Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR80 cu DB601 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR80 cu DB601

#1 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 04 March 2021 - 08:29 PM

Scuze, dar abandonez. Site-ul nu ma lasa sa postez desenele cu toate ca nu depășesc 0,5 MB, plus ca i-mi afișează textul cam aiurea...
Rog un moderator sa-l șteargă.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Screenshot_1.png

Aceasta postare a fost editata de Asgard: 04 March 2021 - 08:44 PM


#2 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4641
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 04 March 2021 - 09:40 PM

Poti incerca sa le postezi in alta parte si sa pui linkurile aici, sau sa le micsorezi cu orice programel, pentru 1920 pixeli pe latime, si undeva gen 250kb. No big deal.
sau direct cu windowsul, asa :https://www.youtube.com/watch?v=19GbI6oFrW0

Iti ia un minut, nicio scuza :))

Cu textul, nu iteleg, ce iti afiseaza aiurea?

#3 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 04 March 2021 - 09:48 PM

Vezi postarea1-0-9, la 04 March 2021 - 09:40 PM, a spus:

Poti incerca sa le postezi in alta parte si sa pui linkurile aici, sau sa le micsorezi cu orice programel, pentru 1920 pixeli pe latime, si undeva gen 250kb. No big deal.
sau direct cu windowsul, asa :https://www.youtube.com/watch?v=19GbI6oFrW0

Iti ia un minut, nicio scuza :))

Cu textul, nu iteleg, ce iti afiseaza aiurea?


Ți-am explicat în PM ca i-mi mănâncă aliniatele. Dupa ce pun punct și încep un aliniat nou acesta dispare când postez.
Edy daca le micșorez nu se mai înțelege nimic. Desenele depășesc 7000 pixeli lungime. Fiind desenate cu linii groase de un pixel în momentul reduceri acestea dispar...
O sa incerc sa ingrosez liniile pentru a se vedea cate ceva in momentul reducerii...


#4 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4641
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 04 March 2021 - 10:07 PM

Vezi postareaAsgard, la 04 March 2021 - 09:48 PM, a spus:

Ți-am explicat în PM ca i-mi mănâncă aliniatele. Dupa ce pun punct și încep un aliniat nou acesta dispare când postez.
Edy daca le micșorez nu se mai înțelege nimic. Desenele depășesc 7000 pixeli lungime. Fiind desenate cu linii groase de un pixel în momentul reduceri acestea dispar...
O sa incerc sa ingrosez liniile pentru a se vedea cate ceva in momentul reducerii...



Poti incerca sa pastezi textul intai intr-un notepad (win+r, notepad ) , si sa il iei de acolo cu copy din nou ?
Nu am ami intalnit eroarea mentionata, poate e ceva legat de programul in care ai editat textul initial...

#5 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 04 March 2021 - 10:10 PM

Ok sa încercam din nou.
Deci se da motor DB601A luat de pe Bf109Emil nr 4 si montat pe IAR80 nr. 13.
Imagine atasata: Screenshot_1.png


Din desen se vede ca avem o problema. Diagonala suportului motor este mai lunga și mult mai jos fata de punctul de prindere de pe lonjeronul anterior unde era prins batiul motorului IAR 14K
Soluții sunt puține. Prima ar fi îndoirea destul de mult a diagonalei și scurtarea ei pentru a ajunge "unde trebuie". Cam asa:
Imagine atasata: Screenshot_2.png
Eu în "prostia" mea nu as fi procedat asa. As fi montat o alta ureche de prindere la fel ca și "aia" de pe lonjeronul posterior, care putea rămâne acolo chiar și dupa demontarea motorului DB.. Cam asa:
Imagine atasata: Screenshot_3.png
Ceva concluzii.Axa de tracțiune a motorului DB corespunde cu cea a Coci. Asta ar cam explica de ce IAR80 are doua linii de referința în varianta cu motor radial.Din nefericire din cauza micșorări desenelor nu se prea vede clar.






#6 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 04 March 2021 - 10:30 PM

Nedumeriri...
Știu sigur ca au modificat destul de serios diagonala suportului motorului, plus mai știu ca IAR80 avea washout diferit pentru aripii pentru a anula cuplul motor. (motorul 14K avea sensul de rotație invers fata de DB)
Aceste doua "probleme" ar fii deajuns ca sa provoace vibrațiile pe care le-a avut în timpul zborului ?Opinii ceva ?


#7 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4641
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 04 March 2021 - 10:37 PM

Probabil ca nu au luat prea in serios problema (nici) la IAR si au presupus ca se rezolva cu o placutza (tab) pe directie sau ceva de genul...

Stiu ca au mai facut prostia cand au schimbat motoarele Argus la Nardi. Au fost accidente, tot din faptul ca se invarteau invers iar aripa era asimetrica, tocmai pentru a reduce cuplul..nimeni nu se gandise sa faca ceva...

#8 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 04 March 2021 - 11:01 PM

Mda...Acuma sa încerc acoperirea motorului cu un capotaj.Asta este capotajul pentru motorul 14K.
Imagine atasata: Screenshot_4.png

Nu știu câți dintre dvs știu ca capotajul era frânt la partea superioara. Adică cobora de la cabina (cadrul 3) pana la panoul parafoc cu 2,15 grade dupa aceea se reducea la 1,8 grade. Este o diferență destul de mica, totuși se observa în fotografii...






#9 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 04 March 2021 - 11:06 PM

Si motorul DB așezat peste capotajul anterior care are șters parțile care vor fi modificate..
Imagine atasata: Screenshot_5.png




#10 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 04 March 2021 - 11:22 PM

De aici inainte doar fotografia cu prototipul (ce se vede pe acolo) ma ajuta.
Eu am desenat coafa de 109 Emil cu "nasul" turtit. Domnul Dan Antoniu spunea ca "coiful" elicei a fost schimbat posibil cu cel de la Savoia.Nu vad de ce, dar ma rog nu ma cramponez prea tare de asta. Plus ca nu am date exacte despre dimensiunile coafei de Savoia.Deci:
Imagine atasata: Screenshot_6.png
Dupa cum se vede capotajul iese mai bombat la partea superioara si mai plat la cea inferioara. M-as hazarda sa spun ca este foarte asemanator cu cel de Bf-109E...


#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12427
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 March 2021 - 07:39 PM

Foarte interesanta dizertatia.

#12 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 10 March 2021 - 12:21 AM

Scuze pentru întârziere !
Asa mi-a ieșit și nu cred ca pot fi prea departe de adevăr:
Imagine atasata: IAR80DB.png
Straniu cat de bine se potrivesc panourile capotajului anterior. Practic nu le-am modificat mai deloc. Adică au trebuit îndreptate puțin pentru-ca în zona aia cele de la motorul 14K erau mai curbate.In rest ce s-a văzut din fotografie.
O sa fac și vederea de sus \ jos și poate și pe cea din fata.Ah era sa uit. Lungimea totala în configurația asta este de 9130mm. Cu 230mm mai mare decât cea cu motor radial. Centrul de greutate al motorului DB este 36mm mai spre aripa și 34mm mai sus decât cel al motorului IAR 14K, Deci e ok.

PS: Înainte ca cineva sa întrebe,.. NU acesta nu este capotaj de Bf-109 Emil. Este capotaj de IAR80 prototipul cu motor Junkers Jumo și foarte asemănător cu Savoia.




#13 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 19 March 2021 - 03:34 PM

Sper sa nu fi uitat ceva...Aripa este "retezata" de la nervura 17 din cauza ca nu am terminat încă aripa... :)
Imagine atasata: Screenshot_1.png
Cu stima.


#14 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4641
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 March 2021 - 03:54 PM

Arata bine man. Cu priza de aer, si eu as merge pe ce semi-circulara, de la savoia, nu cred ca romanii se chinuiau cu dubioseniile alea de prize germane...

#15 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 19 March 2021 - 05:13 PM

Pai nu merge montata priza de 109E.IAR80 la panoul parafoc era mult mai lat (văzut de sus) decât 109E. 1050mm versus 900!Din cauza asta capotajul de 109E ar trebui lățit cu 150mm. In zona unde trebuie lățit se afla și priza de aer a compresorului care devenea scurta. Deci logic ca au montat capotajul de la prototipul de IAR80 cu motor JUMO și au schimbat doar panourile cu priza de aer de pe o parte pe cealaltă.Aicea ar trebui menționat și faptul ca țevile de eșapament au aceeași problema trebuind a fi lungite și ele pentru a ieșii suficient din capotaj...Oricum eu nu sunt 100% convins ca au folosit 100% capotajul original de IAR80JJ.Ah era sa uit, rezervorul de ulei a rămas în același loc ca la Bf-109 Emil adică în bot (am discutat cu tine despre asta :)). Nu aveau cum sa-l monteze pe panoul parafoc nemaiavând loc acolo. Dealtfel se vad în fotografie țevile prinse pe capacul chiulasei motorului. Ca o nota stranie, colierul de prindere a acestor țevi m-a ajutat în stabilirea câtorva repere, pentru-ca știu exact punctul de prindere pe motor :)Alta chestie sunt voleții de răcire al glicolului. Eu i-am desenat pe cei de la IAR80 cu motorul radial. I-am întors doar. :) Lucru destul de ușor de făcut și în realitate... Cei de la Savoia sun mai lungi și trec prea mult peste "capotajul burții avionului" Dealtfel am încercat sa evit la maxim modificarea acestuia.Forma stranie a capotajului radiatorului este dictata de faptul ca radiatorul de glicol este montat la o inclinație de 30 grade fata de verticala. Este singura posibilitate ca sa "îndeși" acolo un radiator mai mare de 300mm înălțime.Nota: Nu știu cu exactitate dimensiunile reale ale radiatorului de Savoia. Dar în locul desenat de mine (fără a modifica capotajul burții) intra un radiator cu înălțimea maxima de 400mm și lățimea de 300mm. Eu zic ca e destul loc... Probabil ca o sa fac un "cut away" mai târziu, sau când o sa am chef :)


#16 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 19 March 2021 - 09:04 PM

Cam asta ar fi cu radiatorul, cum spuneam nu am atins deloc "capotajul burți avionului"
Imagine atasata: DB601 Savoia Radiator.png


Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi