Forum Machete,Modelism,Hobby: diorama feroviara scara 1:160 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

diorama feroviara scara 1:160

#1 Useril este offline   alin105 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 07-January 08
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 27 January 2008 - 09:44 PM

Diorama reprezinta o zona deluroasa , cu o gara mica, peisaj specific rural.Gara are si o magazie de marfuri.Calea ferata realizeaza un circuit inchis (functional de altfel), din care doar aprox. 45 % din traseu este vizibil.Un macaz deviaza dupa caz locomotiva si vagoanele pe o linie moarta.
Materiale: cladirea garii -Auhagen, stalpii de telegraf Auhagen, brazii-Busch, locomotiva - Fleischman,portalele de tunel -Noch, iarba Noch -3 sortimente, aplicata cu aplicator electrostatic de la Noch.Balta e confectionata dintr-o folie de retroproiector pe spatele careia am aplicat cu pensula tempera superdiluata, pentru efectul de tulbureala.Am folosit multe vegetale recoltate din zona Sinaia, pe care le-am uscat in prealabil.Vegetatia care inconjoara balta, inclusiv papura este 100% naturala, mai putin "trabucul" papurei care e obtinut prin vopsirea cu tempera nediluata.Sarma de pe stalpi este facuta din ata de cusut inmuita in aracet pt tinuta (efectul de sarma e nesatisfacator).Cei doi copaci de langa gara sunt home made, realizati prin tehnici diferite.Primul (cel in prim plan)are trunchiul din sarma acoperita de straturi alternative de rumegus fin+aracet, vopsit in final cu tempera.Al doilea (se vede abia ghicit in poze) are trunchiul dintr-o tulpina vegetala, uscata si "imbogatita" prin lipirea mai multor segnmente din aceeasi vegetale, pana la realizarea coronamentului dorit.Ambii copaci au frunzisul realizat cu material de la Noch (cu destinatia de iedera).Poteca serpuitoare spre casuta este facuta din nisip marin amestecat cu jeg din garaj (din ala imputit, care o cazut de sub masina).Lemenele de foc sint crengute de fag, uscate si taiate la lungimea potrivita.Toporul este facut din tabla de conserva , ascutita cu minifreza si pliata in doua peste coada din sarma.Capra de taiat lemne e facuta din bucatele de scobitoare, despicata in doua si ansmablata cu multa cazneala cu superglue.Lazile si bidoanele din curtea magaziei sint facute din polisirean extrudat, vopsite.Trecerea la nivel cu calea ferata este realizata din bete de chibrit.Ciotele de pe deal sint crengute de fag ,alese dupa spranceana.
Ps.Sa nu uit, terra-formarea s-a realizat integral din polistiren expandat, cioplit cu cutterul , vopsit cu un fond de baza maro si acoperit in final de iarba.
Imagine postata Imagine postataImagine postataImagine postataImagine postataImagine postataImagine postataImagine postataImagine postataImagine postataImagine postataImagine postataImagine postata

#2 Useril este offline   alexie 

  • Membru senior
  • Grup: Validating
  • Postari: 1701
  • Inregistrat: 04-December 04

  Postat 28 January 2008 - 09:15 AM

Pentru o diorama feroviara arata FANTASTIC!, problema este ca arata Extraordinar si pentru o diorama 1:35 :-(
Privind cu ochi de 1:35 ceva cusururi as gasi la cladire si brazi dar sunt captivat de peisaj :pardon: . Noroc ca nu sunt NAS pe garnitura aia, mi-as uita indatoririle stand cu nasul turtit de geam si dupa doua-trei ture as actiona semnalul de alarma luand-o pieptis pe deal.
:search:

#3 Useril este offline   DragosP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 22-June 07

Postat 28 January 2008 - 09:50 AM

Am ramas fara cuvinte....foarte tare.

#4 Useril este offline   Cata 

  • Simplul 'eu'
  • Grup: Members
  • Postari: 1066
  • Inregistrat: 03-April 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:In secial 1/72.

Postat 28 January 2008 - 10:18 AM

Felicitari maxime! Apa, personal cred ca are culoarea ghetii dar poate din cauza la poza, in rest totul este splandid! :search:

#5 Useril este offline   alaur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 738
  • Inregistrat: 07-February 07
  • Location:Bucuresti

Postat 28 January 2008 - 10:23 AM

SUPER ! SUPER !

Arata excelent. Ai si vagoane in diorama sau doar locomotiva?

Doua sugestii:

- trage locomotiva (sau trenul) mai langa gara si fa si o poza mai de ansamblu (chiar daca se vor vedea marginile dioramei)

- parca s-ar simti nevoia unui drum (chiar si de caruta), mai ales ca:

Vezi postareaalin105, la 27 Jan 2008, 21:44, a spus:

..............Gara are si o magazie de marfuri.


Daca trecerea la nivel impreuna cu zona din fata portii fac parte din acest drum atunci cred ca ar trebui latita cel putin zona fara iarba (trebuie sa se poata intoarce caruta) si facute niste urme de caruta (ceva sleauri).
Drumul principal poate fi de cealalta parte a terasamentului decat gara (practic se va vedea doar o fasie foarte ingusta de pamant sau piatra batatorita la marginea dioramei.

Parerea mea ( Imagine atasata: monthly_01_2008/post-433-1201508224.gif )

:search: Inca odata FELICITARI ! :-(

Imagine atasata: monthly_01_2008/post-433-1201508191.gif Imagine atasata: monthly_01_2008/post-433-1201508191.gif Imagine atasata: monthly_01_2008/post-433-1201508191.gif

#6 Useril este offline   alin105 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 07-January 08
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 28 January 2008 - 01:42 PM

multumesc pentru aprecieri!
am sa raspund pe rand.
@alexie.Da , brazii nu-s de cea mai buna calitate, sint asa pe undeva la o medie.Asupra lor nu am intervenit deloc, inafare de plantarea lor.De altfel chiar nu stiu ce as putea sa le mai fac.As fi vrut mai multi dar numai pe astia i-am avut.Cladirea e ok, am depus mult efort la Wethering-ul ei, dar tempera are limitele ei.Nu am reusit sa dau in totalitate un aspect realist,mai ales la peretii din fata, unde se mai vede aspectul de plastic.Dupa ce am terminat diorama am vazut cum se poate realiza un efect corect de tencuial,intro revista de specialitate (MIBA), dar era cam tarziu.
@Dragos...multumesc!
@Cata.Sint de acord suta la suta cu apa.Am facut multe incercari cu apa aia, pt ca era prea limpede si vroiam neaparat sa obtin un efect de tulbureala si de semitransparenta.As fi avut nevoie de o vopsea translucida.De altfel nici acuma nu as stii cu ce sa vopsesc mai bine.A, da si as folosi fara retinere plexiglas de 2-3 mm, pentru ca are un luciu mare la suprafata si se preteaza f bine pentru o apa statatoare,chiar si pentru baltoace e bun.Totusi sa stii ca in realitate nu e atat de albicioasa apa, nu stiu cum,dar e mai rezonabil alive.
@alaur.Da, sint si ceva vagoane pe lista de posibilitati.Acuma adevaru `gol-golut este ca nu au fost disponibile (la club) decat o mocanita scara HO (1:87), dar care se potriveste ca ecartament cu linia ferata normala la scara N (1:160).De aceea am facut niste poze mai discrete la loco.Mai era disponibil in dulap si un automotor la scara corecta, dar cu un spect cam modern care se potrivea ca nuca in perete cu ce vroiam eu sa obtin.Ca o paranteza eu la dioramele la care lucrez ma gandesc intodeauna la o epoca mai veche (sa zicem pana prin `55), cand aburoasele erau la conducere.Asa ca nu am avut multe de ales.
Drumul intradevar e cam ingustut si fara urme.Acuma l-as face altfel, din glet preparat mai grosier in care as putea aplica urme de roti, denivelari,etc cum intentionasem de fapt, fara sa obtin ce vreau.Atunci l-am facut din nisip cu aracet+sfantu jeg de garaj si nu am reusit nicicum sa obtin urme in el.Nu stiam exact cum se face.E prima mea diorma la care am lucrat (e facuta de vreo 5 luni...)

#7 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 28 January 2008 - 03:48 PM

Alin, pentru ca ceilalti au fost exhaustivi in laude, este inutil sa mai zic ceva legat de asta. Este insasi admirabila abordarea cu weathering-ul. Multi trenulisti nu se obosesc cu partea de realism.

Eu ma tot intreb... cum reusiti voi sa tineti praful departe de chestiile astea? Cum il stergeti?

#8 Useril este offline   alin105 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 07-January 08
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 28 January 2008 - 05:21 PM

Pai nu prea avem cu sa-l tinem departe.Ar trebui sa acoperim diorama/dioramele cu ceva dar nu se oboseste nimeni.Personal cred ca mult rau nu are cum sa-i faca.Pe iarba/teren daca se depune ceva nu-i mare bai (il poti considera wethering :search: ).Ocazional se poate aspira, desi e multa munca si efort.Mai mare problema o constituie praful care se depune pe sine, pentru ca asta in mod particulr aduce mari neajunsuri-(loco functioneaza cu smucituri).Pt asta sint alte solutii-perii speciale care se ataseaza la vagoane, care curata circuitul.
Da, wetheringul e uneori diferenta dintre jucarii si machete.Cei mai multi dintre feroviari ( 95 %) le tin ca scoase din cutie.Personal nu suport sa vad ca materialul rulant/cladiri/sine nu sint supuse unui wethering atent.Si e pacat sa nu trantesti aerograful/pensula in locomotivele alea, mai ales ca cele de top sint foarte asemanatoare cu originalul (adus la scara).

#9 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 28 January 2008 - 07:39 PM

Imi place! Felicitari!

Bafta!

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 January 2008 - 09:54 PM

E, oi dioarama feroviara pe gustul meu: echilibrat realizata, veridica si, mai ales, uzura aplicata o exclude din cateogie juarii! Super! Multa munca dar cu folos pe masura.
Un saft si o corcoteala (pe asta din urma zau ca nu am cautat-o, dar mi-a sarit in ochi): firele de telegraf fa-le din lita da radiofrecventa sau din fir de cupru si incearca sa le intinzi pentru a obtine unghiul corect la izolatori. Si circoteala: ...indreapta cosul la magazie (cea cu acoperis alb). Oricit de inclinat e acoperisul, cosul e perpendicular pe sol!
Inca o data felicitari! Super treaba!

#11 Useril este offline   alin105 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 07-January 08
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 29 January 2008 - 09:01 AM

Litza de radiofrecventa?Ce-i aia si de unde se obtine?

#12 Useril este offline   kubera 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 28-May 07

Postat 29 January 2008 - 09:40 AM

Arta ! Cat timp se munceste la asa ceva?

#13 Useril este offline   alin105 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 07-January 08
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 29 January 2008 - 01:25 PM

Am facut-o cam in 10 zile, lucrand vreo 3-4 ore zilnic

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 January 2008 - 07:50 PM

Citeaza

Litza de radiofrecventa?Ce-i aia si de unde se obtine?
O gasesti pe la magazinele de electronice, pe bobine, ca piese de schimb sau prin tirguri de vechituri, pe la cei ce vind electronice. Mai poti incerca la atelierele de raparatii radio-tv.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi