Forum Machete,Modelism,Hobby: Ministrung selfmade - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Ministrung selfmade

#121 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2011 - 04:16 AM

Traian, daca te-ai suparat, te-ai suparat degeaba. Nu vad in ce-am scris nimic 'suparator', e doar opinia mea. Dupa cum ziceam, si vad ca esti de acord cu mine, e nevoie de prelucrari, nu se poate face pe genunchi si sa iasa o treaba suficient de buna. Daca vorbim de un strung pentru metale. Repet, daca vorbim de unul pentru lemn, de acord. Nu am contrazis nimic din ce spuneai, cu exceptia partii cu cornierul. Vezi mai jos de ce.

Ref. la constructia ta, in continuare cred ca solutia cu bare nu e fericita pentru un strung care sa prelucreze metale. Sunt perfect de acord ca solutii sunt multe, dar nu orice solutie e si buna. Pentru un strung de lemn, din nou zic, aproape orice merge.

Stiu bine cum arata un strung, si inclusiv cum se faceau la inceputuri. Cred ca stim amandoi la fel de bine ca nu se faceau din cornier, si nu culisau pe bare. Valabil si pentru strugurile rusilor, despre care vorbeai. As fi curios cum aratau, dar sunt convins ca era totusi o structura rigida, si suprafetele erau totusi de precizie.
De altfel, daca te uiti in toate pozele postate (cam toate sunt strunguri de ceasornicarie, mici) vedem acelasi lucru.
Pozele sunt foarte utile, si sunt sper o sursa de inspiratie si pentru altii. Un strungulet din ala e o mica bijuterie, si sunt finisate la un standard foarte ridicat. Cam toate au suprafetele in coada de randunica. Si costa o caruta de bani, pe buna dreptate.

Din curiozitate, am calculat cam cat se va deplasa bara de 14mm dia. luand ca intrari urmatoarele valori
Lungime bara 500mm
Diametru 14mm
Forta 5kgf (aici e de discutat, mi se pare o valoare prea mica, dar ca idee). A doua valoare e pentru o forta dubla

La 100mm de capat, deplasarea o poti considera 0 / 0.01
La 150mm, ai deja 0.05mm / 0.08
La 200mm, ai 0.14mm / 0.28
La 250mm, ai 0.35mm / 0.69

Deci, cam de pe la 10cm in sus ai abateri mari, si cresc. Ai fi avut o rigiditate mult mai mare daca cel putin pe fata in loc de bara, ai fi sprijinit direct pe profilul de aluminiu.

Nu vreau sa-i tai elanul lui Marius, insa pentru un strung de metale ai nevoie de o structura foarte rigida. Mai ales daca mergi pe un universal mare, si un motor puternic. De asta i-am si dat exemplele pe care le cunosc. Daca ar fi ceva de retinut din ele, ar fi faptul ca nu e nevoie nici de universal mare, nici de 0.5kW la motor, pentru un strung de modelism. Asta nu numai pentru Marius. Cu cat ai dimensiuni si puteri mai mari, cresc problemele ce trebuie rezolvate.
Si dupa cum am spus amandoi, e cam absolut necesar sa fie facute prelucrari pe o alta masina. Cum am scris mai sus, daca e local, as putea sa-l ajut cu partea asta.

Ca sa completez seria de poze, asta-i 'jucaria' de care ziceam mai devreme.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_8488.jpg


#122 Useril este offline   profesorul 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 06-February 09
  • Interests:Navomodelismul,electrotehnica,literatura

Postat 07 February 2011 - 02:14 PM

SALUTARE si MULTUMESC din SUFLET Tuturor pt interesul acordat micului meu proiect.
DA sunt din Bucuresti din Berceni pe Alexandru Obregia.
@cartula-am retinut oferta si am sa "abuzez" cat de curand;
@traian-fotografiile sunt graitoare si-mi vine sa mor de ciuda ca nu putem sa facem macar in marile orase un "atelier comun ca sa-i spun asa" unde priceperea unora si sculele sa-i ajute pe ceilalti sa construiasca cate ceva astfel dezvoltand comunitatea de Modelisti si nu numai.
Revenind:
= Nu am spus ca o sa fac cadrul din cornier am intrebat daca se poate si daca NU,DE CE? si care sunt solutiile cele mai usor de gasit;
= Nu am pricep la calcule de nici un fel legate de problema asta de aceia am apelat la forum si la cunostintele voastre;
= haideti sa gasim solutii plecand de la ceva concret si ascultand sfaturile tuturor cu argumente care sa aduca rezolvari;
= din cate am vazut la un universal de 100mm diametru deschiderea efectiva a bacurilor este de max 75-80mm(nu mai am acasa piesa sa o pot masura!);
= gaura prin care ai putea baga o bara de material (ca sa nu tai la mana inaite) este de FIX 25mm (asta o am masurata);
= am si un rand de bacuri care se pot monta "intoarse" dar chiar si asa nu am de gand sa prelucrez diametre asa de mari si in nici un caz altceva in afara de bronz,alama,textolit,duramit,poliamida,fier ordinar etc;
= singura mea dorinta este daca as putea ajunge la o precizie apropiata de "cota de rulmet" dar chiar daca NU tot sunt multumit;
= lungimea dintre universal si varful papusii mobile sa nu fie mai mare de 300-400mm;
Concluzionand:
a) din ce se pot face,cu investitie REZONABILA,(nu am spus minima!) si fara a avea acces la scule performante pt a prelucra materialul brut,un cadru suport pt caruciorul port cutit? si "papusa mobila",tinand cont ca sa se poata monta ulterior un MPP care sa faca doar avansul longitudinal!,
b) axul am sa-l dotez cu doi rulmenti conici (nu poate fi chiar o avere),iar pt flansa ce face legatura intre ax si universal am deja desenul la cote dar este pe hartie(nu ma descurc cu programele de desen pe calculator),
c) ar fi de preferat sa am la capatul de actionare al axului o fulie cu 2 trepte si evident si la motor?,adica sunt materiale care necesita diferente de viteza atat de mari?....NU intru in span de ordinul milimetrilor ci fac treceri succesive de cate 0,5mm sau 1mm daca merge!,
si ultima intrebare deocamdata:cum credeti ca dupa executarea tuturor elementelor se poate realiza ALINIEREA axului de prelucrare a universalului cu VARFUL CONULUI de la papusa mobila?

Imagine atasata: IMG_0002_25__.jpg dupa ce am aceasta piesa caut un ax care sa corespunda nevoilor.
Cu Respect MARIUS alias "profesorul".

#123 Useril este offline   profesorul 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 06-February 09
  • Interests:Navomodelismul,electrotehnica,literatura

Postat 07 February 2011 - 04:47 PM

Ce ziceti de asta:Adaptare strung AUTOMATIZAT

tipul de aici NU si-a mai facut griji pt precizie (exceptati caruciorul complet pt cutit)HOME MADE ministrung



Iar aici observati ce piese masive stau tot pe doua bare iar masinaria sta pe un profil H industrial(ca cel din care fac halele):
tot MINISTRUNG

Aceasta postare a fost editata de profesorul: 07 February 2011 - 04:51 PM


#124 Useril este offline   profesorul 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 06-February 09
  • Interests:Navomodelismul,electrotehnica,literatura

Postat 07 February 2011 - 05:13 PM

Tipul asta chiar are vionta:Incercare de MINISTRUNG iar eu zic ca totul este sa vrei sa faci ceva si cu timpul te perfectionezi!

#125 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 07 February 2011 - 06:39 PM

Vezi postareacartula, la 7 Feb 2011, 04:16, a spus:

Traian, daca te-ai suparat, te-ai suparat degeaba.


Am spus deja ca nu m-am suparat si pana cand pun si ultima poza a actualului strung nici nu ma supar. Dupa aia mai vad.
Partea proasta e ca eu nu fac calcule prea multe (de altfel matematica ma enerveaza de la bacalaureat cand in loc de minim 9 am primit 5 sub pretextul ca as fi copiat desi proful a stat proptit de banca mea, am scris continuu si am predat primul teza). Sunt mai sigur pe calculele pe care ,,ochiul" mi le ofera.
Referitor la celelalte aspecte, ce sa zic, pe mine atat m-a dus mintea si in continuare pana cand o sa ma opresc tot cat ma duce mintea o sa fac. Nu inseamna ca ma pun de-a doua daca cineva poate si face mai mult si mai bine decat mine. DAR MA ENERVEAZA atunci cand ce fac functioneaza asa cum mi-am propus si vine cineva sa ma convinga ca nu functioneaza. A se retine ca nu am indemnat pe nimeni sa faca ce am facut ci doar am aratat ca se poate face.
Am invatat pana acum ca nu exista adevar absolut ci doar adevaruri legate de un subiect functie de unghiul din care privesti asa ca m-am limitat in majoritatea cazurilor sa exprim adevarul meu dar fara a-l impune ca fiind absolut. Normal, tot eu consider ca fiecare sa faca acelasi lucru iar cei care cauta raspunsurile sa il aleaga pe cel considerat mai apropiat de ceea ce considera el a fi adevar. Faptul ca eu consider a avea dreptate sau ca tu consideri a avea dreptate e lipsit de importanta in fata celui de-al 3.lea si nu face altceva decat sa genereze conflicte.

Dupa ce am postat asera am mai gasit 2 poze despre care am amintit mai demult. E vorba despre un plan care m-a inspirat si despre o scula deja existenta. La al meu urmeaza, azi a fost cald si am iesit in natura sa imi dezmortesc reumatismele.

Imagine atasata: Tour_Stub_P1.jpg

Imagine atasata: img3.jpg_AAA.jpg

Cand am zis ca si maine va fi o zi ma gandeam ca am trecut deja peste un capitol si reluam de unde s-a intrerupt precedentul.
Hai sa il reluam de acolo unde ai zis ca il ajuti pe Marius.
Spor!
PS. Si eu ma descurc oarecum in materie de strungarie, pe cand eram prin clasa a 4a, tata imi punea un scaun in fata unui strung ca sa ajung la manete si ma lasa sa rup cutite. Cu timpul am invatat cum sa fac sa nu le mai rup. Acum stiu chiar si sa le ascut.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  img3.bmp (238.38K)
    Numar de descarcari: 3145


#126 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2011 - 07:32 PM

Traian, repet, nu am nimic cu tine, si nu fac decat sa-mi expun propriile opinii. E perfect posibil sa ma insel, la fel cum imi pare din ce in ce mai clar ca privim problemele din unghiuri diferite. Fiecare poate trage propriile concluzii, si poate alege orice solutie i se pare buna.
Nu incerc sa 'te conving' ca nu functioneaza, am zis doar ca nu mi se pare cea mai fericita idee. Stiu la fel de bine ca aproape orice solutie functioneaza daca lucrezi in limitele ei, iar aici intervine opinia personala a fiecaruia, daca e satisfacator sau nu. Din cate spui, tu esti multumit de solutie. Foarte bine, nu am nici o problema cu asta, nu incerc sa te conving de nimic. Daca iti satisface nevoile, e perfect. Dar totusi sper ca exista posibilitatea de dialog, nu doar de sentimente ranite.
In fine. Pun si eu punct aici, cu rugamintea de a nu mai privi cele scrise anterior ca o impunere a unei idei, ci ca simple opinii.

Marius, punctual:
- pune o poza cu caruciorul pe care ziceai ca l-ai luat
- precizia care o poti obtine e legata de precizia componentelor folosite, si a solutiilor alese.
- cate trepte de viteza vrei depinde si de motorul pe care o sa-l folosesti. Daca nu o sa aiba variator de turatie, mai multe trepte de viteza nu strica,
- de ce filet pentru montarea flansei? exista vreun motiv anume pentru solutia asta?
- daca ai avansul pe surub, poti oricand sa montezi un MPP ulterior. O alta solutie e sa cuplezi surubul la axul strungului/motor pentru avans automat.
- alinierea se poate realiza daca din constructie se aleg solutii care sa permita asta.

#127 Useril este offline   profesorul 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 06-February 09
  • Interests:Navomodelismul,electrotehnica,literatura

Postat 07 February 2011 - 08:02 PM

Caruciorul nu il am in Bucuresti (si e greu de ajuns la el fiind la un prieten in magazie in com MIHAI BRAVU dinspre Giurgiu!!!) dar este compus doar din:suportul pe care culiseaza sania pe care e montat suprtul port cutit propriu zis.
- Ce tip de variator de turatie s-ar putea face la un motor de curent alternativ?,
- filetul de la flansa este necesar in opinia mea pt ca este FF greu sa ai un material atat de gros(100mm) din care sa te apuci sa strunjesti (si sa PIERZI) atata material pana ajunge la 40-50mm pe ditamai lungimea!,axul fiind necesar ca diametru,mai mic si pe o lungime considerabila,si ma va ajuta sa cuplez universalul cu axul;
-axul nu l-am definitivat ca dimensiuni si forme pt ca nu am rulmentii si suportii lor si nici stativul in care va sta complexul = universal-ax-rulmenti-reazeme rulmenti-roti pt curele.

#128 Useril este offline   mihaighe 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 23-January 11
  • Location:Bacau
  • Interests:Tot ce tine de mecanica si de electrica,si ultimul hobby-acvaristica.

Postat 10 February 2011 - 11:06 PM

Vezi postareatraian, la 3 May 2009, 21:36, a spus:

Pentru inceput, electromotorul:
Atasament 001.jpg
nu insist asupra detaliilor, acestea fiind deja prezentate anterior. Electromotorul e cu rotorul in colivie, cu 3 infasurari si condensator de compensare. E la 220 V si are 350 W la 1500 rot/min. O ciudatenie constructiva e ca statorul e in interior iar rotorul imbraca statorul ca o oala pe exterior.Dintre cele disponibile a fost cel care mi s-a parut cel mai potrivit scopului si in ideea ca energia acumulata de rotor, care e destul de greu raportat la alte motoare obisnuite, genereaza la ax un cuplu apreciabil si implicit o rotatie cat de cat constanta la sarcini diferite.

Esti sigur ca motorul este de aceasta putere?,pare cam mic dimensional.As putea sa fac rost de unu identic ca ma bate gandul sa incerc si eu sa fac un strung,da vreau sa stiu sigur ca este de aceasta putere sa nu dau bani degeaba pe el.

#129 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 11 February 2011 - 12:33 AM

Daca producatorul a mintit atunci am mintit si eu. Pe eticheta de producator asa scria. Despre performanta poti consulta direct proprietarul. Ce pot sa iti spun, lucru pe care nu am considerat necesar sa il detaliez in descriere e ca o sa trebuiasca sa realizezi un sistem de blocare a rotorului fiindca la forta de apasare pe ax rulmentii care nu au sistem de blocare in colivii - sunt fixati doar prin presare- tind sa iasa din acestea. Eu am montat pe capatul axului care iese din rotor opus mandrinei un rulment intr-o colivie fixata de batiu, care elimina efectul. Atentie, trebuie sa aiba condensatorul de compensare a fazei.
Spor!

#130 Useril este offline   mihaighe 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 23-January 11
  • Location:Bacau
  • Interests:Tot ce tine de mecanica si de electrica,si ultimul hobby-acvaristica.

Postat 11 February 2011 - 10:46 AM

Vezi postareatraian, la 11 Feb 2011, 00:33, a spus:

Spor!

Multumesc de lamurire ,vroiam sa stiu pe ce dau bani.Pe motorul pe care vreau sa-l cumpar nu e specificata puterea.

http://i55.tinypic.com/hum5qg.jpg
http://i54.tinypic.com/29xgrww.jpg
http://i55.tinypic.com/hum5qg.jpg
Crezi ca este ca cel pe care l-ai folosit?

#131 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 11 February 2011 - 11:23 AM

Da, modelul e acelasi. Dupa carcasa e posibil sa aiba montat un reductor dar asta nu ar fi o problema. E vizibila eticheta producatorului si acolo sunt trecute caracteristicile. Din poze nu e perfect vizibil dar trebuie sa fie tensiunea, turatia, puterea si valoarea condensatorului.

#132 Useril este offline   patric 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 12-February 11

Postat 12 February 2011 - 03:36 PM

Motorul din imagini este de la niste perforatoare de cartele si este prevazut cu reductor. Turatia de iesire este mica, daca retin bine, undeva sub 100 rpm. De asemenea, putrerea este mica. Eu n-am reusit nici un traforaj sa actionez cu el....

#133 Useril este offline   Tren 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 11-February 11
  • Location:TIMISOARA - ROMANIA

Postat 12 February 2011 - 07:25 PM

Buna seara , as avea si eu o intrebare,am citit posturile dar poate mi-a sarit din ochi , de la ce anume ati recuperat motorul ? In rest superb si bafta in continuare !

#134 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 12 February 2011 - 08:34 PM

Buna seara
- Tren
- patric
nu sunt in masura sa stabilesc performantele unui motor doar dupa poze. Pentru asta orice motor are eticheta producatorului pe care sunt trecute caracteristicile. Mai multe piese pot avea aceeasi marime, aceeasi forma, aceeasi culoare dar functional cu diferente uneori mari intre ele, lucru ce nu poate fi apreciat doar din fotografii. La motorul cu pricina e normal ca ,,la ax'' sa aiba turatie mica fiind prevazut cu reductor. Direct pe axul rotorului turatia va fi cu mult mai mare.
Motorul de la strungul lui Papy e recuperat de la un calculator din primele generatii casat la un oficiu de calcul. Nu mai retin exact ce deservea ca sunt vre-o 20 de ani de atunci dar au fost 4 buc. in locuri diferite, diferenta intre ele fiind doar sistemul de fixare. Unul e pe strung, unul imi actioneaza masina de cusut ( s un Singer antic mostenire de la bunica ), unul l-am donat unui prieten care il foloseste la in polizor iar unul il am programat, coincidenta, tot pentru un traforaj. Despre cum se comporta strungul il puteti intreba direct pe Papy, masina de cusut lucreaza multumitor iar polizorul prietenului deasemeni (nu polizeaza sine de cale ferata dar isi ascute uneltele casnice la el). Despre ultimul, sanatosi sa fim si posibil sa mai discutam. Tot de la aceeasi casare am procurat si motorul de pe strungul la care lucrez acum. Difera mult constructiv dar are performante apropiate.
Spor!

#135 Useril este offline   mihaighe 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 23-January 11
  • Location:Bacau
  • Interests:Tot ce tine de mecanica si de electrica,si ultimul hobby-acvaristica.

Postat 13 February 2011 - 06:02 PM

Vezi postareatraian, la 12 Feb 2011, 20:34, a spus:

Buna seara
- Tren
- patric
nu sunt in masura sa stabilesc performantele unui motor doar dupa poze. Pentru asta orice motor are eticheta producatorului pe care sunt trecute caracteristicile. Mai multe piese pot avea aceeasi marime, aceeasi forma, aceeasi culoare dar functional cu diferente uneori mari intre ele, lucru ce nu poate fi apreciat doar din fotografii. La motorul cu pricina e normal ca ,,la ax'' sa aiba turatie mica fiind prevazut cu reductor. Direct pe axul rotorului turatia va fi cu mult mai mare.

Am dat comanda de motor si luni va fi pus la posta,dupa ce ajunge fac niste probe si lamuresc cum e cu puterea.Orcum pretu platit nu este foarte mare asa ca merita sa incerc.
Eu detin un strung da microbul nu-mi da pace si vreau sa fac unu mai mic si cu acest motor,transmisie prin 3 trepte de viteza cu curele si cu axul de fixare a universalului facut dintr-un butuc de la roata de bicicleta .Mi se pare foarte potrivit butucul ca are axul gata facut cu rulmenti pe bile gen axial-radial ,se poate regla jocul si este destul de ieftin .
Deocamdata sa fac axul cu universal(mandrina de 16) si ansamblul motor si fulii si dupa aia vad eu ce sistem o sa folosesc la sanie.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 12022011390.jpg
  • Imagine atasata: 12022011391.jpg
  • Imagine atasata: 12022011392.jpg
  • Imagine atasata: 12022011393.jpg
  • Imagine atasata: 12022011394.jpg
  • Imagine atasata: 12022011395.jpg
  • Imagine atasata: 13022011398.jpg


#136 Useril este offline   Tren 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 11-February 11
  • Location:TIMISOARA - ROMANIA

Postat 13 February 2011 - 08:49 PM

Vezi postareamihaighe, la 13 Feb 2011, 18:02, a spus:

Am dat comanda de motor si luni va fi pus la posta,dupa ce ajunge fac niste probe si lamuresc cum e cu puterea.Orcum pretu platit nu este foarte mare asa ca merita sa incerc.
Eu detin un strung da microbul nu-mi da pace si vreau sa fac unu mai mic si cu acest motor,transmisie prin 3 trepte de viteza cu curele si cu axul de fixare a universalului facut dintr-un butuc de la roata de bicicleta .Mi se pare foarte potrivit butucul ca are axul gata facut cu rulmenti pe bile gen axial-radial ,se poate regla jocul si este destul de ieftin .
Deocamdata sa fac axul cu universal(mandrina de 16) si ansamblul motor si fulii si dupa aia vad eu ce sistem o sa folosesc la sanie.


Imi cer scuze daca ma bag in seama , dar exista o diferenta intre reglajul turatiei cu fulii si curele de transmisie , dar cand vine partea cu AMPLIFICAREA puterii motorului electric pe cale dinamica de regula de recurge la angrenaje cu roti dintate,deoarece in regimul de aschiere al metalelor apar o groaza de factori matematici si mecanici in cea ce priveste scula aschietoare , avansul de aschiere , turatia , etc. Dumneavoastra cum procedati daca nu va supara intrebarea ?!
O seara buna !

#137 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 13 February 2011 - 11:16 PM

Vezi postareamihaighe, la 13 Feb 2011, 18:02, a spus:

Eu detin un strung da microbul nu-mi da pace


Te felicit, ai deja o scula super. In privinta microbului la cazul de fata e mai grav daca apare vre-un ,,vaccin'', orice imbolnavire grava e un castig.
Bun lucru!

#138 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 13 February 2011 - 11:39 PM

Vezi postareaTren, la 13 Feb 2011, 20:49, a spus:

Imi cer scuze daca ma bag in seama ........


Nu cred ca e vorba de ,,bagatul in seama'', e o discutie libera si important e modul de adresare si formulare a subiectului, deci nici o problema, zic eu. Pe tema topicului, daca e sa facem o comparatie, e cam cum ar fi daca pinem alaturi un Mig cu un avion facut dintr-o foaie de caiet. Ambele sunt avioane, ambele zboara, ambele satisfac cerinta constructorului, diferenta e intre nivelul acestei cerinte si tot ce e legat de ea. La o masina precum strungul sunt o multime de calcule incepand cu ceea ce se doreste a se lucra pe el, dar astea se fac la produse industriale. In regim de lucru in bucatarie in majoritatea cazurilor se aplica regula de care amintea si Cartula ceva mai 'nainte, aia cu biciul care neaparat trebuie sa si pocneasca.
Complexitatea unei scule realizata in regim ,,self'' e data mai putin de calcule si majoritar de ceea ce ai
si/sau poti avea la dispozitie.
Spor!

#139 Useril este offline   mihaighe 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 23-January 11
  • Location:Bacau
  • Interests:Tot ce tine de mecanica si de electrica,si ultimul hobby-acvaristica.

Postat 14 February 2011 - 12:02 AM

Vezi postareaTren, la 13 Feb 2011, 20:49, a spus:

Dumneavoastra cum procedati daca nu va supara intrebarea ?!

Strungul din poze este romanesc(nu stiu tipul ca a fost adus ca un prototip) si era dotat din origine cu motor de 370w monofazat ,cu trepte de turatie cu fulii si cu o fulie intermediara,si avea avansurile cu roti dintate interschimbabile.
Din pacat cand a ajuns la mine nu avea motor ,nici o fulie si nici un fel de roti pentru filete,nici macar dispozitivul unde se montau ca sa realizez cum era.
Asa ca acum nu dau filete,si turatia o reglez continu din combinatia de fulii si curele.Mai nou l-am dotat cu un variator de frecventa si acum chiar ca am orice plaja de turatii.

Aceasta postare a fost editata de mihaighe: 14 February 2011 - 12:03 AM


#140 Useril este offline   alin105 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 07-January 08
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 15 February 2011 - 08:40 PM

Vezi postareamihaighe, la 14 Feb 2011, 00:02, a spus:

Strungul din poze este romanesc(nu stiu tipul ca a fost adus ca un prototip) si era dotat din origine cu motor de 370w monofazat ,cu trepte de turatie cu fulii si cu o fulie intermediara,si avea avansurile cu roti dintate interschimbabile.
Din pacat cand a ajuns la mine nu avea motor ,nici o fulie si nici un fel de roti pentru filete,nici macar dispozitivul unde se montau ca sa realizez cum era.
Asa ca acum nu dau filete,si turatia o reglez continu din combinatia de fulii si curele.Mai nou l-am dotat cu un variator de frecventa si acum chiar ca am orice plaja de turatii.

Am un strung nemtesc, nou, cu motor de 0.37 kw, universal de 120 , distanta ax-pinola de 550 mm,avans automat,filete,etc, etc, 6 trepte de viteza (120-2000 rpm), obtinute prin combinatii diverse intre fulii si curele.Singura problema e ca dureaza destul de mult schimbarea regimului de turatie.Spune-mi te rog ce variator de frecventa ai cumparat, de unde, pret si cat de bine isi face treaba.Merci.
M-ar mai interesa daca are cineva o sugestie cum s-ar putea face o frana electromagnetica a motorului (?!) , daca e posibil la un motor asincron.Universalul e mare, greu si se comporta ca o volanta, mai ales la turatii de peste 650 rpm.
Mentionez ca motorul este de tip asincron si are un cuplu deosebit de sanatos in ciuda puterii aparent mici.Asta ca o informatie utila celor care intentioaneaza sa-si confectioneze un strung self-made.Am prelucrat fara probleme diametre de 100 mm in otel.Evident, cuplul rezulta si din demultiplicarea sistemului de fulii.

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi