Pagina 1 din 1
Airfix...no more
#3
Postat 05 September 2006 - 12:59 PM
Lumea se grabeste cu asta! Toate forumurile sunt pline de eulogii si epitafuri "but it ain't over until the fat lady sings."
Airfix nu a disparut. Airfix este in administratie, ceea ce inseamna ca nu este capabila sa isi plateasca datoriile. Asta se datoreaza faptului ca unul dintre cei mai mari debitori al Airfix este surioara Heller, care la randul lor este in administratie si le-a emis un ordin sa le plateasca datoriile. Airfix le-a platit datoriile, iar acum nu mai au lichiditati pentru a-si plati datoriile. Airfix nu au gasit o sursa alternativa de fonduri (vanzari masive sau amanari ale platilor, etc.) Cand s-a intamplat asta, firma a intrat in administratie, ceea ce inseamna ca departamentul finantelor a preluat protectia fimei. Acum se pot intampla cateva lucruri:
- Statul o poate vinde unui investitor care poate face ce vrea cu ea cum ar fi sa vinda matritele la fier vechi (cum s-a facut cu sute de fabrici si la noi) sau sa investeasca in scule prformante si sa ii bata pe toti ceilalti la calitate si diversitate. Se pare ca sunt cateva zeci de firme interesate sa preia firma, inclusiv competitori care doresc prestigiul numelui. Airfix are un presitgiu de neegalat, in special pentru ca machetele de plastic sunt numite "airfixuri" indiferent daca sunt Hasegawa sau Tamyia. Uneori poti chair auzi sintagme de genul Airfixuri Trumpeter (cam cum e pe la noi cu adidasii puma
) Printre cei interesati sunt giganti precum Hornby sau chiar Trumpeter. La momentul asta, asta e cea mai plauzibila solutie.
- Statul, daca nu gaseste un investitor, poate licita toate bunurile firmei (de la cladiri pana la cutiile cu suruburi din magazii) pentru a plati datoriile. Asta va fi sfarsitul lui Airfix. Nu cred ca se v-a intampla.
La momentul asta, inca nu se stie ce se va intampla cu Airfix sau Heller.
Dupa parerea mea este cel mai bun lucru care li s-a putut intampla. Ei au intrat pe un gavan de complacere si delasare. Scoteau aceleasi machete obosite si depasite care trebuiau sa se lupte cu matrite de un rafinament incomparabil. Iar machetele noi au fost niste autogoluri rasunatoare: Spitifre-ul cel nou la 1/48 a fost masacrat de machetisti, iar Concorde-ul la 1/72 are o cautare foarte redusa la fel ca si TSR. Poate unnou proprietar cu entuziasm si idei noi va implementa aceleasi idei si tehnici precum Trumpeter si vor scoate ceva nou si de calitate sub vechea eticheta cu renume.
Imi pare si mie rau ca au probleme. Eu mi-am dat mana pe Airfix. Dar cred ca sunt victima propriului lor defetism. Inca mai sunt sperante.
Radu
Airfix nu a disparut. Airfix este in administratie, ceea ce inseamna ca nu este capabila sa isi plateasca datoriile. Asta se datoreaza faptului ca unul dintre cei mai mari debitori al Airfix este surioara Heller, care la randul lor este in administratie si le-a emis un ordin sa le plateasca datoriile. Airfix le-a platit datoriile, iar acum nu mai au lichiditati pentru a-si plati datoriile. Airfix nu au gasit o sursa alternativa de fonduri (vanzari masive sau amanari ale platilor, etc.) Cand s-a intamplat asta, firma a intrat in administratie, ceea ce inseamna ca departamentul finantelor a preluat protectia fimei. Acum se pot intampla cateva lucruri:
- Statul o poate vinde unui investitor care poate face ce vrea cu ea cum ar fi sa vinda matritele la fier vechi (cum s-a facut cu sute de fabrici si la noi) sau sa investeasca in scule prformante si sa ii bata pe toti ceilalti la calitate si diversitate. Se pare ca sunt cateva zeci de firme interesate sa preia firma, inclusiv competitori care doresc prestigiul numelui. Airfix are un presitgiu de neegalat, in special pentru ca machetele de plastic sunt numite "airfixuri" indiferent daca sunt Hasegawa sau Tamyia. Uneori poti chair auzi sintagme de genul Airfixuri Trumpeter (cam cum e pe la noi cu adidasii puma

- Statul, daca nu gaseste un investitor, poate licita toate bunurile firmei (de la cladiri pana la cutiile cu suruburi din magazii) pentru a plati datoriile. Asta va fi sfarsitul lui Airfix. Nu cred ca se v-a intampla.
La momentul asta, inca nu se stie ce se va intampla cu Airfix sau Heller.
Dupa parerea mea este cel mai bun lucru care li s-a putut intampla. Ei au intrat pe un gavan de complacere si delasare. Scoteau aceleasi machete obosite si depasite care trebuiau sa se lupte cu matrite de un rafinament incomparabil. Iar machetele noi au fost niste autogoluri rasunatoare: Spitifre-ul cel nou la 1/48 a fost masacrat de machetisti, iar Concorde-ul la 1/72 are o cautare foarte redusa la fel ca si TSR. Poate unnou proprietar cu entuziasm si idei noi va implementa aceleasi idei si tehnici precum Trumpeter si vor scoate ceva nou si de calitate sub vechea eticheta cu renume.
Imi pare si mie rau ca au probleme. Eu mi-am dat mana pe Airfix. Dar cred ca sunt victima propriului lor defetism. Inca mai sunt sperante.
Radu
#5
Postat 05 September 2006 - 05:28 PM
Citeaza
Ei au intrat pe un gavan de complacere si delasare. Scoteau aceleasi machete obosite si depasite care trebuiau sa se lupte cu matrite de un rafinament incomparabil.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 05 September 2006 - 05:41 PM
#6
Postat 05 September 2006 - 07:53 PM
Asta e ! Asa e cu economia asta de piata pe care eu o percep ...mai deloc (ma refer la samburele - laegile ei nescrise) si altii cat de cat. sa recunoastem ca avem (romanii) rol de chibiti in aceasta problema. E normal ca cineva din Irlanda sa se mire ca suntem asa naivi si nu stim sa citim in spatele randurilor cand apar astfel de vesti.
Imi aduc aminte ca atunci cand eram abonat la FSM aveau o pagina cu miscari economice. Prin 97 - 98 parca, am intrat in fibrilatii din cauza ca Revell a fost preluat de nu stiu cine (sau se schimbase conducerea - ceva p-acolo) si eu mi-am facut repede socoteala ca daca Heller se gasea din ce in ce mai putin in Romania, Academy se fasaise monstruos la Pavilionul H unde nenea care le aducea a jurat ca nu se mai baga, acum dispare si Revell......Ramaneam doar cu Italeri care cu 2-3 modele noi pe an nu reuseau sa ma incalzeasca. A comanda pe net era ceva de domeniul SF.
Si iaca pana la urma viata si-a urmat cursul, eu am mai cumparat de atunci vreo 200 de kitt-uri si n-a disparut nimeni.
Vorba lui Radub, nu iei companie cu nume vechi de dinainte de WWII, cand machetele se faceau din cazeinat si ebonita si o vinzi la piese sa-ti faci "MOL" (mall) ca sa bagi camere in cabinele de proba sa vezi fetele cand se dezbraca.
Imi aduc aminte ca atunci cand eram abonat la FSM aveau o pagina cu miscari economice. Prin 97 - 98 parca, am intrat in fibrilatii din cauza ca Revell a fost preluat de nu stiu cine (sau se schimbase conducerea - ceva p-acolo) si eu mi-am facut repede socoteala ca daca Heller se gasea din ce in ce mai putin in Romania, Academy se fasaise monstruos la Pavilionul H unde nenea care le aducea a jurat ca nu se mai baga, acum dispare si Revell......Ramaneam doar cu Italeri care cu 2-3 modele noi pe an nu reuseau sa ma incalzeasca. A comanda pe net era ceva de domeniul SF.
Si iaca pana la urma viata si-a urmat cursul, eu am mai cumparat de atunci vreo 200 de kitt-uri si n-a disparut nimeni.
Vorba lui Radub, nu iei companie cu nume vechi de dinainte de WWII, cand machetele se faceau din cazeinat si ebonita si o vinzi la piese sa-ti faci "MOL" (mall) ca sa bagi camere in cabinele de proba sa vezi fetele cand se dezbraca.
#7
Postat 07 September 2006 - 04:31 AM
Un interesant si bine scris editorial, in "Modeling Madness" :
http://modelingmadness.com/tom'soped.htm
http://modelingmadness.com/tom'soped.htm
#8
Postat 09 October 2006 - 10:05 AM
Noutati despre Airfix. http://www.ipmsstockholm.org/news/article...._Waligorski.xml
Arata acest topic
Pagina 1 din 1