Forum Machete,Modelism,Hobby: Sopwith Camel 1/72 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sopwith Camel 1/72

#1 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 08 April 2007 - 01:05 PM

Salutari!
Am facut acum cateva luni(si nu e chiar terminat) un Sopwith Camel de la Revell,care nu pune deloc probleme.Partea mai interesanta este cu cablurile.
Am folosit sfoara neagra si de aceea a iesit asa aiurea.Se vad fibre care ies din firul principal si asa are un aspect inestetic.Am incercat sa ii dau cu:apa,lac,vopsea.
Ale naibii fibre nu au vrut sa stea lipite.
Vreau sa stiu ce ii lipseste,asa ca nu ezitati sa ma certati.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN1831.JPG


#2 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 08 April 2007 - 01:06 PM

Fibrele naravase...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN1830.JPG


#3 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 08 April 2007 - 01:09 PM

La motor e ceva care nu vine bine---contrastul negru-silver pe care am sa-l mai echilibrez

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN1835.JPG


#4 Useril este offline   teh 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 460
  • Inregistrat: 26-August 06

  Postat 08 April 2007 - 02:38 PM

Daca tie iti place cum arata, este bine asa!
Eu, ca si amator ce sunt, as fi inlocuit sfoara cu nylon de pescuit, sau cu, (scuze ptr. cc) corzi de la un instrument muzical. Vis - a - vis de vopsire, daca avionul tau tocmai a fost spalat proaspat (dupa o ploaie, de exemplu...) arata, O.K. Daca nu, ar trebui sa inchizi culorile un pic, arata prea vii pentru un avion in conditii normale. Ar mai trebui tinut cont si de faptul ca vopseaua pe pinza (aveau largi suprafete impinzite, nu?) se decoloreaza repede sub efectul soarelui si a umiditatii... La bordul de atac al aripii superioare, e defect de vopsire sau ai vrut sa sugerezi ceva? :-D

#5 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 08 April 2007 - 02:49 PM

cu nylonul era mai greu de lucrat.Oricum nu e chiar terminat si cred ca o sa rezolv problema cu ata neagra.
Cat despre uzura,da,ai dreptate.Daca te uiti la captuseala motorului este cea mai evidenta spalarea cu negru.Eu i-am dat aproape 4 spalari cu negru pe aripi,dar tot nu e evident.
Cred ca e si de la lumina.
La bordul de atac nu este defect de vopsire,ci o uzura,dar din moment ce pare defect de vopsire inseamna ca trebuie sa repar locul.
Tocmai de aia am si postat poze.Vreau sa stiu ce trebuie schimbat,pentru ca nu este finalizat.

#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 April 2007 - 05:38 PM

Bazu, pentru hobane, trebuia sa folosesti fie fir de nylon de 0,08 - 0,1, fie fire de stiren (la scara asta nu prea se recomanda, rezistenta mecanica este mica) sau chiar fir de ...par! (ar trebui sa-mi fie rusine, am un articol pe tema, scris acum un an, mai trebuie sa fac doar citeva poze :-D ). Firul de otel (coarda de chitata) nu este recomandabil la aceasta scara, se lucreaza destul de greu cu el) Ata in nici un caz! Firele rebele, dimensiunile ....se vede si in poza. Sfat: nu este tirziu sa faci schimbarea! Iti recomand firul de nylon de 0,08 ("guta" de pescuit, de preferinta colorat, se lucreaza mai usor cu el, e mai vizibil, se gaseste la magazine de specialitate sau prin tirg).

Citeaza

cu nylonul era mai greu de lucrat
Bazu, nici nu-ti dai seama ce usor e de lucrat cu el!
Alte observatii:
- spalarea, uzura, decolorarea se fac dupa ce ai pus decalurile si nu inainte! Altfel, cu toate ca aripa, de exmplu, e murdara, "decalurile "stralucesc" de curatenie!
- pentru simularea lemnului (elice, montanti, etc) vezi http://cartula.net/s...ulare-lemn.html
- incearca sa unesti marginile decalurilor puse pe cele doua fate, atunci cind e cazul. (vezi ampenaj vertical)
- atentie, de pe pinza nu "sare" vopseaua.
- desi avionul e "murdar" bine, rotile sunt bune pentru inspectia caprarului! :pint: Sa nu uitam, pista betonata a aparut mult mai tirziu! :pint:
Inca nu-i tirziu, si nici imposibil, sa faci corectiile de mai sus pentru ca macheta sa arate foarte bine!

#7 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 08 April 2007 - 06:15 PM

Decalurile au fost puse inainte de spalarea cu negru.Uite de exemplu la poze 2 se vede bine pe aripa de sus la cocarda stanga sau la cerculetul drept.Se vad nervurile uzate peste decal. :-D
La ampenajul vertical a fost o problema cu forma decalurilor si mi-a fost frica sa nu crape(pentru ca vazusem semne ca vor crapa).Le-am lasat asa sa nu stric in incercarea de a face mai bine.
Cu ata...o sa incerc sa repar asa cum e acum.daca nu merge incerc cu nylon.
Ma gandeam ca e greu de obtinut tensiunea.Cu ata a fost mai usor.Am folosit totusi ata la unele recomandari si tinand cont ca am mai vazut facute la 1/72 cu ata.
La roti e bine ca mi-ai spus,pentru ca nu ma gandeam sa-i dau uzura(pentru ca nu mi-a trecut prin cap).
Nu stiu cat de mult stralucesc de curatenie decalurile,dar e chiar le-am spalat cu negru de mai multe ori.Poate cele de pe profil.
Despre lemn - elicea trebuia vopsita,probabil te referi la corpul de langa motor pe care l-am vopsit in culoarea lemnului.

La bordul de atac aveam de gand sa repar.Oricum stiu ca panza nu sare(ca in zbor ar fi zburat de pe toata aripa).Era o simpla decolorare prost facuta.


:pint:

#8 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 08 April 2007 - 06:31 PM

Ici colo mai sunt defecte de vopsire.Mai apar unele pete inexplicabile.In principiu si eu sunt de parere ca la scara asta nu merge ata.
O sa mai inchid culorile,dar mi-a fost frica sa nu exagerez si sa nu stric.Mi s-a intamplat de prea multe ori.

#9 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 08 April 2007 - 06:33 PM

Scuze ca nu am mentionat ca e 1/72.Stiu ca unii si-au dat seama,dar e bine sa mentionez.

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 April 2007 - 06:35 PM

Lamurit, dar in poze decalurile pareau foarte curate.
La elice m-am referit la altceva. Elicea nu este facuta dintr-o bucata, ci din lemn stratificat. La cele mai multe elici acest lucru se vede foarte bine. Pe butuc este o parte metalica, dispozitivul de prindere pe axul motorului.
Renunta la ata! (vezi PM!)
(uite aici e un exemplu unde am folosit nylon http://cartula.net/s...tros-d.iii.html
Iata una de Sopwith

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: sopwith_pup.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 08 April 2007 - 06:45 PM


#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 April 2007 - 06:36 PM

sau...(aici se vede mai bine)
Nu trebuie sa inchizi culorile. Aici e OK.
Acolo unde nu se imbina decalul trebuie sa faci diverse "artificii". In cazul tau, treaba e simpla, cu putina vopsea alba si rosie, se rezolva!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Heine.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 08 April 2007 - 06:39 PM


#12 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 09 April 2007 - 09:43 AM

Privit per ansamblu, lucrarea nu arata rau de loc*. Daca asculti sfaturile Zet-ului si remediezi cele mentionate, va fi excelent !
Ma bucur c-a mai aparut un membru interesat de aviatia WW1 !!

*ps: obiectivul aparatului foto e nemilos si scoate in evidenta multe imperfectiuni pe care ochiul uman, cumva le filtreaza, atenueaza, inmoaie. De cele mai multe oric, daca iti pozezi modelele macro si te uiti apoi la poze, te iei cu mainile de cap !! ;-)

#13 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 09 April 2007 - 09:49 AM

Multumesc pentru aprecieri si pentru remarca facuta legata de aparat(daca spuneam eu,atunci apareau carcoteli ca de ce incerc sa ma scuz).
Legat de aviatia WWi mai am un Dr.1(facut bineinteles rosu) si Un Fokker D VII (tot Revell) facut cu rosu/albastru.

La aviatia WWI este greu de facut o uzura evidenta pe corp,pentru ca nu se vede nici o nervura si prea multe santuri nu sunt,asa ca doar o decolorare a panzei se poate face(si aia daca iese bine datorita suprafetei plane)

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 April 2007 - 01:23 PM

Citeaza

La aviatia WWI este greu de facut o uzura evidenta pe corp,pentru ca nu se vede nici o nervura si prea multe santuri nu sunt,asa ca doar o decolorare a panzei se poate face
Cezi??? ;-)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: spad_VII.2.jpg


#15 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1364
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 10 April 2007 - 06:38 AM

Eu la avioanele WWI, am facut hobanele din fir de plastic tras la cald. Adica iei matale plastic de la ramele pe care erau prinse piesele, incalzesti "bara de plastic" deasupra unei flacari - de la o lumanare - tinand plasticul la ambele capete si rotindul usor deasupra flacarii pana se inmoaie dupa care tragi usor, constant de ambele capete. O sa rezulte un fir de plastic - care pentru scara 1:72 trebuie sa fie destul de subtire.

de lipit e usor - eu olosesc toluenul in care am adaugat plastic transparent - de la ramele pe care erau prinse partile transparente. O sa rezulte lipici - consistenta o dai tu, functie de cat plastic dizolvi in toluen. Oricum, nu lasa hobanele alea facute din ata de cusut - arata ca naiba. Culoarea ar trebuii s-o faci mai apropiata de otel si ar merge sa dai si cu putina rugina.

Bafta.

#16 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 10 April 2007 - 09:31 AM

Uite ca nu m-am gandit.Cred ca era cea mai usoara varianta.Asa am sa si fac.
De multe ori din joaca fac kilometri intregi de fir din plastic si nu fac nimic cu el.
Este CLAR CA NU RAMANE ATA.
Multumesc ca mai apare cate cineva de imi mai deschide ochii. ;-)

#17 Useril este offline   Messerschmitt 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 797
  • Inregistrat: 01-March 07

Postat 10 April 2007 - 11:30 AM

Hmm... ar fi o metoda daca vrei sa lasi ata:
Ia o bucata de ceara si incalzeste-o incat sa fie cat de cat maleabila. Dupa ce termini,infasoara ceara in jurul firului si in timp ce presezi cu degetele locul pe unde e firul,trage usor de fir.Dupa asta,invarteste firul intredegete astfel incat fibra sa se lipeasca de fir.
ATENTIE!!!
Incearca mai intai pe alte fire,s-ar putea sa nu-ti iasa din prima. ;-)

#18 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 10 April 2007 - 12:23 PM

Citeaza

am facut hobanele din fir de plastic tras la cald
Am facut si eu asa ceva dar nu am fost deloc multumit din cauza slabei rezistente macanice. :-( Daca faci firul "in scara", acesta se rupe extrem de usor, daca il faci mai gros da, s-ar putea sa tina.
Avantajul acestor fire este ca le poti intinde dupa lipirea in pozitie.
Procedezi asa:
- lipesti hobanele in pozitia lor corecta;
- lasi montajul la "uscat" doua, trei zile;
- apinzi un betisor aromat (de preferinta cu miros de mosc ;-) ) si astepti sa-si faca capul cu jar;
- il apropii incet de fir (hobana), la o distanta cuprinsa intre 20 si 10 mm, functie de grosimea firului si il mentii in pozitie citeva secunde, pina cind observi ca firul da semne de a "ceda". In acel moment indepartezi rapid betisorul de fir. La racire stirenul sa va intinde perfect.
Incearca inainte pe fire de aceiasi grosime pentru a putea aprecia distanta si timpul de incalzire.
Unii recomanda tigara sau letconul. Nu, acestea incalzesc o zona prea mare si pot distruge chiar macheta!

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi