Forum Machete,Modelism,Hobby: Mustang P51 D-15 de la ICM 1/48 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Mustang P51 D-15 de la ICM 1/48

#1 Useril este offline   optyqus 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 15-February 09
  • Location:Piatra Neamt / Iasi

Postat 20 February 2009 - 10:11 AM

Ieri am intrat in posesia acestei machete si m-am si apucat de ea.... insa inca din momentul in care am deschis cutia m-am izbit de o nasolie mare mare de tot: desteptii de la ICM, in loc sa ambaleze cadrul cu piesele transparente separat in pungulita din nailon soft (cum ne-am obisnuit la Revell sau Italeri), au bagat-o de-a dreptul laolalta cu celelalte cadre, deasupra lor. Punga in care sunt ambalate acestea, fiind din aia rigida s-a frecat tocmai de cupola avionului !!!!! de fapt sunt doua cupole si ambele sunt stricate... si uite-asa partea superioara a cupolei si-a pierdut luciul, fiind plina de zgarieturi mici. E o crima...
Mai mult, si aripile (extradosul) au probleme din turnare, avand niste zone in care plasticul parca formeaza niste vartejuri ciudate... bine, problema nu e in relief ci doar in plan, insa nu am folosit grund si la vopsire culoarea nu mi-a iesit uniforma, evidentiind marginile acestor zone cu probleme. Nu sunt eu un modelist pretentios, ba chiar improvizez prea mult uneori, insa de data asta am simtit pe pielea mea ce inseamna sa iei un kit ceva mai ieftin...
revin cu poze mai tarziu.

#2 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 20 February 2009 - 10:50 AM

Salut,
Nu trebuie sa fii disperet din cauza cupolei zgiriate! Cu putina munca se poate lustrii si poate devenii aproape perfect!
Citeste aici ce a postat cartula : cupola F 16 sau vezi acest video : Promodeller
Bafta,
Tibi

+++ Pila pentru lustruit de care zice Z-mare vei gasii in magazinele Kaufland sau daca ai vreo prietena pe la Avon, sigur te poate ajuta. Cel de la Avon este excellent!
Alt loc unde gasesti pile pentru lustruit unghii sunt magazinele Daiso...

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 20 February 2009 - 11:21 AM


#3 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12683
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 February 2009 - 11:08 AM

Daca nu ai altceva la indemina, cumpara o "pila" de unghii din aceea cu patru feţe. Incepi rectificarea cu feţa cu granulatia cea mai mare si termini cu cea mai mica. Apoi o baie in Future sau, in lipsa, un lustru cu pasta de dinti.
In privinta "virtejului", acesta trebuia chituit cu superglue. Adica puneai niste superglue pe ramurile virtejului, lasai la uscat citeva orei, dupa care, la ud, slefuiai cu o hirtie abraziba 500 ...1000.

#4 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 20 February 2009 - 11:19 AM

salut,
Nici una problemele tale nu e foarte grava:
1. geamul zgariat se poate remedia cu (in ordinea usurintei de aplicare):

a) pila de lustruit unghii (poti intreba sotia/prietena sau o colega, cu siguranta iti va explica ce este pila respectiva), o gasesti pe la cosmetice cam la 20 lei bucata; nu vei folosi partea cu smirghel ci partea care are aspectul unei panze cauciucate (faci intai proba pe o bucata de plastic transparent sau chiar pe unghii, nu pe cupola), va reda cupolei un luciu sticla
b) cufunzi piesa in lac LAKFIX de la AGAMA, disponibil tot pe parcmodels.ro, acolo de unde probabil ai luat si Mustangul, dupa ce o cufunzi 20-30 sec. o scoti si o pui pe un servetel iar deasupra ei pui un pahar/ceasca pt a o proteja de praf pe timpul uscarii, dupa 12-24 ore ai cupola ca noua
c) cufunzi piesa in lac pentru parchet FUTURE despre care tot se vorbeste pe forum, nu se gaseste in Romania dar au amicii machetisti de pe forum, dupa ce o cufunzi 20-30 sec. o scoti si o pui pe un servetel iar deasupra ei pui un pahar/ceasca pt a o proteja de praf pe timpul uscarii, dupa 12-24 ore ai cupola ca noua

2. vartejurile de pe aripa nu sunt neaparat un defect din punct de vedere al machetelor (in caz ca sunt ceea ce cred eu), ele trebuie oricum vopsite, sunt urmele turnarii, exista asa ceva chiar si la kiturile tamiya sau hasegawa, cat timp nu sunt in relief le ignori pur si simplu. exista insa riscul sa iti apara de sub vopsea dupa cum spui..tocmai de aceea se merita folosirea unui grund. Eu folosesc cu rezultate f bune grundul auto DUPLICOLOR (20 de lei un spray de vreo 400ml de gasit cel mai ieftin la praktiker, ceva mai scump la magazinele de piese auto, iti ajunge pt. multe machete) il poti aplica cu grija chiar si direct din spray; te scapa de muuulte neplaceri la vopsire.

Per total Mustangul de la ICM e unul din cele mai bune kit-uri de Mustang la 1/48 de pe piata. La origini are kitul Tamiya (adica e dupa aceleasi matrite sau matrite copiate) fata de care ucrainenii au mai adaugat ceva piese in carlinga si au facut mici corectii. Alte kituri de Mustang la 1/48 nu prea are rost sa iei in considerare, sunt mai slabe sau mult mai slabe(in afara de Hasegawa). Sta mai prost la capitolul ambalare dupa cum ai remarcat si tu..piesele tranparente ar fi trebuit protejate, cutia e moale si eu am gasit piese usor curbate. Nici decalurile nu sunt grozave dar nici alea de la Tamiya nu exceleaza. Oricum..l-ai luat la 1/2 din pretul celui de la Tamiya, acum e parerea fiecaruia daca se merita.

Aceasta postare a fost editata de MiG: 20 February 2009 - 11:23 AM


#5 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 20 February 2009 - 11:27 AM

Citeaza

Alte kituri de Mustang la 1/48 nu prea are rost sa iei in considerare, sunt mai slabe sau mult mai slabe(in afara de Hasegawa).


Mai exista kit-urile de Accurate Miniatures, care-s la fel de bune :whistle:

#6 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 20 February 2009 - 11:51 AM

jos palaria cartula :whistle: , uitasem de firma asta (oricum nu le-am avut niciodata in mana, am vazut doar review-uri pe net)... ma gandeam totusi la cele pentru muritorii de rand :))

Aceasta postare a fost editata de MiG: 20 February 2009 - 12:37 PM


#7 Useril este offline   optyqus 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 15-February 09
  • Location:Piatra Neamt / Iasi

Postat 20 February 2009 - 12:15 PM

Baieti, mersi de sfaturile cat se poate de profesioniste. Noroc ca prietena mea are o adevarata colectie de pile, inclusiv din alea cu aspect cauciucat. Acum umblu prin ele :whistle: . Cat despre vartejuri, de data asta raman asa, am invatat o lectie. Am uitat sa mentionez ca am vopsit direct cu spray ( din ala universal, pentru auto, lemn, metal etc). Am mai procedat asa cu succes la o macheta de MIG 29, dar de data asta vopseaua mi-a facut unele feste pe alocuri... probabil pentru ca e cam veche deja.

#8 Useril este offline   optyqus 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 15-February 09
  • Location:Piatra Neamt / Iasi

Postat 01 March 2009 - 11:42 AM

Acum m-am izbit de alta problema la aceasta macheta... avionul in sine a iesit bine, am lucrat cat am putut de curat.... insa nu stiu cum sa mai continui lucrul acum pentru ca decalurile sunt absolut dezastruoase... un cosmar... se descompun efectiv. Daca le tin prea putin in apa nu se desprind, daca le tin prea mult, se crapa pe carton direct. Am incercat cu apa la diferite temperaturi, acelasi efect ( doar la apa ceva mai calda parca parca am mai reusit ceva). Punerea stelelor pe aripi si pe fuselaj a fost un chin, inmatricularea de pe lateralul fuselajului am facut-o din bucati ( adica am recompus pe fuselaj literele dezmembrate). Una din seriile de pe deriva am distrus-o... decalul respectiv fiind lung de vreo 2 cm, efectiv nu l-am putut manipula, pentru ca fiecare litera se desprindea individual de capul ei. Mai am putin si turbez pentru ca nu stiu in ce fel sa mai procedez.

o poza cu pilotul

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCF7289c.JPG

Aceasta postare a fost editata de optyqus: 01 March 2009 - 11:49 AM


#9 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 01 March 2009 - 11:57 AM

Vezi postareaoptyqus, la 1 Mar 2009, 11:42, a spus:

Acum m-am izbit de alta problema la aceasta macheta... avionul in sine a iesit bine, am lucrat cat am putut de curat.... insa nu stiu cum sa mai continui lucrul acum pentru ca decalurile sunt absolut dezastruoase... un cosmar... se descompun efectiv. Daca le tin prea putin in apa nu se desprind, daca le tin prea mult, se crapa pe carton direct. Am incercat cu apa la diferite temperaturi, acelasi efect ( doar la apa ceva mai calda parca parca am mai reusit ceva). Punerea stelelor pe aripi si pe fuselaj a fost un chin, inmatricularea de pe lateraul fuselajului am facut-o din bucati ( adica am recompus literele dezmembrate). Una din seriile de pe deriva am distrus-o... decalul respectiv fiind lung de vreo 2 cm, efectiv nu l-am utut manipula, pentru ca fiecare litera se desprindea individual de capul ei. Mai am putin si turbez pentru ca nu stiu in ce fel sa mai procedez.

Salut,

Daca despre plasticul acestui kit am avut doar cuvinte de lauda cu decalurile povestea e mai complicata, experienta mea cu ICM e diversa (adica am avut si mai bune si mai rele), sunt niste decaluri mai pretentioase dar cu putina atentie se rezolva. In primul rand calitatea decalurilor variaza foarte mult nu numai functie de marca kitului ci si functie de vechimea kitului propriu zis, de perioada in care a fost scos pe piata (multi producatori de kituri nu fac ei insisi decalurile ci au contract cu terte firme asa ca poti lua un mustang produs de aceeasi firma dar in editii diferite si sa nimeresti decaluri de calitati diferite). In al doilea rand citeste articolul despre decaluri, este foarte corect si contine multe sugestii utile. Ca prime idei:
a) taie decalul cu un bisturiu cat mai aproape de desen,
b)incearca sa nu le pui direct in apa ci pe un burete umezit (chiar daca se vor curba isi vor reveni).
c)Suprafata kitului va fi OBLIGATORIU lacuita cu lac lucios (daca e nevoie si de 2 ori) pt ca decalurile de la ICM au o tendinta spre "silvering" iar lacul trebuie sa fie uscat complet (cam o saptamana) altfel decalul nu aluneca pe lac si se rupe atunci cand incerci sa-l plasezi.
d)inainte de a plasa decalul pe kit zona trebuie udata din abundenta in caz contrar risti ruperea ca si la pct c)
e)in cazuri de dezintegrare severa (eu unul nu am patit inca dar am auzit la altii) pulverizeaza pe suprafata colii de decal unul sau doua straturi foarte subtiri de lac acrilic transparent

Aceasta postare a fost editata de MiG: 01 March 2009 - 12:01 PM


#10 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 01 March 2009 - 07:32 PM

Vezi postareaMiG, la 1 Mar 2009, 11:57, a spus:

e)in cazuri de dezintegrare severa (eu unul nu am patit inca dar am auzit la altii) pulverizeaza pe suprafata colii de decal unul sau doua straturi foarte subtiri de lac acrilic transparent


Din pacate raul sa intimplat! Ar fi trebuit sa intrebi putin mai devreme! Asa cum ti-a scris MiG ai varianta salvatoare de mai sus sau mai exista acest produs care se aplica cu pensula : Microscale Micro Liquid Decal Film

#11 Useril este offline   optyqus 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 15-February 09
  • Location:Piatra Neamt / Iasi

Postat 01 March 2009 - 07:54 PM

E, la mine a fost vorba de o dezintegrare severa, oricat de atent si subtil as fi fost se faceau zob. Am rezolvat cazul cu ce am avut la indemana: am dat cu pensula un strat subtirel de lac pe fiecare decal in parte... l-am bagat in apa 3 secunde, am lasat sa intre apa in carton, in 20 de secunde incepea sa alunece si am reusit sa le aplic mai usor, folia de lac de deasupra mentinandu-le integritatea... iar in ce priveste seria de pe coada, noroc ca pe coala de decal aveam doua variante de inmatriculare, asa ca am folosit cealalta pereche (desi schita de vopsire corespunde primeia). In fine, nu ma deranjeaza chestia asta, avionul in sine ma intereseaza, nu un exemplar anume.
Din nou, multumesc de sfaturi

#12 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 01 March 2009 - 08:13 PM

Ar mai fi o sugestie: de fiecare data inainte sa te apuci sa pui decalurile fa o proba cu un decal sau bucata de decal dintr-o schema pe care nu o vei folosi. Daca ai o singura schema poti incerca eventual cu numele/codul machetei sau sigla firmei care de obicei se gasesc si ele pe decal, chit ca la acestea literele sunt tiparite individual fara film de legatura. Macar iti faci o idee despre ce va urma si actionezi in consecinta. La fel poti face si cu grundul/vopseaua/lacurile(mai atunci cand nu folosesti produse dedicate pt modelism ci produse de uz general): da putin pe un interior de aripa/fuselaj care nu se vede dupa asamblare ca sa vezi daca nu cumva ataca plasticul, aderenta, samd.

#13 Useril este offline   optyqus 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 15-February 09
  • Location:Piatra Neamt / Iasi

Postat 01 March 2009 - 10:59 PM

Mda, dupa ce am patit-o cu primul decal important m-am gandit de ce oare n-am facut intai o proba. Data viitoare voi fi mai prudent.

Aceasta postare a fost editata de optyqus: 01 March 2009 - 11:00 PM


#14 Useril este offline   optyqus 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 15-February 09
  • Location:Piatra Neamt / Iasi

Postat 02 March 2009 - 03:18 PM

In sfarsit ma apropii si eu de terminarea acestei machete... o saptamana de lucru. E cam prima macheta la care lucrez cu materiale profesionale si la care am depus efort la detalii. Inca nu e terminata, unele parti nu sunt instalate ( antena si alte chestii pe fuselaj). De asemenea, neavand praf din acela pentru facut usura, avionul luceste cam peste tot, brand new, desi trebuia sa aiba macar urmele de fum in spatele tevilor de esapament. Da na, invat si eu, pe viitor voi fi mai pretentios si voi investi in cat mai multe materiale, pentru ca, pe cat se pare, oricata vointa si rabdare ai avea, in modelism ai neaparat nevoie de o diversitate mare de scule, accesorii, substante si toate cele... care costa bani ( si nu putini).
Astept critici ca se poate de aspre, si orice sfaturi :clapping:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 4.jpg
  • Imagine atasata: 5.jpg

Aceasta postare a fost editata de optyqus: 02 March 2009 - 03:20 PM


#15 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 March 2009 - 03:26 PM

A iesit bine.

Oricum, avand in vedere ca schema de vopsire reprezinta un avion restaurat recent, prin anii '90 (nu a existat in WW2 nici un avion vopsit in acest mod), nu are sens 'murdarirea', avionul e tinut extrem de curat de actualii proprietari.

#16 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 02 March 2009 - 03:26 PM

Man. chiar imi place! Pentru prima este chiar foarte bine! Apropos de culoare: era o polemica de curand cum ca nu aveau culoarea albastru+metal ci olive drab+metal!? Oricum, mie imi place mai mult combinatia asta !
Succesuri!

P.S. Fratele cartula mi a confirmat banuiala!

Aceasta postare a fost editata de mersu: 02 March 2009 - 04:17 PM


#17 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 02 March 2009 - 03:56 PM

Ti-a iesit bine! Un lucru sa incerci sa inbunatatesti in viitor : cele doua jumatati (parti) care formeaza fuselajul avionului trebuie chituite si slefuite in asa fel incit sa nu fie vizibile imbinarile. In rest ai lucrat bine si sunt sigur ca urmatoarea macheta va iesi si mai bine!

#18 Useril este offline   optyqus 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 15-February 09
  • Location:Piatra Neamt / Iasi

Postat 02 March 2009 - 04:25 PM

Ok, s-a notat :D . Am observat o chestie: vopselele metal nu prea merg folosite la pensula. Am incercat in diverse proportii cu diluant, mai multe pensoane diferite, insa pana la urma tot ies demarcatii intre urmele de pensula. Si mai raman si granulatii din pasta metalica ceea ce e sacaitor. Solutia presupun ca e aerograful... insa momentan nu am unul, asa ca ma mai antrenez la pensula pana imi iau.

Cartula, multumesc de informatie, nu ma documentasem in aceasta privinta. Oricum eu nu respect o schema de vopsire cu exactitate, daca e ceva ce nu-mi place schimb eu. De exemplu, la avionul asta interiorul locasurilor trenului principal era aluminium;am preferat insa sa-l fac galben, pentru ca privit de dedesubt acel galben se 'asorteaza' cu botul galben al avionului.

Aceasta postare a fost editata de optyqus: 02 March 2009 - 04:29 PM


#19 Useril este offline   Mikoian_Gurievici 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 18-November 07
  • Location:Bucuresti
  • Interests:tot ce zboara, Formula 1, Trabant, masinile vechi...

Postat 02 March 2009 - 04:48 PM

si mie-mi place, dar am observat ca ai pus steaua, de pe intradosul planului drept, invers...trebuia cu coltul catre sensul de mers, simetrica cu cea de pe extrados... :clapping:

Aceasta postare a fost editata de Mikoian_Gurievici: 02 March 2009 - 04:49 PM


#20 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 03 March 2009 - 08:20 AM

Vezi postareaoptyqus, la 2 Mar 2009, 16:25, a spus:

Am observat o chestie: vopselele metal nu prea merg folosite la pensula. Am incercat in diverse proportii cu diluant, mai multe pensoane diferite, insa pana la urma tot ies demarcatii intre urmele de pensula. Si mai raman si granulatii din pasta metalica ceea ce e sacaitor. Solutia presupun ca e aerograful...


Daca se vad acele granulatii poti scapa relativ usor de ele! Trebuie sa lustruiesti usor cu o cirpa sau un T-Shirt de bumbac ! Si cu aerograful se vor vedea particule metalice, poate chiar mai bine! Metoda este aceeasi pentru a te scapa de o parte din ele!
Macheta ta este gata acum! Sa nu mai lustruiesti nimic altfel risti sa rupi decalurile! OK?! Sa tii cont pe viitor!

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi