Forum Machete,Modelism,Hobby: Masca vopsire parti transparente - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Masca vopsire parti transparente probleme la scoaterea mastiilor care pleaca cu tot cu vopsea

#1 Useril este offline   George_B 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 20-August 13
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Avioane

Postat 11 February 2014 - 04:18 PM

Cu respec,

Am patit de cateva ori urmatorul lucru, destul de neplacut...

incercand sa vopsesc partile transparene la modele aero, am aplicat mastile de rigoare. recunosc, nu facute ci cumparate (Eduard si Montex). Dupa procedeele clasice de vopsire: grund, vopsea, lac si timpii de uscare aferenti, am purces la scoaterea cu grija, sper eu, a mastilor.
Aici a intervenit surpriza destul de neplacuta ca masca a plecat si cu firicelul de vopsea care era pe carlinga.
Deoarece am patit acest lucru cu ambele tipuri de masti cu care am lucrat si mai ales ca la unele bucatele se intampla la altele nu, va rog sa-mi spuneti ce pot sa fac ca sa evit aceste accidente pe viitor.
Partile transparente au fost in prealabil spalate cu sapun, uscate, una sau doua baite in future, uscate la adapost anti praf...

va multumesc,
George_B

#2 Useril este offline   tomi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 771
  • Inregistrat: 11-January 05
  • Location:Constanta / Trier
  • Interests:Aviatie - WW II & Jets

Postat 11 February 2014 - 08:05 PM

Folosesc masti (atat cumparate cat si produse in casa) iar aceasta problema nu ar trebui sa survina atata timp cat spui ca le-ai curatat etc!
Cauza este mai degraba distanta de la care vopsesti,presiunea, numarul de treceri pe zona respectiva si nu in ultimul rand unghiul!

Spor

Aceasta postare a fost editata de tomcat_ct: 11 February 2014 - 09:03 PM


#3 Useril este offline   vishzu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 292
  • Inregistrat: 15-November 10
  • Location:Bucuresti

Postat 11 February 2014 - 08:07 PM

+ incearca sa dai si cu un primer inainte de a da cu vopseaua de baza

#4 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 11 February 2014 - 08:40 PM

Subscriu la cele scrise de tomcat_ct, respectiv numarul de treceri. Cu cit mai multe treceri ai cu atit mai mult "ingropi" masca in vopsea/lac si atunci nu este nici o mirare.
Daca nu esti sigur in viitor, inainte sa dai jos mastile incearca sa "tai" putin pe la marginile mastilor. Foloseste o lama noua! Nu apasa tare, doar cit sa desprinzi masca de vopsea de pe margine.

#5 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12392
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 February 2014 - 09:31 AM

Cum se zicea mai sus, daca vopseaua depusa este prea groasa, risti sa iei totul cu masca. Ti-as mai da un sfat, anume, incearca sa dai jos masca cit mai repede, adica imediat dupa uscare, nu a doua sau a treia zi, tragind de masca, pe cit posibil, in lungul liniei de mascare.

#6 Useril este offline   George_B 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 20-August 13
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Avioane

Postat 12 February 2014 - 02:42 PM

Va multumesc,

recunosc ca uneori am facut multe treceri si am lasat masca destul de mult...
Data viitoare o sa ma "grabesc" sa o dau jos.

cu respect,
George

#7 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 12 February 2014 - 05:39 PM

Mastile de la Eduard sau cele facute din banda de mascat Tamiya, pot sa stea pe macheta si ani de zile fara sa iti faca probleme la dezlipire. Cum am spus, fi mai "zgircit cind dai vopseaua si mai ales lacul peste ele (oricum; de regula nu se pun decaluri pe ele) . Daca tot nu esti sigur, taie usor cu un cutter intre masca si bordura cupolelor doar atit cit sa ai o desprindere perfecta.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi