Forum Machete,Modelism,Hobby: "DampfKraftWagen-Auto Union" sau mai simplu DKW. - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

"DampfKraftWagen-Auto Union" sau mai simplu DKW. NZ 350-1 motocicleta furierilor

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 09 February 2009 - 10:54 PM

In 1906 un inginer pe nume J.S.Rasmussen(1878-1964) infiinta o companie cu numele "Zschopauer MaschinenFabrik" specializata in producerea de masini pentru industria textila.
In 1917 criza petrolului determinata de desfasurarea Primului Razboi Mondial,duce la modificarea obiectului de activitate al firmei,si anume in producerea de motoare cu aburi pentru masini industriale; inevitabil s-a schimbat si numele uzinei devenind de atunci "DampfKraftWagen" sau pe scurt DKW.

In 1919 a fost produs primul motor de mici dimensiuni,asamblat pe o bicicleta si numit tot DKW dar initialele veneau de la numele dat de producatori: "Das Kleine Wunder" adica "mica minune".
Pe la finele lui 1921 firma a fost redenumita,de data asta s-a chemat "MotorenWerke Rasmussen" iar in anul urmator a fost construit primul vehicul complet al marcii,aceasta devenind tot mai puternica din punct de vedere financiar.
In 1926,odata cu lansarea modelului E206,DKW pune la punct si prima lor linie de asamblare.Urmatoarea inovatie a venit in 1929-productia de cadre din otel ambutisat,care a dat posibilitatea fabricarii a 100.000 de unitati pe an.
Marea Criza de la inceputul anilor '30 a afectat inevitabil si interesele firmei astfel ca din ratiuni strict economice,DKW a fost nevoita sa fuzioneze cu altre trei marci germane-Wanderer,Horch si Audi,operatiune ce avea sa conduca la nasterea consortiului AutoUnion-cu distictivul celor patru cercuri infratite - distinctiv pe care-l vedem atat de raspandit astazi pe sosele.

Odata cu temperarea crizei,marca DKW a devenit tot mai stabila din punct de vedere financiar si a putut astfel sa introduca pe rand toate inovatiile tehnice pe care le-a produs.Motocicletele DKW si-au castigat recunoasterea fiabilitatii si calitatii,echipa de curse a uzinei castigind Campionatul European in patru editii,inainte de inceperea celui de al doilea razboi mondial.Numele DKW nu mai avea nevoie de reclama.
Vremuri sumbre insa aveau sa vina pentru toata lumea,odata cu izbucnirea celei de a doua conflagratii mondiale.Productia nou createi serii NZ s-a dovedit un insucces comercial cu toate ca a fost exportata in mai multe tari.
Wermacht nu parea interesat de noul model,insa diviziile aveau nevoie de o motocicleta usoara si rapida,destinata unitatilor de cercetare si legatura.NZ 350 parea sa fie cea mai buna alegere,fiind produsa pentru armata,aproape neschimbata fata de versiunea civila.

Imagine atasata: audiad.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 09 February 2009 - 10:55 PM


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 10 February 2009 - 03:47 PM

...publicitatea"civila":
Imagine atasata: 4_gaenge.jpg

si produsul militar
Imagine atasata: nz350p1g.jpg


In 1943 modelul NZ 350 a suferit modificari,fiind transformat in NZ350/1943 sau NZ 350-1.
Oricum,ambele modele au fost preferate pe teatrul de operatiuni din Vest sau Nordul Africii si mai putin"dorite"in Balcani si Uniunea Sovietica unde,datorita drumurilor de proasta calitate sau lipsei acestora,motocicleta de 12 CP si 170 kg masa proprie,intampina dificultati de deplasare;cauza principala era determinata de garda la sol de numai 12 cm.
La acel moment,Wermacht observase deja potentialul unui alt DKW-modelul RT125,care cu masa de numai 90 kg.putea servi mult mai usor prin terenuri framantate.In consecinta a fost modificat corespunzator nevoilor militare,devenind,cu timpul,cea mai apreciata motocicleta pentru cercetare si misiuni de legatura.

Revenind la NZ 350,trebuie subliniat ca incepind cu 1943,modelul de campanie a primit un nou bloc motor turnat din fonta neagra,spre deosebire de NZ-ul de pana atunci,cu bloc motor din aluminiu.


Iata un"350-1 md.1943" pastrat intr-o maniera demna de toata lauda,la Muzeul Audi din Ingolstadt;se poate observa blocul motor de culoare neagra.

Imagine atasata: 5_1_1.jpg

Imagine atasata: 5_3_1.jpg

Imagine atasata: 5_4_1.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 10 February 2009 - 03:49 PM


#3 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 15 February 2009 - 10:58 PM

ceva fotografii cu "350-1" in faza intermediara de asamblare;
- mai are piese de adaugat,aplicat lac mat,etc.
-kitul de baza Tamya,PE-uri de la Aber.
-parti componente:vreo 110(nu sunt montate toate,inca)
Imagine atasata: DKV_006.jpg


Imagine atasata: DKV_012.jpg


Imagine atasata: DKV_020.jpg

...si ceva detalii:

Imagine atasata: motor_dreapta_1.jpg

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: motor_dreapta_3.jpg


#4 Useril este offline   Ahmed 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 989
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 16 February 2009 - 10:34 AM

Fain. Sa nu uiti cablurile de frana pe ghidon.

#5 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 16 February 2009 - 03:13 PM

Vezi postareaAhmed, la 16 Feb 2009, 10:34, a spus:

Fain. Sa nu uiti cablurile de frana pe ghidon.

-se (sub)intelege :whistle:

#6 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 16 February 2009 - 05:34 PM

Excelent! Sunt diletant in ceea ce priveste motocicletele, asa ca sa ma ierti anticipat pentru urmatoarea intrebare, cam generalista: ce kit imi recomanzi pentru o motocicleta cu atas folosita de fortele germane in 1940, in timpul campaniei din vest?

Aceasta postare a fost editata de Degrelle: 16 February 2009 - 05:34 PM


#7 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 16 February 2009 - 09:22 PM

Vezi postareaDegrelle, la 16 Feb 2009, 17:34, a spus:

Excelent! Sunt diletant in ceea ce priveste motocicletele, asa ca sa ma ierti anticipat pentru urmatoarea intrebare, cam generalista: ce kit imi recomanzi pentru o motocicleta cu atas folosita de fortele germane in 1940, in timpul campaniei din vest?


Salut @ Degrelle si multumesc :whistle: ;intrebarea ta este cat se poate de justificata,raspunsul meu sper sa fie pertinent.
Lucrurile stau cam asa,in opinia mea:
-1/35 ai Tamya,Zvezda,Italeri,MB-astea le gasesti cel mai usor(de la Parc Models,HobbyX,Moduni.de,etc).
-calitate medie,pret onest.Recomand achizitia unui set PE(de la Eduard).
Daca vrei sa tratezi"subiectul" la un nivel mai ridicat incearca modelele de la Lion Roar(vezi comenzi pe Lucky).Cea mai "dezbatuta tematica" de catre producatorii de kituri-referindu-ma la preferinta ta fata de motociclete cu atas-sunt BMW R75 si Zundapp KS 750(aceste modele fiind si cele mai raspandite ca dotare Wermacht)
Daca crezi ca este util/interesant,pot sa deschid un topic separat cu subiectul asta:"motociclete folosite de armata germana si aliatii sai"-foto,planse color,istoric,date tehnice(aici vorbim despre o suma intreaga de nume teutone si nu numai).

#8 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 16 February 2009 - 11:30 PM

Multumesc pentru informatii! Dupa o scurta chibzuiala, cred ca o sa incerc un Tamyia + un set Eduard. In ceea ce priveste topicul, eu sunt pentru, mai ales ca de fiecare data prezentarile tale sunt foarte bune.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi