Forum Machete,Modelism,Hobby: Me-109 E4/7 - Wick - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Me-109 E4/7 - Wick

#21 Useril este offline   Mk_IX 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 14
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 12 May 2005 - 02:52 PM

Nu sunt un prea mare cunoscator , dar am si eu o intrebare : punctele asa de mici sunt corecte ? Nu erau ceva mai mari , adica mai de graba niste pete decat niste puncte ?

#22 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12688
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 May 2005 - 04:13 PM

E adevrat, avionul era RLM 65 pina sus iar cu buretele ( :-D ) au fost facute pete de RLM 70 sau 71, practica folosita des in timpul Bataliei Angliei. Toi in acea perioada s-a facut trecerea de la camuflajul RLM 70/71 la cel cu RLM 70 (71)/ 02 iar lateralele au fost acoperite cu pete de 02, 70 sau 71. Avionul apartine lui Helmut Wick, JG 2 "Richthofen". Am vazut ca in privinta semnului pesonal sint controverse: unii spun ca spada alba e pe fond rosu, altii pe albastru!
Similar au mai fost camuflate 4 rosu, Georg Hippel JG 2 "Richthofen" si 1 galben 9/JG 52 Hopstadten aug 1940.
Alexandru

#23 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 13 May 2005 - 08:45 AM

Salut,

Dupa toate fotografiile pe care le-am vazut, pe acest avion existau doua tipuri de camuflaj. Unul facut de om (pe fuselaj) iar celalalt aparut in urma unei reactii chimice. Pe deriva, forma si culorarea petelor par a fi rezultatul unei rectii chimice si nu rezultatul intentionat al unei actiuni umane.
Deoarece camuflajul de pe fuselaj a fost aplicat cu burtele, rezultatul arata un pic ciudat - pete de vopsea albastru deschis, inconjurate de o retea de linii verde inchis. Vopseaua din fabrica fiind cea albastru deschis.
Din aceasta cauza am ales sa fac lucrurile pe dos :-D - sa aplic intii vopseaua verde inchis iar petele sa le fac cu verde deschis.

Daca va uitati pe acest forum, o sa vedeti mai multe fotografii ale avionului lui Wick.

Petele de pe fuselaj le-am facut cu ajutorul unei masti, confectionata din hirtie perforata.
Cu ajutorul unei sule am facut o gramada de perforatii pe o bucata de hirtie. Am incercat sa fac gauri cit mai apropiate, fara sa rup hirtia.
Dar din pacate rezultatul a fost neuniform si parca cumva inconsistent. Dupa aceea am utilizat o scobitoare, careia i-am taiat virful (una dintre cele mai fine pensule pe care le-am vazut pina acum) cu un cutter, pina cind am reusit sa retin pe virful ei doar o mica picatura de vopsea.

In functie de cantitatea de vopsea se poate obtine o pata puternica sau una aproape transparenta.
Am utilizat o vopsea destul de puternic diluata (60%).

Dupa uscare am aplicat in anumite zone un strat de culoare verde (si mai puternic diluat) pentru a obtine o anumita neuniformitate a camuflajului.

Spor la modelit.
Christian

#24 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12688
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 May 2005 - 10:08 AM

Christian, merita sa incerci pocedeul original! Pe un bat de frigaruie, se lipeste la un capat o bucatica de burete, apoi se face un fel de "tufuire". Am incercat procedeul pe un Me 262 si nu arata rau deloc! Ba este destul de aproape de realitate!
Alexandru

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: pete_1.jpg


#25 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 13 June 2005 - 07:21 AM

Salut,

In sfirsit am reusit sa termin macheta. O sa las pozele sa vorbeasaca de la sine.
O sa postez si un articol, probabil peste doua sau trei saptamini.

Christian

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 01.jpg


#26 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 13 June 2005 - 07:22 AM

pic 2

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 02.jpg

Aceasta postare a fost editata de curec_christian: 13 June 2005 - 07:22 AM


#27 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 13 June 2005 - 07:23 AM

pic 3

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 03.jpg


#28 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 13 June 2005 - 07:24 AM

pic 4

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 04.jpg


#29 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 13 June 2005 - 07:24 AM

pic 5

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 05.jpg


#30 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 13 June 2005 - 07:25 AM

pic 6

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 06.jpg


#31 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 13 June 2005 - 07:26 AM

pic 7

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 07.jpg


#32 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 13 June 2005 - 07:27 AM

pic 8

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 09.jpg

Aceasta postare a fost editata de curec_christian: 13 June 2005 - 07:27 AM


#33 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 13 June 2005 - 07:28 AM

pic 9

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 10.jpg


#34 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 13 June 2005 - 07:29 AM

pic 10

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 12.06.2005_13_27_48_0016_resize.jpg


#35 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12688
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 June 2005 - 09:16 AM

Imi place cum a iesit. Felicitari !
Dar, ca un circotas de treaba ce sint :-D, o sa fac unele mici observatii
- cred ca ramura aceea de brad nu si are rostul acola, decit daca, eventual, ascunde ceva
- poate fi o iluzie optica, dar la bot mi se pare ceva in neregula in privinta liniei lui.
- suportul regulatorului de oxigen, cred ca am mai discutat de acest lucru, este din aluminiu nevopsit, iar butelia albastra, iar gaurile suportului sint mai mari si aliniate. Deci nu RLM 66.
- nu inteleg ce e cu deschiderea din spatele radiatorului de ulei. A cazut cumva voletul?
- ai pus invers voletii radiatoarelor de apa: acea mica decupare dreptungiulara (care trebuie sa fie pe ambii voleti) se alfa spre axa avionului, nu spre capatul de plan
- o geseala frecventa: o linie de gravare trebuie sa uneasca, in lungul axului fuselajului, primul inel cu decuparea bechiei. Acea linie exista si pe extrados.
- baia trenului era ca si trenul de aterizare vopsita in RLM 02
- nitel mai multa uzura pe intrados: ulei, praf
- ai pus mai mult fum la mitraliere decit la tevile de esapament! Fumul incearca sa-l faci cu aerograful, pare mai realist. Fumul de la tevile de esapament se intinde pe radacina aripii destul de mult.
Imi place cum l-ai lucrat, culorile sint reusite ca si camufaljul (chiar daca e pe ...invers :-D ), decalurile puse foaret bine, buna asezarea in "pagina", la fel fotografiile.

Acuma un aspect tehnic pe care in mare o sa-l discut aici, fiind oarecum legat de subiect. Daca discutia se dezvolta o sa rugam un moderator s-o mute.
Si anume preumbrirea. Aceasta este menita sa scoata in evidenta liniile de panou. Din pacate, cum e si cazul tau (cel putin asa pare in fotografii), efecul este aproape total estompat de stratul de vopsea. Dupa parerea mea, mai corecta si cu mai multa sansa de reusita este postumbrirea. E drept, pentru asta trebuie sa ai un aerograf bun si o mina...sigura!
Felicitari pentru lucreare
Alexandru

#36 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 13 June 2005 - 09:40 AM

Salut Z-mare,

In primul rind o sa iti raspund la intrebarea privind ramura de brad.
E este acolo pentru ca in dimineata zilei in care Wick a murit, cind au fost facute ultimele fotografii ale avionului, acesta era mascat cu ramuri de brad !!!
Poti vedea si singur din fotografia de mai jos.

Christian

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: wick21.jpg


#37 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12688
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 June 2005 - 09:55 AM

Gata, aici sint lamurit! Nu stiam de aceasta fotografie!
Alexandru

#38 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 13 June 2005 - 10:24 AM

Salut,

Ai dreptate privind problemele privind suportul regulatorului de oxigen din cabina si intr-adevar voletul de la radiatorul de ulei nu este montat.

O sa schimb voletii radiatoarelor de apa, dar sa stii ca le-am montat precum era inscris in instructiunile de la fotodecupaje.

baia trenului trebuia sa fie vopsita RLM 02 dar cind am observat asta era prea tirziu.

Avionul lui Wick era foarte bine intretinut - avind in vedere gradul si functia sa - (cu toate ca in toate pozele apre mat) - pe niciuna din poze nu apar urme de fum pe fuselaj, semn ca personalul de la sol il spala si iil ingrijea in mod deosebit.
Tocmai de aceea urmele de fum de pe aripi (in dimineata aceea Wick doborise doua Spit-uri) sunt mari, deoarece el fusese nevoit sa traga destula munitie in ele.

Urmele de fum au fost facut cu airbrush-ul !!!
Pentru ele am utilizat Tamia Smoke.

Daca o sa te uiti atent la macheta o sa observi ca preumbrirea inca mai este vizibila, bineninteles intr-un grad redus (numai la o observare atenta).

NU SUNT ADEPTUL UNUI SHADING EXTREM.

El trebuie sa fie cit mai asemanator cu cel natural si nu facut doar de dragul modei (exista un adevarat trend privind opratia asta). Daca va uitati in fotografia ce am postat-o mai sus o sa vedeti ca shadingul generat de panel lines-uri nu este accentuat. La fel e si in cazul altor fotografii de epoca.

Consider ca in momentul de fata acest shading este exagerat la marea majoritate a machetelor. Si ciu riscul de a ma repeta - Shadingul este o operatie care trebuie sa confere machetei un aspect cit mai apropiat de un avion real si cit mai indepartat de cel de jucarie.

POST sau PRE - umbrire, rezultatul trebuie sa fe acelasi - cit mai real.

Christian

Pentru foto:
4 surse de iluminare - incandescente
1 carton culoare neutra (galen) ca fundal
1 Canon IXUS 40 cu trepid mic - toate setarile manuale

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 04_Painting_05_low.JPG

Aceasta postare a fost editata de curec_christian: 13 June 2005 - 10:32 AM


#39 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12688
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 June 2005 - 10:51 AM

Da, de aproape se vede altfel.
In privinta fumului, pare facut prin drybrushing! Prea mult depus intr-un prea putin loc? Asta sa fie cauza? Ori nu ai diluat suficient vopseaua? In privinta celui de esapament, acesta se intinde pe radacina aripii si nu pe fuselaj, de aceea poate nu se prea vede in fotografii! Acum zi si tu, de unde iese mai mult fum, de la mitraliere sau de la ...esapament :-D
Cit despre umbrire, aici conteaza mult si parea personala. Eu cred ca un pic de accentuare nu strica, scoate mai bine in evidenta detaliile.
Nu am scaner, ca ti-as trimite un desen cu intradosul. Intr-adevar voletii trebuie pusi invers!
Alexandru

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi