestamp='1486552828' post='218491']
Ziceai "dupa stiinta mea, singurul care reprezinta versiunea cargo/transport general" si ma gandeam ca ala de la dragon nu intra in categoria asta, pentru ca este un kit nou si cunoscut....
Dragon nu a produs, din cate stiu, kitul versiunea "transport marfa".Singurii care s-au legat de acest subiect sunt Trumpeter. La asta ma refeream.
Cat despre topic,,,fi pe pace, nu-l poluezi. Indefinitiv d-aia este forum/topic - ca sa discutam.

#9 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 25 February 2017 - 02:01 PM

Dupa cateva sesiuni de asamblare, chiar daca multe detalii inca n-au fost puse la locul lor, va puteti forma o idee despre aspectul actual al machetei.

Imagine atasata: 20170225_131739-1.jpg Imagine atasata: 20170225_131752-1.jpg

Imagine atasata: 20170225_131752-2.jpg Imagine atasata: 20170225_131811-1.jpg

Imagine atasata: 20170225_131811-1-1.jpg Imagine atasata: 20170225_131835-2.jpg

Imagine atasata: 20170225_132821.jpg Imagine atasata: 20170225_133018.jpg

#10 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 03 March 2017 - 03:01 PM

Fain.

#11 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 05 March 2017 - 02:01 PM

Multumesc bunule Flo :hi:

Eh,incet,incet am ajuns si la finis...sau pe'aproape.
Capota motorului si prelatele nu sunt lipite,iar numerele de inmatriculare mai necesita putin praf pe ele(deocamdata nu se poate pana nu se usuca foarte bine lacul mat cu care le-am spalat nitel). Dupa ce rezolv si chitibusurile astea, gata, la vitrina.
Suspensia fata a ramas mobila, la fel si directia.
Oricum, din kitul Trumpeter, a rezultat asta:

Imagine atasata: 20170305_132303-1.jpg Imagine atasata: 20170305_132318-1.jpg

Imagine atasata: 20170305_132345-1.jpg Imagine atasata: 20170305_132345-2.jpg

Imagine atasata: 20170305_132402-1.jpg Imagine atasata: 20170305_132415-1.jpg

Imagine atasata: 20170305_132605-1.jpg Imagine atasata: 20170305_132625-1.jpg

Imagine atasata: 20170305_132641-1.jpg Imagine atasata: 20170305_132700-1.jpg

#12 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 05 March 2017 - 09:52 PM

A iesit bine, felicitari din partea mea.
Cu ce nu sunt eu de acord, ti-am spus, n-are sens sa si scriu.
In plus, ma gandesc ca ar fi fain sa scoti usor in evidenta si partile metalice ale benei.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 05 March 2017 - 09:52 PM


#13 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 06 March 2017 - 02:48 AM

A iesit tare fain , Longinus , Bravos ! :clapping:
Spune-mi te rog ce metode si culori ai utilizat pentru partea lemnoasa .

#14 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 06 March 2017 - 10:47 AM

Multumesc baieti.
Dany, am vopsit cu Tamiya(marca pe care o prefer), acrilice, la aerograf .
Caroseria este dunkel gelb, prelatele sunt buff si sand gelb (asta este de la MR Hobby) plus ceva tan (tot tamyia).
Bena este vopsita intr-o baza dunkel gelb, cu straturi succesive si foarte subtiri,de fond amestecat cu alte nuante, inclusiv verde oliv.
Pentru nuanta de lemn,la final am folosit bait pe care l-am filtrat si l-am supradiluat cu tinner tamiya si pe urma l-am aplicat cu aerograful. Da rezultate faine insa trebuie sa fi atent la dilutie pentru ca infunda aerograful foarte usor. In rest,mana sigura si ochi ageri.
Toate efectele de lumini,umbre sau "spalari" de pe bena+prelate,sunt de fapt vopsiri cu aerograful. N-am folosit uleiuri pentru zona respectiva. De fapt n-am folosit uleiuri deloc, doar mici efecte aplicate cu ceva solutii de la True Earth si MiG Production si asta doar pe partile "metalice" ale masinii.
Pneurile sunt date de Trumpeter, din cauciuc (foarte frumos lucrate) peste care am aplicat prin tufuire putin pigment uscat, cumparat dintr-un magazin de pictura.
In rest...


Kitul se asambleza destul de bine insa cam "strans" dupa parerea mea. Nu-ti prea lasa loc de "invartit". Am avut chiar piese pe care trebuia sa le modific (pe la motor sau in habitaclu) pentru ca nu intrau la locul lor. Cum spuneam, prea strans.Trumpeter s-a straduit sa reproduca aproape tot ce se putea reproduce de pe masina reala,dar asta inseamna multe parti componente in kit si extrem de putin spatiu de manevra.
Am lasat suspensia fata mobila pe axa transversala(exact ca si la vehiculul real) insa am avut probleme cu suspensia spate, in special roata intinzatoare de pe dreapta, care ar trebui sa coboare mai mult pe sol. Din motive pe care nu le-am dibuit nici pana acum, nu se intampla asa, iar roata stanga fata compenseaza,coborind mai mult decat trebuie, impreuna cu arcul central.Daca suspensia fata nu ramanea mobila, roata respectiva ar fi ramas suspendata. Astfel apare intre roata si aripa,o distanta mai mare decat ar trebui,cam un mm in plus. Nu-mi dau seama daca am gresit eu ceva(nu prea vad ce) sau trebuia sa modific bratul rotii intinzatoare de pe spate-dreapta.
In fine.
Per ansamblu, kitul arata frumos, are peste 750 de piese,cum spuneam, si la final reprezinta un model de soft skin german, mai rar intalnit.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 06 March 2017 - 10:52 AM


#15 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 07 March 2017 - 10:58 PM

Multumesc de raspuns , Longinus .

Citeaza

Am lasat suspensia fata mobila pe axa transversala(exact ca si la vehiculul real) insa am avut probleme cu suspensia spate, in special roata intinzatoare de pe dreapta, care ar trebui sa coboare mai mult pe sol.

Da ... astfel de probleme apar foarte des la 1/72 , deasemenea ...cu distractia aferenta ... :diablo:

Aceasta postare a fost editata de dany: 07 March 2017 - 11:14 PM


#16 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 07 March 2017 - 11:24 PM

Dany, asa cum i-am si spus Lonjinului, problema la kitul asta e data de prinderea boghiurilor pe sasiu, in perechi.

Nu-mi dau seama caci vizual noi nu am remarcat nimic gresit, insa primul galet de dupa roata motrica, pe dreapta, sta mai sus decit axa corecta.
In imaginea de mai jos, cu rosu e axa corecta, iar cu albastru e reprezentata linia actuala a axei galetilor de pe dreapta.
Sagetile galbene reprezinta capetele boghiului comun celor doua axe de pe dreapta, respectiv pentru galetii 1 si 3.
Imagine atasata: 1.jpg

Daca acel galet ar fi coborat la locul lui, ar fi impins pe diagonala in jos, compensand distanta dintre roata fata stanga si aripa. Parca si galetul intinzator de pe dreapta s-ar fi cerut prins putin mai jos, luandu-ne dupa linia rosie, insa diferenta actuala e insesizabila.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 07 March 2017 - 11:26 PM


#17 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 07 March 2017 - 11:35 PM

AdiP-ule...poza pe care ai folosit-o in explicatie, nu mai are ...aplicatie.
Ti-am aratat cum si de ce statea respectivul galet mai sus decat restul: suspensia a ramas mobila. Problema a aparut cand am "legat" senilele impreuna, iar bratul care tine galetul s-a supus vointei lor. Acum e blocat, tocmai ca sa nu se mai ridice, iar suspensia(bratele oscilante) nu mai misca. Se pare ca nu poti fi cu toate, dar merita sa incerci(valabil si la gagici).

Dupa cum vezi problema nu s-a rezolvat si chiar ca nu pricep unde e buba. Am o bănuiala, dar sincer, nici prin gând nu-mi trece să "demontez" şenilele.
Oricum... mă aşteapta Mikasa 1905 ...doar să-mi ajungă vopselurile pentru ea(prima deja e la mine) si pe urmă... mola ancora.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 07 March 2017 - 11:50 PM


#18 Useril este offline   caporalmusat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1048
  • Inregistrat: 03-January 09
  • Location:BRAILA
  • Interests:Tehnica militara sovieto/rusa in general dar mai ales aflata si in dotarea RO ARMY !

Postat 25 March 2017 - 09:43 AM

Salutare . Inca o lucrare faina di Tat Don Longinus !!! Felicitari si spor cu sanatate si cer senin !!!
Si o foto din front cu cel real Imagine postata

#19 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 25 March 2017 - 01:04 PM

Mulțumesc bunule Caporal, mă bucur să te "aud" din nou.
Mulțumesc şi pentru poză, doar că acela este un "11" , nu un "7".

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi