Forum Machete,Modelism,Hobby: Muzeul Aviatiei - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Muzeul Aviatiei inceputurile - platforma Otopeni

#21 Useril este offline   Suburban 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 415
  • Inregistrat: 13-December 04
  • Location:In the Dark Crown Vic parked outside

Postat 19 October 2007 - 09:26 AM

Multumesc mult pentru aceste poze, au prins tare bine amintirile placute...atunci in '94 aveam ocazia sa vizitez muzeul dar nu m-am straduit indeajuns...

#22 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 19 October 2007 - 09:48 AM

Ce aparat este cel din spate? Imi pare ca seamana cu ceva de pe vremuri.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 12.JPG


#23 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 19 October 2007 - 09:56 AM

Bazu, la Oct 19 2007, 09:48 AM, a spus:

Ce aparat este cel din spate? Imi pare ca seamana cu ceva de pe vremuri.

Este un Aero 45 fabricat in Cehoslovacia (de atunci). Cred ca este vorba despre aparatul care se regaseste acum, restaurat, in hangarul muzeului.

#24 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 19 October 2007 - 10:12 AM

Da, dar macar pe acesta l-au restaurat frumos...adicatelea vreau sa zic, ca subscriu la ce zice Calin...as voluntaria dar pentru cine? :-P

#25 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 19 October 2007 - 10:39 AM

M-as oferi si eu voluntar la o munca de acest gen. Nu imi dau cu ciocanul in degete si stiu sa fac diferenta intr-e o cheie de 10 si una de 12. :hammer:
Dar treaba asta o pot face doar in Weekend-uri. Exista un specialist care sa fie dispus sa pastoreasca mai multi oameni entuziasti in aceste conditii?
Daca as sti ca facem o treaba ca lumea, si nu una de mantuiala, sau nu se termina treaba in stilul romanesc, cam ca si cu macheta de IAR 80 a lui Pavel, mi-as sacrifica cu placere timpul sa fac acest gen de munca.

#26 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 19 October 2007 - 11:04 AM

Din experienta proprie pot sa va spun ca multe muzee de aviatie traiesc numai si numai din sudoarea si efortul voluntarilor. Am un amic care este restaurator de avioane si o face numai din placere - el a lucrat la restaurarea catorva din avioanele de la Muzeul RAF din Hendon. De meserie e contabil, iar reparatiile le face in timpul liber, asa cum facem si noi machete (si el face si machete... :-P )
Radu

#27 Useril este offline   grek 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 20-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:blindate si aviatie

  Postat 19 October 2007 - 11:42 AM

Daca e sa compari felul in care s-a restaurat IAR-ul 813 si macheta de IAR 80 cu ceea ce s-a facut la AERO 45 si ulterior la MiG 21, ultimele doua se incadreaza cu succes la capitolul bataie de joc. O spun cu mare parere de rau, dar avioanele alea au fost "restaurate" de niste ageamii.
E strigator la cer cum au putut sa sparga cupola de la AERO 45 si s-o inlocuiasca cu niste foi de plexiglas termoformate la feon. Nu mai zic de vopsire care n-are prea multa legatura cu realitatea, ea fiind facuta mai repede dupa ureche, fara sa respecte nici un detaliu.
Eu am participat atunci cand s-a restaurat modelul de 813 si de 80 si am vazut ce inseamna cu adevarat munca de restaurare. Pana si esapamentele (la care am lucrat personal) au fost curatate de vopseaua aia urata si arse pentru a le reda nuanta originala de inox ars.
Ultima data cand am fost pe acolo am vazut MiG-ul...........era vopsit in gri metalizat iar toate capacele de vizitare si elemetele de dielectric erau vopsite cu un verde care imita culoarea gardurilor din moldova :-P
Deja imi creste tensiunea cand imi aduc aminte de ce am vazut......... :-P

#28 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 19 October 2007 - 12:17 PM

O precizare - Ceea ce am vrut sa spun este ca acum IAR 80 arata foarte bine fata de cum arata atunci cand a fost pregatit pt expunere la Kogalniceanu. Atunci a vazut (tras concluzia) tot vizitatoru strain ca Romania e o tara desertica. Altfel pe ce sa se fi camuflat avionul ala.

OK. Grek stie mai multe despre restaurarea de acolo ca a fost mai aproape cu sufletul si cu osul.

Eu fiind restaurator (de meserie - dar de alte obiecte) am incercat sa ma angajez la unul din cele 2 muzee, militar sau aviatie. Am aflat cu stupoare ca postul era de restaurator cu studii medii (?!?!?) de parca ar exista liceu de restaurare. Au fost inscrise la concurs o seama de fete. Probabil ca se pricepeau la tinichigerie si mecanica si le placea shpanu in par, rugina pe limba si uleiul pan' la coate. Cam despre asta e vorba.....E frumos numai daca sti sa treci peste astea si sa te simti mecanic de aviatie.

E imens de restaurat in Romania...de salvat mai bine zis. Nu ajunge doar revolta ca niste idioti se c---a in avionul expus in curtea unei universitati.
Din pacate timpul (lipsa lui) ne da inapoi pe multi iar in romania activitatea de salvare a istoriei nu prezinta nici un interes. Sunt sigur ca familiile multora dintre noi nu ar intelege ca restaurarea FAMO-ului de la Militar ar putea fi mai importante decat cumparaturile la CORA.
Asta e .....Poate la pensie....sau poate copii nostri daca vor mai avea ce si-i va mai interesa...

Aceasta postare a fost editata de wurger: 19 October 2007 - 12:19 PM


#29 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 19 October 2007 - 12:23 PM

Citeaza

niste idioti se c---a in avionul expus in curtea unei universitati.


E pe bune? La Aerospatiale cumva?

#30 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 19 October 2007 - 06:51 PM

Uite ce au reusit sa provoace niste amarate de fotografii...

mack

#31 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 19 October 2007 - 09:32 PM

Pai nu mi se pare ca au provocat ceva rau.
Au fost un semnal de alarma.
Daca in 94 faceai poze la ceva si azi acele ceva-uri nu se mai gasesc e cazul sa ne punem intrebari.
Chiar daca aparatele alea sunt in siguranta undeva si noi aparem de "nerds", e mai bine asa. In romania te poti trezi ca un destept a considerat ca nu mai avem nevoie de (puneti voi ce vreti aici) ca daca tot e unul e nereprezentativ si l-a vandut in Bolivia ca sa-si faca rost de bani pt incalzirea la vila.

Sau, ca in alt topic a cumparat un tanc fara nici o valoare.

Deci e bine ca au fost postate.

#32 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 20 October 2007 - 08:16 AM

Acu' 2 saptamani am mai tras o vizita pe la ICA Brasov. Am tinut neaparat sa vad daca mai exista Airfox. Exista, bine mersi, exact in locul unde l-am pozat acum cativa ani. Nu l-au miscat 1 metru... Macar e ferit de ploaie si zapada. :-P

#33 Useril este offline   virusu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Location:alba iulia
  • Interests:avioaneeeee

Postat 08 November 2007 - 02:10 PM

nebunie totala, haos general...
macar au dus 1120 la muzeu si poate o sa se faca ceva cu EA...
acum 2 ani acel yak-18 era inca la otopeni si era fara aripi si tot spart, de asemenea mi-1 care era vai de el si un schelet de mi-4 de te durea sufletul...
eu as sta zi si noapte langa avioanele alea sa fac ceva pentru ele, dar nu imi sta in forte... mai ales distanta... dar poate intr-o zi cineva isi va aduce aminte si de ele...
in this case, belgradul e superb... trebuie vazut, si mai este aici ceva furmos
http://hampage.hu/re.../e_szolnok.html

#34 Useril este offline   skywalker 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 10-December 07
  • Location:Brasov

Postat 19 December 2007 - 10:19 AM

Vezi postareagopo, la 20 Oct 2007, 08:16, a spus:

Acu' 2 saptamani am mai tras o vizita pe la ICA Brasov. Am tinut neaparat sa vad daca mai exista Airfox. Exista, bine mersi, exact in locul unde l-am pozat acum cativa ani. Nu l-au miscat 1 metru... Macar e ferit de ploaie si zapada. :diablo:

gopo, cand mai vii pe aici, da un mesaj si ne vedem pe H2, mai schimbam o vorba despre pasiuni comune sa le zic asa...si aici ma refer la ce spuneai mai sus.

Aceasta postare a fost editata de skywalker: 19 December 2007 - 10:28 AM


#35 Useril este offline   charlie oscar 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 28-March 07

Postat 07 January 2008 - 03:37 PM

pana la urma stie cineva unde a ajuns Yak-ul 18 "38" ?
Stiu ca mai exista o epava de Yak-18 la liceul Coanda in Baneasa

#36 Useril este offline   virusu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Location:alba iulia
  • Interests:avioaneeeee

Postat 07 January 2008 - 08:17 PM

Vezi postareacharlie oscar, la 7 Jan 2008, 15:37, a spus:

pana la urma stie cineva unde a ajuns Yak-ul 18 "38" ?
Stiu ca mai exista o epava de Yak-18 la liceul Coanda in Baneasa


ultima data l-am vazut acum 2 ani si jumatate in fosta curte a muzeului de la otopeni... era (vezi fig. 1 si 2)

Imagine atasata: DSCI0096_2.jpg
fig.1

Imagine atasata: DSCI0097_2.jpg
fig. 2

si cel de la baneasa e de toata jalea

Imagine atasata: iak_18_ban.jpg

dureroase poze dar...reality

#37 Useril este offline   charlie oscar 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 28-March 07

Postat 07 January 2008 - 11:00 PM

Fain avion Yak-ul, sunt curios de ce nu a luat si "38"-ul un loc in hangarele de la Pipera, tot de RoAF apartin pana la urma?
Pe cel de la Baneasa chiar nu il poate salva nimeni din mainile "copiilor" ?

#38 Useril este offline   Mikoian_Gurievici 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 18-November 07
  • Location:Bucuresti
  • Interests:tot ce zboara, Formula 1, Trabant, masinile vechi...

Postat 14 October 2008 - 09:40 AM

am fost duminica la M.Av. cred ca e cel mai putin vizitat muzeu din Ro. in decurs de doua ore cat am stat p-acolo am numarat 3 angajati ptr. paza, doi angajati in hangar/expozitie si vreo 5 sau 6 vizitatori (fara sa ma includ pe mine si nevasta), iar ziua a fost superba pentru asa ceva. am auzit ca pe Valea Prahovei a fost ceata....de la mici :friends:
am facut vreo 300 de poze...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2008_1012_111959.JPG


#39 Useril este offline   Mikoian_Gurievici 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 18-November 07
  • Location:Bucuresti
  • Interests:tot ce zboara, Formula 1, Trabant, masinile vechi...

Postat 14 October 2008 - 09:42 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2008_1012_113500.JPG


#40 Useril este offline   Mikoian_Gurievici 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 18-November 07
  • Location:Bucuresti
  • Interests:tot ce zboara, Formula 1, Trabant, masinile vechi...

Postat 14 October 2008 - 09:43 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2008_1012_113850.JPG


Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi