ME-262 1:48 Tamiya
#1
Postat 24 February 2009 - 11:18 PM
#3
Postat 25 February 2009 - 12:47 AM

Salut DGDaniel
Vazand dispunerea viermilor presupun ca ai inceput de la o aripa si nu te-ai lasat pana nu ai umplut tot avionul, mergand din aproape in aproape, asa-i ?
La fel vad ca ai procedat si pe fuselaj, punand "cu mana" fiecare viermisor la "locul lui". Ei bine, aici ai gresit prima data.
A doua gresala ar fi ca ai reprezentat prea perfect spatiati, prea lungi si prea subtiri acesti viermi, daca ceea ce ai vrut sa reprezinti e asta :

Pe viitor, cand mai reprezinti asa ceva, lucreaza in mai multe puncte odata si cauta sa rupi putin sensul aplicarii viermilor cu pensonu (ca tot iti place tie cum suna).
Pentru un efect mai placut ochiului, pe macheta se preteaza aplicarea petelor putin mai mari spre centrul aparatului, si mai mici spre extremitati. Asta ca sfat pe viitor, oricum tu faci cum crezi ca e mai indicat petru machetele tale.
Solutie de compromis in cazul de fata -si nu e deloc greu de realizat:
-Uneste varfurile unora din viermi cu cei dispusi mai la "traversul" primilor, sa scoti un efect de "marmura", adica aprox. asta :

Culoarea literei e cea mai mica dintre probleme.
Spor la treaba
Adi
#4
Postat 25 February 2009 - 07:47 AM
#5
Postat 25 February 2009 - 08:21 AM


#7
Postat 25 February 2009 - 09:33 AM

In locul tau as proceda in felul urmator: as umfla viermisorii cu verde inchis (RLM83) dupa care as corecta spatiile dintre viermisori cu verde deschis (RLM82), iar la sfarsit, as acoperi toata partea superioara cu un strat RLM82 super-diluat.
Daca vrei (si ai rabdare), poti sa repeti aceste operatii de mai multe ori, cu vopsele diluate putin peste medie, sa obtii suprafete translucide. Efectul va fi spectaculos, dar, poate, mai putin fidel.
#8
Postat 25 February 2009 - 09:37 AM
Spor in continuare!
#9
Postat 25 February 2009 - 02:21 PM
#10
Postat 25 February 2009 - 02:27 PM
paul, la 25 Feb 2009, 14:21, a spus:
Efectiv nu l-am montat dar am verificat daca intra putin fortat si intra asa ca o sa-l montez la urma
#11
Postat 26 February 2009 - 08:15 AM
Citeaza
Mai poti face ceva, un ecran general dat cu aerograful.
#12
Postat 26 February 2009 - 08:46 AM
Z-mare, la 26 Feb 2009, 08:15, a spus:
Mai poti face ceva, un ecran general dat cu aerograful.
Ti-as mai sugera o varianta: cumperi PATAFIX de la papetarie (cam 8 lei o pachet ce contine cam 100g). Vopsesti avionul la culoarea viermisorilor, apoi il lasi sa se usuce. Cat se usuca avionul faci "viermisorii" din PATAFIX la marimea la care-ti convine. Lipesti viermisorii. Vopsesti in culoarea de baza. E o ordine inversa celei din cazul avionului real dar e mult mai usor si e eficient. Dupa ce desprinzi patafixul il poti refolosi la alte machete. Daca te "niervezi" cu adevarat poti sa faci chestia asta chiar si acum peste straturile existente cat mai ai geamurile mascate. Pentru lamuriri suplimentare poti cauta "reverse mottling" pe forumurile de modelism cum ar fi:
http://www.clubhyper...mottleshl_1.htm
numai ca faci "viermisori" in locul "bobitelor"
Aceasta postare a fost editata de MiG: 26 February 2009 - 08:56 AM
#13
Postat 26 February 2009 - 09:23 AM
Eu in locul tau as lasa macheta asa, dar daca ai ramas cu aceeasi idee si nu esti multumit de model, si vrei sa-l revopsesti din nou, OK, asta numai tu poti sa decizi!
#14
Postat 26 February 2009 - 06:55 PM
A era sa uit ce e "Mai poti face ceva, un ecran general dat cu aerograful. "
Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 26 February 2009 - 07:03 PM
#15
Postat 26 February 2009 - 07:47 PM
DGDaniel, la 26 Feb 2009, 18:55, a spus:
A era sa uit ce e "Mai poti face ceva, un ecran general dat cu aerograful. "
Patafixul e un fel de plastilina lipicioasa, alba. O gasesti la papetariile mai mari (diverta de exp) in niste pachete plate (ca niste plicuri) cu plastilina respectiva gata taiata in patratele. E mai putin lipicioasa decat banda adeziva, uneori raman mici fragmente de patafix pe macheta, nu incerca sa le iei cu mana/penseta..mai rau le vei intinde. In schimb tamponeaza zona murdarita cu patafix cu o bucata de patafix si o vei curata perfect. Nu merge incercat cu plastilina normala din doua motive:a)nu adera deloc si o vei sufla cu aerograful, b)de multe ori contine ulei si vei strica macheta.
In general vopseaua agama ar trebui sa aibe o aderenta foarte buna (daca e acrilica, la enamel nu ma pricep) cu conditia sa o lasi macar 12-24h sa se usuce inainte sa maschezi, chiar daca pare uscata dupa 10 min ea nu are rezistenta.
#16
Postat 26 February 2009 - 07:58 PM
Am lasat-o la uscat vreo 3-4 zile, vopsirea o fac intr-un cuptor profesional (unde aerul e filtrat si nu ma lasa sa intru fara masca) la o vopsitorie auto a unui prieten unde sunt vreo 25-35 de grade
Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 26 February 2009 - 08:11 PM
#17
Postat 26 February 2009 - 08:07 PM
DGDaniel, la 26 Feb 2009, 18:55, a spus:
A era sa uit ce e "Mai poti face ceva, un ecran general dat cu aerograful. "
Salut,
Uite cum arata PATAFIXUL:
http://www.bostik.it...tac-patafix.jpg
Se gaseste in magazinele de papetarie mai mari (Diverta de exp).
Dupa ce gasesti si cumperi sa scrii pe forum sa-ti mai sugerez un pont sau doua.
Nu are rost nici sa te gandesti sa incerci cu plastilina normala, nu are aderenta deloc si ti-o va zbura aerograful si pe urma Me-ul cum arata acum ti se va parea bestial. In plus e uleioasa si ai sa patezi vopseaua daca e mata sau semimata.
Vopseaua AGAMA acrilica (nu ma refer la enamel pt ca nu o cunosc) are aderenta foarte buna. Doar ca trebuie sa o lasi cam 12-24 ore sa se usuce bine inainte sa te apuci de mascare. Desi pare uscata dupa doar cateva minute ea nu are rezistenta in stadiul ala. Nu stiu cum ai procedat dar e posibil sa fi fost asta o cauza.
#18
Postat 26 February 2009 - 08:12 PM
MiG, la 26 Feb 2009, 20:07, a spus:
Am lasat-o la uscat vreo 3-4 zile, vopsirea o fac intr-un cuptor profesional (unde aerul e filtrat si nu ma lasa sa intru fara masca) la o vopsitorie auto a unui prieten unde sunt vreo 25-35 de grade
#19
Postat 26 February 2009 - 10:19 PM
Pentru retarder uite aici produsul :
Retarder
Succes!
#20
Postat 27 February 2009 - 04:59 AM
E adevarat ca acrilicele au tendinta de a infunda duza pentru ca se usuca foarte repede dar situatia se poate remedia 1. prin folosirea acelui retarder si 2. prin diluarea cu apa distilata in loc de diluantul producatorului cum spuneai ca faci dealtfel. DAR, din ce povestesti ca vopseaua ajunge sub forma de praf pe macheta mie mi se pare ca sufli cu o presiune enorma...si daca spui ca vopsesti la cabina de vopsita unei vopsitorii probabil e presiune pentru pistol de vopsit. Vopseaua trebuie sa ajunga lichida pe macheta, chit ca pare a se usca in 10-20 secunde dar atunci cand dai pe macheta trebuie sa arate in mod clar lichida nu praf. Pentru ca altfel poate sa ramana la uscat oricat (si acrilicele nu au nevoie de mai mult de 24h). Daca nu esti convins de ceea ce-ti spun da cu pensonul acelasi tip de vopsea pe o macheta de proba sau undeva la un interior de fuselaj si compara aderenta cu ceea ce obtii acum.
Aceasta postare a fost editata de MiG: 27 February 2009 - 05:02 AM