Forum Machete,Modelism,Hobby: MFCA (Miniature Figure Collectors of America) 2014 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

MFCA (Miniature Figure Collectors of America) 2014

#1 Useril este offline   LAV-Z 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 891
  • Inregistrat: 22-December 08
  • Location:Canada

Postat 13 May 2014 - 02:10 AM

In weekendul care a trecut (9 &10 Mai), am participat la a 73-a editie a showului dedicat, in special, figurinelor. Este considerat cel mai mare (la propriu) si mai important show de profil din America de Nord. Este un show de importanta internationala care atrage foarte multi mari maestri europeni la care se adauga cei americani. Este organizat la subsolul unui cazinou din Valley Forge, PA, langa Philadelphia. Suprafata pe care se desfasoara acest show si numarul de vendori care participa este foarte important, asta la nivel comparativ cu alte showuri, cum ar fi Chicago sau Dallas. Multi il considera cel mai mare show din America din toate punctele de vedere. Pentru mine, care am participat pentru prima oara la o manifestare de avergura asta, a fost impresionant. Cand am intrat in zona de expozitie si am vazut ce este expus pe masa, mi-a venit sa-mi iau jucariile si sa plec acasa desi locuiesc la vreo 850km de locul faptei.

Am facut multe fotografii si o sa imi ia foarte mult sa le incarc ca sa le vedeti. Am sa le pun incet, incet, dar va dau niste linkuri cu seturi de fotografii incarcate de alti participanti care au fost mai rapizi decat mine.

http://www.planetfig...4-photos.64157/

http://www.timelines...ead.php?t=15907

Pentru cei care folositi Faceboock, mergeti pe pagina lui James Johnston. A publicat un set de fotografii foarte bine facute.

Probabil ca o sa ma intrebati daca am luat un premiu. Nu stiu cum (o sa vedeti fotografiile si apoi o sa intelege-ti de ce zic asa) si prin ce imprejurare am luat medalie de argint la categoria Painters cu Etruscul meu. Am participat si cu Dacia 117AD, Chartago Delenda Est si Edessa 1144. Pentru mine a fost o supriza totala. Nu m-am asteptat. Juriul a fost format din mari maestri (Mike Blank, Jason Green, Diego Ruina, Jason Whitman, Ivo Preda, Allen Ball, Marion Ball, etc).

Va las in compania fotografiilor si pe masura ce am timp voi posta si fotografiile facute de mine.

Enjoy! :hi:

Aceasta postare a fost editata de LAV-Z: 13 May 2014 - 02:24 AM


#2 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 13 May 2014 - 11:42 AM

Nu stiu de ce te miri.
Parerea mea este ca, cu tot alaiul de nume sonore, au existat o pleiada de lucrari submediocre. Si nu ma refer numai la efectul distrugator al blitului cu care au fost facute pozele ci la documentarea proasta sau lipsa pe care am vazut-o in prea multe cazuri.
In rest multa pensulatia groasa si abrupta, luminite in ochi ca in animeurile japoneze.... urmarea (imitarea) unor retete fara a fi intelese.
Nu stiu cum, dar ma gandesc ca americanii sunt mult mai dezinvolti si cu multa incredere in sine, dar eu n-as fi avut curaj sa ma prezint cu multe din lucrarile de acolo nici la un concurs la Cernavoda.
Poate chiar asta impiedica dezvoltarea hobby/ului in Romania - faptul ca suntem prea exigenti.

Ma mir ca vigneta cu daci nu a luat nici un premiu mare dar presupun ca algoritmul de punctare nu tine cont de abilitatile artistice si documentarea istorica. Cum sa judece cineva istoria Daciei cand ei nici nu stiu pe ce continent a fost !?
Ma bucur pentru experienta ta si pentru inca un premiu in palmares dar .... Nu te lasa influentat in ceea ce faci de niste aprecieri facute la gramada.
Il admir mult pe Mat Blank si-l admiram si pe Diego Ruina, dar sunt sigur ca au fost adusi acolo ca sa creasca valoarea evenimentului.

Felicitari din partea mea pentru ceea ce faci.....Eu n-am medalii sa-ti dau dar tu stii ca vad ce trebuie.

Aceasta postare a fost editata de wurger: 13 May 2014 - 11:44 AM


#3 Useril este offline   LAV-Z 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 891
  • Inregistrat: 22-December 08
  • Location:Canada

Postat 14 May 2014 - 01:13 AM

Multumesc Caline!

Ai dreptate in multe aspecte dar eu am invatat din experienta, sa vad partea plina a paharului. Nu pot progresa daca nu procedez in felul asta. Sunt unele lucrari care merita studiate in detaliu si sunt alte lucrari care pot fi ignorate din motivele pe care le-ai mentionat. Incerc sa invat din ambele situatii. Per ansamblu, nivelul este foarte ridicat. Sunt cateva compozitii extraordinare si cateva executii excelente dar, sunt si lucrari mai putin reusite. Ca in orice show. Am fost acolo sa "fur" de la cei care au influentat foarte multi modelisti prin lucrarile lor si, un lucru important pt. mine, sa nu ma fac de rusine. Am reusit sa nu ma fac de rusine, dar cat am resusit sa "fur" meserie numai timpul va spune.

Am mai gasit un link cu un set de fotografii. Din cate am vazut este cel mai complet set de fotografii. Il recomand cu mare caldura.

http://www.planetfig...4-photos.64196/

#4 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 14 May 2014 - 08:29 AM

Ei da !
Cu totul alta mancare de peste. Asta a luat/o cu pozele de la alea mai bune spre alea mai slabe.

#5 Useril este offline   silviug2009 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 23-May 11

Postat 14 May 2014 - 09:46 AM

O medalie de argint luata la un concurs de o asemenea anvergura, eu zic ca spune multe despre nivelul la care ai ajuns.
Una este sa iti primesti "laude" de la colegii de suferinta, alta este sa primesti un premiu de la "oameni cu greutate" in domeniu.
Ar fi interesant de stiut pe ce anume criterii se bazeaza oamenii din juriu atunci cand noteaza o lucrare. Din punctul meu de vedere toate celelalte piese cu care te-ai prezentat sunt la un nivel ridicat, asa ca departajarea banuiesc ca ar trebui sa se faca "bifand" caracteristici stabilite din start de catre membrii juriului.....banuiesc ca nu se face o notare doar plecand de la o simpla impresie pe care lucrarea o lasa celui care o analizeaza.
La sculptura lucrurile cred ca-s mai simple, pentru ca un "defect" sau un "neajuns" sare imediat in ochi, insa la pictura posibil sa treaca si prin "optica personala" a celui care priveste/noteaza. (posibil sa gresesc).
Inca odata felicitari pentru medalie, si scuzele mele pentru ca INCA nu mi-am onorat promisiunea facuta.

#6 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 14 May 2014 - 12:39 PM

Cu siguranta criteriile de jurizare sunt stabilite (sau macar creionate) dinainte, pentru a se putea pleca de la un numitor comun.
Insa de acolo totul devine subiectiv, fiecare arbitru punctand/depunctand in functie de ceea ce apreciaza " optica personala". Nici nu ar putea fi altfel, nimeni nu poate fi atat de polivalent incat sa poata verifica la fiecare subiect corectitudinea istorica, logica interpretarii, vopsirea, impactul visual si asa mai departe. Evident ca si in cazul sculpturilor se aplica aceleasi criterii, incepand poate cu respectarea proportiilor ecart pentru figurinele standard.
Ce te faci insa la SF, unde totul e deja posibil /probabil ?

Felicitari si de la mine pentru premiu - consider ca a fost acordat pe merit, chiar daca arbitri nu au vrut/putut sa se aplece si spre povestea istorica a subiectului tau, poveste care doar intregeste ceea ce se sugereaza vizual.

#7 Useril este offline   silviug2009 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 23-May 11

Postat 14 May 2014 - 04:38 PM

Cred ca in cazul sculpturii totusi jurizarea este ceva mai usor de facut decat in cazul picturii, sau mai zis se face la un mod mai obiectiv, si am sa incerc sa explic de ce tind sa cred ca asa stau lucrurile.
Trecand peste respectarea proportiilor pentru figurinele standard, mai exact incadrarea cat mai corecta la scara respectiva (care si aici este un lucru destul de discutabil, pentru ca putem vorbi despre scara reala a unui individ/caracter cunoscut, sau un "regular guy" care este incadrat la aceeasi scara....diferente pot fi notabile), vorbim despre respectarea proportiilor anatomice, care nu pot fi puse in discutie (picioare mai lungi/scurte, maini asimetrice, s.a.m.d. lista problemelor care pot sa apara este lunga). Pe cand la pictura.....ce anume face o nuanta ma placuta decat alta? sau mai bine zis de ce o nuanta poate fi considerata a fi mai buna decat alta atunci cand este aplicata pe o anumita zona?
Fireste daca vorbim despre pielea umana, acolo lucrurile sunt mai simple, pentru ca ai un punct de reper, insa la haine, sau in alte zone ?(teren, accesorii, etc.). Am vazut ca majoritatea opteaza spre exemplu spre "imbatranirea"/"uzarea" hainelor mai ales cand vorbim despre anumite scene, sau plasarea petelor de murdarie/sange pe haine, etc. Mi se pare un mod de a gandi foarte corect si un mare plus de efect pentru finalizarea unei lucrari....insa intrebarea mea este, daca eu atunci cand pictez un soldat fara sa-i adaug astfel de elemente este oare o greseala sau un minus? Pentru ca ma gandesc ca ar trebui notata pictura in sine, nu cum cred eu ca ar trebui pictata(ma refer la cel care analizeaza lucrarea).
Spre exemplu : Vreau sa pictez un soldat german care face parte din Africa Korps. Din cate am urmarit la cei care picteaza, una din ideile pe care le-ar urma (sper sa nu vb prostii) este sa-i dea un ten ceva mai inchis, luand in considerare faptul ca in acea zona pielea prinde o nuanta mai inchisa datorita soarelui. Deci daca as picta cat mai aproape de adevar restul uniformei, fara a o decolora sau fara a aplica o nuanta mai intunecata tenului, sa inteleg ca ar fi o greseala. Dar daca tinem cont de faptul ca atunci cand ajung in Africa, multi dintre baieteii cu par blon si ochi albatri, au insa tenul balan, iar uniforma este inca nouta (pentru ca nu au venit calare pe camila, ci poate cu avionul sau cu vaporul, iar culoarea caramelizata nu se aplica instant), oare mai este o greseala? Si atunci cum o dam la pace? Poate ca eu exact genul asta de soldat am vrut sa pictez, un bobocel nou nout, proaspat trimis pe terenul de ciomageala.
In privinta lucrarilor cu tema SF cred ca lucrurile stau cam la fel ca si in cazul (si acum vb ca si sculptura) caracterelor bipede. Se noteaza cel mai frumos "urat". Spre exemplu daca asezi un Predator sau creatura din seria Alien langa un baubau scos dintr-un film SF de mana a treia, nota 10 stim cu totii cine o sa o ia. Indiferent cat de SF este, punctul de pornire este tot ceea ce cunoastem (schelet/anatomie umana/animala), decat ca este
"deformata"/"readaptata" in functie de necesitati....banuiesc ca cu cat este mai credibila anatomia (scuze pentru cacofoceala) cu atat impactul vizual este mai mare, indiferent cat de SF este lucrarea. Ce anume o face mai credibila? Asta mi-e greu sa explic, insa eu zic ca in general un lucru care este pus acolo unde nu trebuie, sau unde nu-si are rostul, "sare in ochi", asta pesemne ca este unul din punctele de departajare ale lucrarilor SF. Cu cat piesele (partile anatomice) care constituie lucrarea se imbina mai bine unele cu altele, cu atat finalul este mai credibil, punct care cred ca ar departaja o lucrare de alta.
Mai departe cu pictura, lucrurile banuiesc ca se invart cam tot prin aceeasi zona.....de ce o nuanta este mai buna decat alta ? De ce o nuanta de verde este mai buna decat o alta nuanta de verde (exceptand umbrele)?
Am cam lungit pelteaua (ca de obicei) si cred ca am cam depasit tema postarii. Daca nu se "pupa" in context, imi cer scuze, si rog administratorii site-ului sa-i dea un delete.

#8 Useril este offline   LAV-Z 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 891
  • Inregistrat: 22-December 08
  • Location:Canada

Postat 17 May 2014 - 12:28 AM

Multumesc pentru apreciari! :-)

Sunt de acord cu AdiP ca tot procesul de jurizare este subiectiv. Din cate stiu eu, sunt 3 membrii ai juriului care stabilesc ierarhia. Toti grand masteri. Daca au o problema, negociaza intre ei. Daca nu gasesc un numitor comun, apeleaza la seful juriului. Asa cum spunea AdiP, se pleaca de la criterii de jurizare de baza. In final, latura subiectiva a jurizarii nu poate fi eliminata complet ci doar diminuata sau controlata intr-o anumita masura. De aici si rezultatele foarte diferite pe care le are aceeasi lucrare prezenta la diferite showuri. Chiar discutam acest lucru cu un bun prieten de-al meu in timpul showului. S-a prezentat cu o lucrare la mai multe showuri si cate locuri atatea rezultate. De la nimic la Best Of Show. Depinde de nivelul showului si de cine jurizeaza si de subiectivitatea lor. Sunt prea multi factori ca sa-mi fac probleme. Nu am lucrat niciodata cu un standard in fata si nu am creat vre-o lucrare ca sa iau un premiu si nici nu am s-o fac vre-o data. Daca am luat vreun premiu el este bine venit dar nu este mai mult decat un feedback subiectiv. In cazul acestui show, acest feedback vine de la niste figurinisti care sunt recunoscuti de comunitate deci are greutate ceva mai mare decat alte premii. Dar, nu este altceva decat un feedback. Mie imi place sa lucrez si asta voi face indifferent daca sunt sau nu premii associate cu acest lucru. Simplu. Cu alte detalii de jurizare nu are rost sa-mi bat capul ca si asa nu le pot controla. Incerc ca fiecare lucrare sa fie mai buna decat cea pe care am terminat-o. Mai buna din punctual meu de vedere. Daca rezultatul place, este bine. Daca nu place, iar este bine. Nu poti multumi pe toata lumea. Pe scurt, cam asta este "filozofia" mea cand vine vorba de hobby si premii.

#9 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1771
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2014 - 06:54 PM

Salut baieti si felicitari Zeno, atat pentru participare, cat si pentru rezultate.
Nu uitati ca subiectivismul arbitrilor e dublat de combinatiile si aranjamentele de culise. Nu am deloc vreun complex si nici nu sunt in viata adeptul teoriei conspiratiei. Vorbesc in cunostinta de cauza, din spusele organizatorilor unor concursuri din Italia, Ungaria Grecia si, evident, Romania.
Cand e vorba de concursuri internationale, organizatorii umbla cu listele oficiale dupa ei si au grija ca toata lumea sa fie multumita (in limite rezonabile). Adica, daca "vin oamenii de la mama dracului" trebuie sa si plece cu ceva in buzunar -in functie de puterea concursului, ochiul arbitrilor e mai critic sau mai incetosat. Atunci cand e "open" nu mai e chiar nicio problema sa multumesti pe toata lumea.
Cand e vorba de componenta nationala a unui concurs, in general modelistii si arbitrii se stiu mult prea bine intre ei, astfel incat problema se pune ca intre prieteni. Mai mult, in tarile in care machetele se vand pe bani grei, elementul pecuniar atarna tare de tot balanta spre un model sau altul.
Pe afara, la concursuri umbla colectionari care urmaresc festivitatea de premiere si apoi abordeaza castigatorii - fie pentru achizitionare exponatului, fie pentru o comanda de executie. Daca, de exemplu, o figurina realizata bine se vinde cu 100 de coco, una premiata se duce spre 500. Eu zic ca conteaza. Premiantii ajung si ei arbitri si tot asa.
Inca o data, nu incerc s-o dau cotita sau am eu ceva cu lumea. Eu doar ma bucur daca mie imi place cum mi-a iesit o macheta, fara a aplica vreo "regula de baza in modelism" sau "reteta castigatoare de concursuri".
Si eu ma bucur, normal, daca iau vreun premiu, la orice concurs. Dar ca am luat 2 sau 20, mi-e tot una. Daca voi mai lua vreunul, OK, sa fie primit. Important e sa ne stim noi valoarea proprie si sa incercam sa evoluam treptat.

#10 Useril este offline   LAV-Z 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 891
  • Inregistrat: 22-December 08
  • Location:Canada

Postat 17 May 2014 - 08:37 PM

Multumesc Alexandru! :-)

Sunt absolut de accord cu cele scrise de tine. Marea majoritate a membrilor juriului, la nivelul acesta de competitie, daca nu toti, sunt artisti profesionisti. Traiesc din asta. Pt ei nu mai este un hobby, este o afacere. Tot ce ai descris tu face parte din aceasta stare de fapt. Nimic rau in asta. In sala cu exponate se negociaza preturi ale lucrarilor de vanzare, se comisioneaza viitoare lucrari, se livreaza piese comisionate anterior. Uneori se organizeaza licitatii cu lucrari donate de diferiti artisti pt. a colecta fonduri pt. diferite evenimente. S-au strans 15.000$ din vanzarea unor figurine donate de artisti pt a ajuta World Expo 2014 din vara acestui an in Italia. Sunt, parctic, doua scene. Una a artistilor profesionisti si una a celor pt. care aceasta activitate este un hobby. Ambele scene impart competitia, premiile si subiectivismul. Atata timp cat cunoastem aceste realitati si rezultatele acesteia, este bine si ne putem ajusta tinta. Important este sa incercam sa invatam sa devenim mai buni.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi