Forum Machete,Modelism,Hobby: Marina Romana in Razboiul Mondial - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Marina Romana in Razboiul Mondial 1916-1919

#1 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 18 May 2015 - 07:18 PM

Salut, tuturor,

Se apropie centenarul intrarii Romaniei in primul razboi mondial. M-am gandit ca este utila o rememorare a acestui capitol din istoria Marinei Militare Romane, o rememorare sprijinita pe documente de arhiva si fotografii. Poate ca materialele postate vor ajuta un modelist in realizarea unei machete...
Pentru inceput, ordinea de bataie a fortelor romano-ruse de pe Dunare (sursa "Comment on fit la guerre sur le Danube 1916-1919"- Contre-amiral N. Negresco, ancient commandant de la flotte roumano-russe du Danube, publicata de Moniteur officiel et imprimeries de l'etat, Imprimerie nationale Bucarest, 1938 Tome 1)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 1 (1).jpg
  • Imagine atasata: 1 (2).jpg


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 18 May 2015 - 09:04 PM

O initiativa pe care o salut cu entuziasm si respect.
Subiectul este nimerit, atat in contextul istoric actual,cat si din perspectiva apropiatului centenar.
O sa urmaresc topicul cu interes.
UnuSapteSapte ... :te salut :hi:

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 18 May 2015 - 09:07 PM


#3 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 19 May 2015 - 09:42 PM

Multumesc pentru aprecieri Longinus!

In data de 15 iunie 1917, kneaz-admiral Vladimir Vladimirovici Trubetkoi (Владимир Владимирович Трубецкой) efectueaza o inspectie la Flota de Operatii aflata la un km aval de Ismail. Ceremonia se desfasoara la bordul monitorului “Lascar Catargiu” (comandant, cpt. Comandor Ioan Isbasescu). La bordul navei se afla si amiralul Constantin Balescu.
Spre stupoarea generala, amiralul rus apare imbracat in uniforma de cavalerist, cu pinteni de argint (!!!). Vizita a fost scurta si fara rezultat; izbucnise revolutia la Petrograd, iar comandantii rusi aveau alte preocupari.
Un lucru a ramas totusi in urma vizitei lui V.V. Trubetkoi: pozele pot fi datate cu exactitate

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 15 IUNIE 1917 (8).jpg
  • Imagine atasata: 15 IUNIE 1917 (2).jpg
  • Imagine atasata: 15 IUNIE 1917 (4).jpg
  • Imagine atasata: 15 IUNIE 1917 (6).jpg
  • Imagine atasata: 15 IUNIE 1917.jpg
  • Imagine atasata: 15 IUNIE 1917 (3).jpg
  • Imagine atasata: 15_IUNIE_1917_5_ (1).JPG

Aceasta postare a fost editata de 177: 19 May 2015 - 09:50 PM


#4 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 21 May 2015 - 07:39 PM

Imagine atasata: Remus Lepri.jpg

Remus Lepri s-a nascut la Bucuresti la 16 noiembrie 1886; a absolvit Scoala de Artilerie, Geniu si Marina in 1910 fiind repartizat la bordul crucisatorului “Elisabeta’’, apoi pe monitorul “Lascar Catargiu”. La 1 iulie 1916 este ofiter minier apartinand Grupului port-mine comandat de catre lt.-comandor Constantin Radulescu.
In vederea impiedicarii navelor austro-ungare de a lovi podul de la Flamanda, lt. Remus Lepri a primit misiunea de a completa barajele de mine existente prin instalarea unui baraj de mine tip “Radulescu” langa Ostrovul Mecica. In ziua de 6 septembrie 1916, in timpul pregatirilor de lansare, o mina a explodat provocand explozia prin simpatie a celorlalte mine. Si-au pierdut viata lt. Remus Lepri, un sergent si patru marinari.
Minele tip “Radulescu” erau recunoscute ca fiind nesigure in functionare, atat de catre personalul romanesc, cat si de specialistii misiunii franceze in Romania. Probabil ca explozia a fost cauzata de un scurt-circuit produs de condensul depus pe contactele minei. Un accident similar produs si la Pietrosani soldandu-se cu doi morti a dus la renuntarea folosirii acesteia.
Vedeta austro-ungara “Compo”, avariata in timpul luptelor de la Flamanda, a lovit o mina tip “Radulescu”, dar explozia nu s-a produs.
Lt. Remus Lepri, erou al Marinei Romane, nu are nico fotografie la muzeul marinei romane.

Surse:”Marina Romana in primul razboi mondial” autori Raymond Stanescu si Cristian Cracinoiu, Ed. Modelism 2000; “Dictionarul marinarilor romani” autor Marian Mosneagu Ed. Militara 2008
Vedeta blindata austro-ungara (trei unitati similare: "Wells", "Barsch" si "Compo")

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Copy of clas c.jpg


#5 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 22 May 2015 - 06:47 PM

Pierderea vedetei de siguranta No.8 (3 decembrie 1916)
Sursa: ”Marina Romana in primul razboi mondial”, autori Raymond Stanescu si Cristian Craciunoiu, Ed. Modelism 2000

Imagine atasata: vedeta din siguranta No.8.jpg

Imagine atasata: vedeta 8 (1).jpg
Imagine atasata: vedeta 8.jpg

#6 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 23 May 2015 - 07:49 PM

Desen si scurta nota explicativa extrase din "Torpedoes and torpedo warfare (containing a complete and concise account of the progress of submarine warfare also a detailed description of all matters appertaining thereto, including the latest improvements.)" publicata in 1899 de catre C.W. Sleeman late lieut. R.N. and late commander Imperial Ottoman Navy, reeditata de The Naval&Military Press in association with the Royal Artillery Museum.
Minele Hertz si Sautter-Harlé au principalele tipuri folosite de Marina Romana in perioada razboiului.
Imagine atasata: mina hertz3.jpgImagine atasata: mina hertz.jpgImagine atasata: mina hertz (1).jpg

#7 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 23 May 2015 - 08:02 PM

"Jean" a fost unul dintre numeroasele remorchere rechizitionate in scop militar. Au fost montate sine pentru lansarea minelor de tip Hertz.
Din fericire s-au pastrat documente originale de arhiva care au permis redesenarea planurilor acestei nave si publicarea lor in revista MODELISM.
Imagine atasata: Copy of puitor de mine auxiliaR JEAN.jpg

#8 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 24 May 2015 - 09:28 AM

Fotografie remarcabila din anul 1917, undeva pe langa Izmail. Avem in fata unul dintre pontoanele de torpile care erau atasate puitorului de mine (sau cum era denumit la inceput- torpilor de baraj) "Alexandru cel Bun". In vederea indeplinirii misiunilor, puitorul lua la remorca pontonul respectiv care purta minele si il deplasa in sectorul unde era executata minarea.
Imagine atasata: ponton de torpile.jpg

Carte postala cu "Alexandru cel Bun" in prim-plan la Suluina la finalul sec. XIX. Alaturi de puitor se afla amarat un poton de torpile. In planul doi se observa canonierele clasei "Bistrita".
Imagine atasata: la sulina_1.jpg

#9 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 24 May 2015 - 06:28 PM

Cpt. Titu Ciornei (comandantul canonierei "Bistrita" la 26.08.1916)
Imagine atasata: Titu Ciornei.jpg

Lt. Andonie Calistrat (comandantul vedetei de siguranta No.2 la 26.08.1916)
Imagine atasata: Andonie Calistrat.jpg

Muzeul marinei romane nu considera necesara prezenta in spatiul expozitional permanent a fotografiilor marinarilor romani din primul razboi mondial. Ramane sa fie cunoscuti publicului din carti si de pe Cartula.

#10 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 25 May 2015 - 06:42 PM

Varianta initiala a monitoarelor romanesti intr-o vedere color:

Imagine atasata: Picture 139.jpg

O noua varianta a fost gata in primavara anului 1917.
Mortierul cal. 120mm de la pupa a fost pierdut la Turtucaia si s-a considerat ca suprastructura pe care era asezat nu mai are rost; cosul si catargul au fost scurtate, iar mitralierele coborate la nivelul puntii principale. In fotografie se poate observa dispozitivul paramine si piturarea de camuflaj.

Imagine atasata: monitor ro.jpg

#11 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 26 May 2015 - 08:31 PM

Sevastopol in 1917- in partea inferioara a fotografiei se pot observa doua crucisatoare auxiliare romanesti sub pavilion tarist: unul cu doua cosuri ("Imparatul Traian" sau "Dacia") si unul cu un singur cos, cred ca este "Principesa Maria"

Imagine atasata: sevastopol3.jpg

#12 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 26 May 2015 - 08:57 PM

Crucisatorul auxiliar "Imparatul Traian" la Sevastopol

Imagine atasata: imparatul traian la sevastopol.jpg

Aceasta postare a fost editata de 177: 26 May 2015 - 08:58 PM


#13 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 30 May 2015 - 01:57 PM

Regele Carol I si Gen. Alexandru Averescu langa mortierul care va fi pierdut la Turtucaia. Probabil ca fotografia a fost realizata in tipul operatiunilor impotriva Bulgariei din 1913.
Imagine atasata: Carol I Averescu.jpg

...pentru ca tot a venit vorba despre 1913:
Imagine atasata: campania2.jpg

Regele Carol I si responsabilii Armatei Romane avea o temere privitoare la reactia rezervistilor in cazul unei mobilizari si la comportamentul acestora in teatrul de operatiuni. Romania avea o armata formata covarsitor din tarani, multi dintre ei participand la rascoalele din 1888 si 1907. Ar fi avut acestia resentimente impotriva celor care dadeau in acel moment ordinul de mobilizare? faptul ca armata a deschis focul impotriva rasculatilor cu numai sase ani inainte ar fi subminat disciplina?
Mobilizarea rapida si entuziasmul cu care a fost trecuta Dunarea in 1913 au raspuns acestor intrebari.
"Avantul tarii" este decoratia pe care o instituie Regele Carol I si care exprima in doar doua cuvinte starea de spirit de atunci.
Imagine atasata: Medalia_Avantul_Tarii_1913.jpg

Aceasta postare a fost editata de 177: 30 May 2015 - 02:18 PM


#14 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 31 May 2015 - 06:17 PM

Marina Romana nu dispunea de nave specializate in dragaj, asa ca s-a improvizat rapid. In prima imagine sunt doua remorchere-dragor auxiliare cu dispozitivele para-mine montate. Din pacate, fotografiile nu sunt destul de clare pentru a se putea citi numele vapoarelor; inelele duble de la cosuri nu lasa loc de intrebari cu privire la proprietar: N.F.R.
In ”Marina Romana in primul razboi mondial” autori Raymond Stanescu si Cristian Craciunoiu, Ed. Modelism 2000 sunt mentionate remorcherele-dragor "Gherdap", "Brancoveanu" si "Maria". Din gruparea de dragaj mai faceau parte "Calarasi", slepuri, barci de dragaj care culegeau minele de curent.

Imagine atasata: dragaj romanesc pe Dunare 1 WWI.jpg
Imagine atasata: dragaj romanesc pe Dunare 1 WWI (1).jpg
Imagine atasata: dragaj romanesc pe Dunare 1 WWI (3).jpg
Imagine atasata: dragaj romanesc pe Dunare 1 WWI (4).jpg
Imagine atasata: dragaj romanesc pe Dunare 1 WWI (2).jpg
Imagine atasata: dragaj romanesc pe Dunare 2 WWI (3).jpg
Imagine atasata: dragaj romanesc pe Dunare 2 WWI (4).jpg
Imagine atasata: dragaj romanesc pe Dunare 2 WWI (1).jpg
Imagine atasata: dragaj romanesc pe Dunare 2 WWI (2).jpg

#15 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 01 June 2015 - 04:52 PM

Foc cu tunul Skoda cal. 120/35mm. Deja marinarul din apropiere si-a acoperit urechile; usa turelei este deschisa, probabil din cauza degajarii de caldura si cordita arsa intr-un spatiu ingust. Una dintre turele se gaseste in curtea MMR avand tunul Skoda cal. 120/50mm montat in anii '30.
Imagine atasata: skoda120-35.jpgImagine atasata: turela skoda cal.12035mm de pe monitoarele romanesti (1).jpgImagine atasata: turela skoda cal.12035mm de pe monitoarele romanesti (2).jpgImagine atasata: turela skoda cal.12035mm de pe monitoarele romanesti.jpg

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Copy of 120mm_50cal_mmr (4).JPG


#16 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 03 June 2015 - 06:21 PM

Crucisatorul auxiliar "Imparatul Traian" in 1917

Imagine atasata: imparatul traian 1917.jpg

Aceasta postare a fost editata de 177: 03 June 2015 - 06:21 PM


#17 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 05 June 2015 - 06:23 PM

Crucisatorul "Elisabeta" a ramas ancorat la Sulina. Artileria principala a fost demontata ramanand doar cele patru tunuri Nordenfelt cal.57mm adaptate pentru trageri anti-aeriene.
Imagine atasata: Copy of elisabeta ww1.jpgImagine atasata: Copy of elisabeta ww1 (1).jpg

#18 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 06 June 2015 - 12:36 PM

"Elisabeta" la Sulina.
Imagine atasata: 1918_April_Sulina_Elisabeta_1.jpgImagine atasata: 1918_April_Sulina_Elisabeta_1a.jpg

#19 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 06 June 2015 - 05:04 PM

Interesant.
In ultimul set de poze se vede clar unul dintre tunurile Maxim-Nordenfelt 6 Ponder QF.
Arma era foarte "la moda" in epoca ( in fapt a fost exploatata de diverse natiuni, pana in anii '50) iar versiunea de pe Elisabeta era cea cu teava mai scurta, 42 de calibre - lungimea tevii.

#20 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 06 June 2015 - 08:37 PM

Vezi postareaLonginus, la 06 June 2015 - 05:04 PM, a spus:

Interesant.
In ultimul set de poze se vede clar unul dintre tunurile Maxim-Nordenfelt 6 Ponder QF.
Arma era foarte "la moda" in epoca ( in fapt a fost exploatata de diverse natiuni, pana in anii '50) iar versiunea de pe Elisabeta era cea cu teava mai scurta, 42 de calibre - lungimea tevii.


Mai este un lucru interesant in fotografia din dreapta: un soldat intr-o uniforma care nu mi se pare a fi romaneasca. Este cu spatele si pare ca face serviciul de garda. La prova crucisatorului se zareste o cupola care seamana cu cele din dotarea monitoarelor austro-ungare.
Imagine atasata: Copy of 0e0b05957b81.jpg

Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi