Forum Machete,Modelism,Hobby: intrebare legata de compresor - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

intrebare legata de compresor

#1 Useril este offline   Alex_Alex 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 21-February 07

  Postat 21 February 2007 - 10:37 PM

salut
am si eu o intrebare :-?
e normal ca un compresor sa se incalzeasca rau de tot?

mi-am cumparat azi un compresor de 200ron pentru aerograf de la un magazin de specialitate din bucuresti.
am ajuns acasa, l-a bagat in priza si am inceput sa il testez. Dupa circa jumatate de ora puteam sa frig un ou pe el (nu prea exagerez)
l-am inchis si m-am dus sa golesc borcanul de la aerograf.
cand m-a intors, l-am pornit, dar nu a mers
am incercat cam 5 minute sa il pornesc
l-am lasat cam o ora, si a pornit

cand ii dau drumul merge, dar se opreste motorul atunci cand se umple acel rezervor din el cu aer. Pornesc aerograful,iese aerul din rezervor pana se goleste, apoi este o pauza de cateva secunde ,in acre scoate niste sunete ciudate, apoi porneste motorul..... asa se intampla e fiecare data
e normal.......?

ma bucur daca puteti sa imi raspundeti in legatura cu aceste 2 posibile defecte
va multumesc :whistle:

#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12681
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 February 2007 - 09:25 AM

Era bine sa mai adaugi ceva detalii pentru lamurirea problemei. De exemplu, ce fel de aerograf ai?
Dupa pret, banui ca e un compresor de la magazinul Modelism.
De incalzit e normal sa se incalzeasca, doar consuma energie, nu? :whistle: Cum spuneam si cu alta ocazie, daca se "incinge" atit cit poti tine mina pe el(40 - 50 grade C) inca e bine.
Incalzirea excesiva poate sa apara la o exploatare incorecta. La o functionare continua de o jumatate de ora este normal sa se incinga exagerat!
Daca e vorba de compresorul de la Modelism (era bine sa precizezi, nu era nici o problema), acesta nu functioneaza prea bine cu aerografele la care nu poti opri curgerea aerului din triger (cel rusesc de exemplu) deoarece, neavind un rezervor de aer, compresorul este nevoit sa functioneze cit timp aerul curge. Ceea ce nu este normal.
Acel compresor are un presostat care opreste compresorul cind presiunea depaseste o anumita valoare, dar asta numai daca curgerea aerului este oprita din trigerul aerografului. Actionind trigerul aerografului presiunea scade si compresorul porneste. Pornirea nu trebuie sa fie insotita de zgomote "ciudate" (cel mult un clic trebuie sa se auda!)
Nu ai putut reporni imediat compresolul "infierbintat" deoarece, probabil, are un releu termic.

Citeaza

cand ii dau drumul merge, dar se opreste motorul atunci cand se umple acel rezervor din el cu aer
Are sau nu rezervor de aer? Nu prea e clar din ce spui. Ce capacitate are rezervorul? In prima jumatate de ora, cind s-a incins, se comporta la fel??? Poate mai revii cu ceva precizari referitoare la tipul comprsorului si aerografului.
Vinzatorul ar fi trebuit sa te lamureasca si sa-ti atraga atentia asupra caracteristicilor de operare ale compresorului. :-D

#3 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 22 February 2007 - 09:52 AM

E foarte probabil ca e vorba de cel de la Modelism. "Rezervorul" de care vorbeste e probabil filtrul de apa.

#4 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 22 February 2007 - 01:31 PM

Compresorul ala merge foarte bine pe un aerograf dubloa actiune (banuiesc ca vorbim toti de acelasi compresor cumparat de la acelasi magazin din Bucuresti, etajul 3, pe dreapta). :whistle:
Compresorul ala nu are un vas tampon in care sa se stocheze aer comprimat ca sa mai ia si el pauza de mers continuu. Aerograful rusesc ete destul de mare consumator de aer asa ca ar trebui sa-l mai gatui pe furtun atunci cand nu te dai cu el pe macheta.
Daca insa vopsesti continuu mai mult de o jumatate de ora inseamna ca te-ai orientat prost asupra modelului de compresor.
La intalnirea lunii februarie am facut "neste" teste pe compresorul lui Eugen folosind un aerograf rusesc si unul dubla actiune (Rowi). Cu cel rusesc n-am vopsit prea mult, dar l-am lasat sa functioneze si intradevar, in jumate de ora compresorul s-a incalzit sa dea in fiert. Compresorul n-a tacut nici o secunda. Noroc ca nu e prea zgomotos.
Dupa ce am lasat compresorul sa se raceasca am schimbat aerograful cu cel cu dubla actine si compresorul nu s-a mai incins desi cu acest aerograf am vopsit o suprafata mai mare. Compresoru s-a oprit atunci cand n-am vopsit efectiv adica in perioadele de "barfa".
Bafta!

#5 Useril este offline   Robotzel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 18-April 06

Postat 22 February 2007 - 03:46 PM

Mai este si amanuntul cu regulatorul de presiune...care nu e (imi inchipui ca nici la celalalt compresor de la modelism, cu aerograf, sau gresesc?)...poate s-ar merita un mini articol despre compresoare & interactiunea cu diversele tipuri de aerograf, ca sa stie oamenii ce sa intrebe in lipsa lamuririlor vanzatorului...

Si e valabila ideea cu rezervor din pet-uri, a experimentat cineva?

Aceasta postare a fost editata de Robotzel: 22 February 2007 - 03:56 PM


#6 Useril este offline   caligula 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 34
  • Inregistrat: 16-August 06

Postat 22 February 2007 - 03:52 PM

Z-mare, la Feb 22 2007, 09:25 AM, a spus:

Incalzirea excesiva poate sa apara la o exploatare incorecta. La o functionare continua de o jumatate de ora este normal sa se incinga exagerat!

Z Mare, am si eu compresor din ala, l-am folosit approx 30 de min ( e adevarat pe balcon si era destul de frig) insa era doar foarte putin "infierbintat" :whistle:
Plus ca nu scoate nici un fel de zgomot ciudat.

calatrava trebuie sa-si duca jucaria la verificat :lol:

#7 Useril este offline   sorint 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 19-April 05

Postat 22 February 2007 - 07:24 PM

Citeaza

Si e valabila ideea cu rezervor din pet-uri, a experimentat cineva?

Extrem de valabila ideea, eu am un rezervor din doua PET-uri de 2 l si acum ma straduiesc sa-i mai adaug 2 8-) . La teste au rezistat la 7 atm, insa pentru siguranta am reglat p off la presostat putin peste 4 atm si.... merge. Problema in cazul compresorului de la modelism ar fi ca trebuie interpuse cumva intre iesirea compresorului si filtru/regulator de presiune (daca piesa de la iesire e mai mult decat un robinet).Si in varianta fericita ca e regulator de presiune, capsula neagra a presostatului ar trebui mutata in contact cu rezervorul si in locul ei pus un manometru, ca sa poti sti exact la ce presiune lucrezi.

Aceasta postare a fost editata de sorint: 22 February 2007 - 07:31 PM


#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12681
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 February 2007 - 07:36 PM

Citeaza

Mai este si amanuntul cu regulatorul de presiune...care nu e
Corect, ala nu e regulator deloc ci un simplu robinet!
Daca am timp, miine o sa scriu un scurt articol despre compresoarele de la Modelism si cele industriale si "imperecherea" lor cu diverse aerografe.

#9 Useril este offline   Cassin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 409
  • Inregistrat: 08-April 06
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Machete statice avioane de orice fel (de preferinta cu elice din WW II) 1/72

Postat 22 February 2007 - 07:50 PM

Z-mare, subiectul ar fi deosebit de interesant. Am primit astazi un compresor de la Modelism dar instructiunile sunt subtirele. Compresorul merge bine, mi se pare ca am facut o afacere buna, presostatul opreste motorul cand nu se foloseste aerograful, dar sunt unele chestii pe care nu le cunosc, de exemplu nu stiam ca chestia aia mare si neagra de deasupra este un robinet. Ma gandeam la un regulator de presiune dar chiar si asa robinetul poate lucra ca regulator. Astept articolul tau. Poate ai idee unde se pot gasi racordurile de alama care fac legatura intre furtunul carliontat si aerograf.

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12681
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 February 2007 - 08:02 PM

Citeaza

Ma gandeam la un regulator de presiune dar chiar si asa robinetul poate lucra ca regulator.
Cassin, ai aici ceva lamurili in regatura cu robinetul acela:
http://cartula.net/modules/ipboard/index.p...opic=1943&st=15 (interventia de din Feb 19 2007, 08:59 AM )

#11 Useril este offline   Alex_Alex 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 21-February 07

Postat 23 February 2007 - 03:59 PM

da, compresorul e cumparat din cocor, de la magazinul modelism. :lol:
am un aerograf cu dubla actiune , care nu l-am cumparat de acolo, dar se gaseste si la modelism, si costa 140ron. are un capacel in varf, 2 borcanase, unul recipient de fier, etc :whistle:
cand l-am folosit, nu l-am folosit non stop, faceam pauze,
si dupa 20-25minute, am vazut ca pot sa prajesc un ou pe el.
l-am oprit si m-am dus sa golesc borcanasul, si cand m-am intors sa incep curatarea aergrafului, am avut o surpriza ......nu pornea!!!
a trebuit sa suflu cu gura pana mi-au iesit ochii din cap, ca sa mai elimin oarecum vopseaua din el

cand il pornesc cu aerograful montat, inmagazineaza aerul intr-un spatiu, pana se opreste motorasul. apas pe aerograf , se goleste complet acel compartiment, si apoi mai trec 4-5 secunde pana reporneste motorul.
in intervalul acestea de timp se aud niste sunete, niste pacanituri, daca pot sa le zic asa...
e normal ??
am recunoscut compresorul in pozele de pe linkul de mai sus.
am mai invartit eu de robinetul ala in stanga si in dreapta , dar nu am observat nici o diferenta..., presupun k nu e pus la misto acolo

#12 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 23 February 2007 - 04:28 PM

Inainte sa invarti robinetul ai tras de el in sus? Diferenta se simte la capete de cursa. In rest... pauza. Practic e un robinet chior.

P.S.Am impresia ca la tine robinetul e aproape inchis. Debitul de aer fiind mic, presiunea din filtrul de apa scade mai greu si motorul porneste mai tarziu.

Aceasta postare a fost editata de eugen: 23 February 2007 - 04:38 PM


#13 Useril este offline   Alex_Alex 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 21-February 07

Postat 24 February 2007 - 03:29 PM

da... am tras de el inainte sa il invart... hahahahahahaa :whistle:
si indiferent in ce pozitie este, tot exista pauza aceea de 4-5secunde...

o sa ma duc cu el in la magazin, cel probabil luni...sper sa se rezolve problema :lol:

#14 Useril este offline   Alex_Alex 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 21-February 07

Postat 24 February 2007 - 03:44 PM

a... mai nou se incinge dupa 5 minute de folosire :whistle:

#15 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 24 February 2007 - 04:34 PM

Guys, si acesta de 200RON, si celalalt cu aerograf, AU REGULATOR DE PRESIUNE FUNCTIONAL. Nu este un simplu robinet.
Azi am pus mana si pe cel de 200 RON, si ce are e un regulator de presiune complet functional, nu un simplu robinet. Si cel mare are la fel. Diferenta este ca la cel de 200RON lipseste manometrul, ceeea ce face dificil de reglat "la numar". Dar se poate regla presiunea de iesire fara probleme.

#16 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12681
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 February 2007 - 05:20 PM

Corect. Din pacate regulatorul de la comprsorul lui Eugen era atit de ...dereglat, incint, sucind de el in sus si in jos, nu a dat nici un raspuns sesizabil. Sincer, cind l-am vazut azi pe Carula cum rasuceste de butonel, am fost convins ca ramine cu el in mina :lol: Mie mi-a fost teama sa facasa ceva! :whistle:
Bine ca treaba s-a lamurit!

#17 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 24 February 2007 - 05:49 PM

Pai da mai, ca era dat la maxim, pana la capat... :whistle:
E inselator pentru ca la regulatoarele de presiune 'ieftine' exista la ambele capete de cursa niste zone moarte. In plus, daca regulatorul de presiune are o presiune maxima peste presiunea la care intrerupe presostatul, si zona respectiva tot 'moarta' este, oricat se invarte de butonul de reglaj in zona respectiva nu se obtine nici un efect.
In felul asta, se ajunge la o situatie in care pornind cu robinetul pe "Inchis", adica dat la maxim in sensul "-", avem asa:
- cateva ture moarte din constructie (nu iese deloc aer, inchis total)
- la un moment dat incepe sa lucreze (se simte si la mana ca se invarte un pic mai greu), si avem un numar de ture pana la presiunea de oprire a presostatului (4 bari in cazul asta)
- cand se incearca reglarea unei presiuni mai mari de cei 4 bari, pana la cei 7 sau 8 care ii suporta regulatorul, NU se obtine o crestere a presiunii de iesire.
- la final de cursa exista cateva ture 'moarte' ca si la inceput.

Pentru reglaj, intotdeauna se pleaca de la pozitia OPRIT (rotit in sensul "-" pana nu mai merge, fara a forta). Se porneste compresorul, se verifica ca nu iese aer.
Se roteste robinetul in sensul "+" pana cand incepe sa iasa aer, pana la presiunea dorita.
In cazul celor fara manometru, se poate adapta un manometru pe furtun, cu un adaptor, sau se poate regla conectand un manometru la iesire, si se fixeaxa in felul asta regulatorul la o presiune cunoscuta.

#18 Useril este offline   Cassin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 409
  • Inregistrat: 08-April 06
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Machete statice avioane de orice fel (de preferinta cu elice din WW II) 1/72

Postat 25 February 2007 - 01:15 PM

Multumesc Cartula, acum stiu ce mi-am cumparat si cum sa lucrez cu compresorul. probabil am sa-i mai adaptez un manometru (cred ca am unul de la o pompa de umflat anvelope care s-a stricat). O sa-i trebuiasca si un recipient sub presiune. Ma gandesc la o butelie poloneza de aragaz pentru camping (3,5 l), dar asta-i numai un gand deocamdata.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi