dar intai voi incerca sa le tin cat mai mult, si daca cumva ma suna la birou sa le duc, atunci voi incerca sa o imbarlig cumva.
Bluenose II kit de la Billing Boats
#105
Postat 08 July 2009 - 12:41 PM
Daca sunt persoane din Bucuresti care doresc sa pastreze in format electronic anumite documentatii imprumutate, ii pot ajuta cu scanatul, inclusiv la planuri format mare (A0+). Trebuie doar ca respectiva carte/publicatie/plan sa nu fie legat intr-o forma care sa impiedice scanarea (mai ales la unele carti, cele lipite, ale caror cotoare nu permit asezarea pe o suprafata plana, stiti la ce ma refer).
Singurul cost e acela al deplasarii respectivei persoane pana la locul meu de munca, si eventual cd-ul sau dvd-ul blank.
Singurul cost e acela al deplasarii respectivei persoane pana la locul meu de munca, si eventual cd-ul sau dvd-ul blank.
#114
Postat 08 September 2009 - 08:09 PM
din panza furnizata de kit. nimic deosebit. am stricat una inainte de a incepe sa le fac in felul acesta (al sfatul lui tulaji) si am "achizitionat" un cearceaf mai vechi care imi va servi si ca material pentru panze in viitor. totul e facut de mana si taiat cu cutterul, nimic altceva. probabil ca atunci cand ma voi apuca sa le cos, nu vor mai arata atat de "inuman" de drepte.
Aceasta postare a fost editata de KIT: 08 September 2009 - 08:09 PM
#115
Postat 08 September 2009 - 08:15 PM
Da, sa faci cusaturile din interiorul velei si apoi sa lipesti (nu sa cosi) pe margine sfoara.Vela propriuzisa era executata din ferte, adica niste fasii de panze late de aproximativ un metru (cam cat latimea unui razboi de tesut la care se executa ferta) si lungi cat trebuia (cativa metri).Odata executate fertele, ele erau cusute una de alta pentru a alcatui vela propriuzisa.Se proceda astfel pentru ca din punct de vedere tehnologic era mult mai dificil sa realizeze un razboi de tesut lat de zeci de metri la care sa se coase dintr-una toata vela (plus ca in cazul unei nave de linie spre exemplu, o vela putea sa aibe o greutate considerabila, cam o jumatate de tona, fiind astfel dificil de manipulat).Cusaturile pe care urmeaza sa le faci sunt de fapt o reprezentare stilizata a asamblarii acestor ferte intr-o vela intreaga.
Da, odata cusute, ele nu vor mai arata atat de inuman de drepte.
Da, odata cusute, ele nu vor mai arata atat de inuman de drepte.
#117
Postat 08 September 2009 - 09:03 PM
Ba da, ele ar trebui cusute.La modelele de competitie se insista chiar, ca cusaturile sa fie executate manual si nu la masina de cusut.Asta le da un aspect mai "sifonat".La final cand ai terminat de cusut vela, te sfatuiesc totusi sa o calci cu calcatorul.
#119
Postat 08 September 2009 - 10:41 PM
ei na, pai si daca le-ai face la masina de cusut, gasesti un ac asa de mic?
foloseste acul cel mai mic pe care il poti gasi, la fel si ata de cusut cea mai subtire. sa stii ca la fel am vazut si la Crios (l-am "prins" la o intalnire de sambata cu papiotele in borseta
).
foloseste acul cel mai mic pe care il poti gasi, la fel si ata de cusut cea mai subtire. sa stii ca la fel am vazut si la Crios (l-am "prins" la o intalnire de sambata cu papiotele in borseta
#120
Postat 09 September 2009 - 06:23 PM
Eu la Le Protecteur scara 1/75 am folosit ata de papiota si un ac foarte mic iar pe la concursuri nu i-a cazut putza nici unui arbitru cand a vazut asta.Doar cusaturile verticale de pe vele (are 18 si am realizat cusaturi duble) mi-au luat 40 de zile.
Treaba cu cusaturile nu trebuie facuta neaparat la scara pentru ca oricum e vorba de o reprezentare stilizata.
Treaba cu cusaturile nu trebuie facuta neaparat la scara pentru ca oricum e vorba de o reprezentare stilizata.


Ajutor

Sus




