Forum Machete,Modelism,Hobby: Tehnica de chituire - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Tehnica de chituire

#21 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1386
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 01 December 2010 - 04:22 AM

Vezi postareaAdiP, la 30 Nov 2010, 23:03, a spus:

...Pai, la o traducere mai "barbara" pe tub zice ca se poate utiliza pe suporturi diverse, gen plumb, rasina, ghips; nontoxic, solubil in apa, etc, etc.
Nimic despre stiren sau ABS insa pe unele forumuri, cei care il folosesc cu succes zic ca de regula evita umplerea unor goluri mari precum si operatiunea de slefuire, preferand o intindere cat mai uniforma folosind un deget ud sau un burete umezit...

Eu am si d-asta, printre altele. L-am folosit pe figurine din plumb si a fost foarte OK, inclusiv la slefuire usoara. De notat ca slefuirea s-a facut dinspre chit spre kit, ca sa ma exprim asa. L-am mai folosit si pe plastic, dar nu am fost multumit de loc. A trebuit sa vin cu ceva superglue la suprafata, pentru slefuire competenta.

#22 Useril este offline   steelnox 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 02-December 08
  • Location:cluj napoca

Postat 07 December 2010 - 07:00 AM

stie cineva o metoda speciala de astupat acele "sinking marks" rotunde, depresiuni de maxim 1mm. lucrez la un model 1/72 si are multe astfel de zone presarate printre detalii. tamyia putty este dificil de aplicat in zone atat de mici si in plus se intareste in cateva secunde pierzandu-si aderenta pentru plastic.
mi-e frica ca daca folosesc superglue, la slefuire voi lua mai mult din zonele alaturate, superglueul fiind mai dur decat plasticul.

#23 Useril este offline   Poetuldinlighean 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2389
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 07 December 2010 - 08:05 AM

Da, Marinelu, si eu la utilizarea pe plastic m-am referit ca fiind relativ improprie datorita unei aderente scazute. La metal am remarcat ca merge slefuit. Cu putina atentie si rabdare, binenteles.

@Steelnox
Cum adica in cateva secunde se intareste ? Poate nu-i suficient de omogen amestecul, pentru ca altfel nu ar trebui sa ai o reactie atat de rapida.
Daca ai la indemana (sau posibilitate) poti folosi si MrSurfacer, granulatie 1000 sau 1500 ablicabil cu pensula. Vezi la Csaba pe site daca mai are disponibil.

Incearca eventual sa diluezi intr-un capacel cu putin nitro chitul tauTamiya, si il aplici cu o pensula fina. Dupa uscare, se poate slefui cu grija si atentie, pentru a nu pierde detaliile din vecinatati.
Superglue nu as recomanda daca zici ca ai detalii fine pe acolo, plasticul si superglue uscat/intarit au duritati diferite pentru o slefuire combinata.

#24 Useril este offline   steelnox 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 02-December 08
  • Location:cluj napoca

Postat 07 December 2010 - 08:38 AM

amestecul este foarte omogen si sunt multumit de puttyul de la tamyia; spun ca se intareste, devenind mai putin aderent si facand o crusta fina relativ repede. nu e vorba de intarirea finala.

mi se pare o idee buna aplicarea cu pensula dupa o usoara diluare. incerc azi. banuiesc ca d509 e bun.

am mr surfacer 500 si 1000, trag o tura si cu ele ;)

multam'

#25 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1386
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 07 December 2010 - 10:17 PM

Vezi postareasteelnox, la 7 Dec 2010, 08:38, a spus:

mi se pare o idee buna aplicarea cu pensula dupa o usoara diluare. incerc azi. banuiesc ca d509 e bun.
am mr surfacer 500 si 1000, trag o tura si cu ele ;)

d509 e bun, da' nu la diluari de chituri. Iti trebuie, dupa cum zicea AdiP, Nitrodiluant. Se gaseste. Ar mai fi o varianta - acetona. Numai ca e vorba de cea industriala, nu aia cosmetica.

#26 Useril este offline   Poetuldinlighean 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2389
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 07 December 2010 - 11:56 PM

Ar merge si acetona, cu conditia sa fie ceva mai de "calitate" si nu esentele frumos mirositoare ambalate frumos prin vre-un garaj.
Am folosit pentru a dilua (de destul de multe ori) imbecilitatea produsa de Revell sub numele de Plasto, insa acetona folosita a fost intotdeauna cea produsa de catre Farmec SA. Orice alt amestec imi rezulta o mare... branza.
Nitro-i sfant, parerea mea. Mai ales pentru a sugera procesul de "fuziune" pe blindaje, in detrimentul MrSurfacer.

#27 Useril este offline   Napster 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 20-December 10
  • Location:Constanta
  • Interests:Modelism, auto, IT

Postat 23 December 2010 - 10:22 PM

A mentionat cineva si posibilitatea folosirii de pasta corectoare. Are aderenta buna pe plastic?

#28 Useril este offline   Shony 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 13-January 12
  • Location:Bucuresti, Blaj
  • Interests:Motociclism

Postat 26 February 2012 - 03:33 PM

Vi -sa intamplat sa ramana, dupa vopsire, in zonele chituite, ca niste pete mai matuite? Se poate sa nu se fi uscat suficient chitul? Sau absoarbe vopsea si se matuieste acolo?

#29 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 26 February 2012 - 05:55 PM

Da, se intampla din cauza faptului ca suprafata chitului e mai 'poroasa'. Da un strat de grund inainte, sa uniformizezi suprafetele. Sau inca un strat de vopsea. Sau smirgheluieste la umed cu smirghel de granulatie cat mai fina.
Poate fi si din cauza ca suprafata chitului e atacata de solventul din vopsea. Dar de obicei asta va duce la 'afundarea' zonei chituite.

#30 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12393
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 February 2012 - 08:30 PM

Eu mai fac ceva, anume, dupa ce termin de jmirgaluit lustruiesc locul chituit cu o bucata de pisla.

#31 Useril este offline   Shony 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 13-January 12
  • Location:Bucuresti, Blaj
  • Interests:Motociclism

Postat 25 March 2012 - 07:31 AM

Va salut!
Dupa chituire si slefuire mi s-a intamplat o ciudatenie! Suprafata a devenit poroasa , adica au aparut in chit niste gaurele mici ca pe o piatra de calcar. La deget pare perfect neted dar la ochi se vad gaurelele acelea marunte si ele raman vizibile si dupa vopsire. Folosesc chit Tamya http://www.hobbyx.ro...etalii&id=2117. De ce credeti ca s-a intamplat asa. Daca nu e foarte clar o sa incerc sa pun o poza.

#32 Useril este offline   vishzu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 292
  • Inregistrat: 15-November 10
  • Location:Bucuresti

Postat 25 March 2012 - 07:44 AM

intr-un godeu pune umpic de chit tamya si apoi dilueaza-l cu acetona (se poate!). Dupa ce chitul a ajuns la o consistenta semilichida poti sa-l dai la pensula peste porozitatile de care vorbesti; apo slefuiesti. Pensula se curata tot cu acetona.

#33 Useril este offline   matly 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 349
  • Inregistrat: 27-September 11

Postat 16 October 2013 - 10:45 AM

Vezi postareaZ-mare, la 04 January 2010 - 01:15 PM, a spus:

Eu procedez altfel:
- chituiesc treburile evidente sau pe unde banuiesc ca ar fi probleme;
- slefuiesc la ud;
- dau, cu o pensula, cu cerneala argintie. Dupa uscare toate imperefectiunile ies la iveala.
- spal macheta cu apa, o usuc, apoi rechituiesc unde e cazul. Pentru zgirieturi fine sau imbinari unde "s-a tras" plasticul din cauza lipiciului, folosesc supergule. - slefuiesc din nou si mai dau cu putina cerneala argintie, pentru verificare.
Eu nu folosesc grund, sunt de parere ca ineaca inutil detaliile fine. Exceptie fac la PE-uri, vopseaua nu prea tine pe ele. Niciodata nu am avut probleme cu saritul vopselii. (asta daca nu am facut eu greseli!!!!)


salut

vreau sa te intreb de unde gasesc aceasta cerneala argintie si alta problema ar fi chitul.
am cumparat revell si italeri, acele tuburi ca pasta de dinti. cand aplic, iau cu un bat de chibrit cu care amestec in tub putin, dar dupa ce scot batul din tub am cam 20-30 secunde in care el se usuca. aplicarea trebuie sa fie foarte rapida. nu exista vreun kit care sa il aplici, sa il intinzi si sa se usuce mai greu (ceva gen chitul auto)?

va multumesc

#34 Useril este offline   matly 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 349
  • Inregistrat: 27-September 11

Postat 16 October 2013 - 11:29 AM

cred ca m am lamurit singur, dar poate imi explica cineva cu ce solutie gasita la noi (exemplu concret de la unul din magazinele de modelism) sterge cu acel bat de urechi pe macheta

http://www.youtube.c...h?v=DGyIrQfhoGI

http://www.youtube.c...h?v=r8MP-Y4fIhY

ms

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 17 October 2013 - 03:33 PM


#35 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4011
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 16 October 2013 - 01:10 PM

Ala inmoaie batul de urechi in tiner pentru vopsele celulozice.
La noi echivalentul ar fi Nitrosolv de la Policolor.
Nu-l gasesti in magazinele de machete ci in bricostore sau la magazinele de desfacere ale Policolor.
Oricum mie mi se pare riscanta metoda (topeste plasticul) si chiar si el zice ca nu o considera cea mai buna metoda dar ii e lene si scarba sa slefuiasca in unghiul ala cu smirghel.

Daca insa pui smirghel pe un paralelipiped tare, cu muchie, poti slefui destul de usor cu apă din belsug (la chiuveta) ca sa nu se incarce smirghelul.

Cerneala argintie.....Ia-ti un marker argintiu cu varf gros.
Chitul Tamiya contine particule argintii ca sa vezi direct unde nu esti la nivel.
Chitul se aplica de regula cu o spatula pe care poti sa ti-o faci singur dintr-o bucata de plastic sau tabla elastica. E facut sa se usuce repede ca sa nu ajungi la etapa a doua peste 3 saptamani. Se aplica in cantitati mici pana acoperi tot santul. Nu trebuie sa arate frumos si nici sa fie egal ca oricum 3 sferturi sau mai bine il scoti dupa aia la slefuit.

#36 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 16 October 2013 - 02:47 PM

Salut,

Presupun ca vrei cerneala pentru a verifica suprafetele. Cerneala argintie am cumparat acum citva ani de la Pictura Online. Nu este o mare afacere! Poti folosii si vopsea acrilica argintie de la Revell pe care poti strege cu alcool izopropilic.

Pentru chituit folosesc foarte mult super glue lichid. Dupa ce te inveti sa lucrezi cu el, ai sa vezi ca nici un chit nu-l bate! Colegul meu Bill, testeaza acum un chit nou ( Perfect plastic Putty) dar inca nu stiu ce parere are despre acest produs.

Un diluant care dizolva chit tamiya si Mr. Hobby este Mr. Color Thinner. Gasesti la xaba.ro. Este foarte bun si nu ataca plasticul. Diluantul este pentru intreaga gama de produse Mr. Hobby si Mr. Color dar merg foarte bine si toate vopselele Tamiya si Revell enamel. Diluantul asta nu dizolva chit de la Revell, probabil nici pe cel de la Italeri! Atentie!

Succes!

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 16 October 2013 - 02:48 PM


#37 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12393
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 17 October 2013 - 03:38 PM

Matly, acel tus l-am acumparat, cu ani in urma, de la magazinele "fondului plastic" de pe Hanul cu tei din Bucuresti. Nu stiu daca se mai gaseste asa ceva acum. Poti folosi si vopsea argintie acrilica, problema e ca, la nevoie, se da mai greu jos (speli cu alcool izopropilic. Atentie foarte higroscopic, pate "arde" pielea miinii). De asemenea poti folosi Mr. Surfacer de la Gunze.
In privinta chitului in tub, am mai scris asta demult, are tendinta de a se separa in "solvent" si "umplutura", de aceea este bine sa fie pastrat cit mai strins (adica adunat din partea din spate) ca sa nu fie spatiu liber in tub, in pozitie verticala, iar atunci cind nu este folosit mult timp, intors din cind in cind. Se scoate din tub putin chit, pe o bucatica de metal sau plastic, se amesteca si se foloseste intins cu o mica spatula. Daca e necesar, se poate "dilua" cu putin Nitrosolv (Policolor).
Daca chitul nu este vechi, adica deja prea "uscat/tare", timpul de intarire este suficient de mare ca sa poti lucra bine cu el. O intarire rapida, in timpul lucrului, arata ca acel chit este vechi si trebuie "diluat" putin inainte de folosire.
"Solutia" este alcool izopropilic sau diluant pentru acrilice.

Citeaza

Ala inmoaie batul de urechi in tiner pentru vopsele celulozice.
La noi echivalentul ar fi Nitrosolv de la Policolor.
Wurger, atentie, Nitrosolvul dizolva platicul!!!! Ce foloseste tipul acolo e fie o solutie de alcool izopropilic, fie diluant pentru acrilice sau pentru acel chit.

#38 Useril este offline   vishzu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 292
  • Inregistrat: 15-November 10
  • Location:Bucuresti

Postat 17 October 2013 - 04:25 PM

O comletare la cele spus de tibi22
Chitul tamiya merge diluat EXCELENT si cu acetona de unghii de la Farmec (se gaseste cam la orice butic din colt de bloc)

#39 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4011
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 18 October 2013 - 12:20 PM

Asta de cand acertona de unghii nu mai e acetona ci ACETAT DE BUTIL care intra si in componenta Nitrosolvului.
Iata ce mica e lumea chimiei.
Acetona e miscibila (se amesteca) cu apa asa ca daca mai gasiti acetona adevarata de unghii sa stiti ca are un procent serios de apa care poate dauna prizei chitului pe plastic.
Acelasi lucru l-as putea spune si despre izopropilic care este un alcool. Nu am incercat niciodata sa diluez chit sau emailuri cu el dar daca Z zice ca merge .....
Pe sticla din clip scria diluant pentru vopsele nitrocelulozice. (sau zicea ala in timp ce freca)
Intr-adevar, alcoolul izopropilic poate sterge si vopsele email dar e poveste lunga cu cat de email sunt de fapt vopselele astea de modelism.
Oricum avand in vedere actiunea nitrosolvului asupra plasticului, de aia si ziceam mai sus ca e riscant.

#40 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1894
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 18 October 2013 - 08:37 PM

Dupa cum ziceam pe undeva , Mr. Leveling Color Thinner de la Gunze sterge email-ul , acrilicul , surfacer-ul FARA a dauna de loc plasticului ....Pentru controlul suprafetelor , cerneala(Windsor-Newton,se duce cu apa sau cu thinner-ul de mai sus) e buna pentru a evidentia zgarieturile.Pentru denivelari Surfacer-ul de la Gunze este minunat( este si un primer bun pentru acrilice) ...

Aceasta postare a fost editata de busila: 18 October 2013 - 08:38 PM


Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi