Forum Machete,Modelism,Hobby: Conditii de participare la CN si CE de navomodelism - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Conditii de participare la CN si CE de navomodelism sfaturi si sugestii

#1 Useril este offline   tulaji 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 30-June 09
  • Location:oradea

Postat 02 July 2009 - 08:43 PM

Salutare.Sunt unul dintre cei care iese cu regularitate de vreo zece ani incoace la campionatele nationale Europene si Mondiale de navomodelism.Precizez ca e vorba de machete statice de vitrina.Numele meu real este Rat Dorin Calin.Cineva mi-a sugerat sa deschid un topic cu acest subiect.Pentru cei interesati de conditii de participare,regulament de concurs,standarde impuse de NAVIGA,sfaturi si sugestii, le stau la dispozitie.

#2 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1266
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 02 July 2009 - 09:11 PM

ai vazut,cata,ca nu a fost greu?voi sparge eu gheata,ca tot te-am impins de la spate cu topicul asta...de ceva timp imi umbla prin cap urmatoarea intrebare:daca nava reala era construita din "stejar bordajul,osatura..."de ce atat de multe esente nobile la modele(par,cires,mahon,acaju...)?cat de mult conteaza esenta lemnului,si din ce punct de vedere?

#3 Useril este offline   Vali 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 694
  • Inregistrat: 06-October 05
  • Location:Lugoj

Postat 02 July 2009 - 09:32 PM

Da,da asteptam,pe romaneste,conditi,regulamente,standarde...!

#4 Useril este offline   tulaji 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 30-June 09
  • Location:oradea

Postat 02 July 2009 - 09:55 PM

E mai plastic sa lucrezi pe diferite esente de lemn.Stejarul are o textura mai zgrunturoasa si nu prea merge la o macheta.Am vazut si machete de competitie insa mai rar,si lucrate la o scara mai mare, scara 1/25.1/50.Scoala Franceza si Belgiana de modelism lucreaza in principal pe lemn de par.De ce par?Pentru ca aduce cu stejarul redus la scara.Personal imi place mult parul la executia puntii.O scandura de par taiata bucatele amestecate intre ele si utilizate la realizarea unei punti va da un efect plastic.O scandurica e mai deschisa la culoare alta mai inchisa,si se simte ca puntea e facuta din bucatele.O caracteristica a modelistilor din Romania(vorbesc de cei care fac nave de epoca de competitie) este ca mai toti utilizeaza lemnul de prun la realizarea bordajului.Lemnul asta e inchis la culoare,e ca ciocolata.Am mai vazut tablouri vechi cu corabii si intradevar,ele puteau fi si asa.Pe la competitiile de afara insa nu am mai vazut alti modelisti sa utilizeze lemnul de prun.Daca un modelist va dori sa reprezinte piroanele de cupru din bordajul vopsit in negru al unei nave,va folosi lemn de abanos.Se dau gaurile,se introduce sarma de cupru in ele si se slefuieste.Daca utilizezi alt tip de lemn, nu ai cum sa vopsesti pe urma bordajul in negru fara sa acoperi suprafata lucioasa a piroanelor.Partea proasta cu abanosul este ca nu e accesibil oricui.Ti-am dat cateva exemple despre ce inseamna efect plastic.

#5 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 02 July 2009 - 10:45 PM

sincer sa fiu eu inca nu am apucat sa studiez pozele de la concurs.incet,incet le studiez si devin tot mai confuz in unele lucruri.sculpturile navelor care participa la concurs se iau in calcul la punctare?intreb acest lucru dupa ce am studiat putin cele doua poze de mai jos.oare care nava a primit punctaj mai mare la sculpturi? :hi: :hi: :-D

ai vreo idee de unde se poate procura lemnul de abanos si cam la ce pret.sa fiu sincer nu am vazut niciodata asa ceva in realitate.

as avea si o rugaminte la tine.spui ca lemnul  de par arata bine la confectionarea puntilor.daca poti pune si cite o poza cind dai exemple.eu am folosit la punti lemnul  de carpen.mie mi se pare ok.inca nu am vazut o punte facuta din lemn  de par,sau poate am vazut dar nu stiam  ce lemn este.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCF6625.JPG
  • Imagine atasata: DSCF6373.JPG


#6 Useril este offline   tulaji 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 30-June 09
  • Location:oradea

Postat 02 July 2009 - 11:42 PM

Mai intii sa-ti spun ce vezi in cele doua poze expuse de tine.In prima este tabloul pupa de la San Felipe.A concurat la clasa c1 si nu a luat nici o medalie.E construit de un modelist de la Constanta, Marinescu Ion, de la care am luat si eu planurile pentru al meu.In a doua poza este castelul pupa de la Soleil Royal.A concurat la clasa c3d si a luat argint.Normal ca sculpturile conteaza mult la albitraj doar ca trebuie sa fie o executie de calitate,nu lucrate de mantuiala.Abanosul e greu de procurat,stiu ca il folosesc lutierii la constructia de obiecte muzicale.M-am uitat pe un forum francez de modelism sa vad cum fac cei de acolo.Ocazional mai apare cat unul care vinde asa ceva.50 euro kilogramul.In privinta puntii din lemn de par, San Felipe al meu,are asa ceva.E un model fara vele si l-am vazut de mai multe ori in pozele tale.Stii ca noi am mai discutat mai demult despre el, pe alt forum.Doar ca sa vezi niste poze e una,sa vezi o macheta de competitie e altceva.

#7 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 03 July 2009 - 12:12 AM

multumesc pt informatii.am recunoscut nava ta din prima poza care am vazut-o.as avea ocazia sa vad niste nave de competitie,dar pt asta trebuie sa imi fac timp.,si  asta este foarte greu.sint din acelasi oras cu domnul Marius Chescu,iar dumnealui s-a oferit sa ma ajute.probabil ca in anul asta voi reusi sa ma intilnesc cu domnia sa.pina atunci ma uit la poze.revenind la lemnele ce se folosesc la constructia puntilor,eu am ideea de a folosi lemn  de carpen  de la Costi,iar pe vremea cind am inceput eu san felipe aveam lemn  de carpen destul  de mult.poate de aceea mi-a si placut ideea aceasta.
  pt mine o provocare mare ar fi constructia unei nave dupa planurile de la ancre.nu  te pasioneaza asa ceva?de vreo 10 zile studiez un asemenea plan :hi:   si in proportie de 50% ma uit ca melcul la sudura.

#8 Useril este offline   tulaji 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 30-June 09
  • Location:oradea

Postat 03 July 2009 - 01:22 AM

Daca-l stii pe Cescu si e dispus sa te ajute,si e dispus sa te ajute,ai facut un pas mare inainte.Suntem de-o varsta,ne stim,insa are cu vreo 15 ani de modelism mai multi decat mine.Asta se reflecta si in rezultatele pe care le ia pe afara.Ma gandeam mai demult sa-ti spun sa iei legatura cu el,insa nu stiam cat de tare esti tu interesat de modelism.Planurile de la ancre trateaza nave franceze din sec 18, care au bordajul integral vopsit,si asta nu-mi place.Ca sa-l pun pe masa de competitie la clasa c1, conform regulilor Naviga,modelul trebuie vopsit in culorile pe care le are.Cind m-am apucat de Le Protecteur nu stiam asta, am aflat pe parcurs,ca altfel alegeam alta nava.In momentul de fata lucrez la un sebec francez din sec 18.Stiu ca exista pe Ancre monografie cu sebecul Le Requin insa nu m-am grabit sa ma arunc pe el pentru ca trebuie vopsit integral.Pe de alta parte eu vorbesc bine franceza,stiu ca documentatia respectiva e foarte solida si am vazut pe la concursuri ce se poate face pornind de la ea.Daca ma decid in viitor sa ma apuc de un model structural,atunci in mod sigur de la Ancre o sa-mi cumpar documentatia.Fac o paranteza ca sa intelegi ce inseamna un model structural:e o nava la care scheletul se lucreaza exact ca la o nava reala.Bordajul se realizeaza partial tocmai pentru a lasa sa se vada acest lucru.Executia trebuie sa fie in totalitate din lemn nevopsit.Concureaza la clasa c3.Deocamdata la noi in tara nimeni nu lucreaza asa ceva.

#9 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 03 July 2009 - 02:07 AM

am idee despre planurile de la ancre.detin vreo citeva din ele,iar planul  de la nava le commerce de marseille(118 tunuri) l-am si listat cu ajutorul unui amic.cit despre ce vreau eu  sa fac in modelism.......... este greu  de spus.fac acest lucr doat pt mine.nu vreau  sa aprticip la concursuri,nu vreau medalii.vreau doar ca navele ce le fac sa fie cit mai reusite.inca nu am facut nici o nava.am inceput san felipe,apoi am inceput si coga hanseatica,si pina nu le termin pe acestea nu voi mai incepe altceva.tot ce stiu eu despre navomodelism este egal cu zero.ma uit pe net,copiez ce fac altii si incerc sa scot cit mai bine cele doua nave incepute.marea mea problema in materie de nave se numeste sculptatul.daca as fi stiut sa sculptez nu mi-ar fi fost chiar asa greu.de altfel constructia la san felipe am oprit-o momentan din cauza sculptatului.caut idei,intreb in stinga si in dreapta pina sa rezolv aceasta problema.am primit o idee de la Crios si urmeaza sa o testez.

#10 Useril este offline   tulaji 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 30-June 09
  • Location:oradea

Postat 03 July 2009 - 03:14 AM

M-au trezit tintarii. Am vazut pe alt forum de modelism ce ai patit cu puntile de la San Felipe si m-am amuzat un pic.Normal era sa te apuci de ceva mai usor (pentru ca e normal sa mai si gresesti la inceput)si cu experienta acumulata sa incepi ceva gen San Felipe.Tie ti sa facut foame,ai inceput cu desertul si acuma ai ajuns la supa.In privinta participarii pe la concursuri sa stii ca eu nu sunt de la "martorii lui iehova" si nu am de gand sa te lamuresc sa participi si tu.Oricum sa stii ca e destul de dificil la inceput sa-ti gasesti un club care sa te sustina financiar,pentru ca noi iesirile pe la concursuri le facem pe banii cluburilor si asta costa ceva.Totusi daca ai ocazia sa te consulti cu Marius Chescu nu rata ocazia, pentru ca si eu mai fac asta.Ai sa obtii informatii despre modelism dintr-o alta perspectiva.Efectul plastic pe care-l da o punte din lemn de par nu prea reiese din poze.Pe urma,toate funiile instalate pe o corabie au grosimi diferite si se realizeaza din fire impletite.Cum din astea nu se gasesc prin comert,trebuie sa-ti confectionezi o instalatie de impletit corzi.Ti-am dat doar doua exemple despre ce inseamna sa aprofundezi detalii de constructie pe care nu ai cum sa le constientizezi vizionand doar poze pe internet.Totusi nu pot sa inteleg cum mama dracului ai reusit sa schimbi puntile la corabia aia.

#11 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 03 July 2009 - 09:02 AM

cum am schimbat puntile? :hi: :hi: :-D  pai mi-a luat cam o saptamina sa le tai.cind am vazut ca mi-au crapat puntile,am vrut sa renunt la constructia navei.apoi m-am razgindit.

#12 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1266
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 03 July 2009 - 09:12 AM

toate intrebarile mele pleaca de la faptul ca vreau sa incep o macheta care sa participe la clasa c3b.ma fascineaza treaba asta.de aceea,tinand cont ca nava va fi la scara 1/25,ce crezi ca ar fi bine sa folosesc ca si lemn de constructie:stejar sau par? cum ar 'privi' arbitrii alegerea asta?

#13 Useril este offline   tulaji 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 30-June 09
  • Location:oradea

Postat 03 July 2009 - 10:02 AM

Par.Daca vrei sa vezi barem poze cu machete realizate in intregime din par, arunca o privire aici:www.arsenal-modelist.com. Numai ca eu nu stiu ce anume ti-ai propus.Daca vrei sa participi cu ea la campionatul national,poti sa o faci doar daca esti legitimat la un club.Daca insa vrei sa partici la Europene sau Mondiale,asta o poti face doar in urma unei calificari la campionatul national.Iar aici tu poate crezi ca ai de castigat o batalie dar de fapt ai inceput un razboi lung.La concursurile de afara categoria asta exista mai mult pe hirtie.Mai apar concurenti si cu nave in intregime din lemn,dar ele au sa zicem,bordajul partial realizat din abanos,opera vie imbracata in foita de cupru.iar ele par modele vopsite,fiind inregistrate la c1.Daca jeli ar fi numerotat pozele de la campionatul European as fi putut sa-ti dau un exemplu concret privind aceste poze.

#14 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 03 July 2009 - 10:08 AM

pozele la mine sint numerotate.cind le pun pe forum dispare numarul din dreptul lor.

#15 Useril este offline   tulaji 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 30-June 09
  • Location:oradea

Postat 03 July 2009 - 11:03 AM

Atunci sa va dau un alt exemplu.Uitati-va pe www.shipmodels.com.ua , la modelele ucrainienilor Royal Sovereign si Victory.Royal Sovereign este din par african si abanos.L-am vazut gata la Europenele din Gdansk(2003), cu catargele instalate dar tot nevopsit.A participat la c1 si a luat aur.Victory e tot din par african ,abanos,placat cu foita de cupru pe opera vie,iar detaliile de la castelul pupa sunt din aur.Piesa a luat aur pe la Europene si Mondiale tot la c1.

#16 Useril este offline   mardale 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 90
  • Inregistrat: 14-April 08
  • Location:Bucuresti

Postat 03 July 2009 - 02:44 PM

Vezi postareajeli, la 3 Jul 2009, 11:08, a spus:

pozele la mine sint numerotate.cind le pun pe forum dispare numarul din dreptul lor.

Incearca sa adaugi pe poza o cifra inainte s-o uploadezi pe forum. Pentru asta probabil cel mai simplu e sa folosesti ce vine cu Windows-ul, un Paint, si apoi s-o salvezi asa.

PS: eu am salvat poza din postul de mai sus si am pastrat numele, ca atare serverul s-a zapacit si mi-o arata tot pe cea uploadata initial. Dupa ce am schimbat denumirea fisierului totul e ok, o arata pe cea modificata de mine.


Scuzati scurta abatere de la subiect.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: image.JPG

Aceasta postare a fost editata de mardale: 03 July 2009 - 02:48 PM


#17 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1266
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 03 July 2009 - 04:26 PM

legitimat am fost la csu galati de prin 82 pana prin 94.voi vedea ce mai e acum.machete nu mai face nimeni aici.ma gandesc sa PARTICIP la nationale.despre castigat...he,he.mai vedem.poate in cativa anisori voi emite pretentii.voi face o nava simpla,probabil la nina,executata cat pot de bine,sa pot lua pulsul...ce va fi dupa,nu stiu.

#18 Useril este offline   Vali 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 694
  • Inregistrat: 06-October 05
  • Location:Lugoj

Postat 03 July 2009 - 05:40 PM

Am aproape toata colectia Modelism,dar dupa mai bine de 95% din planuri nu se poate lucra un model ce sa emita pretentii la vreun campionat. Am batut net-ul, multe generalitati, putine planuri,ca lumea. Intreb aici fiindca vad ca apar cativa oameni care chiar au facut adevarate opere---De unde,domnilor luati(achizitionati) acele planuri care sa permita realizarea unei machete castigatoare??
Personal sunt interesat de perioada pre-dreadnought si dreadnought (1890-1920).L-am intrebat pe constructorul si castigatorul de la Timisoara(C2) ,belarus-ul Karpix Siarhei(POBEDA) si mai mult prin semne mi-a raspuns "arhiv"... Chiar la Sankt Petersburg nu m-as duce...
Vali

#19 Useril este offline   tulaji 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 30-June 09
  • Location:oradea

Postat 03 July 2009 - 06:58 PM

Sa va spun din experienta personala.Primele machete cu care am iesit pe la campionatele nationale erau facute dupa planuri din revista Modelism sau almanahul Tehnium, din acelea pe format coala ministeriala.Pe la nationale, venind in contact cu alti modelisti am apucat sa-mi copiez de pe la ei planuri mari pe format A1.Iesind pe la concursuri pe afara,acolo mai sant cateodata standuri expozitionale de unde se pot cumpara asa ceva.Eu vorbesc aici de planuri de corabii, ca de asta ma ocup.Daca va intereseaza planuri de nave din primul razboi mondial e bine sa lucrati dupa ce gasiti,pentru ca nu prea aveti de unde alege.Fiind mai putini modelisti interesati de perioada asta,ele nu prea circula.

#20 Useril este offline   tulaji 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 167
  • Inregistrat: 30-June 09
  • Location:oradea

Postat 03 July 2009 - 07:24 PM

Vezi postareagobi71, la 3 Jul 2009, 17:26, a spus:

legitimat am fost la csu galati de prin 82 pana prin 94.voi vedea ce mai e acum.machete nu mai face nimeni aici.ma gandesc sa PARTICIP la nationale.despre castigat...he,he.mai vedem.poate in cativa anisori voi emite pretentii.voi face o nava simpla,probabil la nina,executata cat pot de bine,sa pot lua pulsul...ce va fi dupa,nu stiu.
Daca tu doresti sa construiesti Nina anume ca sa ai cu ce sa participi la campionatul national, atunci nu are rost, pentru ca tu ai deja asa ceva.M-am uitat peste modelele tale chaika si boutre Madagascar, si pot sa-ti spun ca piesele astea pot fi expuse acolo pentru ca se vede ca sunt construite de la zero si executate la scara.Problema ta ar fi insa sa fii legitimat la un club, iar csu Galati s-ar putea sa nu mai fie afiliat la federatie,eu nu am vazut niciodata pe nimeni de acolo.Daca nu ai club,e posibil ca secretarul federatiei sa-ti permita sa participi ca outsider (campionatul national se tine in fiecare an la Constanta) insa in al doilea an ar trebui neaparat sa fii legitimat undeva.

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi