Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR 80/81, probleme, dileme, intrebari, neclaritati - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 80/81, probleme, dileme, intrebari, neclaritati

#21 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 07 June 2013 - 08:26 PM

varsta, sau nu ai stat de vorba cu cine trebuie! :whistle:

#22 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 June 2013 - 09:23 PM

Nu, nu am acel panou, ce stiu e din discutia cu 1-0-9. Si treaba e invers, adica, verdele mai inchis e cel vechi ramas neacoperit in zona cu inscriptie.
Horia daca stii altceva, nu tine secret, nu ajuta nimanui. Ori astfel de treburi sunt apanajul unui cerc restrins???

#23 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 June 2013 - 09:31 PM

Vezi postareaZ-mare, la 07 June 2013 - 09:23 PM, a spus:

Nu, nu am acel panou, ce stiu e din discutia cu 1-0-9. Si treaba e invers, adica, verdele mai inchis e cel vechi ramas neacoperit in zona cu inscriptie.
Horia daca stii altceva, nu tine secret, nu ajuta nimanui. Ori astfel de treburi sunt apanajul unui cerc restrins???



E, hai sa ne linistim...bietul om a pus pozele pe net din ziua in care a gasit panoul in creierii muntilor. Ce sa facem, daca nu avem feisbuc.

https://www.facebook...29492933&type=1


Am facut si eu o poza imediat dupa ce m-am prosternat in fata panoului aflat la standul lui Horia de la Clinceni. Nu cred ca deranjez daca o pun aici.

Imagine atasata: DSCF7551.JPG

#24 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 08 June 2013 - 01:53 AM

Mersi , 109 . Am pus si eu 2 foto . Una luata din arhiva lui Horia si alta cu un panou descoperit la Stalingrad ( nu Moldova) via WW 2 ro .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: iar 80 941610_463402727067873_903082788_n.jpg
  • Imagine atasata: iar 80 _MG_9289_zpsaa80eb51.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 08 June 2013 - 07:50 AM


#25 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 June 2013 - 07:51 AM

Citeaza

Ce sa facem, daca nu avem feisbuc.
Da, mea culpa, nu am feisbuc, da' nici nu-mi fac!

#26 Useril este offline   niki 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 15 June 2013 - 05:56 PM

Incerc sa pun la cale cat de cat un plan si m-am lovit de urmatoarea intrebare:

In partea de jos a imaginii acesteia, pentru IAR-80 Nr.26 explicatia profilului spune "...partea din spate vopsita gri @#$% iar NOSE SECTION PAINTED NATURAL METAL". Desenul in sine arata doar niste panouri in aluminiu. Capota motorului apare tot gri. Este tot fuzelajul anterior aluminiu (conform notei de subsol) sau vopsirea era conform desenului?!

Daca aveti informatii suplimentare ar fi nemaipomenit! :drinks:

Multumesc,
Niki

#27 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 15 June 2013 - 06:16 PM

In aceeasi carte, a lui RaduB, spre sfarsit, la sectiunea de poze color, e o linie de avioane, doua din ele sint partial vopsite, cam ca in profil. Nu stiu daca cel din stinga e nr.26 "al tau", in orice caz sint ceva diferente. Acela pare a avea coafa 1/3 vopsita galben, nu virful. Doar panourile laterale par aluminiu, capacul de sus e gri, la fel ca inelul anterior al motorului.Panourle laterale ale motorului par nevopsite.

Imagine atasata: DSCF7843.JPG

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 16 June 2013 - 11:22 AM


#28 Useril este offline   niki 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 16 June 2013 - 09:56 AM

Mersi, Edi!
That's about as forensic as it can get! :good:

#29 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 16 June 2013 - 12:22 PM

Vezi postareaZ-mare, la 30 May 2013 - 08:40 AM, a spus:

Dupa cum se stie, elicea de la Amodel, scara 1/72, este inversata, adica nu se invirte in sensul corect. Din aceasta cauza, am vorbit cu Mamutel si a spus ca ne ajuta cu o elice si un motor din rasina, toate la scara 1/72, daca sunt doritori. Normal, contra cost.
Asa ca, am sa va rog, doritorii de asa ceva, sa faca o cerere aici, pentru a vedea citi sunt si daca renteaza intreprinderea.


Salutare,

In cazul in care Mamutel rezolva cu rasina pt motor si elica 1/72, voi achizitiona si eu un set.

Multumesc si spor la IAR-uri...

#30 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 16 June 2013 - 07:09 PM

Ma trec si eu cu un ansamblu motor elice la 72.

#31 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 16 June 2013 - 11:46 PM

Salutari . Avand in vedere ca eu inca nu mi-am deschis topicul si citind despre incercarile de a solutiona cat mai optim montajului kitului de la Parc mi-am zis sa postez si varianta aleasa de mine .
Cum se vede in foto ( scuze pt. calitate ;le-am facut in graba acum ) am lipit doar o jumatate a fuselajului posterior la cel anterior , dupa care am lipit jumatatile anterioare ale botului , si apoi aripile la acesta . La jumatatea fuselajului posterior ramasa am montat aproape tot ce tine de interiorul cockpitului . In felul acesta se poate vopsi foarte usor simplificandu-mi totodata si montajul avionului .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zzzz avia2 s 013 004.JPG
  • Imagine atasata: zzzz avia2 s 013 005.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 16 June 2013 - 11:53 PM


#32 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 17 June 2013 - 12:32 AM

Buna solutie, Dany !

#33 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 25 June 2013 - 04:17 PM

Decat sa ne haraim inutil pe un WHAT IF... , de ce nu discutam despre cine face IAR-ul cu motor in linie. Care a existat si zburat....Daca vrea cineva sa-l faca.....

#34 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 25 June 2013 - 04:47 PM

...M-as oferi voluntar...asta daca cine stie, ne zice si noua exact ce numar avea exemplarul din poza, macar sa stim de la ce plecam.

#35 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 25 June 2013 - 06:51 PM

Vezi postarea1-0-9, la 25 June 2013 - 04:47 PM, a spus:

...M-as oferi voluntar...asta daca cine stie, ne zice si noua exact ce numar avea exemplarul din poza, macar sa stim de la ce plecam.

Doar daca cine trebuie sa ajute , ne ajuta cu ceva informatii...

#36 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 June 2013 - 09:10 PM

Vezi postareabusila, la 25 June 2013 - 06:51 PM, a spus:

Doar daca cine trebuie sa ajute , ne ajuta cu ceva informatii...


Ce se stie s-a scris deja. Nu exista alte secrete" despre acel avion.
Radu

#37 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 26 June 2013 - 12:18 PM

Edy , daca te ajuta cu ceva :
" Motoarele Daimler-Benz: deoarece livrarea motoarelor Jumo īntīrzia, īn decembrie 1940 M.A.M. a cerut I.A.R. reproiectarea celulei pentru eventualitatea montării motorului DB 601 Aa de 1.175 CP. Pe 10 februarie 1941 avionul Bf-109 e cu numărul 4 a fost adus la Brașov și motorul lui, care avea puține ore de funcționare, a fost „grefat” pe 80-ul cu nr. 13. Īn urma zborului de īncercare de pe 21 aprilie 1941 a reieșit că nu este o soluție viabilă datorită vibrațiilor pe care motorul le producea īn momentul īn care avionul se desprindea de sol, iar proiectul a fost abandonat. Īn anul 1943 īn urma semnării contractului pentru producerea sub licență la I.A.R. Brașov a avionului Bf-109 G și a achiziționării unui lot de motoare DB 605A de 1.475 CP s-a luat decizia studierii montării acestui tip de motor și pe I.A.R.-80/81. Īn iunie 1943 a fost modificat avionul cu numărul 326 și, īn urma unei perioade de teste īn zbor cuprinsă īntre 20 iunie și 20 august, a reieșit o īmbunătățire notabilă a performanțelor avionului. Īn urma succesului testelor și bazīndu-se pe disponibilitatea acestor motoare ministerul a luat decizia de a echipa toate avioanele cu acest tip de motor. Datorită incapacității fabricilor Daimler-Benz de a livra motoarele această decizie nu a fost niciodată implementată.

Conform declarațiilor d-lui Radu Manicatide un avion a fost dotat cu un motor Gnome-Rhone de 1.660 CP achiziționat de la armata germană. Nu a purtat un nume oficial și nu prezenta diferențe față de avioanele de serie. Acest avion a fost distrus īn urma bombardamentului american din 16 aprilie 1944 fără a apuca să zboare vreodată deși era funcțional.

sursa: „IAR-80, le Heros meconuu” de Dan Antoniu și George Cicos, editura TMA , Paris "

#38 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 28 June 2013 - 07:44 PM

Am incercat sa reproduc IAR-ul cu DB prin 2005, dintr-un kit MPM. Dupa multe schimbari m-am oprit la nr 13.

Imagine atasata: DSCF7920.JPG

Din singura poza (publicata si exhaustiv comentata in cartea lui RaduB), s-ar putea deduce ca e Nr.13, adica prima tentativa , cu DB601. De ce?

Pai aripa, ar putea corespunde primei serii, pentru ca in zona vizibila, unde ar fi trebuit sa apara tevi de mitraliere la orice varianta cu 6 arme, nu apar arme. Adica ori a avut toate armele indepartate, ori are armamentul concentrat linga trenul de aterizare, 4 arme, corespunzator primei serii in care e si Nr.13.
Sigur ca ar putea fi si aripa lunga (sau scurta) cu Mauser (tot 4 arme, concentrate linga trenul de aterizare), dar aici intervin si urmatoarele puncte.
Crucile de tip timpuriu, cele cu dunga albastra groasa...cam cum erau in 41/42 pe exemplare din primele serii. Eu n-am vazut cruce "groasa" pe 81C. Nu inseamna ca n-o fi existat, dar eu n-am vazut.
Parbrizul fara blindaj. Asta inseamna ca-s slabe sanse sa fi fost un 81C din 43/44, care cam aveau parbrizul blindat.

Cam asta ar fi rationamentul, si (sper) inceputul unei discutii folositoare.

#39 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 28 June 2013 - 10:12 PM

Frumos...mai pune niste poze cu el....

#40 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 29 June 2013 - 12:02 PM

Nu acum...poate pste N ani, cind va fi gata. Caci deocamdata nici nu are scaun, tablou de bord, roti, catarg si antena radio, tub pitot, preshading :))

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi