Forum Machete,Modelism,Hobby: Motociclete in uzul Wermacht si al aliatilor - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Motociclete in uzul Wermacht si al aliatilor o pseudo istorie a modelelor folosite in WW 2

#61 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 February 2014 - 01:16 PM

Vezi postareawurger, la 28 February 2014 - 12:59 PM, a spus:


Cred ca-i un Luxus Sport 300 DKW civil. Modelul produs in 1929.
Fie rechizitionat (putin probabil) fie "ingropaciunea" nu are legatura cu ww2.
Un exemplar functional, (relativ) bine pastrat,se vinde cam pe la 4000 de euro.
Imagine atasata: IMG_42.001.1.JPG

Krasnyi Oktyabr L300 clonat de rusi, avea furca spate din tevi sudate,in timp ce originalul DKW avea furca ambutisata(cu nervura centrala).
Imagine atasata: 31l300.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 28 February 2014 - 01:43 PM


#62 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 February 2014 - 09:37 PM

Ok...sau,avind in vedere cele ce urmeaza, ar trebui sa spunem tutto a posto. ?
Sigur, nu avem de ales, trebuie sa-i dam cezarului ceea ce i se cuvine.
Si pentru ca acest cezar vine din...Italia, era timpul sa-i numim si pe producatorii din cizma.
Nume mari, nume sacre, legende in lumea moto,unele dintre aceste firme nu mai exista, altele sunt in varful piramidei,chiar daca in zilele noastre piscul e ocupat de niponi.
Gilera, Moto Guzzi,Guazzoni,Garelli,FB Mondial, Ducatti si am putea continua mult si bine.

Daca tot am inceput cu Gilera,atunci sa continuam cu un model proiectat in mod special pentru utilizare militara.
S-a chemat Gilera Marte,500 cmc,produsa incepind cu 1941 si pana dupa razboi(1946),iar specialistii considera ca in multe aspecte a fost superioara marcilor germane BMW sau Zundapp.
Rea de gura ca si Duce, dar capabila sa te care de pe Volga,pana in Etiopia,fara probleme.
Imagine atasata: First_LogoGilera1909WP.jpg

Produsa in doar 380 de exemplare, Marte nu este tocmai usor de gasit,nici macar in poze de epoca.
Modelul militar a existat atat in versiunea solo,cat si cu atas, ca o dezvoltare a modelului LTE
Desigur ca a urmat si o varianta civila.
Iat-o in aceasta fotografie, frumoasa, pusa la punct,sofisticata si mai cum vreti.O italianca absolut superba si...rosie,desigur.
Imagine atasata: 2318384493_3d6e0f9f47_o.jpg

Bun.
Transmisia cu ax cardanic, in versiunea cu atas tragea si pe a treia roata doar "la cerere" in timp ce suspensia spate,un patent Gilera, era compusa din furca rigida si arcuri elicoidale incapsulate si asezate in pozitie orizontala, cu aspect de telescop.

LTE-ul de la Gilera, cel care a servit drept prototip pentru Marte
Imagine atasata: GILERA_LTE_500_(4).jpg

si Marte, civil
Imagine atasata: Gilera Marte 500 Civile.jpg

Imagine atasata: Gilera Marte solo.jpg

Un exemplar pastrat perfect (face parte din ultima serie de productie, 1946)
Imagine atasata: t-gilera-marte-19.jpgImagine atasata: t-gilera-marte-25.jpg
Imagine atasata: t-gilera-marte-26.jpgImagine atasata: t-gilera-marte-27.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 28 February 2014 - 10:29 PM


#63 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 February 2014 - 09:55 PM

...
Imagine atasata: gilera-wehrmacht-03.jpgImagine atasata: gilera-wehrmacht-04.jpg
Imagine atasata: gilera-wehrmacht-05.jpgImagine atasata: gilera-wehrmacht-07.jpg

#64 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 02 March 2014 - 01:16 AM

Longinule sti cumva ce tip de moto ar fi asta ?
Am pus si legenda pozei , mi se pare interesant ca i-a pictat emblema acelui grup de bombardament de noapte pe rezervor . Culoarea s-ar putea sa fie ceva nisipiu sau dkgelb .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zzz moto 1.JPG
  • Imagine atasata: zzz moto  1.JPG


#65 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 March 2014 - 08:52 AM

Vezi postareadany, la 02 March 2014 - 01:16 AM, a spus:

Longinule sti cumva ce tip de moto ar fi asta ?

Da.
Este un DKW NZ 350.

#66 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 March 2014 - 12:17 PM

Dany,din poza postata de tine, nu vad prea clar:
- daca deasupra galeriei de evacuare/esapament, cilindrul are 4 aripioare de racire ,atunci este un NZ 250;
- daca cilindrul are 6 aripioare de racire,atunci avem un NZ de 350.
In rest nu sunt diferente intre cele doua versiuni.
Oricum,250-ul a fost produs in nr.mult mai mic..
Pe de alta parte,aripa fata de forma subtiata(din profil) ne indica un model militar.
Modelul civil avea aripa fata cu laterale gen art deco ( mai lata,din profil).
Nu te lasa inselat de lipsa locului din spate: pur si simplu,saua a fost demontata.
Poza cred ca este facuta in Italia.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 02 March 2014 - 12:23 PM


#67 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 02 March 2014 - 03:05 PM

Au fost folosite in cadrul armatei si NZ-uri 350 cu aripa model "early" sau ma rog, civil, si nu din rechizitii.
Doua imagini graitoare, zic eu :

Imagine atasata: dkw-nz-350-06.jpg Imagine atasata: dkw-nz-350-08.jpg
Ambele imagini au insa acelasi numitor comun : saua pasagerului demontata.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 02 March 2014 - 03:08 PM


#68 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 02 March 2014 - 03:54 PM

Multumesc mult , baieti !
Intotdeauna mi-au placut cu saua din spate demontata ,mi se pare ca au o forma mult mai sportiva
Intre timp am mai gasit una interesanta ( asa-i cand cauti poze cu avioane :-D ) , dar promit sa nu mai intervin peste topic . Ceva austriac ?
Ciudat esapamentul acela ; nu-si frigea ubermensu' copanelele ?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zzz moto 2.JPG

Aceasta postare a fost editata de dany: 02 March 2014 - 04:19 PM


#69 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 02 March 2014 - 05:54 PM

Citeaza

promit sa nu mai intervin peste topic

Vreti sa vedeti niste Harley-uri faine capturate de nemti de la olandezi ? :shifty: ( :lol: )

#70 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 March 2014 - 06:51 PM

Dany,este un Puch.
GS 350(am scris deja despre el)
Totusi, furca pe fata imi da putin de gandit. :unsure:

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 02 March 2014 - 06:52 PM


#71 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 02 March 2014 - 07:51 PM

Mersi fain Longinus ,ma gandeam eu ...hmm

Aceasta postare a fost editata de dany: 02 March 2014 - 07:52 PM


#72 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 March 2014 - 10:33 PM

Dany,m-am gandit toata dupamiaza la prima poza postata de tine:. Erau foarte asemanatoare
- mai avem un candidat la id - Triumph BD 250 ( Triumphul german,nu cel britanic).
Totusi as ramane la NZ, dupa "arhitectura" cilindrului.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 02 March 2014 - 10:34 PM


#73 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 04 March 2014 - 11:25 AM

Vezi postareaLonginus, la 02 March 2014 - 10:33 PM, a spus:

Dany,m-am gandit toata dupamiaza la prima poza postata de tine:. Erau foarte asemanatoare
- mai avem un candidat la id - Triumph BD 250 ( Triumphul german,nu cel britanic).
Totusi as ramane la NZ, dupa "arhitectura" cilindrului.



In foto postata de Dany este un Puch dar nu de 350 , este un Puch 250 S4
In afara de capacitate motor diferentele vizibile intre un Puch 350 si 250 sunt la aripi si la modul de amplasare esapamente ( puch 250 are una singura si vine asezata jos pe partea stanga )
Cunosc bine puch-urile pt ca am doua in lucru ( restaurare) un Puch 200 si un Puch S4

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 04 March 2014 - 11:36 AM


#74 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 04 March 2014 - 11:34 AM

Vezi postareadany, la 02 March 2014 - 03:54 PM, a spus:

Multumesc mult , baieti !
Intotdeauna mi-au placut cu saua din spate demontata ,mi se pare ca au o forma mult mai sportiva
Intre timp am mai gasit una interesanta ( asa-i cand cauti poze cu avioane :-D ) , dar promit sa nu mai intervin peste topic . Ceva austriac ?
Ciudat esapamentul acela ; nu-si frigea ubermensu' copanelele ?



Poza este cam mica dar cel mai probabil este vorba de un NSU OSL 351.

#75 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 March 2014 - 12:08 PM

Da.
Este,intr-adevar,un OSL 351:
Imagine atasata: 243.jpg

Asa se explica si furca fata, despre care nu eram sigur.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 March 2014 - 12:10 PM


#76 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 March 2014 - 12:22 PM

Vezi postareaCantacuzino, la 04 March 2014 - 11:25 AM, a spus:

In foto postata de Dany este un Puch dar nu de 350 , este un Puch 250 S4

Cunosc bine puch-urile pt ca am doua in lucru ( restaurare) un Puch 200 si un Puch S4

- Un Puch S4/39 ? Posibil.Cu siguranta nu este modelul din '34.
- Fericitule.Te invidiez. :clapping:

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 March 2014 - 12:23 PM


#77 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 04 March 2014 - 01:18 PM

Citeaza

- Un Puch S4/39 ? Posibil.Cu siguranta nu este modelul din '34.
- Fericitule.Te invidiez.


Pe front s-au folosit foarte mult modelul Puch S4. Am multe fotografii cu varianta militarizata. Al meu a fost la origine un verde kaki.

Desi pare o fericire, restauratul este o pasiune foarte costisitoare ca bani si timp. Dar sunt si satisfactii .

Din categoria ww2 am in lucru: Victoria KR35, NSU OSL 251, NSU 125, NSU 98 Quick, plus cele 2 Puch-uri.

O poza din atelier

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Garaj.JPG


#78 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 March 2014 - 01:31 PM

Vezi postareaCantacuzino, la 04 March 2014 - 01:18 PM, a spus:


Desi pare o fericire, restauratul este o pasiune foarte costisitoare ca bani si timp. Dar sunt si satisfactii .

Aici sunt (din nou) de acord cu tine. Costisitoare,inainte de toate.Pe urma satisfactiile (si nu neaparat cele materiale,care s-ar putea sa intarzie,sau chiar sa nu mai vina deloc).
Cat despre Victoria KR35...este o bomboana :wub:
Apropos de bomboane (si sarind putin de la subiectul topicului): ai cunostiinta(ai vazut in realitate prin tara,exista vreun roman fericit(proprietar), ai lucrat, ai manuit,etc) o Benelli Sei ('seriile de productie de prin '75-'76-motorul de 750,nu cel de 900)??.
Mi-as dori sa vad una,in realitate.
Nu sunt multe motoare pe care sa le consider capodopere, dar Benelli Sei este una dintre ele (chiar daca mecanica se inspira de la Honda).

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 March 2014 - 01:34 PM


#79 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 04 March 2014 - 03:18 PM

Vezi postareaLonginus, la 04 March 2014 - 01:31 PM, a spus:

Aici sunt (din nou) de acord cu tine. Costisitoare,inainte de toate.Pe urma satisfactiile (si nu neaparat cele materiale,care s-ar putea sa intarzie,sau chiar sa nu mai vina deloc).
Cat despre Victoria KR35...este o bomboana :wub:
Apropos de bomboane (si sarind putin de la subiectul topicului): ai cunostiinta(ai vazut in realitate prin tara,exista vreun roman fericit(proprietar), ai lucrat, ai manuit,etc) o Benelli Sei ('seriile de productie de prin '75-'76-motorul de 750,nu cel de 900)??.
Mi-as dori sa vad una,in realitate.
Nu sunt multe motoare pe care sa le consider capodopere, dar Benelli Sei este una dintre ele (chiar daca mecanica se inspira de la Honda).



Din pacate cei care au bani in Romania nu se pricep ( sau nu vor sa priceapa) ce este valoros in materie de motociclete. Arunca cu banii pe motociclete moderne super sophisticate dar cu mult plastic si o gramada de cai la motor de care nu au nevoie.
Nu am vazut si nu cred ca o sa vad vreun Bennelli Sei in Romania. Eu de abia am salvat Un Norton 19S ( singurul din tara) sa nu plece peste hotare. In rest mai sunt ceva Harley, Triumph etc. Si in Brasov un entuziast a reconditionat un Indian 741 military si mai are in lucru cateva. Nu ne comparam de exemplu cu austriecii care pe o raza de 50 km au vreo 4 muzee particulare de motociclete.

#80 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 March 2014 - 03:59 PM

Mda.Ai dreptate.
Singura "bomba atomica" pe care-am vazut-o live (pe autostrada,in Italia,acu doi ani) a fost o MV Agusta 750S, calarita de-un neamt(judecind dupa numerele de inmatriculare).
Tipul a avut bunul simt sa nu treaca pe langa mine ca un ..."blitz" astfel ca am putut sa o studiez putin.
L-am salutat cu farurile, el m-a salutat pe mine, pe urma "a sters-o" ,desi eu aveam cam 150.
Un urlet scurt,si...cam atat a fost "intalnirea". :angel:
La vremea lor,modelele astea costau cam cat doua Porsche.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 March 2014 - 04:01 PM


Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi