Forum Machete,Modelism,Hobby: Sculptura - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sculptura Discutii pe aceasta tema

#1 Useril este offline   silviug2009 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 23-May 11

Postat 03 April 2013 - 07:09 PM

In primul rand nu sunt foarte convins daca topicul nu trebuia deschis la sectiunea Tehnici....insa pentru ca se vrea a fi un topic in care mai mult sa se discute pe marginea unei anumite teme, am zis ca poate nu-i problema. Daca am ales insa gresit, imi cer scuze si rog administratorii site-ului sa-l incadreze acolo unde-i este locul.
As vrea sa-mi spun punctul de vedere in legatura cu susnumita activitate, si anume sculptura.....cu toate ca am o oarecare strangere de inima cand folosesc cuvantul acesta atunci cand ma refer la ceea ce fac, mai curand as numi-o modelaj. Atunci cand vb despre sculptura de regula ma gandesc la lucrul cu materiale dure. Insa cum pe site-urile de specialitate, cei care fac figurine se numesc sculptori, si chiar cei care fac lucrari de dimensiuni mari (ex.Philippe Faraut) lucreaza cu materiale "moi".....sculptura sa fie.
Sculptura din punctul meu de vedere nu este un lucru complicat....cel putin nu asa de complicat cum se vede din afara. Insa este foarte complexa, daca pot folosi asocierea asta.
Orice sculptura pleaca de la acelasi punct si urmeaza un acelasi traseu. O idee, o armatura, o forma, detaliu, finisare.
Mai departe totul tine de lucrul rabdarea si perseverenta fiecaruia, de cat de bine sta la capitolul autocritica, si de nivelul la care doreste sa ajunga. La fel ca si la pictura sunt "abilitati" care se formeaza in timp.
- Cantitatea de material pe care o folosesti. Chestia asta nu este o descoperire sau un lucru pe care l-am realizat singur (de fapt cred ca foarte putine lucruri sunt cele pe care nu le-am preluat de la altii). Este un lucru esential si care necesita lucru destul de indelungat se pare....o cantitate prea mare de material folosit pentru a "construi" o anumita zona are un rezultat la fel de prost ca o cantitate prea mica. Cred ca acelasi lucru este valabil si in privinta picturii. Daca vrei sa obtii o anumita nuanta, trebuie sa pui o anumita cantitate de culoare, prea multa sau prea putina si rezultatul este cu totul altul.
-Anatomia. Chiar daca nu veti ajunge experti in anatomia, sau experti in sculptura, cu siguranta figurina va arata mult mai bine urmarind pe parcursul constructiei planse anatomice.
Intotdeauna, inainte de a trece la detalii (iar asta este o tentatie destul de mare), e bine sa va asigurati ca din punct de vedere anatomic, lucrarea este cat se poate de buna.
-Dinamica si expresivitatea. Da un mare plus lucrarii, dar este un atribut complementar anatomiei. E musai ca aceasta sa fie facuta bine.
-Intodeauna cautati informatii de la cei consacrati in domeniu. Altfel daca urmati sau incercati sa "mergeti" pe urmale unui amator (ex. eu), riscul este ca rezultatul obtinut dupa o anumita perioada de timp sa nu va satisfaca.
Dupa 2 ani de lucru , de periat netul cascat ochii si documentat, am ajuns la concluzia ca nu este o regula prin care poti ajunge sa faci sculpturi de calitate. Am vazut tipi care lucrau foarte bine cu unelte de metal, altii aveau ca baza unelte de lemn. Eu spre exemplu un ultimul timp ma bazez cred ca 90% pe shapere. Cel mai bine este ca voi insiva sa testati cat mai multe unelte ca sa vedeti cu care va simtit mai bine. Fiecare "simte" materialul in mod diferit, zic eu. Am vazut persoane care intai lucreaza extremitatile (talpile picioarelor, palmele si capul) dupa care continua cu restul. Altii pornesc de la talpi si "construiesc" in sus pana la finalizarea figurinei. Modalitatea de lucru este ceva care dupa parerea mea ar trebui sa si-o formeze fiecare.
De asemenea materialul de lucru, este ceva care trebuie testat de fiecare. Cu cat testati mai multe tipuri de material, cu atat va veti da seama care este cel mai bun pentru voi in a va atinge scopul dorit. Spre exemplu, eu lucrez in Fimo (Clasic, sau Soft, depinde ce gasesc). Altii insa pot constata ca se descurca mai bine cu materiale bicomponente (gen Miliput, Green Stuff, Magic Sculp). Dar nu poti stii asta decat dupa ce ai incercat. Deocamdata ma opresc aici.
Am deschis acest topic la indemnul lui Bogdan, prin care mi se sugera (atat mie cat si lui Anakinu) ca fie deschisa o tema separata pe tema sculpturii.
Cea ce am scris mai sus, este modul meu de a gandi si a vedea lucrurile in privinta sculpturii (era sa scriu "Este un pamflet":dribble: ), nu este o mod de gandi care-l recomand si altuia.
Altfel spus, :drinks:




#2 Useril este offline   b00gie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 14-August 09
  • Location:Craiova

Postat 03 April 2013 - 09:51 PM

Silviu, multumesc pentru ca impartasesti din experienta ta. Imagine postata
Eu cochetez de multa vreme cu ideea de a-mi incerca mana in sculptura (sau modelaj, dupa cum bine ai subliniat). Urmarind evolutia ta in cei doi ani de cand te-ai apucat, am capatat incredere ca ar putea fi posibil. Pe de alta parte sunt constient de complexitatea problemei si de aceea am inca retineri. La fel cum tu inca nu vrei sa te apuci de pictat pana nu ajungi la un anumit nivel cu sculptura, eu ezit sa amestec lucrurile pentru ca inca mai am o sumedenie de experimentat si de invatat la pictura. Am insa in plan, in viitorul nu foarte indepartat, intai o conversie si apoi o tentativa de a sculpta un personaj (nonhumanoid pentru a-mi fi mai usor cu anatomia). De aceea sunt cu ochii pe orice sfat ar putea sa ma ajute. La momentul oportun nu voi ezita sa cer ajutor. Pana atunci, sunt cu ochii pe tine si pe anakinu. Imagine postata
Spor! :)

#3 Useril este offline   silviug2009 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 23-May 11

Postat 03 April 2013 - 10:24 PM

Bogdan, in legatura cu sculptarea unui personaj nonhumanoid pentru ati fi mai usor cu anatomia, as vrea sa te atentionez ca lucrurile nu sunt asa de simple. Ca sa poti creea un caracter cu o anatomia diferita fata de cea cunoscuta de noi (fie ca este umana fie ca este animala), dupa parerea mea este foarte dificil. Gandeste-te ca trebuie sa pui in armonie, schelet+masa musculara+dinamica.....orice element nou adus de tine in constructia personajului trebuie sa fie credibil. Eu din cate am vazut pana acu, si vorbesc de cei care creeaza fie pentru reviste de grafica 3d, 2d, sau mai stiu eu in ce alt domeniu...filme....toti au ca baza anatomia pe care o cunoastem.
Sfatul meu este sa creezi un personaj uman (desi cunosc foarte bine pasiunea ta pentru genul fantasy), sau daca totusi vrei sa faci ceva din genul care iti place, cauta-ti pe net un caracter desenat cat mai bine, la o rezolutie cat mai mare (ca sa i se vada cat mai mult din detalii)....de partea cu anatomia nu ai cum sa scapi (in plus anatomia unui caracter fantasy s-ar putea sa fie ceva mai complicata decat a unui om).

#4 Useril este offline   b00gie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 14-August 09
  • Location:Craiova

Postat 03 April 2013 - 10:53 PM

Ai dreptate Silviu. Cu ceva vreme in urma, (cu ocazia unui anumit SIS F) chiar ma croisem sa ma apuc de personajul in cauza. Imi parea ceva nu foarte complicat. Dar din momentul in care am luat sarma sa incerc sa fac armatura mi-au aparut o sumedenie de semne de intrebare. Am umplut cateva pagini cu schite numai pentru a-mi da seama de postura si de dinamica (fara sa intru in proportii sau in detaliere). Este clar ce pentru ca ochiul nostru sa perceapa ceva armonios trebuie sa aiba la baza un tipar care ii este cunoscut. Prin urmare chiar la fiinte nonumanoide, de multe ori, tot de la modelul uman se pleaca. Vom diseca mai in amanunt subiectul in momentul in care ma voi hotari sa incep acest proiect. Deja m-ai cam starnit si ma maninca degetele. Dupa ce termin cu proiectul pe care il am acum in lucru poate ma apuc de asta. Voi deschide un topic cu punct de plecare imaginile de referinta. Imagine postata

#5 Useril este offline   anakinu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 14-March 08
  • Location:PITESTI
  • Interests:Rock ,modelism,bere

Postat 04 April 2013 - 09:36 PM

Silviu, nici nu ai idee cat ma bucur pentru faptul ca ai deschis acest topicImagine postata, si ca vrei sa ne dai si noua,(novicilor)niste sfaturi.Imagine postata
Eu, cel putin , o sa te bombardez cu intrebariImagine postata
Bogdan, si eu sunt incepator in ale modelatului...singurul lucru pe care l-am modelat a fost craniul de la diorama"Was zum Teufel ist das?", pe care l-am realizat din lut de modelaj Keraplast...si a iesit...cum a iesit...
Imagine atasata: post-1450-0-09182400-1348314642_thumb.jpg
Asa ca vom intreba, si vom asculta (sau nuImagine postata) sfaturile...
Silviu, daca nu cer prea mult, posteaza ceva "pozne"cu sculele, si lumineaza-ne si pe noi cam la ce folosesc(sau mai bine zis, cum se folosesc); sau niste link-uri folositoare...Imagine postata
Toate cele bune !Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 22 April 2013 - 08:34 AM
Motiv editare: rearanjare in pagina


#6 Useril este offline   silviug2009 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 23-May 11

Postat 04 April 2013 - 10:46 PM

Anakinu, aici este un link mai vechi in care am atasat niste poze si 2 clipuri
http://www.cartula.r...a-este-modeeel/
Acolo o sa gasesti o parte din sculele pe care le am....trusa de lucru o mai completeaza, ceva scule d-ale dentistilor, si color shaper http://www.colorit.r...shaper~510.html)
Color shaper am mai multe modele, cel care-l vezi in poza de pe site-ul Colorit nu prea il utilizez. Cele care imi sunt utile sunt cele care au cauciucul in forma de pensula, si cele care au cauciucul in forma de glont. In afara de forma care o au, duritatea cauciucului este iar un punct de reper.
Eu am doua culori la shapere. Negru si alb. Nu culoarea m-a facut sa le echizitionez pe amandoua, ci duritatea care difera. Cele albe sunt mult mai moi decat cele negre, te pot ajuta mult mai bine la detalii. (din pacate, cele albe nu le-am gasit in tara, dar poate tu ai mai mult noroc)
In privinta utilizarii sculelor...asta cred ca cel mai bine ramane sa descoperi singur. Este in functie de sculele pe care o sa ti le procuri. In esenta, materialul cand te apuci sa modelezi, il intinzi, sau il "impingi". Acum utilizarea uneltelor ramane la latitudinea ta, nu cred ca exista un standard in asa ceva. Am vazut sculptori care lucreaza in proportie de 80% cu o singura unealta.
E bine sa-ti faci rost de o pensula cu varf subtire, care inmuiata in apa, sau in saliva, sa intinzi materialul in locurile unde iti este dificil sa intri cu o unealta dura, sau ca sa "nivelezi" locul de imbinare a doua bucati de material.
Daca o sa intri pe youtube spre exemplu si o sa scrii ceva de genul "miniature sculpting tutorial" o sa vezi ca-ti afiseaza destule surse de inspiratie.Sfatul meu este sa
nu te apuci sa lucrezi la scara mica (ex. 1:72)....incearca 1:32 sau 1:24.
Mai multe deocamdata...nu prea stiu a mai spune. Asa ca spor la treaba, iar daca te mai pot ajuta cu alte sfaturi, sau ce am spus pana aici mai trebuie completat, nici o problema. just ask :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de silviug2009: 04 April 2013 - 10:47 PM


#7 Useril este offline   anakinu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 14-March 08
  • Location:PITESTI
  • Interests:Rock ,modelism,bere

Postat 09 April 2013 - 07:32 PM

Mi-ai spus sa ask, incep sa askImagine postata:
1- Din cate am inteles, Fimo este un kit polimeric ce se prezinta sub forma de granule?Imagine postataTrebuie framantat ca sa se poata modela ?Simplu sau adaugi ceva?
2- Daca nu il "coci", in timp, se intareste ?Cum se poate "inmuia"(scuzati expresia)ca sa il poti modela in continuare ?
3- Daca nu am cuptor cu microunde, il pot coace la cuptorul de la aragaz? Cam cat timp ?
In speranta ca nu am "ask"-it prea mult pentru inceput, ma retrag si astept cuminte...Imagine postata

P.S. - Am inceput documentarea cu proportiile corpului uman.Imagine postata

#8 Useril este offline   silviug2009 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 23-May 11

Postat 09 April 2013 - 08:51 PM

Salut anakinu!
Prima si intaiasi data as vrea sa-ti spun a nu-ti cere scuze pentru nr. de intrebari sau pentru orice lucru de acest gen, ca nu-si are sensul. Poti scrie 2 pagini de intrebari, daca-ti pot raspunde la ele si te pot ajuta, este ok pentru mine.
Imagine atasata: fimo.jpg
Fimo il gasesti sub forma de pachetele, exact cum arata in poza atasata.
O sa-l gasesti sub mai multe forme....Clasic, Soft, Effect, Quickmix....eu doar de astea stiu, poate or fi si altele.
In principiu trebuie sa te gandesti la el ca la o plastelina.
Cel Clasic este ceva mai dur decat cel Soft....cand lucram cu el, il combinam cu Quickmix. Fimo Quickmix are rolul de a inmuia celelalte paste, nu poti lucra cu el (de altfel este si mult mai scump decat restul). Sfatul meu este sa-ti iei un pachet de Fimo Clasic, si un pachet de Fimo Soft...vezi cu care te simti mai confortabil atunci cand lucrezi.
Fimo nu se intareste la contactul cu aerul, cel mult dupa o zi isi pierde din elasticitate, deci cel mult trebuie sa-l mai iei la framantat ca sa-l inmoi. Se intampla ca atunci cand nu am chef sau nu am timp sa lucrez la o figurina si cate 2 saptamani deci problema timpului de lucru nu trebuie sa te preocupe....din punctul asta de vedere.
Materialele care iti pun problema timpului de lucru sunt cele bicomponete : Milliput, Magic Sculp, Green Stuff..
Eu am un cuptor electric in care imi coc figurina, mai mult de 10 minute nu-mi trebuie. Insa pe pachetul de Fimo o sa vezi ca se recomanda a-l tine la 110 grade timp de 30 minute ca sa se coaca. Aici iar trebuie sa testezi....s-ar putea ca in cuptorul care-l ai perioada de timp sa difere, sa ai nevoie mai mare de timp pentru coacere.
Ca modalitate de lucru poti sa alegi ori sa-l modelezi pana in punctul final dupa care sa-l coci....sau daca nu, poti sa lucrezi o anumita portiune dupa care sa-l coci, si sa continui cu ce mai ai de facut (numa ca trebe de fiecare data sa verifici sa ai aceeasi temperatura de coacere..... accidente or sa se intample, dar asa inveti :rolleyes: )

#9 Useril este offline   anakinu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 14-March 08
  • Location:PITESTI
  • Interests:Rock ,modelism,bere

Postat 10 April 2013 - 07:11 PM

Greu la deal...
Am incercat sa raelizez ceva din plastelina "agatata" de o armatura...
Nu va arat ce a iesit ca exista doua variante : ori sa efectuati procesul fizic de mictiune(de rās, desigur), ori sa aveti cosmaruriImagine postata
Dar nu ma las, si voi fi perseverent...
Multam de sfaturi, Silviu Imagine postata!

#10 Useril este offline   dan2du 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 182
  • Inregistrat: 25-August 09
  • Location:Bucuresti

Postat 10 April 2013 - 07:55 PM

Salutare,

poti sa o postezi linistit, ca nici ale noastre nu aratau mai bine.:drinks: .
Daca ai posibilitatea, poate vii la o intalnire in Bucuresti si facem cateva incercari acolo.



Spor la modelit,

#11 Useril este offline   silviug2009 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 23-May 11

Postat 10 April 2013 - 08:55 PM

Anakinu, eu dupa prima incercare, timp de o luna nu am mai lucrat nimic, pentru ca eram hotarat sa renunt. Daca nu ma insel am si spus ca prima ta lucrare nu te va multumi :rolleyes:.
In privinta procesului de care spuneai, dupa mine ce-i care ar rade, ar fi doar cei care ori nu au treaba cu modelismul, ori traiesc cu impresia ca a face asa ceva e floare la ureche. Iar cei care se incadreaza in categoria asta nu ai treaba cu ei, nu trebuie sa te intereseze parerea lor.
Tu studiaza si lucreaza in continuare, si rezultatele bune nu vor intarzia sa apara.
Spor la treaba :drinks:.

P.S. Atunci cand te apuci sa modelezi ceva, sfatul meu este sa-ti cauti poze la o rezolutie cat mai buna, nu te avanta spre subiecte dificile ca si nivel al detaliului. Incearca sa faci un barbat imbracat in costum, sau in orice altceva, care nu implica prea multe detalii. Tinta ta sa fie o anatomie facuta cat mai bine. Restul este mult mai usor.

#12 Useril este offline   anakinu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 14-March 08
  • Location:PITESTI
  • Interests:Rock ,modelism,bere

Postat 21 April 2013 - 08:25 PM

Hai sa va arat ce am incercat sa lucrez, indiferent care vor fi parerile.
Am inceput prin a-mi confectiona un minibanc de lucru pe care il pot roti.Este realizat din doua bucatele de parchet laminat si doua bucati de lemn de brad pentru fixarea "victimelor"Imagine postata
Am conceput o armatura dupa un model dat...Imagine postata(chiar ca ala era model)
Am inceput sa insir Fimo pe armatura... Ca scule am folosit, unelte de stomatologie, deocamdata..Imagine postata

Imagine atasata: P1020932-800.jpgImagine atasata: P1020933-800.jpg

Imagine atasata: P1020934-800.jpgImagine atasata: P1020935-800.jpg

Imagine atasata: P1020936-800.jpgImagine atasata: P1020937-800.jpg

Imagine atasata: P1020938-800.jpgImagine atasata: P1020939-800.jpg


Cam atat pana acum Imagine postata (Nu am terminat cu mantia si celelalte detalii)
Figurina va fi inclusa intr-o diorama..
Pana la urmatoarea interventie, !Imagine postata!

#13 Useril este offline   silviug2009 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 23-May 11

Postat 21 April 2013 - 09:26 PM

Eeeeeee, deci ai pornit la drum :rolleyes:. Bravo anakinu!
Acum ca te-am laudat sa pun degetul pe tragaci :dribble: (glumesc). Din cate vad din fotografiile postate, (fara a avea insa titulatura de mare mester intru sculptura),as nota cateva observatii legate de armatura. Din cate vad in poze, la gat trebuia lasat putin mai lunga armatura.....armatura la bust cred ca trebuia sa fie facuta mai scurtuta oleaca. Mare atentie in zona bazinului. Atunci cand faci masuratoarea pentru picioare trebuie sa tii cont de oasele bazinului....uita-te in poza atasata ca sa vezi de unde pleaca femurul. La armatura ta, din cate vad, femurul pleaca direct din coloana vertebrala....ceea ce iti creeaza automat problema atunci cand adaugi material. Si am sa explic de ce. In momentul cand adaugi material in zona respectiva, daca o sa construiesti armatura asa cum este la tine, pe masura ce vei ingrosa mijlocul, o sa acoperi automat si din osul femurului, ceea ce va face sa ai un picior ...ciudat. Ca sa te ajute in constructie, din punctul unde se uneste coloana vertebrala cu osul sacru (acu' sa nu ma intrebi cum se numeste vertebra aia de acolo care face conexiunea) coboara cu armatura spre locul unde femurul se "lipeste" de bazin. Din punctul acela pornesti cu armatura piciorului. (ca in imaginea urmatoare)
Daca nu ai sa procedezi in felul asta (sau intr-un fel asemanator, poate tu vei descoperi ori pe net ori prin practica o alta modalitate de a face armatura) o sa te trezesti ca pentru a obtine un picior care sa semene cu ...un picior...sa fii nevoit sa-i faci un mijloc nenatural de subtire.
Ce altceva as vrea sa mai bifez.....hainele de regula te scutesc de modelarea detaliilor anatomice....dar forma de baza trebuie sa existe, si trebuie sa fie facuta cat mai bine. Stiu foarte bine ca este primul model, insa cu riscul de a te agasa, am sa-ti repet chestia asta legata de anatomie, pana o sa-ti vina sa-mi trimiti prin posta plic timbrat cu ricina in el (eu si Obama :dribble:). Trebuie mult mai multa "carne" pusa pe armatura pana sa incepi sa adaugi hainele.
Un alt amanunt de care trebuie sa tii seama, este de a "nivela" locul de imbinare dintre doua bucati de material. Eu folosesc o pensula subtire pe care o inmoi....in saliva. Tu poti incerca cu apa, sau cu spirt medicinal.
Spor la treaba si astept noutati :rolleyes:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: bazinul-1.jpg
  • Imagine atasata: shablonnew.jpg


#14 Useril este offline   anakinu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 14-March 08
  • Location:PITESTI
  • Interests:Rock ,modelism,bere

Postat 21 April 2013 - 09:35 PM

Multam de sfaturiImagine postata!
Am observat eu ca ceva nu era in regula cu piciorul alaImagine postata
Personajul va fi MOARTEA(Imagine postata), asa ca nu va avea carne pe eaImagine postatadar, ai dreptate, oasele trebuie sa fie asa cum trebuie!
Mai muncesc !Imagine postata

#15 Useril este offline   b00gie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 14-August 09
  • Location:Craiova

Postat 21 April 2013 - 10:34 PM

Felicitari pentru debut, Anakinu! Imagine postata
Sunt cu ochii pe tine si pe sfaturile lui Silviu. In cateva saptamani (sau cand voi reusi sa termin ce am acum in lucru) am in plan sa imi incerc si eu mana. Imagine postata

#16 Useril este offline   dan2du 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 182
  • Inregistrat: 25-August 09
  • Location:Bucuresti

Postat 22 April 2013 - 07:41 AM

Salutare,
pana acum vad ca arata binisor. Pentru haine, incearca sa faci niste foite din Fimo - il intinzi pe o placa acoperita cu hartie de copt ( sa nu se lipeasca ) - cu ajutorul unei role din cauciuc sau metal. Eu pentru asta folosesc un cilindru de la o unitate toner de la o imprimanta veche. Dupa aia il decupezi in forma apropiata de modelul care iti trebuie si incepi sa-l aranjezi cat mai aproape de forma finala ( cute, pliuri, etc.) .

Spor la modelit,

#17 Useril este offline   silviug2009 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 23-May 11

Postat 22 April 2013 - 01:51 PM

Moartea??? Bbbrrrrrrrrrrr....M-ai facut foarte curios in legatura cu "tabloul" in care vei plasa personajul. Am inteles acum de ce nu ai insistat asupra aplicarii de material pe "oase" :rolleyes:.
Insa imi dau o parere de care poti sa tii cont sau nu, asta in functie de "imaginea" pe care o ai in cap asupra mortii. Cred ca cea mai "frumoasa" intruchipare a mortii sunt cavalerii ringwraith din LOR....numa cearceaf negru si teroare mustea in jurul lor. Doar ca acel cearceaf avea totusi masa, nu se plia ca atunci cand il impaturesti....o mai mare masa musculara iti putea da volum pelerinei care o pui peste corp, si atunci e posibil ca pelerina cu care imbraci figurina sa se aranjeze mai bine, cutele si faldurile care or sa apara sa iti fie mai usor de facut, pentru ca ai un suport mai solid pe care sa le construiesti.....este suficient sa nu-i acoperi fata, sau sa-i faci un craniu, iar palmele sa fie cadaverice si obtii o un subiect care se poate incadra perfect in tema care o doresti.
Insa este numa o idee.

#18 Useril este offline   anakinu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 14-March 08
  • Location:PITESTI
  • Interests:Rock ,modelism,bere

Postat 22 April 2013 - 05:38 PM

 dan2du, la 22 April 2013 - 07:41 AM, a spus:

Salutare,
pana acum vad ca arata binisor. Pentru haine, incearca sa faci niste foite din Fimo - il intinzi pe o placa acoperita cu hartie de copt ( sa nu se lipeasca ) - cu ajutorul unei role din cauciuc sau metal. Eu pentru asta folosesc un cilindru de la o unitate toner de la o imprimanta veche. Dupa aia il decupezi in forma apropiata de modelul care iti trebuie si incepi sa-l aranjezi cat mai aproape de forma finala ( cute, pliuri, etc.) .

Spor la modelit,


Merci dan2du, nu stiam pe ce sa intind foita de Fimo..Imagine postataMi s-a lipit pe cutting-mat de numa numa...Imagine postata
In alta ordine de idei....dar lasa ca-ti dau PM Imagine postata

#19 Useril este offline   anakinu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 14-March 08
  • Location:PITESTI
  • Interests:Rock ,modelism,bere

Postat 22 April 2013 - 05:44 PM

 silviug2009, la 22 April 2013 - 01:51 PM, a spus:

Moartea??? Bbbrrrrrrrrrrr....M-ai facut foarte curios in legatura cu "tabloul" in care vei plasa personajul. Am inteles acum de ce nu ai insistat asupra aplicarii de material pe "oase" :rolleyes:.
Insa imi dau o parere de care poti sa tii cont sau nu, asta in functie de "imaginea" pe care o ai in cap asupra mortii. Cred ca cea mai "frumoasa" intruchipare a mortii sunt cavalerii ringwraith din LOR....numa cearceaf negru si teroare mustea in jurul lor. Doar ca acel cearceaf avea totusi masa, nu se plia ca atunci cand il impaturesti....o mai mare masa musculara iti putea da volum pelerinei care o pui peste corp, si atunci e posibil ca pelerina cu care imbraci figurina sa se aranjeze mai bine, cutele si faldurile care or sa apara sa iti fie mai usor de facut, pentru ca ai un suport mai solid pe care sa le construiesti.....este suficient sa nu-i acoperi fata, sau sa-i faci un craniu, iar palmele sa fie cadaverice si obtii o un subiect care se poate incadra perfect in tema care o doresti.
Insa este numa o idee.


Ai perfecta dreptate, Silviu, si crede-ma ca voi tine cont atat de sfaturile date de tine cat si de dan2du Imagine postata!
Ma gandisem eu sa fac o "morticica" , cu ceva muschiuleti pe oaseImagine postata
Cat despre falduri, pliuri si alte "indoituri" ma voi stradui sa-mi iasa cat mai bine(cu ajutorul vostru, bineinteles)
Inca o data, multumesc de sfaturi , si sper sa ne vedem dupa Sarbatorile Pascale, la intalnirea din Capitala, pentru a schimba pareri si a "fura meserie" ...pe viu Imagine postata

#20 Useril este offline   anakinu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 14-March 08
  • Location:PITESTI
  • Interests:Rock ,modelism,bere

Postat 22 April 2013 - 05:50 PM

 b00gie, la 21 April 2013 - 10:34 PM, a spus:

Felicitari pentru debut, Anakinu! Imagine postata
Sunt cu ochii pe tine si pe sfaturile lui Silviu. In cateva saptamani (sau cand voi reusi sa termin ce am acum in lucru) am in plan sa imi incerc si eu mana. Imagine postata


Multam de incurajari ! Din ce am vazut eu "pe la tine" , si tu ai mana Imagine postata
Trebuie sa postam lucrarile,pentru ca numai asa vom afla ce am gresit,sau ce am facut bine !

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi