Forum Machete,Modelism,Hobby: Panzer IV Ausf.G - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Panzer IV Ausf.G

#1 Useril este offline   marhaba 

  • Membru senior
  • Grup: Banned
  • Postari: 1329
  • Inregistrat: 30-November 04

Postat 05 May 2009 - 05:52 PM

In vara anului 1942 toate tancurile P IV echipate cu tunul 7,5cm Kw.K L/43, au primit indicativul Ausf. G (Sd.Kfz.161/1). Pina in vara lui 43, Krupp-Grusonwerk, Vomag si Nibelungenwerk au construit 1700 de tancuri
CARACTERISTICI:
Lungime 6,63m
Latime 2,88m
Inaltime 2,68m
Greutate 23,6 t
Capacitate rezervor 470 l
Viteza maxima 42 km/h
Raza de actiune 130 210 km
Echipaj 5
Tun 7,5cm Kw.K 40L/43 (ulterior L/48)
Mitraliere 2 buc. - 7,92mm MG 34
Munitie tun 87 lovituri
Munitie mitraliere 3150 lovituri
Motor Maybach HL 120 TRM
Configuratie motor 12 cilindri in V, racit cu apa
Capacitate cilindrica 11,9 l
Putere motor 265 cp la 2600 rot/min
( German Military Vehicle - David Doyle)

#2 Useril este offline   marhaba 

  • Membru senior
  • Grup: Banned
  • Postari: 1329
  • Inregistrat: 30-November 04

Postat 05 May 2009 - 06:50 PM

Dupa bunul obicei al mincatorilor de varza, tancurile au suferit o serie de modificari de-a lungul productiei si anume:
APRILIE '42 - pentru simplificarea productiei, se renunta la vizoarele laterale ale turelei si la cel din fata dreapta

Imagine postata

MAI '42 - se incepe sudarea de placi de blindaj suplimentare in zona frontala a sasiului si a suprastructurii - dureaza pina in ianuarie '43

Imagine postata

IUNIE '42 - se monteaza un raft pentru doi galeti de rezerva pe aparatoarea senilei din partea stinga

Imagine postata

- Se monteaza o consola metalica pentru sustinerea unei bucati de senila din 7 patine, pe capota din fata

Imagine postata

- se utilizeaza capace cu fante de aerisire pe puntea din spate, pentru o mai buna ventilatie a motorului si radiatorului;

Imagine postata

SEPTEMBRIE '42 - se monteaza lampi Notek

Imagine postata

- se elimina porturile de pe trapele mecanicului conductor si operatorului radio

Imagine postata

- pentru o mai usoara pornire pe timp rece este instalat un sistem de transfer al lichidului de racire intre tancuri si un dispozitiv de preincalzire a lichidului de racire

- se trece de la frina de recul sferica la cea cu dubla camera cu 4 fante laterale

Imagine postata

IANUARIE '43 - 75% din tancuri sunt echipate cu senile de iarna

FEBRUARIE '43 - se monteaza aruncatoare de grenade de fum in lateralele turelei - se renunta la ele in mai '43

Imagine postata

- se renunta la periscopul mecanicului conductor iar gaurile din placa frontala sunt astupate pina ce placi frontale fara gauri sunt disponibile

Imagine postata

- o noua cupola a comandantului este introdusa, cu capac dintr-o singura bucata si blindaj lateral mai gros

Imagine postata

MARTIE '43 - Portul de pe acoperisul turelei este eliminat

Imagine postata

APRILIE '43 - in loc de sudura, blindajele frontale suplimentare se fixeaza cu bolturi

Imagine postata

- tunul 7,5cm Kw.K 40L/43 este inlocuit cu 7,5cm Kw.K 40L/48 si o noua frina de recul cu "side baffle plates"

Imagine postata

-sunt montate sorturi laterale impotriva armamentului antitanc rusesc

Imagine postata

(Hilary Doyle & Tom Jentz - Panzerkampfwagen IV Ausf. G,H, and J ; Tornado - Panzer IV )

Evident, orice corectii/completari/comentarii sunt binevenite si bine primite.

Kitul despre care va fi vorba este "dragonezul" F2/G

Imagine postata

Aici gasiti mai multe review-uri si fotografii ale pieselor din kit:
http://www.perthmilitarymodelling.com/revi...gon/dr6360.html
http://www.militarym...icle.asp?a=3123
http://www.dragon-mo...360-reviews.htm
http://www.dragon-mo...views-frank.htm
http://www.dragon-mo...s-greenland.htm
http://www.dragon-mo...ews-cookies.htm

#3 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 05 May 2009 - 08:03 PM

Prezentare pertinenta si concisa;
kitul ales:unul de "prima mana";
- concluzie:astept(am) cu viu interes urmarea/urmarile.

#4 Useril este offline   marhaba 

  • Membru senior
  • Grup: Banned
  • Postari: 1329
  • Inregistrat: 30-November 04

Postat 31 May 2009 - 10:09 PM

In continuare nu voi insista prea mult asupra povestilor despre kit. In linkurile de mai sus puteti citi tot felul de pareri. Voi aminti doar calitatea plasticului si al pieselor injectate – fara cusur, ca si la toate kiturile Dragon (cel putin de 2-3 ani incoace), la fel instructiunile timpite de-a dreptul – iarasi caracteristice cam tuturor kiturilor dragoneze. Si cind spun asta ma refer la prostul obicei de a numerota gresit unele piese, de a omite din instructiuni altele, de a nu specifica ce piese sunt corespunzatoare unei anumite variante si alte asemenea. Dar nu e nimic grav sau care sa va opreasca din lucru. Doar ca trebuie un pic mai multa atentie.
Personal sunt de parere ca am facut o prostie optind pentru varianta G si nu F2, avind in vedere ca pentru G, Dragon are un kit separat, si anume kitul 6363 http://www.modelingmadness.com/scotts/misc...dragon/6363.htm

Printre piesele existente in kit pentru ambele variante (F2/G) amintesc:
- Trapele mecanicului conductor si operatorului radio existente atit in varianta cu porturi cit si fara
- Placa frontala a turelei cu si fara vizorul din dreapta
- Piesele ce compun consola pentru fixarea bucatii de senila de pe capota transmisiei
- Lampi normale, lampi Notek
- Frina de recul pentru ambele variante
- Aruncatoare de grenade de fum pt. G-uri din anumite perioade
- Capacul dintr-o bucata sau din doua bucati pt. cupola comandantului

Dintre lucrurile care NU exista in kit pentru varianta G sunt in principal turela NUMAI cu vizoare laterale (daca optati ca mine pentru varianta fara vizoare, trebuie sa astupati gaurile) si raftul pentru galetii de rezerva care nu exista in kit.
Ce-am facut:
Nu prea multe.
- Am pus o teava metalica de la RB Model (pentru ca cea de plastic atita am slefuit-o pina am rupt-o)
- Am construit raftul pt. galetii de rezerva, din stiren
- Dispozitive de prindere ale galetilor de rezerva – din tabla de cupru
- Lada de pe partea dreapta fata – tot din stiren
- Am astupat gaurile vizoarelor laterale ale turelei cu chit (revell, un chit pe care nu-l recomand decit dusmanilor)
- Am facut o antena din culee trasa la cald pt. ca cea din kit era ridicol de groasa
- Arcuri la aparatoarele de noroi
Cam asta in mare.

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Bucatile de senila, cricul, cablul de tractare - nu sunt fixate definitiv.



Am ales o inmatriculare din Africa de Nord si anume un tanc apartinind Diviziei 10 Blindate, regimentul 7, Tunisia 1943, conform fotografiilor de mai jos ( Panzer Armee AFRIKA Tripoli to Tunis - Peter Gudgin ).
Dupa cum se vede in foto , diferente fata de un G "clasic" ar fi urmatoarele:
- cutia de tabla de pe aparatoarea din dreapta in locul unde ar fi trebuit sa fie securea, cheia de senila si manivela
- mai multe patine de senila pentru protectie
- lipsa cirligelor din spate pentru ancorarea cablui de tractare si purtarea acestuia intins pe aparatoarea din stinga
- doi galeti de rezerva in plus, unul in fata pe aparatoarea dreapta si unul linga raftul cu galeti de pe aparatoarea stinga

Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de marhaba: 31 May 2009 - 10:10 PM


#5 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 01 June 2009 - 07:57 AM

Fain proiect, dulce Frate !

Pe langa aratoasele fotografii, pentru care te congratulez, pot sa observ cu mare bucurie apetitul tau din ce in ce mai mare, pentru obsesiv-compulsiva cale a mesteritului de super-detalii !

#6 Useril este offline   marhaba 

  • Membru senior
  • Grup: Banned
  • Postari: 1329
  • Inregistrat: 30-November 04

Postat 01 June 2009 - 08:51 AM

Multumesc Dragos.

As vrea sa va supun atentiei doua aspecte:

1. Se pare ca tancurile din aceasta divizie au fost vopsite in Panzer Grey pe vremea cind isi faceau leatul prin Europa , dupa care au fost trimise in nordul Africii si vopsite "intr-un fel " de maro roscat sau asa ceva. Deci NU in dunkelgelbul obisnuit. Daca stiti si puteti sa-mi recomandati ceva in legatura cu respectivul maro (indeobste folosesc Tamiya acrilice). Nici nu stiu daca maro e termenul potrivit. E o combinatie intre maro si galben totul cu o tenta mai roscata.

2. "Piesa" care se vede in spate pe capota motorului (seamana cu doua scinduri prinse una de alta), ce sunt, la ce folosesc si daca aveti idee (sau foto si mai bine) cum se vad de sus.

Cu multumiri

#7 Userul este online   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4375
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 01 June 2009 - 08:21 PM

Servus , Ovidiu . De prin martie 42 , vehicolele germ . ce activau in Africa au fost vopsite in Ral 8020 (braun) + Ral 7027 (verde-oliv-gri, pete in raport de 1/3 ) . Nu mai intru in amanunte privind aceste culori , trec la ce te doare ,pe tine . Pentru a reprezenta aceste culori in gama Tamiya , am gasit pe net urmatoarea combinatie :------------------- pentru Ral 8020 -- XF-60+XF-59+XF-55 parti egale ----. Pentru Ral 7027 --combinatia de mai sus ( Ral 8020 ) + aprox . 10% XF-63 ---------------------------------------------. Am mai gasit in arhiva Life o poza de-a "amicului " tau (cred), distrus in Tunisia ( april 1943 -El Guettar ) -- vezi prima foto .Din cate vad ,aceste tancuri aveau camuflaj bicolor ,desi e foarte greu de observat , iar obloanele erau panzergrau pe fata din interior .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 00_11_life_23_c.jpg
  • Imagine atasata: 00_11_life_1_c.jpg
  • Imagine atasata: 00_11_life__c.jpg
  • Imagine atasata: 00_11_life_c.jpg
  • Imagine atasata: 00_11_life_2_c.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 01 June 2009 - 09:17 PM


#8 Useril este offline   Cata 

  • Simplul 'eu'
  • Grup: Members
  • Postari: 1066
  • Inregistrat: 03-April 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:In secial 1/72.

Postat 06 June 2009 - 12:56 PM

In mod sigur tancul 8/23 era vopsit in Afika Brouwn o singura culoare care, de la soare si praf se deschide. La poza cu spatele lui 852 se vede ca era vopsit cu pete, iar daca o transformi in B/W tot se vede diferenta. Parerea mea... :-D
Afrika Brown imi pare cel mai corect de la Model Master, seria cea noua (acrilica). Daca iei Model Master neaparat trebuie si diluant tot de la Model Master. Ambele eu le-am luat de la la hobbyx.
Spor la treaba!

#9 Userul este online   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4375
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 06 June 2009 - 09:30 PM

--------------In mod sigur tancul 8/23 era vopsit in Afika Brouwn o singura culoare care, de la soare si praf se deschide----------------- Inafara de fotografiile alb negru , ai cumva alte dovezi ca acel tanc a fost vopsit intr-o singura culoare ? Eu unul as fi nu doar curios cat mai degraba fericit daca ni le-ai impartasi , intrucat , din cate am citit ,vopsirea intr-o singura culoare a vehicolelor germane din Africa, dupa 1942 constituie cazuri in mare parte iesite din comun . Cu atat mai mult , daca aceste vehicole au plecat vopsite pentru acel teatru de operatiuni din Franta ( de exemplu) . Problema este ca cele doua culori au un contrast atat de mic , cel putin in fotografiile vremii,, incat cu foarte mare greutate si uneori doar datorita luminii sau pozitiei vehicolului (...) iti poti da seama ca de fapt sint 2 nuante .Daca te uiti atent ( ... :-D ...vro cateva ore , pe stomacul gol si posibil la colt ,cu genunchii pe boabe de porumb ) la foto Life de mai sus ,vei observa camuflajul si pe celelalte tancuri . E cam aceeasi problema cu cea privind vopsirea vehicolelor in campania poloneza ( 1939) . Si acolo , se pare, majoritatea acestora aveau camuflaj .

Aceasta postare a fost editata de dany: 06 June 2009 - 10:04 PM


#10 Useril este offline   marhaba 

  • Membru senior
  • Grup: Banned
  • Postari: 1329
  • Inregistrat: 30-November 04

Postat 07 June 2009 - 01:43 PM

Multumesc pt. indicatii. 8/23-ul sigur e vopsit in maro peste panzer grey si am sa-ti spun si unde am citit despre tancurile din regimentul asta, dar asta numai dupa ce am sa mai gasesc o data sursa :-D N-am mai folosit Model Master, dar am notat.
Multam inca o data.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi