Forum Machete,Modelism,Hobby: ME-262 1:48 Tamiya - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

ME-262 1:48 Tamiya

#1 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 24 February 2009 - 11:18 PM

Beton Kit prost constructor, adica eu, mai pe scurt cred ca am cam dato-n bara cu vopsitu. Mie unu nu prea imi place cum a iesit. Totul bine pana la vopsirea cu verde inchis. Am incercat inmatricularea B din instructiuni http://www.1999.co.j.../10023620a/20/1 si m-am gandit eu sa o dau cu pensonu. Nici nu mai pot de suparare, nici macar nu bausem.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC05661.jpg
  • Imagine atasata: DSC05663.jpg
  • Imagine atasata: DSC05709.jpg
  • Imagine atasata: DSC05710.jpg
  • Imagine atasata: DSC05712.jpg
  • Imagine atasata: DSC05713.jpg
  • Imagine atasata: DSC05714.jpg
  • Imagine atasata: DSC05715.jpg
  • Imagine atasata: DSC05716.jpg
  • Imagine atasata: DSC05717.jpg


#2 Useril este offline   mamutel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 15-August 07

Postat 25 February 2009 - 12:04 AM

arata ca un avion cu inmatriculare maura(arabeski) dar imi place!

#3 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 25 February 2009 - 12:47 AM

:thumbsup:
Salut DGDaniel

Vazand dispunerea viermilor presupun ca ai inceput de la o aripa si nu te-ai lasat pana nu ai umplut tot avionul, mergand din aproape in aproape, asa-i ?

La fel vad ca ai procedat si pe fuselaj, punand "cu mana" fiecare viermisor la "locul lui". Ei bine, aici ai gresit prima data.

A doua gresala ar fi ca ai reprezentat prea perfect spatiati, prea lungi si prea subtiri acesti viermi, daca ceea ce ai vrut sa reprezinti e asta :

Imagine atasata: 1.JPG

Pe viitor, cand mai reprezinti asa ceva, lucreaza in mai multe puncte odata si cauta sa rupi putin sensul aplicarii viermilor cu pensonu (ca tot iti place tie cum suna).
Pentru un efect mai placut ochiului, pe macheta se preteaza aplicarea petelor putin mai mari spre centrul aparatului, si mai mici spre extremitati. Asta ca sfat pe viitor, oricum tu faci cum crezi ca e mai indicat petru machetele tale.



Solutie de compromis in cazul de fata -si nu e deloc greu de realizat:
-Uneste varfurile unora din viermi cu cei dispusi mai la "traversul" primilor, sa scoti un efect de "marmura", adica aprox. asta :

Imagine atasata: 2.JPG

Culoarea literei e cea mai mica dintre probleme.
Spor la treaba
Adi

#4 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 25 February 2009 - 07:47 AM

A doua poza este exact inmatricularea care am incercato si litera chiar o am la decal. Problema e alta :viermisorii in realitate erau facuti cu pistoloul de vopsit?, adica ar fi trebuit facuti cu aerofraful? Si greseala intradevar nu am priceput eu ca sunt mai mult dintro bucata, viermisorii

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC05719.jpg
  • Imagine atasata: DSC05718.jpg
  • Imagine atasata: untitled.JPG
  • Imagine atasata: DSC05720.jpg


#5 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12681
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 February 2009 - 08:21 AM

Cind faci pete sau cirnaciori(viermisiori) trebuie sa te pui in situatia celui care vopseste, cam de unde pina unde ajunge cu pistolul de vopsit, somoiogul de cirpe sau ...matura. :thumbsup:. Cam asa trebuie sa vopsesti si tu, normal ...la scara. Parerea mea: arata mai bine daca vopseai cu aerograful, da mai bine la ochii, chiar daca in realitate cirnatii au fost facuti cu bidineaua! :pardon:

#6 Useril este offline   Mikoian_Gurievici 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 127
  • Inregistrat: 18-November 07
  • Location:Bucuresti
  • Interests:tot ce zboara, Formula 1, Trabant, masinile vechi...

Postat 25 February 2009 - 09:12 AM

mie imi place foarte mult cum ti-a iesit. si pe mine ma chinuie zilele astea un camuflaj de BF-109, cel a lui Bazu cu "A" pe coada si e al naibii de complicat de facut la pensula...uitandu-ma la 262u' tau mi-au venit niste idei noi :thumbsup:

#7 Useril este offline   xaba 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 681
  • Inregistrat: 29-September 08
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Aviatie

Postat 25 February 2009 - 09:33 AM

Daniel, nu vad de ce e supararea asta mare. Daca nu iti place cum ti-a iesit, ia aerograful si pune-te pe treaba. :thumbsup:

In locul tau as proceda in felul urmator: as umfla viermisorii cu verde inchis (RLM83) dupa care as corecta spatiile dintre viermisori cu verde deschis (RLM82), iar la sfarsit, as acoperi toata partea superioara cu un strat RLM82 super-diluat.

Daca vrei (si ai rabdare), poti sa repeti aceste operatii de mai multe ori, cu vopsele diluate putin peste medie, sa obtii suprafete translucide. Efectul va fi spectaculos, dar, poate, mai putin fidel.

#8 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 25 February 2009 - 09:37 AM

Ti-a iesit bine. Eventual, o singura remarca ce as putea sa fac este faptul ca acei "viermisori" sunt mai multi si putin mai subtiri pe macheta ta decit pe avionul real. Poate cu aerograful ar fi iesit ceva mai bine dar munca ar fi fost mai grea si mult mai inceata! Si eventuale erori ar fi mai grave...
Spor in continuare!

#9 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 25 February 2009 - 02:21 PM

Salut. Mie imi place cum ti-a iesit, chiar vopsiti "carnatii" cu pensula. Cum ai fentat trenul de aterizare anterior sa nu il montezi la inceputul constructiei? Eu l-am montat inainte de lipirea semifuselajelor (asa cum arata in instructiuni) si l-am rupt bineinteles pana la sfarsit.

#10 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 25 February 2009 - 02:27 PM

DILEMA MEA ESTE CA NU AM UN AEROGRAF CARE SA DEA LINII ASA DE SUBTIRI si nici nu am abilitatile necesare, imi cam tremura si mai e una, umbrele au iesit beton si le-am cam stricat cu verdele inchis. Cea mai subtire linie e cum am facut la preumbrire, cam groasa pentru viermisori. Vopseaua este Agama si se dilueaza cu apa si superdiluata nu stiu cum reactioneaza. Oare daca o sa dau cu ceva alcool pe liniile verde inchis sa le mai sterg? oricum cred ca o sa experimentez lucru asta ca ce a spus Xaba e cam greu pentru mine. Daca nu sper decalurile sa-i schimbe aspectul si daca nu o sa iau in consideratie faptul ca probabil avionul era vopsit pe sub un pod de un neamt neindemanatic. Multumesc!

Vezi postareapaul, la 25 Feb 2009, 14:21, a spus:

Salut. Mie imi place cum ti-a iesit, chiar vopsiti "carnatii" cu pensula. Cum ai fentat trenul de aterizare anterior sa nu il montezi la inceputul constructiei? Eu l-am montat inainte de lipirea semifuselajelor (asa cum arata in instructiuni) si l-am rupt bineinteles pana la sfarsit.



Efectiv nu l-am montat dar am verificat daca intra putin fortat si intra asa ca o sa-l montez la urma

#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12681
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 February 2009 - 08:15 AM

Citeaza

Oare daca o sa dau cu ceva alcool pe liniile verde inchis sa le mai sterg?
Nu incerca asta, ai sanse sa distrugi totul! Daca chiar vrei sa mai estompezi putin cirnaciorii, incearca cu o guma de sters, din acea la creion, pe care o foloseau secrtetarele odinioara.
Mai poti face ceva, un ecran general dat cu aerograful.

#12 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 26 February 2009 - 08:46 AM

Vezi postareaZ-mare, la 26 Feb 2009, 08:15, a spus:

Nu incerca asta, ai sanse sa distrugi totul! Daca chiar vrei sa mai estompezi putin cirnaciorii, incearca cu o guma de sters, din acea la creion, pe care o foloseau secrtetarele odinioara.
Mai poti face ceva, un ecran general dat cu aerograful.

Ti-as mai sugera o varianta: cumperi PATAFIX de la papetarie (cam 8 lei o pachet ce contine cam 100g). Vopsesti avionul la culoarea viermisorilor, apoi il lasi sa se usuce. Cat se usuca avionul faci "viermisorii" din PATAFIX la marimea la care-ti convine. Lipesti viermisorii. Vopsesti in culoarea de baza. E o ordine inversa celei din cazul avionului real dar e mult mai usor si e eficient. Dupa ce desprinzi patafixul il poti refolosi la alte machete. Daca te "niervezi" cu adevarat poti sa faci chestia asta chiar si acum peste straturile existente cat mai ai geamurile mascate. Pentru lamuriri suplimentare poti cauta "reverse mottling" pe forumurile de modelism cum ar fi:
http://www.clubhyper...mottleshl_1.htm
numai ca faci "viermisori" in locul "bobitelor"

Aceasta postare a fost editata de MiG: 26 February 2009 - 08:56 AM


#13 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 26 February 2009 - 09:23 AM

Ideea lui MIG cu Patafix-ul este cea mai buna, si extrem de simpla daca folosesti aerograful! Poti sa o faci si acum, este cam mult de munca dar merge! Sa fii numai atent ca in nomentul in care ai mascat cu Patafix-ul sa fie bine aplicata pe model (deci sa nu fie vreo gaurica sub patafix ), altfel vei avea niste "gazari" inestetice pe care trebuie ulterior sa le corectezi...
Eu in locul tau as lasa macheta asa, dar daca ai ramas cu aceeasi idee si nu esti multumit de model, si vrei sa-l revopsesti din nou, OK, asta numai tu poti sa decizi!

#14 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 26 February 2009 - 06:55 PM

Spuneti-mi si mie ce e patafix? s-ar putea folosi si plastilina? Problema e ca vopseaua Agama nu prea adera la macheta si se mai ia odata cu banda cu care maschez (Tamiya) chiar daca o lipesc pe degete inainte ca sa se mai treaca din lipici, folosind tehnica recomandat de MiG (ca vreau sa o fac) nu o sa se ia si din vopsea, adica chestia aia nu e lipicioasa, ca am mai vazut pe forum probleme de genu asta cu patafix

A era sa uit ce e "Mai poti face ceva, un ecran general dat cu aerograful. "

Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 26 February 2009 - 07:03 PM


#15 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 26 February 2009 - 07:47 PM

Vezi postareaDGDaniel, la 26 Feb 2009, 18:55, a spus:

Spuneti-mi si mie ce e patafix? s-ar putea folosi si plastilina? Problema e ca vopseaua Agama nu prea adera la macheta si se mai ia odata cu banda cu care maschez (Tamiya) chiar daca o lipesc pe degete inainte ca sa se mai treaca din lipici, folosind tehnica recomandat de MiG (ca vreau sa o fac) nu o sa se ia si din vopsea, adica chestia aia nu e lipicioasa, ca am mai vazut pe forum probleme de genu asta cu patafix

A era sa uit ce e "Mai poti face ceva, un ecran general dat cu aerograful. "

Patafixul e un fel de plastilina lipicioasa, alba. O gasesti la papetariile mai mari (diverta de exp) in niste pachete plate (ca niste plicuri) cu plastilina respectiva gata taiata in patratele. E mai putin lipicioasa decat banda adeziva, uneori raman mici fragmente de patafix pe macheta, nu incerca sa le iei cu mana/penseta..mai rau le vei intinde. In schimb tamponeaza zona murdarita cu patafix cu o bucata de patafix si o vei curata perfect. Nu merge incercat cu plastilina normala din doua motive:a)nu adera deloc si o vei sufla cu aerograful, b)de multe ori contine ulei si vei strica macheta.
In general vopseaua agama ar trebui sa aibe o aderenta foarte buna (daca e acrilica, la enamel nu ma pricep) cu conditia sa o lasi macar 12-24h sa se usuce inainte sa maschezi, chiar daca pare uscata dupa 10 min ea nu are rezistenta.

#16 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 26 February 2009 - 07:58 PM

Vopseaua e acrilica de la parc.. dar se cam ia pe banda. Si se usuca asa de repede, chiar diluata cu apa, incat nu pot vopsi pana la capat un avion ca se usuca prin duza aerografului si-l infunda si iar se usuca asa de repede incat ajunge aproape uscata pe macheta sub forma de praf sau un fel de zapada asta daca dau de la distanta

Am lasat-o la uscat vreo 3-4 zile, vopsirea o fac intr-un cuptor profesional (unde aerul e filtrat si nu ma lasa sa intru fara masca) la o vopsitorie auto a unui prieten unde sunt vreo 25-35 de grade

Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 26 February 2009 - 08:11 PM


#17 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 26 February 2009 - 08:07 PM

Vezi postareaDGDaniel, la 26 Feb 2009, 18:55, a spus:

Spuneti-mi si mie ce e patafix? s-ar putea folosi si plastilina? Problema e ca vopseaua Agama nu prea adera la macheta si se mai ia odata cu banda cu care maschez (Tamiya) chiar daca o lipesc pe degete inainte ca sa se mai treaca din lipici, folosind tehnica recomandat de MiG (ca vreau sa o fac) nu o sa se ia si din vopsea, adica chestia aia nu e lipicioasa, ca am mai vazut pe forum probleme de genu asta cu patafix

A era sa uit ce e "Mai poti face ceva, un ecran general dat cu aerograful. "

Salut,

Uite cum arata PATAFIXUL:
http://www.bostik.it...tac-patafix.jpg
Se gaseste in magazinele de papetarie mai mari (Diverta de exp).
Dupa ce gasesti si cumperi sa scrii pe forum sa-ti mai sugerez un pont sau doua.
Nu are rost nici sa te gandesti sa incerci cu plastilina normala, nu are aderenta deloc si ti-o va zbura aerograful si pe urma Me-ul cum arata acum ti se va parea bestial. In plus e uleioasa si ai sa patezi vopseaua daca e mata sau semimata.
Vopseaua AGAMA acrilica (nu ma refer la enamel pt ca nu o cunosc) are aderenta foarte buna. Doar ca trebuie sa o lasi cam 12-24 ore sa se usuce bine inainte sa te apuci de mascare. Desi pare uscata dupa doar cateva minute ea nu are rezistenta in stadiul ala. Nu stiu cum ai procedat dar e posibil sa fi fost asta o cauza.

#18 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 26 February 2009 - 08:12 PM

Vezi postareaMiG, la 26 Feb 2009, 20:07, a spus:

Desi pare uscata dupa doar cateva minute ea nu are rezistenta in stadiul ala. Nu stiu cum ai procedat dar e posibil sa fi fost asta o cauza.


Am lasat-o la uscat vreo 3-4 zile, vopsirea o fac intr-un cuptor profesional (unde aerul e filtrat si nu ma lasa sa intru fara masca) la o vopsitorie auto a unui prieten unde sunt vreo 25-35 de grade

#19 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 26 February 2009 - 10:19 PM

Pentru vopseaua Agama exista un asa zis Retarder, adica o substanta care incetineste uscarea vopseleli, deci te ajuta la vopsit cu aerograful si netezeste ceva mai bine vopseaua pe suprafata machetei. Mai poti folosii un mic truc : pune vreo doua picaturi de detergent de vase in vopseaua pe care o aplici pe macheta. Sincer, nu stiu cit de bine functioneaza cu vopsele Agama, dar cu Revell sau Tamiya functioneaza!
Pentru retarder uite aici produsul :
Retarder
Succes!

#20 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 27 February 2009 - 04:59 AM

Salut din nou,

E adevarat ca acrilicele au tendinta de a infunda duza pentru ca se usuca foarte repede dar situatia se poate remedia 1. prin folosirea acelui retarder si 2. prin diluarea cu apa distilata in loc de diluantul producatorului cum spuneai ca faci dealtfel. DAR, din ce povestesti ca vopseaua ajunge sub forma de praf pe macheta mie mi se pare ca sufli cu o presiune enorma...si daca spui ca vopsesti la cabina de vopsita unei vopsitorii probabil e presiune pentru pistol de vopsit. Vopseaua trebuie sa ajunga lichida pe macheta, chit ca pare a se usca in 10-20 secunde dar atunci cand dai pe macheta trebuie sa arate in mod clar lichida nu praf. Pentru ca altfel poate sa ramana la uscat oricat (si acrilicele nu au nevoie de mai mult de 24h). Daca nu esti convins de ceea ce-ti spun da cu pensonul acelasi tip de vopsea pe o macheta de proba sau undeva la un interior de fuselaj si compara aderenta cu ceea ce obtii acum.

Aceasta postare a fost editata de MiG: 27 February 2009 - 05:02 AM


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi