Forum Machete,Modelism,Hobby: Macheta statica HMS Victory - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Macheta statica HMS Victory Materiale necesare...

#1 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 20 September 2010 - 06:01 PM

Vă salut. Sunt un începător în ale modelismului din Craiova și aș dori să construiesc, după cum spun și în titlu, macheta HMS Victory, din lemn.
Am procurat o mulțime de planuri, documentație etc. și m-am decis să purced la drum.
Însă în peregrinările mele pentru a strânge materialele necesare, m-am lovit de multe "ziduri" despre care nu aș fi crezut că există și care mi-au retezat total entuziasmul.
Astfel, am încercat să procur placajul necesar (de 2, respectiv 4 mm) şi după ce am "bătut" toate supermarket-urile de specialitate din Craiova (3 mai exact :whistle: ), am dat o grămadă de telefoane, inclusiv prin Brașov, Miercurea Ciuc sau mai știu eu pe unde, am ajuns în punctul de unde am plecat.
A, uitasem, am căutat inclusiv pe Internet, nu zic nu, am găsit ceva, dar la niște prețuri foarte mari (ex. o placă de 30 x 50 cm la "numai" 30-40 lei :hi: )
Vă rog să-mi spuneți de unde aș putea procura acest placaj, la niște prețuri accesibile (sunt un biet bugetar, cu -25%), îmi sunt necesare 2 buc., una de dimensiunile 40 x 60 cm de 2 mm, iar cealaltă de 70 x 80 cm, de 4 mm grosime.
Vă mulțumesc.

#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 20 September 2010 - 07:04 PM

Valix , succes.
Ceea ce vrei tu sa faci(adica o Victory din lemn) nu este tocmai simplu.Inainte de toate nu ai spus(sau n-am vazut eu?)la ce scara urmeaza sa lucrezi.
Doi la mana ar fi restul materialeloe;cu doua,trei foi de placaj,nu ai facut decat sa zgarii suprafata aisbergului.
Vreau sa spun ca ai inca o sumedenie de nevoi ca sa scoti o Victory cat de cat.Gandeste-te ca la scara 1/98,macheta are cca un metru lungime.Nu vreau sa te descurajez.Aici pe forum sunt modelisti priceputi ,chiar campioni europeni ,care te-ar putea sfatui.
Eu unul am lucrat Victyory ,insa era un kit Mantua ,asa ca "nu se pune" :whistle: .

Oricum ,uite-l:

http://www.cartula.ro/forum/Victoryinainte...lgar-t3592.html

#3 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 20 September 2010 - 11:37 PM

Da, așa este, am uitat.
Scara este 1:90. Planurile sunt cele de la mamoli, descărcate de pe un site rusesc cunoscut (nu-i dau numele, pentru a nu fi acuzat de publicitate mascată).
Şi da, știu la ce mă înham, de altfel, urmăresc acest forum de ceva timp și am văzut diferite machete aflate în diverse etape de lucru.
Partea cu placajul este cea mai delicată problemă în cazul meu, restul materialelor le pot dobândi mai ușor.
Sunt perfect conștient că nu poți face o machetă cu 2 plăci de placaj, însă este o chestiune psihologică la mijloc: într-un fel ești motivat când ai în față, să zicem, structura de rezistență a navei și altfel ești (sau nu prea) când te uiți neputincios la un teanc de hârtii, neavând o bază de unde să începi.
Iar în ceea ce privește profesionismul oamenilor de pe acest forum, sunt total convins de asta și mă înclin în fața lor.
Şi da, logându-mă pe acest forum, chiar asta am urmărit, să cer sfaturi, sprijin, de la cine trebuie.

PS Mulțumesc celor care mi-au răspuns pe PM, am încercat și eu varianta prezentată, însă atelierele care produc mobilă în Craiova nu lucrează deloc cu placaj, ci numai cu PFL sau alte materiale.

#4 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 21 September 2010 - 09:26 AM

Salut,
nu lucrez in lemn, nu sunt deci un cunoscator. In ceea ce priveste placajul, firmele de mobila nu mai folosesc de mult asa ceva, pentru spatare se limiteaza la PFL sau noul HDF. Gasesti in anumite locatii placaj, dar din pacate doar de grosime mai mare, nicidecum de 2 mm, si anume de 4 sau 5 mm. In tm, de exemplu aceste locatii sunt Dedeman si Brithouse, nu au legatura cu domeniul nostru, deci nu fac reclama mascata (care oricum este o prostie). Ambele firme au acest material la coala mare, in unele locatii insa il si debiteaza de regula gratuit.

Toata aceasta poveste are si un scop: incearca in magazine similare din locatii mai apropiate, iar in plus vezi in in magazinele de arte plastice, de la tine din zona. Acestea aduc de regula placaj, insa si aici preturile sunt prohibitive. Tot in tm, la magazinul specializat se gaseste placaj gata debitat, dar la preturi similare cu cele descrise de tine, precum si un fel de furnir, de asemenea destul de scump. Pe scurt solutia ar fi sa gasesti un magazin de bricolaj, care vinde placaj de 4 mm si sa cumperi o coala mare eventual debitata, deoarece per ansamblu il obtii mai ieftin. Pentru cel de 2 mm, ramane doar solutia mai scumpa a comertului online.

#5 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 21 September 2010 - 11:33 PM

Salut Valix si felicitari pentru alegere, totodata iti doresc spor la lucru.
Problema materialelor a devenit destul de dificila si e acutizata si de noile gaselnite in cresterea nivelului de trai. Materiale de tot felul gasesti la magazine on line deja cunoscute dar preturile sunt destul de piperate. In Craiova, orasul fiind destul de mare e imposibil sa nu gasesti depozite cu materiale de constructii unde au si placaje in coli la diferite grosimi. preturile sunt relativ mici, o coala la depozit te costa cam cat o placuta de la firma de profil. Chiar daca nu iti trebuie momentan coala intreaga, o sa vina momentul cand vei cauta iarasi.
Te sfatuiesc sa nu uiti de mobilierul vechi abandonat de bunici prin tot felul de magazii sau propus pentru debarasare, de cele mai multe ori contine mult material recuperabil. Pe vremuri fundurile de la sertare se faceau din placaj, nu din carton presat. Chiar si dosul de la dulapuri era din placaj. Daca insisti sigur gasesti. Nu omite targurile de sambata si duminica, poti avea surprize mari.
Sunt sigur ca o plimbare in oras cu evitarea zonelor centrale poate sa iti scoata in cale surse la care nici nu visai.
Bafta!

#6 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 28 September 2010 - 08:57 PM

Am urmat sfatul lui Traian și am căutat pe la țară mobilier vechi și... surpriză: am descoperit o frumusețe de placaj de 4 mm, numai că este în 3 straturi. Dar sper că va merge și acesta. Acum mai trebuie să găsesc unul de 2 mm și pot "purcede la drum".
Mâine merg la Praktiker să achiziționez un set de mini-freză biax cu accesorii, am văzut că au acolo.

Şi așa cum este tradiția pe acest forum, voi reveni cu postări referitoare la etapele construcției machetei :blink:

A, uitasem, aș avea câteva întrebări:
- Ce tipuri de vopsele să folosesc (deja mi-am luat astăzi un set de pensule din păr natural de diferite dimensiuni și forme)?
- Ce motoraș să folosesc pentru construirea unui mini-strung pentru lemn (asemeni celui văzut la Traian)?
- Dălțile din ce pot fi confecționate și care ar fi formele de bază ale acestora (minimul necesar)? Mulțumesc.

#7 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1266
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 28 September 2010 - 09:20 PM

de obicei, placajul acela 'minunat' pe care l-ai gasit, este din fag.deci, duritatea lui este alta decat in cazul placajului de tei/pin folosit indeobste in modelism. cred ca ar fi bine sa tii cont de acest lucru inainte de a purcede la treaba.daca totusi vei lucra cu el, incearca sa tii cont de deformarile pe care le-a suferit materialul dea lungul timpului.straduieste-te sa obtii niste decupaje de calitate pentru a evita cat mai mult finisajele ulterioare.incleiaza si rigidizeaza bine piesele intre ele inainte de a trece la ajustari. enjoi...

#8 Useril este offline   ovidiusc23 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 114
  • Inregistrat: 25-May 06
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Navomodelism

Postat 29 September 2010 - 07:36 AM

Am folosit si eu placaj de fag ....deosebirea intre acesta si cele de tei, pin, plop este cum a spus si gobi ca este mai dur si de aici rezulta ca vei munci putin mai mult la debitare, dar nu ar fi asta o problema cu rabdare vei reusi.
Eu zic ca poti da drumu la treaba si fara placajul de 2 mm pe care il poti inlocui sau poate il vei gasi, ma gandesc ca iti trebuie pentru puntile false.
Despre motoras nu iti pot spune prea multe, cel pe care l-am avut eu a fost de la un scaner din cate mi-a spus cine mi l-a dat, de la fabrica de calculatoare din Bucuresti, dar se poate folosi si un motor de la o masina de spalat veche.
Este o poza in topicul lui Traian "Ministrung selfmade" cu tipurile de dalti folosite http://www.cartula.ro/forum/Ministrung-sel...dalti&st=20.
La vopsele nu ma pricep deloc :blink:

Numai bine si spor la mesterit.

#9 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 29 September 2010 - 11:28 AM

In privinta materialelor, e drept ca sunt cu diferite calitati, fapt ce le face sau preferate sau indicate anumitor operatiuni. Dar cum hobystul, din multiple motive, nu are intotdeauna la dispozitie tot ce e mai bun apare necesitatea improvizatiei iar aici incepe partea interesanta a activitatii dat fiind faptul ca incepe sa fie solicitata mai mult gandirea si inventivitatea. Daca unele elemente ale unui model nu pot fi lucrate doar ca forma, ele trebuind sa aiba si consistenta, la fel de bine, altele suporta divese variatii, diferenta constand doar in tehnica si volumul de lucru. Am vazut modele facute de pasionati cu ,,mana'' la care s-au folosit bete de mestecat cafeaua si placaje de la funduri de sertar si au iesit excelent. Nu neg importanta folosirii materialelor de calitate corespunzatoare dar in regimul de hoby, mai ales la inceput de drum, consider ca se poate folosi ceea ce ai la indemana sau gasesti mai usor, principalul fiind sa rezulte ceva care sa te multumeasca. Pe parcurs se rezolva si celelalte necesitati.
Pentru strung, cel mai la indemana ar fi un motor de la o masina de spalat veche. Se poate folosi orice motor care are suficienta putere si turatie, 1500 rot/min si 450 W sunt mai mult decat suficient. Eu prefer motoarele fara perii colectoare (carbuni) ca fiind silentioase si mai putin pretentioase in functionare. Am discutat despre asta in topicul cu strungul. Pana la ceva mai profesional poti folosi cu succes si o masina de gaurit electrica, sau din cele mai noi cu variator de turatie sau din cele mai vechi dar care sa aiba turatie mare, la care sa adaptezi un suport de prindere pe un blat de scandura mai groasa. Si daltile le gasesti tot acolo, dar de baza sunt 3 profile, profil lat: 1-1,5 cm latime e suficient, profil semirotund si profil oblic la aceleasi latimi. Daltile sunt pentru lemn si se gasesc la pravaliile de fieratanii la preturi acceptabile sau la truse sau la bucata. Cele profil oblic si semirotund o sa trebuiasca sa le ascuti personal fiindca de regula la pravalie sunt doar profil lat, exceptand trusele profesionale care sunt destul de scumpe.
Pentru vopsele fereste-te de cele pe baza de ulei si in general e bine sa nu folosesti vopseluri in favoarea esentelor naturale de lemn. Daca e cazul, eu recomand baiturile, tusurile sau vopselele pe baza de apa.
Sa ai mult spor!

#10 Useril este offline   criksu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 65
  • Inregistrat: 11-November 08
  • Location:Pitesti

Postat 29 September 2010 - 08:40 PM

Salut.

Daca placajul subtire il vei folosi la fabricarea puntilor false, incearca sa gasesti placaj de aviatie de 1 mm. Eu am luat de la Mr. Bricolage, de la raionul de miniscule, o foaie cam de 50/30, la 30 lei. Placajul era din mesteacan. Pe siturile de modelism mi s epare ca o foaie tot 30 de lei costa. Mai ieftin nu am gasit eu.

Spor la lucru.

#11 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 30 September 2010 - 10:51 PM

Aşa cum aţi spus, este foarte dur placajul ăsta de fag. Am reuşit să debitez piesa centrală, "chila", deşi e impropriu spus, cu scorul de 2 - 0 (adică 2 pânze de traforaj rupte la 0 piese finalizate).
Iată şi prima piesă, în stare brută (cocoaşa aceea de la mijloc e de la cadrul meu de traforaj, e scurt şi de aceea am preferat să ies puţin în sus, o s-o reduc ulterior la normal).Imagine atasata: Foto_01.jpg
Următorul pas mai delicat va fi debitarea locaşurilor unde vor intra coastele. Cred că le voi decupa cu freza, sper.

#12 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 01 October 2010 - 12:53 PM

La un model de dimensiuni mai mari, osatura solida e o conditie esentiala pentru o constructie reusita asa ca nu dispera. Incearca si trage din cand in cand panza pe o bucata de sapun de casa sau din cel mai ordinar si o sa mearga mai usor. Poti chiar sa ,,marchezi" traseul de taiat cu sapun dar subtire ca sa poti distinge traseul.
Spor!

#13 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 01 October 2010 - 09:07 PM

desi repet ce-a spus si traian, pot confirma faptul ca asa procedam si cand eram la Casa Pionierilor si mergea foarte bine. si tinand cont ca pe atunci panzele nemtesti erau o raritate, cand simteam ca panza s-a incalzit catusi de putin, preferam sa mai astept decat sa se rupa. dar alea erau alte vremuri.

#14 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 04 October 2010 - 08:50 PM

Am terminat "chila" și "coastele" cele mari. Mai sunt unele micuțe ce se vor așeza atât la prova, cât și la pupa.
Iată piesele etalate pe covor, deoarece sunt multe și mari (am folosit o pânză albă pentru a contrasta mai bine)
Imagine atasata: Victory_001.jpg
Iată și un "lung de linie" (piesele sunt în stare brută, nu le-am şmirgheluit încă)
Imagine atasata: Victory_002.jpg
Un overview
Imagine atasata: Victory_003.jpg
şi un close-up de la prova
Imagine atasata: Victory_007.jpg.
Gata! :blink:

Aceasta postare a fost editata de VALIX: 04 October 2010 - 08:52 PM


#15 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 06 October 2010 - 02:10 AM

Pana acum e promitator. Incearca doar sa decupezi la prova, la taieval, locasul pentru galion, nu e esential dar te scuteste de migaleli mai tarziu.
Inainte de a incepe ansmblarea osaturii mestereste o cala de montaj pe care sa fixezi cat mai drept si rigid chila. Abia dupa aceea aliniezi si fixezi coastele si unde e nevoie retusezi. Iti recomand ca prima sectiune din prova sa o faci din lemn masiv ajustat dupa coaste si etrava dat fiind curbura accentuata a corpului in zona respectiva care iti poate face necazuri la filat. Pentru ajustare la exteriorul corpului te poti folosi de o bagheta flexibila putin mai lunga decat corpul pe care o asezi pe coaste asemeni filelor si vezi unde e nevoie de corectie. De ajutor o sa iti fie si curentii laterali pentru care vad ca ai insemnate locasurile. O sa ai nevoie de o scula realizata din o sipca mai lunga pe care lipesti smilgher, preferabil si una rotunda, 2,5 x 15 cm, gros de 1 cm si un capat de coada de matura sunt satisfacatoare pentru asta. Finisajele se fac pe lungime nu local ca sa nu iasa cu cocoase.
Spor si nu te grabi

#16 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 06 October 2010 - 04:44 PM

Am decupat locașele de pe etravă, dar apucasem să fac pozele înainte. De asemenea, am decupat și locașele pentru curenții laterali. În ceea ce privește secțiunea de la prova care se va forma din semi-coastele rămase, îmi va fi foarte greu să o fac din lemn masiv, deoarece risc să nu urmez linia navei și să iasă ceva urât. Mai bine merg tot pe varianta oferită de plan (cea cu semi-coaste), în porțiunea asta sunt ranforsate bine - câte 3 coaste alăturate
Imagine atasata: Detaliu.jpg
Mulțumesc pentru sfaturi, voi ține cont de ele.
Astăzi voi încerca să fac acea cală de montaj, voi fixa tijele de întărire, notate cu 23 mai jos, apoi voi lipi totul. O să revin cu poze după aceste operațiuni.
Imagine atasata: Detaliu_2.jpg

#17 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 07 October 2010 - 03:34 PM

E perfect si asa. Nu te mai bazai, vad ca te descurci, daca intampini vre-o problema intreaba.
Spor!

#18 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 07 October 2010 - 05:09 PM

Aşa cum am promis, revin cu ceva poze de după lipirea pieselor din compunerea calei.
Imagine atasata: Victory_009.jpg
Imagine atasata: Victory_011.jpg
Aş dori să evidențiez un truc descoperit de mine, referitor la cele două baghete de ranforsare, notate în postul anterior cu 23, pe una din imagini.
Am lăsat baghetele intenționat mai late decât locaşurile unde urmau să intre, am măsurat și proiectat pe acestea dinții de pe axul central, astfel încât, la lipirea acestora, am fost asigurat de menținerea coastelor la unghi de 900 față de acest ax.
Imagine atasata: Victory_008.jpg
Va urma o perioadă în care nu voi mai putea avansa cu lucrările, până la intrarea în posesia placajului/ furnirului de 2 mm (următoarea etapă este placarea primei punți)

#19 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 13 October 2010 - 10:43 PM

Cine a spus că românul nu este inventiv, mare greșeală a făcut. În susținerea acestei idei, vă prezint cum am reușit eu să intru în posesia materialului pentru punțile false:
Deoarece îmi rămăsese ceva placaj de 4 mm, într-o bună zi, mi-a venit ideea de al "dezmembra" puțin. Așadar, înarmat cu un cutter și un cuțit bine ascuțit, am început operațiunea. După ce am înlăturat cele două foi de furnir de la exterior, am rămas cu o fâșie de lemn groasă de 2,2 mm (numai bună). Deoarece era cam slăbită (se putea rupe pe fibră), am aplicat un strat de aracet pe ambele fețe, care a întărit-o destul de bine, astfel încât am reușit să așez la locul ei puntea superioară.
Imagine atasata: Victory_012.jpg
Imagine atasata: Victory_013.jpg
Imagine atasata: Victory_014.jpg
Am aplicat și semi-coastele de la prova...
Imagine atasata: Victory_016.jpg
Şi, cu toate că nu există prevăzut în planuri acest lucru, am inserat și niște bucăți de lemn pe lateral, între coaste, pentru a întări structura de rezistență (m-am gândit că îmi pot face probleme la finisarea laterală a coastelor).
Imagine atasata: Victory_017.jpg
Cam atât am avansat cu lucrările, aștept criticile...

Aceasta postare a fost editata de VALIX: 13 October 2010 - 10:46 PM


#20 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 14 October 2010 - 10:19 AM

Stii povestea cu ratusca cea urata? Daca nu, ti-o spun pe scurt. De ce te grabesti la critici? Cat timp iese asa cum vrei sa fie, e bine asa ca spor in continuare!

Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi