Salutare tuturor,
am nevoie de sfatul vostru intr-o problema.
Anul trecut am achizitionat din afara un compresor nou nout de tip Omega de la Revell. Desi nu l-am folosit foarte mult, am observat ca in momentul in care deschid supapa de purjare a filtrului separator de apa, in aerul refulat sunt si particule de ulei din motor.
E normal sa se intample asta? Si daca e normal, ce ulei as putea folosi pentru completare?
In cutia compresorului am primit doar 1L de ulei necesar pornirii acestuia.
Va multumesc.
Pagina 1 din 1
Compresor Omega Revell
#2
Postat 01 April 2006 - 02:37 PM
Treaba sat cam asa:
- in mod normal nitel ulei mai arunca acest tip de compresor, mai ales daca avem in vederea lipsa unui rezervor adecvat de calmare.
- nu cred ca trebuia sa pui tot uleiul, ci doar pina la un anumit reper vizibil undeva pe motor. Ca de obicei, ce-i prea mult strica
. Eventual mai scaote din ulei astfel incit nivelul sa vina pina la reper.
- pe masura ce folosesti compresorul lucrurile se mai aseaza, dar de acest "defect" nu vei scapa, deci curata periodic capcana filtrului.
- ca ulei de schimb incearaca la atelierele de raparat frigidere.
- in mod normal nitel ulei mai arunca acest tip de compresor, mai ales daca avem in vederea lipsa unui rezervor adecvat de calmare.
- nu cred ca trebuia sa pui tot uleiul, ci doar pina la un anumit reper vizibil undeva pe motor. Ca de obicei, ce-i prea mult strica

- pe masura ce folosesti compresorul lucrurile se mai aseaza, dar de acest "defect" nu vei scapa, deci curata periodic capcana filtrului.

- ca ulei de schimb incearaca la atelierele de raparat frigidere.
#3
Postat 01 April 2006 - 03:38 PM
Salut Z-mare,
nu am pus prea mult ulei pentru ca am urmarit semnul de pe fereastra de nivel (conform instructiunilor).
Deci e oarecum normal sa mai scoata si ulei mai ales pana se mai rodeaza (cam ca la masinile noi nu?).
Ma intreb daca ar trebui sa mai atasez suplimentar ca masura de siguranta intre compresor si aerograf inca un filtru (eventual de benzina cum se gasesc prin benzinarii), desi banuiesc ca nu e cazul.
Oricum multumesc de sfaturi.
nu am pus prea mult ulei pentru ca am urmarit semnul de pe fereastra de nivel (conform instructiunilor).
Deci e oarecum normal sa mai scoata si ulei mai ales pana se mai rodeaza (cam ca la masinile noi nu?).
Ma intreb daca ar trebui sa mai atasez suplimentar ca masura de siguranta intre compresor si aerograf inca un filtru (eventual de benzina cum se gasesc prin benzinarii), desi banuiesc ca nu e cazul.
Oricum multumesc de sfaturi.
#5
Postat 01 April 2006 - 10:18 PM
Eu am patit urmatoarea faza.
Am inceput sa pun ulei in motor asteptand sa urce nivelul la fereastra. Si mai toarna-un paharel
......Yok ! Nu urca nivelul neam. Am renuntat dupa o cantitate considerabila si dupa ce am vopsit prima oara cu el si m-am benoclat iar la ferestruica....Uleiul o luase pe ulei...Depasise fwereastra in sus cu....Habar n-am cu cat. Si m-am apucat sa scot...
Am inceput sa pun ulei in motor asteptand sa urce nivelul la fereastra. Si mai toarna-un paharel

#6
Postat 02 April 2006 - 11:51 AM
din experienta de la munca
,in toate cartile tehnice de la agregate am gasit urmatoarea recomandare:
dupa maxim 20 ore de functionare,se scoate uleiul de rodaj pus de fabricant,se spala ,si se complecteaza cu ulei special recomandat de producator.
sper sa va ajute,bafta,
si of topic,asi vrea sa achizitionez din metro un compresor EINHELL,ce sfaturi mi-ati recomanda,vreau sa-l folosesc pentru vopsiri usoare,cu un minipistol,o sa-i pun o poza, si la vopsit cu aerograful.
multumesc,
victor

dupa maxim 20 ore de functionare,se scoate uleiul de rodaj pus de fabricant,se spala ,si se complecteaza cu ulei special recomandat de producator.
sper sa va ajute,bafta,
si of topic,asi vrea sa achizitionez din metro un compresor EINHELL,ce sfaturi mi-ati recomanda,vreau sa-l folosesc pentru vopsiri usoare,cu un minipistol,o sa-i pun o poza, si la vopsit cu aerograful.
multumesc,
victor
#8
Postat 02 April 2006 - 02:37 PM
Acel compresor este de destinatie industriala, de aici singurul dezavantaj: nivel de zgomot undeva in jurul a 90dB! Cu alte cunvinte, probleme cu nevatsa si vecinii
. In rest numai bune: rezervor mare (capacitaile variaza in functie de pret sau ....invers
), presiune suficienta (undeva in jurul a 15 atm), regulator de presiune in intr-un domeniu foarte larg, suficient pentru tot felul de aplicatii: imflat mingea copilului, rotile masinii, vopsit cu aerograful orice macheta sau, cu pistolul din imagine, masina din dotare! De asemenea este prevazut cu presostat, supapa de siguranta, capcana de ulei si apa, racorduri cu conectare rapida.


#10
Postat 02 April 2006 - 09:36 PM
Salut Victor,
pana sa imi iau Omega am avut si eu un Einhell pe care l-am donat ulterior.
M-am agitat sa-mi iau un compresor profesional pentru modelit pentru ca m-am mutat de la casa unde aveam curte si nu prea deranja pe nimeni zgomotul (in afara cainelui care cred ca a facut mai multe preinfarturi) la bloc unde eu unul nu as fi avut curaj sa-l folosesc.
In plus desi l-am reglat sa refuleze la cea mai mica presiune acumulata in rezervor, tot se adunau vreo 5-6 atmosfere si cu tot cu regulatorul de presiune dat pe mimim nu aveam cum sa stiu ce presiune intra in aerograf pentru ca manometrele nu iti indica presiunea de iesire ci cea din butelie. Oricum suspectez ca presiunea era mult prea mare pentru ca unele particule de vopsea se uscau in aer inainte de a atinge suprafata modelului si aratau ca niste impuritati depuse pe vopsea, sau se uscau chiar pe varful aerografului. Nu mai vorbesc de faptul ca m-am temut ca in timp sa nu decalibrez duza. Einhell-ul meu din Metro (modelul ala cu 4 milioane) nu a avut filtru separator de apa.
Cu toate aceste neajunsuri pe care eu am considerat ca acest compresor le-a avut, cu ajutorul lui am realizat 3 modele. Deci ca solutie de compromis a fost ok.
Bafta!
pana sa imi iau Omega am avut si eu un Einhell pe care l-am donat ulterior.
M-am agitat sa-mi iau un compresor profesional pentru modelit pentru ca m-am mutat de la casa unde aveam curte si nu prea deranja pe nimeni zgomotul (in afara cainelui care cred ca a facut mai multe preinfarturi) la bloc unde eu unul nu as fi avut curaj sa-l folosesc.
In plus desi l-am reglat sa refuleze la cea mai mica presiune acumulata in rezervor, tot se adunau vreo 5-6 atmosfere si cu tot cu regulatorul de presiune dat pe mimim nu aveam cum sa stiu ce presiune intra in aerograf pentru ca manometrele nu iti indica presiunea de iesire ci cea din butelie. Oricum suspectez ca presiunea era mult prea mare pentru ca unele particule de vopsea se uscau in aer inainte de a atinge suprafata modelului si aratau ca niste impuritati depuse pe vopsea, sau se uscau chiar pe varful aerografului. Nu mai vorbesc de faptul ca m-am temut ca in timp sa nu decalibrez duza. Einhell-ul meu din Metro (modelul ala cu 4 milioane) nu a avut filtru separator de apa.
Cu toate aceste neajunsuri pe care eu am considerat ca acest compresor le-a avut, cu ajutorul lui am realizat 3 modele. Deci ca solutie de compromis a fost ok.
Bafta!
Arata acest topic
Pagina 1 din 1