Forum Machete,Modelism,Hobby: blindate(si nu numai),de cercetare,in wwII - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

blindate(si nu numai),de cercetare,in wwII autovehicule 4x4 in dotarea diverselor armate,in ww2

#21 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 11 May 2008 - 11:57 AM

Pentru cei interesati,postez cateva imagini cu armamentul din dotarea Daimlerului "Dingo" si doua clone ale sale:blindatul de cercetare 4x4 Ansaldo Lancia "Lince"=Lynx aflat in dotare italiana si germana si Ford Canada Lynx,produs de uzinele Ford din Ontario.
Pusca antitanc Boys cal.0,50(13,9 mm)-incarcator cu 5 lovituri;arma s-a aflat si in dotarea regimentelor de infanterie britanice dar si in dotarea armatei finlandeze,prezenta fiind in Razboiul de Iarna impotriva sovieticilor.Au fost produse cca.65.000 de exemplare intre 1939-1943.S-a dovedit depasita inca inainte de a intra in serviciul activ si a fost inlocuita cu lansatorul PIAT.In ultima dintre acetse poze,apare,cu amabilitatea Jaeger.net din Finlanda,versiunea antiaeriana,calibru 13,2 mm ce se putea fixa chiar si pe un ciot de pom!!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: BoysAT02sml.jpg
  • Imagine atasata: BoysAT03sml.jpg
  • Imagine atasata: BoysAT04sml.jpg
  • Imagine atasata: boys_side.jpg

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_05_2008/post-1435-1210499544.jpg
  • Imagine atasata: monthly_05_2008/post-1435-1210500471.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 11 May 2008 - 12:19 PM


#22 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 11 May 2008 - 12:04 PM

LMG-ul Bren(light machine gun=pusca mitraliera usoara)-cal.7,62 mm-aflata in dotarea britanica,aliatilor Commonwealth,polonezilor;a existat si o versiune folosita si de fortele aeriene elene.A fost produsa si dupa al doilea RM.
Denumirea Bren vine de la initialele localitatilor in care se aflau uzinele producatoare:Brno in Cehia(producea si celebra ZB),respectiv Enfield in Anglia(producea si celebra pusca Enfield aflata in dotarea standard a infanteristilor englezi).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 800px_Bren_wog.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 11 May 2008 - 12:24 PM


#23 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 11 May 2008 - 12:16 PM

Si fotografii cu "clonele"lui Daimler Scout Car-"Ansaldo Lancia" si Ford Canada "Lynx"-
in primele doua foto apare"italianca"-urmatoarele sunt cu Lynx-ul canadian.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Ita_Lince.JPG
  • Imagine atasata: lynx_4.jpg

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_05_2008/post-1435-1210500738.jpg
  • Imagine atasata: monthly_05_2008/post-1435-1210500809.jpg
  • Imagine atasata: monthly_05_2008/post-1435-1210500851.jpg


#24 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 12 May 2008 - 03:12 PM

Macheta pe care vreau sa o (re)prezint,am decis sa fie inmatriculata cu insemnele 1st Armoured Division-Divizia intai Blindata cu distinctiv,un rinocer alb pe fond negru din 3 RTR(Royal Tank Regiment)-unitate ce a participat la luptele din Grecia.Insemnele ce vor aparea pe masina arata cifrele "54" desi istoricul ei se desfasoara alaturi de blindatele Regimentului 3 Tancuri,din cauza schimbului de blindate, dintre aceasta unitate si Regimentul 5(5-th RTR),schimb intervenit in ultimul moment.
Fiind un vehicul de cercetare si recunoastere,a urmat indeaproape blindatele unitatii-tancuri A10-in "campania greaca" ce s-a soldat cu un esec,evacuarea in Creta si de acolo in Egipt.
Unitatea,imediat dupa schimbul de blindate de care am amintit,s-a adunat in perimetrul Charing Cross,pentru antrenamente (detasamentul A si B)dupa care s-au alaturat detasamentului "C" ramas la Amiriya,in Egipt,
impreuna cu care au ajuns la Quassassin,pentru imbarcare spre Grecia,alaturi de Brigada 1 Blindata si Regimentul 4 Husari.Aceste unitati erau incadrate cu subunitati de artilerie,geniu,transport si medicale.
Cum Germania a atacat Grecia pe 6 aprilie 1940,ajutorul britanic era asteptat de urgenta,astfel ca Regimentul 3 Tancuri a ajuns pe data de 10-11 aprilie si s-a deplasat rapid spre Glyphada,o suburbie a Atenei de unde urma sa se indrepte spre nord-vest si sa inchida trecatoarea Florinna,la frontiera dintre Yugoslavia si Grecia.Toata munca de cercetare avansata,a fost preluata de compania a 4-a dotat cu Daimler Dingo"Scout cars".
Evenimentele s-au precipitat,englezii,au inregistrat ceva succese in lupta,dar intr-un final au suferit pierderi importante in material blindat,in proportie de 70% datorita problemelor mecanice,si in principal a ruperii senilelor si lipsei de piese de schimb.
Regimentul 3 a pierdut toate tancurile si 6 blindate de cercetare Daimler(unul dintre ele si-a pierdut o roata pe fata,dupa ce a fost acrosat de un camion greu).
In noaptea de 28 pe 29 aprilie,fara sa mai aiba tancuri in dotare,ramasitele 3RTR au fost evacuate in Creta si de acolo,inainte ca invazia aeropurtata a insulei sa inceapa,au fost evacuati mai departe,din nou in Egipt.
Schema de vopsire este fond verde inchis(dark green) cu pete negru-verzui(black-green)asa zisele "Mickey Mouse ears=urechile lui Mickey Mouse)numite asa dupa forma rotunda pe care,aceste pete o aveau,asa cum arata la plecarea din Anglia.

#25 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 May 2008 - 06:33 PM

Kitul oferit de Tamya se gaseste pe piata la un pret ce depaseste cu ceva 10 Euro.Judecand prin prisma ultimelor aparitii inm materie,acest kit nu impresioneaza,insa privindu-l din punctul de vedere al celor aproape 36 de ani de cand a fost conceput( toamna lui 1972)trebuie recunoscut ca este destul de bine pus la punct.
Cutia de prezentare,tipic pentru Tamya,prezinta,pe fond alb,un Daimler mk.II inmatriculat in
"7-th Armoured Brigade" avind distinctivul un sobolan rosu pe fondul unui cerc alb(sigla "Desert rats")cu numar F 19377-inmatriculare inclusa si in coala de decals-uri.In masina stau doua personaje,soferul,un subofiter cu bereta SAS(Special Air Service)si un ofiter in tinuta de campanie nord-africana.Alaturi de autovehicul,un"Tommy" tot in tinuta de campanie africana,casca de otel si o pusca standard Enfield,toti privind undeva spre stanga.
Aceste personaje sunt incluse in kit.
Piesele masinii,in numar de 65(58 numerotate)vin turnate pe doua culee de culoare bej,fara bavuri,usor de desprins din rame si cu o imbinare precisa,ceea ce la Tamya era,de fapt,de asteptat.
Cele trei personaje sunt turnate la fel,in stiren de culoare bej,pe o singura rama,din 19 piese,ce includ si ceva efecte:doua cartusiere,un sac de merinde,un saculet de furier,un bidonas de apa,o pusca Enfiel cu baioneta in teaca(separat) si un pistol "Webley"(pare a fi),in toc.
Foaia de decaluri,cu ceva mai mare decat o cutie de chibrituri,ofera inmatriculari cu distinctivele diviziilor 1,2,6,8 blindate,brigazii 7 Blindata,trei numere de individualizare si doua "nickname'-uri:"Demon" si"Otranta" - decaluri ce mi se par "ok".
Planurile de asamblare au 9 faze de montaj,toate pe aceasi pagina(nici n-ar fi necesar mai mult),cu o succesiune logica,usor de urmat si inteles.La final se ofera explicatii(alb-negru) despre semnificatia inscrisurilor de pe masina,o schema de vopsire si explicatii pentru asamblarea si vopsirea celor trei"Tomy's".
Pe cealalta parte a pliantului,este oferita o poza de front alb-negru,cu un Dingo in campania din Africa(acel F 19377) si un scurt istoric al masinii.
Ca minusuri trebuie sa spun ca piesele ce reprezinta interiorul-plansa de bord,statia radio-sunt cam putine-asta n-ar fi chiar mare lucru,mai ales pentru cei care ar dori sa asableze in masina si pe cei doi ocupanti-dar,cel mai important,nu sunt oferite in kit armele cu care era dotat un mkII Dingo-o Boys 0,50 anti-tank rifle sau un LMG Bren.
In concluzie(cel putin a mea),chiar daca acest kit poarta o varsta mai mare decat a unora dintre membrii nostrii,se "tine bine"totusi,se poate achizitiona la un pret modic,este singurul care ofera un Dingo 1/35,are calitatea si precizia tipica Tamya,plusuri pentru care eu l-as recomanda si altora. :whistle:

#26 Useril este offline   gmariusica 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 06-May 08
  • Location:Brasov

Postat 14 May 2008 - 07:29 PM

Referitor la subiectul "blindate(si nu numai), de cercetare in WWII" eu am ceva de genul "German Armored Cars & Reconnaissance Half-Tracks 1939-45". Daca crezi ca te poate ajuta da-mi un mesaj pe privat sa vedem cum facem sa ajunga si la tine.

#27 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 May 2008 - 07:39 PM

Asa arata ramele cu piese si foaia de decals-uri:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 051408203133.jpg
  • Imagine atasata: 051408203208.jpg
  • Imagine atasata: 051408203229.jpg
  • Imagine atasata: 051408203243.jpg


#28 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 15 May 2008 - 07:24 PM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: dingostow1_4.o.jpg
  • Imagine atasata: dingostow2_4.o.jpg
  • Imagine atasata: dingostow3_4.o.jpg
  • Imagine atasata: dingostow4_4.o.jpg
  • Imagine atasata: dingoBrenLakeman.1.o.jpg
  • Imagine atasata: dingoBrenLakeman.2.o.jpg
  • Imagine atasata: dingomk1.1.o.jpg
  • Imagine atasata: dingomk1.2.o.jpg
  • Imagine atasata: dingomk1.3.o.jpg
  • Imagine atasata: dingomk1.5o.jpg
  • Imagine atasata: dingomk1.6.o.jpg
  • Imagine atasata: dingomk1.8.o.jpg
  • Imagine atasata: dingomk2.7.o.jpg


#29 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 15 May 2008 - 07:27 PM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: acj13page8.jpg


#30 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 15 May 2008 - 07:28 PM

Si o conversie mai exotica :

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: acj13page4.jpg


#31 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 15 May 2008 - 07:31 PM

Partea II :

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: acj13page5.jpg


#32 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 15 May 2008 - 09:44 PM

Multumesc Dragos,un material,intr-adevar inedit si cu adevarat folositor pentru mine(si nu numai),in special interiorul.Prin postarea asta,m-ai obligat. :wub:
Exemplarul din foto,ce apare cu insemne distinctive pe aripile fata-spate"patratele"(alb-rosu F19346)este o inmatriculare de la AFV Driving&Maintenance School,Luthow(scoala pentru conducere si intretinere Luthow)cred ca prin 1943-1944.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 15 May 2008 - 10:42 PM


#33 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 16 May 2008 - 10:28 PM

Am inceput asamblarea modelului din interior si am incercat sa reprezint cat mai fidel plansa de bord.
Se observa pozitia scaunelor celor doi membrii ai echipajului,orientate putin oblic pe directia de inaintare.
Scaunul mai inalt,cel al comandantului de bord,datorita formei spatarului era numit,in gluma evident,si"scaunul judecatorului"(judge seat) si avea posibilitatea de a fi rotit complet,spre spate.
Am incercat sa reprezint parghia de deschidere a oblonului frontal(cu manerul ei),lampa de bord(in stanga parghiei)cutiile cu vizoare de rezerva(in dreapta soferului)sticla de la ceasurile de bord si mai urmeaza alte repere pe panoul stanga,statia radio cu acumulatorul aferent si un rastel,plasat orizontal pe panoul spate,pe care era fixata o pusca Enfield.
Scaunele celor doi membrii erau din panza (uneori cu pernite din material textil de culoare oliv)fixate pe cadru metalic,vopsit de regula alb;am incercat sa le reprezint mai uzate si,zic eu,am reusit destul de bine.
Vor urma inca vreo 2 randuri de spalari cu uleiuri.La momentul la care am facut pozele vopseaua de ulei,data intr-un prim strat,inca nu se uscase.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 051608225857.jpg
  • Imagine atasata: 051608225917.jpg
  • Imagine atasata: 051608225938.jpg
  • Imagine atasata: 051608230005.jpg
  • Imagine atasata: 051608230029.jpg
  • Imagine atasata: 051608230103.jpg
  • Imagine atasata: 051608230137.jpg


#34 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 17 May 2008 - 09:42 PM

Am continuat in interior si am mai adaugat:pe peretele din spate statia radio(prea putin ramane la vedere)cu acumulatorul ei(cam sulfatat),pusca Enfield,pe peretele lateral stanga porthartul si am plasat"la indemana"si un Sten mk.II de 9 mm,pentru orice eventualitate. :wub:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 051708221926.jpg
  • Imagine atasata: 051708221951.jpg
  • Imagine atasata: 051708222504.jpg


#35 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 19 May 2008 - 09:59 PM

Astazi am trecut la vopsirea exteriorului si asamblarea trenului de rulare si a suspensiilor.
Ca detalii am incercat sa reprezint"duritatea" blindajului si sa pun in valoare cat mai bine,rotile.
Pneurile folosite de acest pitic 4x4 erau pline(fara aer)si pentru acest motiv am renuntat sa indepartez complet urma de imbinare de pe axa de simetrie a fiecarui pneu;eu cred,ca si in realitate,aceste pneuri erau turnate si,cel putin,cat timp erau(mai)noi,urma de imbinare a matritei raminea vizibila.
Vopsirea este in culoarea "British SCC 15 olive drab"sau XF58 acrilic la Tamya-pentru fond si "Dark Green"-sau XF 61 acrilic la Tamya-pentru petele de mascare.Nuantele fiind relativ apropiate,ar fi posibil in pozele facute la lumina alba,artificiala,diferentele sa nu fie(prea)vizibile.
Iata ce vreau sa spun:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 051908222206.jpg
  • Imagine atasata: 051908222349.jpg
  • Imagine atasata: 051908222414.jpg
  • Imagine atasata: 051908222436.jpg
  • Imagine atasata: 051908222535.jpg
  • Imagine atasata: 051908222745.jpg
  • Imagine atasata: 051908222816.jpg


#36 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 24 May 2008 - 01:04 PM

Am terminat cu acest "short fellow".Chiar mic,dar capabil-cu doar 3,17 metrii lungime,lat de 1,71 si inalt de 1,50 metrii acest pitic,avea totusi 3 tone.
Inmatricularea este cea indicata de mine la inceput,in Grecia,in plus apare cercul galben cu cifra "3"-semn distinctiv pentru greutatea maxima-necesar la traversarea podurilor,o norma legala valabila in Marea Britanie.
Mai bine pun poze,sunt mai concludente:

#37 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 24 May 2008 - 01:50 PM

Grecia-Daimler Dingo mkII

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 052408133136.jpg
  • Imagine atasata: 052408133044.jpg
  • Imagine atasata: 052408133212.jpg
  • Imagine atasata: 052408133242.jpg
  • Imagine atasata: 052408133320.jpg
  • Imagine atasata: 052408133415.jpg
  • Imagine atasata: 052408133535.jpg
  • Imagine atasata: 052408133558.jpg
  • Imagine atasata: 052408133854.jpg
  • Imagine atasata: 052408133825.jpg
  • Imagine atasata: 052408133928.jpg


#38 Useril este offline   gmariusica 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 06-May 08
  • Location:Brasov

Postat 25 May 2008 - 07:50 AM

Frumos, i-mi place. :drinks:

#39 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 25 May 2008 - 11:31 AM

Multumesc Gmariusica@.Din pacate,in timp ce "manipulam"macheta pentru poze,lopata s-a desprins usor din suportul ei,fara ca eu sa-mi dau seama,asa ca in una dintre poze(cea in care am focalizat teava de esapament),i se poate vedea "sub fuste"unde(lopata)nu-i vopsita;n-am dat cu vopsea si acolo din ratiuni de eficienta a lipiturii(culmea)lipitura care mai apoi,s-a desprins partial.Ce-am pus eu la macheta asta sunt sticlele de la luminile de pozitie si antena cu resortul ei,articulat.
Oricum dupa ce am vazut poza cu pricina,am remediat inconvenientul,deci o sa rog privitorii sa nu ia in considerare aceasta"eroare".
Kitul asta de la Tamya,tot din pacate,nu se mai produce(poate candva in viitor...)insa si cei de la Maquette(parca)il fac tot 1/35;probabil matrita niponilor a ajuns la ei,intr-un fel sau altul.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 25 May 2008 - 11:35 AM


#40 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 25 May 2008 - 10:07 PM

Longinus ,FELICITARI ! Arata bine ,insa imi e destul de greu sa-mi dau seama cum e de fapt in realitate ,datorita fotografiilor .MA refer la ultimele foto .Lumina si umbrele sint putin cam puternice ,scotand in evidenta mai mult formele vehicolului si estompand "chinul" modelistului ,in special acea "invecheala" specifica tie , ce creaza un efect placut .Nu pentru ca as fi un fan al ruginii ci pentru acel joc dinamic ,prin care-ti personalizezi lucrarile . Ceea ce le face interesante dpmdv e un soi de voiciune (miscare continua ) ,intr-un cadru greoi . Toata aprecierea mea pentru subiectele de pana acum ,precum si munca de documentatie .

Aceasta postare a fost editata de dany: 25 May 2008 - 10:16 PM


Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi