Forum Machete,Modelism,Hobby: KAELBLE Z6 V2A Straßenschlepper - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

KAELBLE Z6 V2A Straßenschlepper Miniatur Models 1/35

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 October 2012 - 01:02 PM

Incep cu oarecare avant, un nou kit din rasina, in scara 1/35, reprezentind alt "balast tractor" - de data asta german.
Avantul asta ar trebui sa se manifeste, printre altele,si in plan patriotic( sa-l numesc asa), pentru ca avem de-a face cu un veritabil " Made in Romania".
Defuncta (din pacate putem sa o numim astfel) Miniatur Models, s-a straduit sa produca un kit onorabil, turnat fara mare staif, dar corect si cu unele detalii care chiar atrag atentia.
Fara staif, spuneam, pentru ca lipsesc unele detalii, nu putem vorbi despre repere PE (cel putin la ce am eu in cutie) si fara decaluri.
Totusi,asa cum o sa incerc sa demonstrez, exista unele parti ale kitului, care dupa parerea mea nu sunt cu nimic mai prejos fata de produsele similare ale unor producatori mai de soi. Aici am o mentiune absolut speciala pentru motor(paleta ventilatorului nu este reprezentata,dar se poate bricola usor) si pneuri- nu spun roti, si o sa vedeti de ce(atunci cand va fi vremea).
Produsul odata asamblat, reprezinta un balast tractor Kaelble Z6 V2A 100, model 1937, destinat, la vremea lui, sa tracteze greutati mari si foarte mari in folosul unor companii civile, iar dupa inceperea razboiului, si in cel al Wehrmacht sau Luftwaffe.
Prea multe foto de epoca, cu acest model, nu se gasesc( despre cele cu detalii nici nu are rost sa pomenesc), dar unele referiri si referinte pot fi totusi obtinute.
De pilda aici :
http://www.kfzderweh..._z_6_w_2_a.html
sau toata familia de tractoare Kaelble, aici:
http://www.kfzderweh...le/kaelble.html

Tocmai datorita putinelor informatii si/sau planuri ale masinii, eu sunt de parere ca acest kit de la Miniatur Models trebuie privit cu respect.
Din pozele de inceput, cred ca se poate justifica afirmatia mea ca unele repere ale machetei, merita atentie.
- sasiu,motor si podeaua cabinei(turnata impreuna cu tot ansamblul aripi/fata).

Imagine atasata: Picture 173.jpgImagine atasata: Picture 176.jpg
Imagine atasata: Picture 174.jpgImagine atasata: Picture 175.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 October 2012 - 01:06 PM


#2 Useril este offline   OldHammer 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 852
  • Inregistrat: 23-March 12
  • Location:Chisinau, Republica Moldova
  • Interests:Blindate

Postat 14 October 2012 - 01:06 PM

Succese!

Detalizarea motorului e gospodareasca>!)

#3 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 October 2012 - 01:08 PM

Multumesc OldHammer, o sa am nevoie.
Vopsit arata si mai bine, sunt sigur; el(motorul) a fost unul dintre motivele pentru care am privit mai cu atentie in cutie.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 October 2012 - 01:09 PM


#4 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 19 October 2012 - 07:36 PM

Motorul diesel " 6 in linie" arata (vopsit) cam asa :
Imagine atasata: Picture 178.jpgImagine atasata: Picture 179.jpg
Imagine atasata: Picture 180.jpg

#5 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 20 October 2012 - 06:22 PM

Rotile (inca nedebavurate complet)
Imagine atasata: Picture 181.jpgImagine atasata: Picture 182.jpg
Imagine atasata: Picture 183.jpgImagine atasata: Picture 184.jpg
dupa cum se poate observa, intre pneuri si jante, ramane un loc liber (sub 1 mm) care trebuie "umplut".
Pneurile au un desen bine reprezentat, ceea ce da rotilor un aspect placut.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 20 October 2012 - 06:23 PM


#6 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 27 October 2012 - 04:45 PM

Sasiul,transmisia,rotile, motorul asamblat, instalatia de tractare(inclusiv carligul), buteliile de aer pentru frane; pana acum arata cam asa:
Imagine atasata: Picture 186.jpgImagine atasata: Picture 188.jpg
Imagine atasata: Picture 189.jpgImagine atasata: Picture 191.jpg
Lipsesc: coloana de directie, teava de esapament finala si axul cardanic ce transmite miscarea de la cutia de viteze la instalatia de tractare.

#7 Useril este offline   Buss 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 504
  • Inregistrat: 25-December 09
  • Location:Bucuresti

Postat 29 October 2012 - 10:06 AM

Mi se pare cam ciudat un motor vopsit alb :rolleyes:. E doar o parere subiectiva. Spor la treaba :drinks:

#8 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 29 October 2012 - 10:19 AM

Vezi postareaBuss, la 29 October 2012 - 10:06 AM, a spus:

Mi se pare cam ciudat un motor vopsit alb :rolleyes:. E doar o parere subiectiva. Spor la treaba :drinks:

Bussule, nu-i alb dar asa pare in poze.
Este un bleu deschis, culoare des intalnita in epoca, la nemti,
Uite cam asa:
Imagine atasata: post-1427-1256584068_thumb.jpg
Inainte de ai pune capotele, va urma un strat de uzuri .

#9 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 30 October 2012 - 12:30 PM

Un subiect inedit...sa fiu sincer,am cautat pe net sa vad cum arata camionasul asta,pt ca n-am mai auzit de el.
Spor in continuare!

#10 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 October 2012 - 01:51 PM

Multam Dani. E inedit, intr-adevar, tocmai din cauza asta spuneam ca este de apreciat munca celor de la Miniatur Models.
Ce-i drept ca nu toate marafeturile potrivesc la locul lor decat dupa o "munca de lamurire", mai mult sau mai putin sustinuta. :-) Cu putina stradanie, se poate scoate un model onorabil. Inedit, fara indoiala.
Din cate stiu eu, kitul este produs in scara 1/35 si de catre Wespe.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 October 2012 - 01:51 PM


#11 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 11 November 2012 - 04:00 PM

Niiice !
Ai sa-i pui si tailer ?
Si o foto usor retusata , insa unde se poate vedea si din spate . Ceea ce transporta e un buncar sau un adapost blindat ( sau poate putul blindat al liftului ? ) pt .munitia tunurilor in turnurile de flak .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zzzz k armourammohoistberlinfl.jpg
  • Imagine atasata: zzzzz k armour ammohoist berlinfl2.JPG

Aceasta postare a fost editata de dany: 11 November 2012 - 04:04 PM


#12 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 11 November 2012 - 10:21 PM

Ohoo hooo, faina poza dany, multam :hi:
Faina si rara.Cred ca-i o versiune mai noua (poate 1940), un Z6 R2A 100, judecind dupa semnalizarea prinsa in spatele cabinei, nu in fata si muchiile rotunjite ale cabinei.
Imagine atasata: Kaelble_Z_6_R_2A_100__1940__via_Hoppe.jpg

Nu-i pun trailer, ca n-am(desi se gaseste un kit despre asa ceva).
Sunbt aproape gata, cu al meu Kaelble si musai sa spun, chiar daca am avut destule inconveniente cu kitul Miniatur, ca masina arata destul de bine.
O sa pun si poze, la final.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 11 November 2012 - 10:25 PM


#13 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 12 November 2012 - 10:38 PM

Citeaza

multam

Cu multa placere :friends:

Citeaza

Cred ca-i o versiune mai noua (poate 1940), un Z6 R2A 100, judecind dupa semnalizarea prinsa in spatele cabinei, nu in fata si muchiile rotunjite ale cabinei.

Cam asa ma gandeam si eu .
Sporuri ! Abia astept sa-l vaz !

#14 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 14 November 2012 - 11:13 AM

Si inca doua imagini de la mine, cu mentiune speciala pentru de-a doua, avand si confirmarea pozitionarii "erecte" (si corecte) Imagine postata a triunghiul de pe cabina; chiar daca masina impinge - nu trage.

Imagine atasata: 4812.jpg

Imagine atasata: 4821.jpg


Imaginile se pot mari fara probleme pentru o mai buna vizualizare.
Mai multe povestim joi.
Spor

@ Dany
Ceea ce transporta trailerul din imagini e intr-adevar capacul blindat ce se monta pe liftul unui buncar de munitie, lift ce de regula era utilizat la alimentarea pieselor AA din Flakturm-uri. Capacul din imaginea ta si cel din aceasta postare ni-l prezinta pe cel plasat pe un Flakturm in Berlin, 1941. Masina e un Kaelble DR 70192.

Capacul din imaginea de mai jos era cel montat pe buncarul de munitie plasat in apropierea gradinii zoologice din Tiergarten, Berlin, 1941.

Despre asta-i vorba :

Imagine atasata: 4811.jpg

Scuze de poluare, Lonjine.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 14 November 2012 - 11:23 AM


#15 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2461
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 14 November 2012 - 12:18 PM

Citeaza

Si inca doua imagini de la mine, cu mentiune speciala pentru de-a doua, avand si confirmarea pozitionarii "erecte" (si corecte) Imagine postata a triunghiul de pe cabina; chiar daca masina impinge - nu trage.


Superbe poze Adi. Si totusi cele doua masini trag, nu imping remorca. Simplu si ingenios sistemul de cuplarea a doua autotractoare.

#16 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 14 November 2012 - 12:37 PM

Ai perfecta dreptate Florin. Si ultimele doua trag, prin acel sistem in T-u.
Dar oare cele de pe randul 2 din imaginea urmatoare, trag sau imping ?

Imagine atasata: 2863.jpg

Imagine postata

#17 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 November 2012 - 02:22 PM

Vezi postareaAdiP, la 14 November 2012 - 11:13 AM, a spus:

-cu mentiune speciala pentru de-a doua, avand si confirmarea pozitionarii "erecte" (si corecte) Imagine postata a triunghiul de pe cabina; chiar daca masina impinge - nu trage.

:lol: pai eu vad asa : un triunghi este "blazat", unul este "semierect" iar pe alea doua din fund (ups, scuze) nu le vad prea bine.
Excelente poze AdiP, multam. In poze apar tot seria Z6 R2A 100 .
Cel mai demn de remarcat imi pare scaunul insotitorului de atelaj, fixat pe laterala masinii.
L-as reprezenta si eu, dar nu-mi prea dau seama cum :diablo: arata de fapt si mai ales sistemul de prindere.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 November 2012 - 02:25 PM


#18 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 14 November 2012 - 03:08 PM

Da. masinile sunt din seria Z6 R2A 100 , insa in imagini apar masini din ani de productie diferiti. Doua sunt de 14.1 tone, una de 14.2 tone - fabricata dupa 1938, etc.
De aceea am specificat la imaginea postata de Dany si la respectiv la prima imagine din postarea mea anterioara ca-i vorba de un Kaelble DR 70192 (respectiv fabricat dupa 1938) si greutate de 14.2 tone. Sunt insa detalii care nu cred ca intereseaza chiar atat de mult pe cititori; mai multe putem povesti maine.

Legat de triunghiuri : La masinile din plan secund, tringhiurile sunt pozitionate identic ca si cele de la masinile din cadrul apropiat., respectiv dreapta ridicat, stanga coborat. Doar ca e un alt model de triunghi, putin mai mic si cu cablul de alimentare vizibil fata de triunghiurile pe care le regasim uzual pe masini tractoare.

Scaunul insotitorului de atelaj (apar de asemenea si pe trailer) sunt prinse de masina prin cele doua bride verticale, agatate de ranforsarea tablelor.Uita-te mai cu atentie la imagine si o sa intelegi ce spun. Sunt simplu de reprezentat din stiren sau chiar sirma.

L.E.Oricum, mai am inca cateva imagini mai interesante cu masina asta a ta Imagine postata
O sa ti le postez daca doresti, mai pe seara, cand ajung ca tot omul acasa.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 14 November 2012 - 03:13 PM


#19 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 November 2012 - 09:29 PM

DR = Deutsche Reichsbahn
"Baga" domle,pozele alea, nu ma mai fierbe. :crazy:

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 November 2012 - 09:30 PM


#20 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2461
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 14 November 2012 - 10:57 PM

Vezi postareaAdiP, la 14 November 2012 - 12:37 PM, a spus:

Ai perfecta dreptate Florin. Si ultimele doua trag, prin acel sistem in T-u.
Dar oare cele de pe randul 2 din imaginea urmatoare, trag sau imping ?

Atasament 2863.jpg

Imagine postata

Trag. T-ul este pentru a trage de el primul camion. Solutia este aleasa pentru a evita avarierea lonjeroanelor sasiului si a traversei frontale a celor doua camioane din al doilea rand. Daca erau legate ca vagoanele unui tren, camioanele nu ar fi suportat "intinderea" la care ar fi fost supuse.
Longinus, scuze te rog!

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi