Forum Machete,Modelism,Hobby: In Box Ferrari 330 P4 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

In Box Ferrari 330 P4 Fujimi 1:24

#1 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 14 April 2008 - 08:50 AM

Imagine postata


Ferrari 330 P4 Berlinetta

Razboiul Ferrari - Ford a inceput, pe fata, in momentul in care Gigantului american i-a fost refuzata oferta de a cumpara firma italiana de catre Il Comendatore.

Suparat rau, da' rau de tot, nenea Ford s-a hotarat sa se implice mai tare in Campionatul Mondial al Marcilor (actual de anduranta) si sa-l "bata" pe obraznicul Enzo Ferrari in cea mai vestita cursa, de cand a fost infiintata, cele 24 h de la Le Mans.

Lucrul i-a reusit pe deplin si modelul Ford GT 40 s-a dovedit imbatabil.

Despre aceasta masina poate alta data.


"Batut" in 1966 de catre Ford in cursa de la Le Mans Ferrari nu depune armele si-l pune la lucru pe Mauro Forghierii (Directorul Tehnic Competitii) ca sa scoata "arma absoluta" care sa-l striveasca pe Ford.

Ferrari 330 a intrat in scena curselor de anduranta in 1960 si a stat pe pistele de concurs pana in 1970, modelul de varf constituindu-l P4.

O masina cu un design deosebit clasata in topul celor mai frumoase masini de competitii de Ford GT40, Porsche 917 si Alpine Renaul 1600S, Lancia Stratos si ... multe, multe altele

Victoria lui GT40 la Le Mans din 1966 pune la lucru echipa ''Cavallino Rampante'' care in decembrie 1966 traverseaza oceanul, debarca la New York si de acolo direct la Daytona.

Imagine postata


Enzo Ferrari trimite la Daytona doua masini P4, echpa de mecanici, pilotii Chirs Amon, Lorenzo Bandini, Michael Parkes si Ludovico Sarfiotti. I se va altura a treia masina.

Cu penurile lor de aproape jumatate de metru latime frumoasele si elegantele 330 P4 se lanseaza in lungul circuitului de la Daytona unde pe 6 si 7 februarie va avea loc debutul Campionatului Mondial al Marcilor cu nu mai putin vestita cursa de 24 de ore.
Probele la Daytona au fost particulare, strict secrete si dedicate in exclusivitate punerii la punct a noilor masini.
S-a mers atat de departe incat s-au facut simulari ale intregii curse.

Care a fost rezultatul pregatirilor si punerii la punct al masinilor?

Rezumandu-ne strict la cifre:

Locurile 1, 2 si 3.

Istoria se repeta si in cursele urmatoare dar 330P4 este invins inca odata de Ford GT40 in celebra 24H de Le Mans dar avand in vedere punctele acumulate la sfarsitul anului iese Campioana Mondiala.

Cateva date tehnice:

Motor: 3,9 Litri
Putere: 420-450 Cp la 8200 rot/min (puterea in functie de raportul de compresie)
Compresia: 10,5:1 sau 11:1
Injectie indirecta de benzina Lucas
Tractiune spate
Cutie 5 viteze
Fata de modelul P3 apare ca noutate mutarea franelor spate langa cutia de viteze pentru reducerea maselor nesuspendate.


O fi frumoasa masina asta?


Imagine postata

#2 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 14 April 2008 - 08:52 AM

Kitul este Fujimi nr. 1034


Imagine postata


Cand deschizi cutia, foarte frumoasa si imbietore, inauntru ai numai surprize.



Componentele dintr-un plastic moale ce se prelucreaza foarte usor desi nu sunt necesare interventii foarte mari avand in vedere ca sunt turnate bine.
Gravuri in negativ si pozitiv si evident decalurile cu numerele de concurs. Surpriza o constituie de fotodecupajele pentru masca radiatoarelor de apa montate in fata.

Imagine postata


Imagine postata


Imagine postata


Cauciucuri din guma, jenti vopsite auriu, mai putin janta rotii de rezerva, parbrize si geamuri de o transparenta impecabila la care se adauga instructiuni de montaj foarte detaliate.

Cu toate acestea recomand ca inainte de inceperea montajului sa se faca o documentare foarte buna cu ajutorul lui Gogu care ofera foarte multe fotografii cu detalii constructive deoarece kitul poate fi imbunatatit daca dorim asta.

Imagine postata


Imagine postata


Imagine postata

O gresala a producatorului.
330 P4 nu a invins la Le Mans in 1967.
Castigatorii au fost A.J. FOYT Jr. (USA) / Dan GURNEY (USA) cu un Ford GT Mk4.
Ca sa spunem pana la capat, oricat ne place Ferrari, Ford a invins in celebra cursa patru ani la rand 1966, 1967, 1968 si 1969.
Si cand te gandesti ca a intrat cu surle si trompete in competitiile de anduranta dintr-o ambitie!
Sirul victoriilor a fost intrerupt de ... vestitele Porsche 917, un alt rival de temut, in fata caruia Ferrari a trebuit sa se incline.


Imagine postata



Un singur minus.
Nu se deschide nicio usa sau capota spate lucru care m-a determinat sa nu ma apuc de el si sa caut o solutie de taiere a usilor si detasare a capotei motorului si prin intermediul unor balamale sa le fac functionale.
Inca studiem problema.

#3 Useril este offline   DragosP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 22-June 07

Postat 14 April 2008 - 11:12 AM

O bijuterie in miniatura. :pardon: :crazy: :devil: :wub: :bang: :bang:
Poate mi-a scapat mie , dar la ce scara e?
Poate ca producatorul s-a gandit sa faca masina asemanatoare celor din NASCAR ( care majoritatea au usile sudate) si de aceea nu a prevazut balamale . :dribble:

#4 Useril este offline   virusu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Location:alba iulia
  • Interests:avioaneeeee

Postat 14 April 2008 - 11:14 AM

chiar frumoasa... si ce imi place, e, ca nu e doar o masina luata dintr-o benzinarie, e de lucruuuu :pardon:
vad ca pe cutie scrie 1:24 la scara...
spor la munci!

#5 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 14 April 2008 - 11:49 AM

Vezi postareaDragosP, la 14 Apr 2008, 11:12, a spus:

O bijuterie in miniatura. :pardon: :crazy: :devil: :wub: :bang: :bang:
Poate mi-a scapat mie , dar la ce scara e?
Poate ca producatorul s-a gandit sa faca masina asemanatoare celor din NASCAR ( care majoritatea au usile sudate) si de aceea nu a prevazut balamale . :dribble:



Mai repede cred ca a vrut sa vada cat de indemanatici sunt modelistii :crazy: . NASCAR si Sport Prototiop nu au in comun decat faptul ca fac partedin categoria curselor de circuit in rest ....

Multumesc pentru urari.

#6 Useril este offline   promo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 24-March 07
  • Location:Bucuresti

Postat 14 April 2008 - 08:46 PM

salutare,

abia astept sa vad ce iese la final. daca reusesti sa faci sa se deschida ceva la ea ar fi super.

si ca exemplu uite o poza :

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ferrari_330_p4_2.jpg


#7 Useril este offline   skib 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 71
  • Inregistrat: 24-December 06

Postat 15 April 2008 - 10:40 AM

un adevarat "clasico" acest P4...unul din cele mai frumoase Ferrari-uri.

mi-ai adus aminte de 156-ele F1(1961) care sta cumintel asteptand sa-i realizez un sasiu.

spor la modelit,sunt nerabdator sa-ti vad modelul terminat :pardon:

#8 Useril este offline   Fane 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 01-June 07

Postat 22 December 2008 - 02:58 PM

LDH, uite cum trebuie sa arate bijuteria ta in spate, sub capota motorului ;)

http://miniauto.1.fo...?showtopic=1025

raritate, intr-adevar !

#9 Useril este offline   Fane 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 01-June 07

Postat 23 December 2008 - 10:34 AM

uite si altceva:

http://www.automotiv...in/t573871.html

#10 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 31 December 2008 - 07:14 PM

Un singur minus.
Nu se deschide nicio usa sau capota spate lucru care m-a determinat sa nu ma apuc de el si sa caut o solutie de taiere a usilor si detasare a capotei motorului si prin intermediul unor balamale sa le fac functionale.
Inca studiem problema.


[/quote]

Pentru ca sa te documentezi cum si ce sa faci, arunca o privire aici :
Site modelism auto si aici : Ferrari 360 Modena
In general daca "sapi" pe acest site, ai sa vezi multe technici de scratch-building, cele mai multe sunt in WIP - Street si WIP - Motorsport.

Succes!

#11 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 01 January 2009 - 01:27 PM

Multumesc pentru informatii.

Aceasta postare a fost editata de LDH: 01 January 2009 - 01:27 PM


Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi