Forum Machete,Modelism,Hobby: La inceput de aerografie. - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

La inceput de aerografie.

#1 Useril este offline   Visco 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 25-December 16
  • Location:Bucuresti

Postat 27 December 2016 - 08:42 PM

Salutari membrilor si administratorilor acestui forum si sarbatori fericite, tuturor!
Sunt din Bucuresti si am asa o... "necesitate de aerografie", pentru linguri si voblere de pescuit. Am mai avut-o acum vre-o 20 de ani, cand am achizitionat un aerograf Sprio-Krautzberger din talcioc, dar atunci mi-a trecut, cand am vazut ce preturi au compresoarele,limitandu-ma la spray-uri cu vopsea. Acum, as vrea sa achiziitionez sau sa construiesc unul, cu ajutorul cuiva priceput. Va trebui sa cumpar si aerograf nou, pt. ca cel pe care-l am, nu cred ca e bun. E un "single-action" si pare a nu tine aerul si probabil, nici vopseaua. Nu vreau sa ma complic cu repararea lui, dar vreau sa fac pasi "inteligenti". Studiez de ceva vreme, tot ce gasesc despre acest subiect pe internet si am acumulat multa informatie, dar am nevoie de sistematizarea ei, ca deja, e mare harababura. Imagine postata Ma luase valul si voiam sa cumpar un "Harder & Steenbeck Infinity CR Plus, cu duza de 0,4, dar mi-am dat seama ca e mult mai bine sa am doua aerografe din gama mai ieftina, cu posibilitatea de a le schimba usor cu ajutorul unei cuple rapide. Asta ma scuteste de a curata foarte des aerograful, la schimbarea culorilor si poate chiar sa am unul pt fonduri si altul pentru detalii. Asa ca acum, am in vedere urmatoarele aerografe:
- Iwata Neo HP CN (0,35)
sau mai bine,
-H&S Ultra (0,40)
sau si mai bine,
-H&S Evolution CR Plus (0,40).
Asta pentru ca voi avea nevoie de vopseluri rezistente mecanic si la diferente de temperaturi, aplicate pe metal,plastic,lemn, deci probabil, nu foarte fluide. (Rog sugestii.)
Referitor la compresor:
- prima caracteristica de care sunt interesat, este sa fie cat mai silentios . Am vazut ca cele facute cu motor de frigider, sunt ok.
-sa fie relativ compact/usor (poate cu un rezervor de 3-5 l.)
-sigur in exploatare.
-sa contina toate functiile importante, necesare aerografierii fara batai de cap.
Va rog pe voi, cei experimentati sa ma ajutati cu sugestii despre intreg echipamentul necesar, asa cum l-ati concepe cu "mintea de acum", daca ar fi sa luati totul de la inceput. Va multumesc, tare mult !

#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12374
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 December 2016 - 09:21 AM

Cel mai bun, pentru tine, ar fi un Aztek, desi unii nu-l agreaza. Are sapte capete, usor interschmbabile, consum mic de aer. Practic ai sapte aerografe in unul singur.
http://airbrushdoc.c...-7778-airbrush/
Daca nu, oricare din cele enumerate de tine, functie de cit te tin buzunarele. Totusi, ti-ar trebui si o duza de cel putin 0,2 mm, asa ca iti reconand un H&S Evolution Silverine 2 in 1 https://www.air-craf...1-Airbrush.html
Compresorul, musai cu rezervor tampon, 3 - 5 l, presostat si regulator de presiune.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 28 December 2016 - 09:28 AM


#3 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1893
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 28 December 2016 - 10:11 AM

Vezi postareaVisco, la 27 December 2016 - 08:42 PM, a spus:

Asta ma scuteste de a curata foarte des aerograful, la schimbarea culorilor

Nu te scuteste de loc . Poti s ai si 20 de aerografe , curatarea lor e OBLIGATORIE dupa fiecare folosire .

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12374
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 December 2016 - 02:31 PM

Corect!

#5 Useril este offline   Visco 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 25-December 16
  • Location:Bucuresti

Postat 28 December 2016 - 08:58 PM

Vezi postareabusila, la 28 December 2016 - 10:11 AM, a spus:

Nu te scuteste de loc . Poti s ai si 20 de aerografe , curatarea lor e OBLIGATORIE dupa fiecare folosire .


Da,stiu ca trebuie curatate la terminarea fiecarei sesiuni de lucru, dar eu ma gandeam ca pot lucra fara sa curat intre culori. Intre timp am vazut ca intre culori,se face un fel de"clatire", fara a fi necesara demontarea aerografului. Invat din mers .Imagine postata

Vezi postareaZ-mare, la 28 December 2016 - 09:21 AM, a spus:

Cel mai bun, pentru tine, ar fi un Aztek, desi unii nu-l agreaza. Are sapte capete, usor interschmbabile, consum mic de aer. Practic ai sapte aerografe in unul singur.
http://airbrushdoc.c...-7778-airbrush/
Daca nu, oricare din cele enumerate de tine, functie de cit te tin buzunarele. Totusi, ti-ar trebui si o duza de cel putin 0,2 mm, asa ca iti reconand un H&S Evolution Silverine 2 in 1 https://www.air-craf...1-Airbrush.html
Compresorul, musai cu rezervor tampon, 3 - 5 l, presostat si regulator de presiune.


Multumesc pt raspuns.Clar o sa-mi trebuiasca si duza mai fina. Cu aerograful/ele o sa o rezolv mai usor. Sa vad ce fac cu compresorul. Cineva mi-a promis ca ma pune in legatura cu un frigotehnist experimentat si poate se leaga un motor de frigider silentios, cu o butelie de stingator sau de altceva. In afara de presostat, regulator de presiune ,"moisture trap" si robinet de purjare, ce ar mai trebui sa aibe un compresor, ca sa fie cat mai complet ca posibilitati?

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 29 December 2016 - 03:50 PM


#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12374
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 December 2016 - 03:53 PM

Doua manometre, unul pentru presiunea din rezervor si unul pentru presiunea de iesire.

#7 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1893
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 30 December 2016 - 07:22 AM

Vezi postareaVisco, la 28 December 2016 - 08:58 PM, a spus:

Intre timp am vazut ca intre culori,se face un fel de"clatire", fara a fi necesara demontarea aerografului.

Se poate face dar nu recomand deloc. Se mareste riscul infundarii duzei. Se poate desfunda, insa orice fortare a duzei duce la deformarea ei.
Deformarea poate fi insesizabila dar in timp se va mari. Eu am patit-o .
Deci , pentru o cat mai buna functionare a aerografului mai bine pierzi 3-4 minute dacat o duza .

#8 Useril este offline   Visco 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 25-December 16
  • Location:Bucuresti

Postat 01 January 2017 - 11:53 PM

Vezi postareabusila, la 30 December 2016 - 07:22 AM, a spus:

Se poate face dar nu recomand deloc. Se mareste riscul infundarii duzei. Se poate desfunda, insa orice fortare a duzei duce la deformarea ei.
Deformarea poate fi insesizabila dar in timp se va mari. Eu am patit-o .
Deci , pentru o cat mai buna functionare a aerografului mai bine pierzi 3-4 minute dacat o duza .

Inteleg de aici ca duza este totusi din material moale (alama probabil) si deci, foarte delicata, mai ales la varf, unde este foarte subtire?

#9 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12374
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 January 2017 - 08:27 AM

Exact!

#10 Useril este offline   Visco 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 25-December 16
  • Location:Bucuresti

Postat 02 January 2017 - 08:27 PM

Vad ca furtunele sunt scumpe, cat un aerograf chinezesc.
-Pe furtun, regulator de debit si cupla rapida? (incerc sa-mi iau doua aerografe).
-care furtune sunt mai bune, cele de plastic, cele panzate, altele?
(iertati-mi "bombardamentul cu intrebari" Imagine postata

#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12374
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 January 2017 - 08:27 AM

Prima intrebare nu o inteleg.
Am, atit furtun de plastic, cit si pinzat. Cel de plastic e mai maleabil, cel pinzat e mai rezistent mecanic.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 03 January 2017 - 08:00 PM


#12 Useril este offline   Visco 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 25-December 16
  • Location:Bucuresti

Postat 03 January 2017 - 01:46 PM

Prima intrebare era, daca e bine sa pun pe furtun o cupla rapida pentru lucrul alternativ cu doua aerografe si un robinet regulator fin, al debitului de aer?

#13 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2151
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 03 January 2017 - 02:57 PM

Ia-ti furtun de plastic la metru ca-i suficient.

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12374
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 January 2017 - 07:59 PM

Eu nu am cupla rapida, dar nici nu am nevoie sa schimb rapid furtun/aerograf. O cupla rapida e utila cind ai mai multi utilizatori de aer pe care trebuie sa-i schinbi rapid si des.
Un regulator de presiune este absolut necesar! Ar trebui sa poata regla presiunea in zona presiunilor mici, cam intre 0,5 - 12 bar. Dupa regulator ai nevoe de un manometru de presiune mica 0 - 6 bar, pentru a putea citi/regla usor presiunea de iesire.

#15 Useril este offline   Visco 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 25-December 16
  • Location:Bucuresti

Postat 03 January 2017 - 10:33 PM

Deci regulatorul de presiune este suficient, nu mai este nevoie si de regulator de debit, ok. Puteti sa-mi spuneti unde pot sa gasesc regulator de presiune cu filtru si manometru, care sa fie foarte bun pentru aplicatia noastra? Daca aici se poate considera reclama, dati-mi PM cu variante. Multumesc.

Vezi postareaflo, la 03 January 2017 - 02:57 PM, a spus:

Ia-ti furtun de plastic la metru ca-i suficient.
Multumesc.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 04 January 2017 - 01:13 PM


#16 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12374
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 January 2017 - 01:26 PM

De la tata Gugle:
https://www.bizoo.ro...310/start-0/10/
http://www.clubaface...r-presiune-aer/
http://www.pneumatic...ndividuale.html
Gasesti la toate magazinele care cind chestii de pneumatica.

#17 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4011
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 04 January 2017 - 02:08 PM

Ca si butelie se poate adapta cu succes o butelie de aragaz de voiaj sau o butelie de freon de la instalatii de aer conditionat de la masini mai mari.
Nu stiu sigur dar o capacitate mare a buteliei ar putea omora compresorul care ar lucra prea mult pana sa decupleze. Eu am una de aprox 5 litri si e ok.
Pe siteul asta, Viopa mai facea compresoare la comanda. Poate iei legatura cu el.
Furtunul panzat chinezesc costa in jur de 20 de lei http://www.machete.r...compresor-18-3m La magazinele de pictura pot sa fie in jur de 30.
Tot in locurile astea au duze si ace de rezerva.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 04 January 2017 - 04:07 PM


#18 Useril este offline   Visco 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 25-December 16
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2017 - 08:19 AM

Multumesc foarte mult, toate informatiile astea-mi sunt foarte utile. Imagine postata

#19 Useril este offline   Visco 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 25-December 16
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2017 - 11:35 PM

Cum vi se pare ideia de a folosi subansamblele compresorului Stanley DN200, dar sa inlocuiesc motorul cu unul de frigider, ca sa fie silentios?

http://www.emag.ro/c...tm_content=link

Intru intr-o zona de pret, unde as putea sa cumpar un compresor dedicat, silentios? Nu cred...

#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12374
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 January 2017 - 07:33 AM

Idea de a inlocui motorul uni compresor industrial, zgomotos, nu este noua si e simpla, multi au folosit-o. Sunt si conprsoare mai ieftine, acesta mi se pare cam scump.
Incearca sa iei legatura cu Viopa.

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi