Unui coelg, vazand (probabil) mica colectie de 1:72 de la mine de pe birou dar de, cu alea nu prea te poti juca mi-a facut cadou un VW 1600 Notchback 1:24 de la Maisto Assembly line.
Istoria masinii reale nu o cunosc, va voi prezenta doar modelul in cateva fotografii (cam neclare si faute al repezeala).
Fiind colectionar la 1:72, ceva la 1:24 a reprezentat un mic soc dar am trecut peste asta. Ajuns acasa am inceput montarea modelului. Ceva probleme au aparut la montare, fetele de usi refuzand sa stea in pozitia lor normala, bordul trebuind putin convins a stea la locul lui iar pentru portbagaj gandindu-ma daca e nevoie de scotch pentru a sta in pozitia lui fireasca.
Nu aveam asteptari prea mari de la Maisto si mai ales de la Assembly line. Dar cu toate astea tot am fost dezamagit.
Interiorul este saracacios, intr-un plastic bej, cu scaunele din fata fara detalii prea multe, gen fotoliu de sufragerie. Bordul are un volan destul de gros si fara detalii, fiind din plastic negru (cu bavuri). Schimbatorul de viteze si frana e mana sunt din plastic cromat in intregime si fara detalii prea multe. Plafonul lipseste, pe tavan sunt vizibile 'niturile' cu care sunt prinse partile transparente de caroserie. Oglinda retrovizoare interioara face parte din parbrizul fata si este trasparenta, fara macar sa aiba o suprafata care sa reflecte putintel lumina. Pedalele au detalii putine si par prinse in podea.
La exterior modelul are parte de un strat de vopsea destul de gros care insa nu mascheaza din formele rotunjite ale modelului. Logoul VW se distinge pe capota, farurile arata binisor dar cel din stanga se poate roti liber... Semnalizatoarele sunt reprezentate printr-un punct de vopsea, care la cel din dreapta este deplasat de ep pozitia lui. Bara de protectie de pe fata este cromata si arata OK.
Capota fata se deschide, lasand sa se vada un portbagaj destul de saracacios. Se vede ceva ce seamana cu roata de rezerva vopsita negru si cam atat. 'Balamalele' sunt imense si locasele lor in plasticul portbagajului strica complet aspectul. Oglinda laterala stanga nu am montat-o inca.
Parbrizul este gros pentru aceasta scara.
Chederele sunt reprezentate prin vopsire cu argintiu, stergatoarele sunt la randul lor vopsite pe parbriz. Usile se deschid foarte putin (ca unghi) si mecanismul lor este foarte vizibil. La masina reala, unghiul de deschidere este de aproape 90 de grade!
Bara de protectie spate este si ea cromata dar are o adancitura de la turnare (retasura). Teava de esapamant este gaurita, dar prezinta bavuri pe partea exterioara.
Pe dedesupt nu sunt prezente prea multe datlii. Anumite parti ale evacuarii sunt vopsite in argintiu. Suruburile sunt argintii al culoare si vizibile, mai bune ar fii fost suruburi cu cap vopsit in negru. Pneurile par foarte subtiri pentru aceasta scara si sunt dintr-un cauciuc destul de moale. Pentru roti am ales capacele argintii mate pentru ca cele cromate aveau defecte de vopsire. Sunt date si 2 numere fata-spate autocolate, de undeva din insorita Californie.
Concluzie: Modelul pare reprezentat OK ca forma dar lipsit de foarte multe detalii pe exterior si pe interior, imperfectiuni la imbinare si altele care strica aspectul general. Va sta pe birou (sa il vada colegii) pana inainte de Craciun apoi va fii bagat in atelier si va suferi o serie de cosmetizari la interior si exterior, o reinmatriculare romaneasca si vedem ce va permite timpul.