Intr-un alt topic pe care l-am deschis, Inmatriculari AN-uri RoAF, am fost " provocat " dar si intrebat cate ceva despre tehnica cu care sunt echipate avioanele AN-24, 26 si 30 care au fost si sunt in dotarea Romaniei.
Am deschis acest topic, nu numai pentru An-24, 26 si 30 ci si pentru alte tipuri de avioane, elicoptere, tancuri, blindate, etc. pentru a se putea raspunde la intrebari dar si discutii legate de constructia, functionarea, etc. acestora.
Sper sa fie interesant pentru toti cei care suntem aici pe acest site dar si pentru cei care nu sunt de aici si pe care ii asteptam printre noi.
Pagina 1 din 1
Discutii Tehnice
#2
Postat 22 December 2006 - 08:35 AM
Kamob, ceea ce ai scris acolo despre TG-16 se refera 100% la motorul auxiliar turboreactor RU 19-300 si RU 19A-300 ce echipeaza AN-24 RV si RT, AN-26 si AN-30.
Despre TG-16, pot spune urmatoarele :
Turbogeneratorul TG-16 este destinat pentru pornirea automata a motoarelor AI-24 S2 si in afara de aceasta poate fi folosit pentru alimentarea retelei de bord in timpul pregatirii avionului pentru zbor, numai in conditii terestre la o temperatura a aerului inconjurator de - 50 grade Celsius la + 60 grade Celsius. Nu are maneta de gaze deci nu poate fi accelerat. Are o greutate de 160 Kg, lungime de 1573 mm si un diametru de 640 mm. In exploatare are un turaj de 33500 rot/min iar la pornire de 31000-3300 rot/min.
Ungerea motorului se face cu un ulei special, LMNZ-31/1, pentru turaje mari. Este un ulei care ataca organismul uman si este radioactiv.
Tot ceea ce am spus mai sus este din ceea ce imi aduc aminte. Sunt unele lucruri pe care le-am uitat.
Despre TG-16, pot spune urmatoarele :
Turbogeneratorul TG-16 este destinat pentru pornirea automata a motoarelor AI-24 S2 si in afara de aceasta poate fi folosit pentru alimentarea retelei de bord in timpul pregatirii avionului pentru zbor, numai in conditii terestre la o temperatura a aerului inconjurator de - 50 grade Celsius la + 60 grade Celsius. Nu are maneta de gaze deci nu poate fi accelerat. Are o greutate de 160 Kg, lungime de 1573 mm si un diametru de 640 mm. In exploatare are un turaj de 33500 rot/min iar la pornire de 31000-3300 rot/min.
Ungerea motorului se face cu un ulei special, LMNZ-31/1, pentru turaje mari. Este un ulei care ataca organismul uman si este radioactiv.
Tot ceea ce am spus mai sus este din ceea ce imi aduc aminte. Sunt unele lucruri pe care le-am uitat.
#3
Postat 22 December 2006 - 08:48 AM
Zapacitule, din ceea ce imi aduc aminte AN-urile nu foloseau asa ceva si nu aveau dotari si echipament pentru aceste fuzee.
Aveau ceva foarte puternic care il ajutau la decolare. Este motorul auxiliar RU 19-300 sau RU 19A-300.
In schimb pot sa-ti spun, ca fapt divers, ca AN-urile puteau efectua misiuni de bombardament.
Pe partile laterale, ale fuselajului, sub planuri se pot monta cate 2 grinzi pe care se montau bombe de diferite marimi.
Prin anii '70 s-au efectuat antrenamente cu bombe false ( carcase metalice umplute cu beton ).
Aveau ceva foarte puternic care il ajutau la decolare. Este motorul auxiliar RU 19-300 sau RU 19A-300.
In schimb pot sa-ti spun, ca fapt divers, ca AN-urile puteau efectua misiuni de bombardament.
Pe partile laterale, ale fuselajului, sub planuri se pot monta cate 2 grinzi pe care se montau bombe de diferite marimi.
Prin anii '70 s-au efectuat antrenamente cu bombe false ( carcase metalice umplute cu beton ).
Arata acest topic
Pagina 1 din 1