Forum Machete,Modelism,Hobby: Tehnici de imbinare - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Tehnici de imbinare cu pastrarea mobilitatii

#1 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 14 January 2005 - 11:30 AM

In multe din situatii kiturile pot fi asamblate cu pastrarea mobilitatii unor elemente, fapt care le da un farmec in plus.
Este vorba in primul rand de miscari de rotatie. Mai rar de translatie.
De ex. teava tunului, elicea avionului, ghidonul motocicletei, etc.
Cazul ideal este cand aceste elemente mobile nu se misca usor, ci cu o anumita frecare, care face posibila pozitii intermediare.
Caz concret: teava tunului.
Ce se poate face insa, cand miscarea este foarte usoara si sub greutatea proprie teava tunului cade in pozitia minima ? Cum se poate mari frecarea in imbinare ?!
Cum se poate mari diametrul axului sau micsora diametrul alezajului ?
Material bineinteles plastic. Daca stiti solutii concrete, deja aplicate ?

#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12392
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 January 2005 - 06:08 PM

Nea Blue-Max, din mic mare nu se prea poate face (decit intr-un singur caz :lol: ).Acum serios vorbind cred ca cea mai buna solutie in aceste cazuri (marit diametru ax/micsorat diametru alezaj) este de a face altul nou.In cazul frecari se poate folosi o vaselina siliconica cu viscozitate mare depusa in ineriorul tevii.O solutie pe bune ste montarea intr-un sant adecvat facut pe ineriorul tevii a unei mici garnituri din cauciuc. Treaba de finete insa!
La elicile avioanelor a aparut, mai nou, o garnitura din cauciuc siliconic ce permite si montarea ulterioara a elicii.
Alexandru

#3 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 14 January 2005 - 06:22 PM

Ar fi totusi o solutie (pe asta chiar am folosit-o) de facut din mic mare.
De regula spatiul dintre cele doua piese este mic asa ca pe ax (exemplu) se poate adauga materil.
Daca e ABS merge cu lipiciul specific lipirii ingrosat cu polistiren dizolvat in el.
Dupa aplicare si uscare se slefuieste pana la cota necesara. Se verifica tot timpul pentru a nu slefui prea mult din ax.
Garnitura de care vorbea Z-mare e totusi sfanta.
Are totusi un dezavantaj. Cauciucul, in timp se degradeaza sau uneori intra in reactie cu ABS-ul facand masa comuna cu acesta asa ca e de preferat sa fie cauciuc siliconic si nu "vulcanizatus ordinaris" :lol: .
Bafta!

#4 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 14 January 2005 - 07:07 PM

Dupa postare l-am intrebat si pe Vali, care mi-a indicat metoda redata de crios. El zice ca se ia diluant D209, plastic din ramele ramase de la piese (acelasi plastic daca se poate). Se dizolva, se face un "maglaveis" ca mierea, care se pune pe ax si se lasa o zi la uscat. Apoi se slefuieste controlat.
Sau daca diferenta dintre ax si alezaj e foarte mica, se rezolva si cu un strat de vopsea, dat cu pensula ca sa fie mai gros.

#5 Useril este offline   Ahmed 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 16 January 2005 - 01:21 PM

Stimati colegi, ce este ala ABS? Tot am auzit de el si sunt curios. Si sa nu-mi spuneti ca ii Anti-Lock Brakes!

#6 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 16 January 2005 - 04:51 PM

ABS = Acrylonitrile Butadiene Styrene

E un tip de plastic, un pic mai dur si mai rezistent decat cel folosit la injectarea machetelor, dar destul de apropiat precum caracteristici.... Destul de usor de prelucrat la grosimi mici, si dupa cum spuneam un pic mai rezistent. Bun pentru construit tot felul de piese pentru machete.

#7 Useril este offline   Ahmed 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 16 January 2005 - 06:57 PM

Si unde se gaseste?

#8 Useril este offline   mielu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2198
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie, blindate

Postat 16 January 2005 - 08:59 PM

ABS gasesti la magazinul Modelism, chiar de trei grosimi diferite.

#9 Useril este offline   prejo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 19 January 2005 - 03:44 PM

mi-au venit si mie doua idei. netestate pentru ca am fost norocos si nu am patit patanii..

1. se poate echilibra ansamblu prin folosirea greutatilor din plumb.. destul de complicat de echilibrat insa s-ar misca super ansamblul
2. folosirea chitului (green putty de ex.) pentru refacerea dimensiunii gaurii. mi se pare mai simplu decat topit bucati de rama in nu-stiu-ce... si apoi ar trebui sa fie nelipsit din "trusa"

preo

#10 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 19 January 2005 - 05:58 PM

Norocosule ! :-D
Daca totusi o patesti si nu agreezi metoda cu exteriorul (solutie de lipit + polistiren) atunci foloseste metoda a doua.
La o teava de tun, cu metoda 1 n-ai scces.
Bafta!

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi