Forum Machete,Modelism,Hobby: Ajutor aerograf... - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Ajutor aerograf...

#1 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 580
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2018 - 12:01 AM

Am un aerograf pe care scrie Hobbyx (cel de jos din imagine), care nu prea mai functioneaza.
Imagine postata

Ventilul pare dus, scapa aer si revine greu la inchis. As cumpara si un nozzle si ac de 0,2mm la el.

Pe factura, scrie BD-130K AEROGRAF GRAVITY FEED TIP K, dar cautand pe google, nu pare sa fie acelasi, deci nu am idee ce este. De unde si ce trebuie sa cumpar sa-l fac sa mearga? Ce mi-ar mai trebui la el? Set de garnituri?

#2 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 580
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2018 - 12:35 AM

Cautand pe net, pare mai degraba Fengda BD-203, decat ce scrie pe factura BD-130K...

#3 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 580
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2018 - 05:00 AM

Culmea, am reusit dupa ore intregi de dezasamblare si asamblare, s-o fac sa mearga, perfect... aproape... Doar ca pulseaza, la 1-2 secunde, se reduce debitul si 1-2 secunde mai tarziu, revine. Pur si simplu pulseaza. O simt ca scapa aer pe undeva pe langa valva de aer. Aproape nu mai face deloc bule in cupa, doar 1-2 bule in 2 minute. Ma uit pe net si vad ca sunt seturi super ieftine de garnituri, dar nu stiu de care sa comand pentru ea, parca pentru asa o suma as revigora-o, altfel nu cred ca merita...

Spre exemplu: Fengda O-Ring set pentru BD-180


Am nevoie presupun si de ceva scule speciale pentru dezasamblare si schimbare garnituri? Ce ma sfatuiti?

Aceasta postare a fost editata de Fenomers: 12 March 2018 - 05:02 AM


#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12374
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 March 2018 - 11:24 AM

Ce ai tu acolo este un aerograf BD 130K, original, adica un Badger de la mama lui, cu surub de reglare fina a presiunii. (intre noi fie vorba, o gaselnita inutila!). Probabil nu se mai fabrica, in catalogul lor nu mai exista nimic din seria 130.
Restul, adica asta de exemplu, https://www.everythi...n-airbrush.html sunt copii chinezesti, Fengda. Teoretic ar trebui sa se potriveasca atit duzele cit si garniturile, practic, Dumnezeu cu mila. Celputin la aerografele pe care le am eu, duzele sunt putin diferite fata de cele de la Fengda. Atentie insa, daca cumperi duza noua, ai nevoie si de ac pentru acea duza.
Pulsatiile si bulele de aer in cuva de vopsea vin de la neetanseitatea duzei sau pozitia virf duza/capacul duzei. (nu capacul aerografului!). Mai trebuie curatat si schimbat garniturile in zona. Scule speciale nu ai nevoie decit pentru garnitura ac-corp, mai greu de schimbat.

#5 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 580
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2018 - 11:32 AM

In concluzie, nu merita sa-l arunc, corect? Dar nu stiu cum sa curat garniturile, iar de schimbat, nu stiu de unde sa cumpar si ce...

#6 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4011
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2018 - 02:59 PM

Ai mentionat ca revine greu la pozitia inchis. Asta se intampla din cauza deteriorarii ventilului - supapei - garniturii prin care trece ventilul, in piesa verticala ce face legatura intre furtun si aerograf.
Perobabil a intrat solvent la ea si a inmuiat (mucificat - ca sa fiu mai plastic) cauciucul. Deci asta ar fi una de inlocuit.

Bule in cuva face datorita traiectului infundat. Aerul nu mai poate iesi prin duza infundata si se intoarce in cuva. Trebuie sa lasi duza in solvent dupa ce in prealabil ii scoti garnitura (daca o mai are).
In vreo 2 zile daca solventul e bun se inmoaie suficient vopseaua de acuum 3 ani pe care nu ai curatat-o la timp si poti sa o scoti mecanic CU MULTA GrIJA cu acul aerografului si cu un ac hipodermic - alternativ.

Regula este ca totul trebuie sa mearga usor. Daca e nevoie de forta, ceva se va rupe/crapa.

Daca ai pastrat cutiile si planurile de componente de la ele, identifici garniturile cu coduri. Daca nu le mai ai cauta planurile pe net.
Daca reusesti sa faci rost de o placa de teflon (plastic alb) de 1mm, poti sa replici toate garniturile cu preducelele potrivite si-ti faci niste seturi de garnituri PE VIATA.
La alea care nu sunt Aztek, singura garnitura de teflon e aia care nu se poate schimba, in mijlocul corpului aerografului si care previne prelingerea lichidului in maner.
Din cand in cand poti da cu WD40 in ductul acului. Merge mai usor, nu se mai prinde vopseaua de piese asa repede si protejeaza fata de solventi.

#7 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 580
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2018 - 03:55 PM

Ventilul acum pare sa functioneze corect, si garniturile ce le pot vedea eu la duza si ventil par ca sunt acolo si nu sunt muci. Pulsatia e singura problema si probabil cauzata de scaparea de aer pe undeva prin zona ventilului. Simt in palma doar cand apas pe buton de aer, dar nu pricep pe unde scapa. Vizual garniturile sunt ok.

#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12374
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 March 2018 - 06:45 PM

Citeaza

Aerul nu mai poate iesi prin duza infundata si se intoarce in cuva.
Nu te supara Wurgere, dar te contrazic'; aerul NU iese prin duza, ci pe linga duza! Calea de aer e diferita de cea de vopsea.
Imagine atasata: aero.1ee.jpg
Daca duza (3) ar fi infundata, nu ar mai curge vopsea deloc sau foarte putin. Daca ar fi infundat capacul duzei (1), atunci nu ar mai iesi aer. Bolboroseala in cuva de vopsea se produce daca zona de amestec este infundata si atunci aerul se intoarce in vopsea pe linga ac, dar numai cind apesi pe trigher, deci calea de vopsea se deschide. Se mai poate intimpla ceva, si anume pozitia capac duza-duza nu este corecta.
In primul caz, daca duza este prea iesita din capacul duzei, ea nu se afla in zona de depresiune si aerograful nu functioneaza sau functioneaza prost
Imagine atasata: duza1.png
In cel de al doilea caz, duza este plasata corect, exact in zona de depresiune. Aerograful functioneaza corect
Imagine atasata: duza2.png
In cel de al treilea caz, daca duza este prea in spatel, ea nu mai vine in zona de depresiune, ci in una de presiune. In acest caz, aerul intra pe linga ac si duza, in cupa. Asta se intimpla doar daca se apasa pe triger si acul se tetrage.
Imagine atasata: duza3.png
Sunt unele aerografe care au o garnitura intre duza si corpul aerografului.
Imagine atasata: duza4.png
(desenele sunt schematice si exagerate, facute doar pentru a se intelege mai bine ce se intimpla in zona).
Daca acea garnitura este defecta sau duza nu e bine strinsa, aerul poate ajunge in cuva cu vopsea si in acest caz.

Citeaza

Simt in palma doar cand apas pe buton de aer, dar nu pricep pe unde scapa.
Pe linga garnitura 7.
Cum spuneam, singura garnitura greu de schimbat este cea numerotata cu 21, in primul desen. Daca garnitura notata cu nr 7, in acelasi desen, este defecta (umflata din cauza solventului de spalare inadecvat) trigherul va actiona greu, atit la apasare, cit si la revenire. In acest caz, trebuie schimbata. Probabil setul de garnituri de la Fengda ar trebui sa fie bun. Eu zic ca merita sa-l resuscitezi, este un aerograf bun.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 12 March 2018 - 06:46 PM


#9 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 580
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2018 - 06:56 PM

Si sa ma bazez pe viitor pentru atunci cand va fi cazul pe ace si duze chinezesti?

Avand in vedere ca sunt atatea seturi de garnituri Fengda, nici nu ma pot decide in vreun fel care sa-l comand.

Si pulsatia asa precisa cu perioada de 1-2 secunde de ce poate fi data?

Aceasta postare a fost editata de Fenomers: 12 March 2018 - 06:57 PM


#10 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 580
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2018 - 07:05 PM

Foarte posibil ca garnitura 21 sau 7 sa fie duse, am sa incerc sa desfac sa ma uit si la ele... Spun asta pentru ca simt aer scapat in mana la apasarea butonului.

#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12374
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 March 2018 - 07:29 PM

Citeaza

Si pulsatia asa precisa cu perioada de 1-2 secunde de ce poate fi data?
Unde simti pulsatia asta????
Ai regulator de presiune? Pe alte aerografe se simte?

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 12 March 2018 - 07:29 PM


#12 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 580
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2018 - 07:30 PM

Pe fluxul de spray. Nu, nu se simte la alte aerografe. Am si regulator de presiune si compresor cu rezervor. Infinity e ca untul, la fel si Aztek-urile. Apesi, tii nemiscat si pulseaza amestecul pulverizat. Cand normal cand se "semi-stinge"...

Aceasta postare a fost editata de Fenomers: 12 March 2018 - 07:38 PM


#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12374
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 March 2018 - 11:46 AM

Mda....Probabil ca treaba vine din mecanismul/supapa trigerului. Ceva face ca supapa sa oscileze cind curge aer. Probail murdarie sau supapa deformata. In instalatiile de apa, chestia asta se n umeste lovitura de berbec. Trebuie desfacut, spalat bine si inlocuit garnituri si ce mai e pe acolo din guma.

#14 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 580
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2018 - 12:15 PM

Suna logic ce spui tu, desi... Sunetul (fasaitul aerului) pare sa nu se modifice, ceea ce ar spune ca e vopseaua. Nu am idee de fapt, nu ma pricep. Am sa mai incerc cu el.

#15 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4011
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2018 - 12:53 PM

Nu ma supar Zetule. Cam asta voiam sa zic si eu dar tu ai explicat si desenat mai bine. Important e sa-i fie omului de ajutor informatiile.
Fenomers, vad ca esti din Bucuresti. Eu zic ca cel mai bine, iei aerograful cu tine si te duci la Color IT sau la Profiart, in zona intersectiei Grivita cu Prelungirea Dacia si Mircea Vulcanescu si vezi la fata locului cum se potrivesc piesele.
Ar fi util inainte de asta sa intri pe site (la amandoua) si sa vezi daca au pe stoc seturi de garnituri.
Acum sigur au ace si duze.

#16 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 580
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2018 - 01:07 PM

M-am "suparat" pe el sincer... Ma dau batut. Asa ca l-am pus intr-un colt pentru zile mai bune si am luat unul nou, mai bun, ca aerograf cu 0,4mm. Prea mult stres pentru cei 235 lei cat a costat nou in 2009... Ma apuc dau bani peste bani si ajung la pret de unul nou.

Aceasta postare a fost editata de Fenomers: 13 March 2018 - 01:10 PM


#17 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 580
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2018 - 01:12 PM

Desi sincer imi pare rau sa-l vad ca sufera...

Imagine postata

#18 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 580
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2018 - 01:16 PM

Pe factura (am verificat, scrie 130K) dar din imagine, aproape sunt sigur ca e asta:

http://www.hobbyx.ro...detalii&id=4854

Nu am gasit cutia cu celalalt ac si duza. Sunt sigur ca e pe undeva...

Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Fenomers: 13 March 2018 - 01:17 PM


#19 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12374
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 March 2018 - 07:45 PM

Citeaza

Sunetul (fasaitul aerului) pare sa nu se modifice, ceea ce ar spune ca e vopseaua.
Daca aerul curge corect (poti verifica asta apasind pe triger fara sa ai vopsea in cuva) ne intoarcem la ce a zis Wurger: trebuie curatate duza si acul. Fiind alimentare gravitationala, este exclusa varianta aerului fals. Duza nu e crapata sau acul stimbat?

Citeaza

Pe factura (am verificat, scrie 130K) dar din imagine, aproape sunt sigur ca e asta:
Pai da, nu conteaza ce scrie pe factura, aerograful este un BD 180K si nu 130!!!!
P.S. Badger nu are in catalog seria BD-180!!!!!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 13 March 2018 - 07:52 PM


#20 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 580
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2018 - 08:04 PM

Deci e un Badger BD-180K dar nu e in catalog? Am inteles bine?

Citeaza

BD-130K AEROGRAF GRAVITY FEED TIP K buc.1 235

Aceasta postare a fost editata de Fenomers: 13 March 2018 - 08:04 PM


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi