Forum Machete,Modelism,Hobby: Operatiunea Cobra - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Operatiunea Cobra

#1 Useril este offline   tavi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 11-January 10
  • Location:Brasov

Postat 28 November 2010 - 08:40 PM

Salutare. Desii este primul meu topic, spre rusinea mea, urmaresc subiectele acestui forum de ......ceva ani buni. Desii in sfera modelistica am ceva - ceva ani adunati, subiectul........ ''Diorame si Viniete'' este abordat de foarte putin timp. Cinstit fiind, am omis alaturarea acestei colectivitati forumistice, dupa experiente total neplacute si ne la locul lor ,cu........... anumiti modelisti mult mai experimentati care au avut placerea sau ....neplacerea de a-mi vedea realizarile. Ca ....un bun crestin am cerut sfaturi ,pareri, idei, si........... stupoare, am primit numai remarci total nepotrivite, neortodoxe, neprietenoase. sa zicem ceva ...... gen: '' esti varza, esti o rusine sa te numesti modelist, ti-ai batut joc de banii investiti in machete, eu unul ,cu asemenea realizari m-asi lasa de sportul asta, cum, mai ai curajul cu asemenea jeguri sa te prezinti in fata noastra ? ........ etc. etc.''
Dar........ ceva ani au trecut de atunci, si......... am incercat sa-mi ling ranile, cu toate ca....... eram bucuros sa primesc critici si observati, dar in nici un caz sa-mi fie stirbita demnitatea. Nimeni nu s-a nascut invatat si nimeni nu este perfect. Probabil, si mai mult ca sigur o parte din asa numitii ''prieteni'' citind acest ''new topic'' se vor recunoaste in ....persoana celor implicati, dar....... tot prin intermediul acestui topic , doresc sa-i linistesc ca ..... totusi nu le port pica, si nu le v-oi demasca identitatea, dar.......... consider ca nefiind ortodex ca unui incepator in ale modelismului spatic, de vitrina, sa-i tai tot elanul, sa-l murdaresti cu noroi chiar in loc public, chiar daca realizarile lui ,sunt simple..... jucari, simple ....esecuri.
Cam atat cu introducere, si ......scuze de OFF TOPIC.
Am ales totusi sa prezint aceasta lucrare pe acest forum, deoarece, am remarcat prezenta multor ''GREI'' in ale modelisticii, si........ am nevoie de sfaturi, de pareri, de idei, de critici si observatii constructive, asa ca ........ ROG SA NU VA SFIITI sa criticati, dar ....... sa criticati constructiv si nici decum sa ........ . Eu , vreau sa invat, sa continui, se experimentez sa inprovizez, ca doar .......modelismul am sa-l fac de placere, si pentru mine.
Dar........ gata, asa ca.......................................... calde salutari frati mai mici sau mai mari, cunoscuti sau necunoscuti, modelisti de profesie sau simpli amatori, mai tineri sau mai putini tineri, dar toti cu suflet mare si pur de copil inocent , ma inclin in fata voastra si va transmit tuturor , deopotriva, zile linistite si insorite, SANATATE si calde urari de bine in zile friguroase de sfarsit de an 2010.
De la incidentul mentionat, am cautat un.....MOTTO, pe care l-am gasit daunazi in cuvintele unui prieten : <<..... cum sa invatam si sa-nvatam... de la frate la frate ! >> in speranta de zi cu zi ca poate vom reusii sa fim mai buni, mai onesti si mai sinceri in primul rand cu noi insine si cu semenii de langa noi, am hotatat sa impartasesc si cu voi placerea construirii unei diorame , a unei lucrari simbolice.
Am ales aceasta tema din respect pentru toate acele PERSOANE,fie ei civili sau militari deopotriva care au fost sactificati pe altarul razboiului mondial, din perioada 1939-1945 , in speranta ca am invatat o lectie cruda despre viata si moarte , despre respect si fraternitate.
De ce Operatiunea COBRA ? ; sau ..... poate ce a fost aceasta operatiune prea putin cunoscuta ? : pana una alta.... o mica privire in timp pentru o minuscula lectie de istorie.
Deci, urmand ordinea evenimentelor , totul a inceput cu .....ZIUA ''Z'' , Marea Debarcare Din Normandia....................


.......... Mergand pe premiza că ocuparea Caenului este „crucială " pentru victorie, Montgomery a declanşat o serie de atacuri de uzură pentru cucerirea localităţii. Primul atac a fost Operaţiunea Perch (Oiştea), prin care s-a încercat darea peste cap a flancului german la Villers-Bocage, care a fost încheiată cu bătălia de la Villers-Bocage, pierdută de aliaţi. După o amânare cauzată de dificultăţile de aprovizionare generate de vremea nefavorabilă (17 – 23 iunie), aliaţii au respins contraatacul german (de organizarea căruia, serviciile de spionaj aliate aflaseră prin decriptarea prin programul Ultra a mesajelor transmise de germani). Caenul a fost bombardat puternic şi luat cu asalt între 7 – 9 iulie. Între 18 - 21 iulie, o nouă ofensivă a trei divizii de blindate britanice a dus la eliminarea ultimelor focare de rezistenţă din Caen şi din împrejurimi. Luptele au continuat între 25 – 28 iulie pentru extinderea zonei controlate de aliaţi, lupte la care au participat în principal trupele canadiene.
..................
,,Străpungerea liniilor germane prin atacuri declanşate de pe capetele de pod din Normandia,,
Montgomery concepuse o strategie prin care se urmărea uşurarea declanşării atacurilor aliaţilor aflaţi în regiunea vestică a plajelor de debarcare, prin atragerea rezervelor germane către zona de est a teatrului de luptă. S-a ajuns astfel ca germanii să deplaseze în zona britanică şi canadiană şase divizii şi jum ătate de tancuri, iar în zona de atac american doar o divizie şi jumătate de Panzere. Strategia aceasta s-a dovedit un succes, prin declanşarea Operaţiunii Cobra, lansată pe 24 iulie. Armata I americană a reuşit astfel să străpungă liniile germane şi să ajungă pe 28 iulie la capul de vest al Peninsulei Cotentin, la Coutances.
Pe 1 august, pe teatrul de luptă a intrat Armata a 3-a americană în frunte cu generalul George S. Patton. Montgomery a schimbat planul de luptă, detaşând doar un corp de armată care să ocupe Bretania, izolând trupele germane într-o enclavă în jurul porturilor din regiune. Armata a 3-a americană a declanşat un atac spre sud, iar Armata I americană a depăşit frontul german pe flancul lor vestic. Împotriva marii concentrări de forţe germane de la sud de Caen, Montgomery a transferat blindatele britanice spre vest şi a lansat Operaţiunea Bluecoat (30 iulie – 7 august), pentru a creşte presiunea exercitată de americani. Atacurile aliate din regiune i-au împins pe germani mai spre vest, ceea ce a permis declanşarea unei noi operaţiuni ofensive pe 7
........ iar totul s-a soldat cu <<Punga de la Falaise>>
La începutul lunii august, dându-şi seama că aliaţii nu vor efectua mult aşteptata debarcare lângă Calais, germanii au adus în regiune tot mai multe rezerve. Cum forţele germane fuseseră încercuite în sud, înaltul comandament nazist a încercat să le despresoare folosindu-se de atacul forţelor germane din regiunea Calaisului, ceea ce ar fi permis o retragere generală şi organizată spre Sena. Planurile generalilor germani au fost anulate de Hitler, care a cerut organizarea unui atac la Mortain, în partea de vest a pungii în care se aflau forţele germane încercuite. Atacul german declanşat pe 7 august a fost respins de aliaţi, care beneficiaseră din nou de informaţii obţinute prin sistemul Ultra. Planul aliat original prevedea o încercuire largă pe valea râului Loara. Generalul Bradley şi-a dat seama însă că foarte multe unităţi germane sunt incapabile să execute manevre ample, comandantul american cerând şi primind permisiunea de a executa o „mi şcare-cârlig " scurtă pentru încercuirea mai strânsă a germanilor. Pentru executarea acestui atac a fost desemnat generalul Patton, ale cărui trupe au înaintat aproape f ără opoziţie prin Normandia, prin Le Mans, după care au continuat spre nord, spre Alençon. Germanii au fost încercui ţi într-o pungă lângă Chambois. Rezistenţa puternică a germanilor şi plecarea unei părţi a americanilor spre Mantens, pe Sena, au f ăcut ca încercuirea să fie încheiată doar pe 21 august. În pungă au rămas 50.000 de soldaţi germani. Dacă generalul Patton nu ar fi părăsit încercuirea pentru a acţiona la Mantens, în pungă ar fi fost prinşi mult mai mulţi germani. În schimb, americanii au împiedicat inamicul să stabilească o linie defensivă puternică pe Sena, ceea ce le-a permis canadienilor şi britanicilor să-şi atingă obiectivele stabilite de Mongomery mai rapid şi mai uşor decât se prevăzuse. La scurtă vreme a urmat eliberarea Parisului. Rezistenţa Franceză din Paris s-a ridicat împotriva ocupantului pe 19 august, iar Divizia a 2-a blindată franceză şi Divizia a 4-a de infanterie americană au forţat înaintarea spre capitala Franţei. Generalul Philippe Leclerc a primit capitularea germanilor din regiunea pariziană pe 25 august, consfinţind eliberarea Parisului.
......... iar in toate aceste evenimente si-a gasit locul si faimoasa Operatiune Cobra.

Este dureros faptul ca in umila si mizera noastra viata ne este dat sa cunoastem si asemenea evenimente, e trist si dureros ca datorita unei minti diabolice si bolnave , insetata de sange si suprasaturata de ura au trebuit sa treaca in nefiinta numai in perioada 6 iunie – 25 august :
Statele Unite: 29.000 morţi. 106.000 răniţi şi dispăruţi;
Regatul Unit: 11.000 morţi. 54.000 răniţi şi dispăruţi;
Canada: 5.000 morţi; 13.000 răniţi şi dispăruţi;
Franţa: 12.200 civili morţi şi dispăruţi.
Germania: 23.019 morţi;
67.060 răniţi;
198.616 dispăruţi şi răniţi
Pacat, mare pacat ........... sper sa ne fie o invatatura de minte, inca sper in continuare sa nu mai existe asemenea persoane diabolice care sa inpinga omenirea la macel, la ....... pieire!.........
................................................................................
..................

Trecand peste toata aceasta lectie de istorie, sa va prezint umila mea lucrare care a demarat in toamna anului 2008 si la care sincer lucrez cu oarecare strangere de inima si in care pun toata pasiunea si priceperea de care dispun momentan. Lucrarea este ..... sa zicem destul de avansata , dar pana la finalizare mai este cale lunga, si un drum anevoios de urmat. Lucrarea pe cat este de impunatoare pe atat este de costisitoare. spun costisitoare pentru ca am plecat pe o scara destul de mare, adica 1:35, iar placa de baza are dimensiunea de 90x60 cm. Stiu ca nu pare mult, dar nici putin dar in toata nebunia in care m-am aruncat am pus tot sufletul si toata pasiunea de care dispun, asa ca ....... va las pe voi sa cantarit nebunia pe care am alocat-o acestui proiect, si inainte sa incep cu inceputul, dati-mi voie sa mai fac o singura remarca constatata pe propria piele si adusa la ordinea zilei de un alt foarte bun prieten pe care am sa incerc sa-l citez , cu.... cuvintele mele:
,, Daca cei ce detin functiile de decizie ar gandi asa (........ in speranta ca am invatat o lectie cruda despre viata si moarte , despre respect si fraternitate.), am avea o lume mai buna iar grijile din fiecare zi ar fi cu mult mai mici. Din pacate specia umana, e singura specie de pe planeta care din experente anterioare invata doar cum poate fi mai eficienta in a distruge. Tentativele pacifiste sunt tratate ca divertismente in timp ce noi si tot mai numeroase masari de trupe militare sunt normalitati cotidiene. Vechiul proiect ,,din sabii - pluguri'' care vizual era pe genericul oricarei productii Mosckfilm, chiar si in timpul derularii lui a fost eclipsat de cursa inarmarilor. Cred ca dintre cei in masura sa faca aprecieri in domeniu, si modelistii au un cuvant datorat permanentului contact cu evolutia tehnicii militare transpusa in machete, de la cele ale unor modele antice pana la ultimele noutati militare.
Chiar notiunea de erou a devenit o parodie, mortii, schilozii (care mai sunt) cei care s-au jertfit pentru idealurile neamului, au ajuns sub clasa cersetorilor, eroi fiind cei ce ucid aiurea, parte din ei nici macar nestiind de ce fac asta. ,,

DIN NOU fac o paranteza in care trebuie sa-mi etalez regretele si parerile de rau cu privire la ......mintea umana, noi cei care ne ascundem in lumea noastra, in lumea modelismului suntem considerati ..... nebuni, iar cei ce ucid, schilodesc si care au idealuri bolnave ( gen prea iubitii nostrii a...i )sunt si au cu compotament normal. Mi-e mila de copii si nepotii nostrii.
In Incheiere vreu sa va multumesc ca ati avut rabdarea sa suportati si sa cititi tampeniile, visele si idealurile unui simplu om, si VA MULTUMESC ca existati si ca m-ati primit , sau poate ma ve-ti primii si pe mine in umila familie a modelistilor, mi-ati deschide si mie o use spre o alta lume, ca , poate-mi veti intinde o mana de ajutor numai prin simplul accept de a devenii prieteni. Totul face foarte mult pentru mine si poate si pentru voi, si ....cu asta am incheiat si incep prezentarea.
Sa nu par misogin sau mitocan, doresc sa mai abuzez intr-un mod aparte de bunavointa voastra, si sa scuzati calitatea unor poze, care au fost facute pe parcursul realizarii dioramei , dar si eventualele greseli de exprimare si de ortografie aparute pe parcursul postarii anterioare dar si viitoare.
Am ales expunerea lucrarii in ideea , in speranta ajutorului ,sfaturile, parerile, ideile dar si reprosuri si observatii voastre. Deci,...... nu ezitati, ori si ce sugestie sau observatie este bine venita.
Sa nu mai lungesc, am sa trec la prezentare, pe care am s-o fac pe mai multe..... episoade... !!!

......................................................
Realizarea acestui proiect a demarat in urma cu doi ani, mai exact la jumatatea lunii noiembrie a anului 2008, asa ca ..... ce repede trece timpul .
Pentru realizarea suportului de baza , am ales o bucata de placaj de 6 mm cu dimensiunea de 60 x 90 cm.
La realizarea suportului secundar am folosit o placa de rigips de 9 mm grosime , pe care am inceput sa trasez viitoarea diorama. Dupa masuratori si calcule, am inceput sa realizez drumul cu piatra cubica, obtinuta prin sculptare in material cu un obiect ascutit de tip sula de cizmarie si a unui pix vechi.

In toata nebunia cu pavajul drumului am beneficiat in mica masura si de ajutorul si sprijinul sotiei careia trebuie sa-i fiu recunoscator si sa-i multumesc ca a avut si are inca puterea de a suporta cu stoicism nebuniile si excapadele modelistice.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SDC10008.JPG
  • Imagine atasata: SDC10010.JPG
  • Imagine atasata: SDC10014.JPG
  • Imagine atasata: SDC10015.JPG
  • Imagine atasata: SDC10016.JPG
  • Imagine atasata: SDC10014.JPG
  • Imagine atasata: SDC10022.JPG


#2 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 28 November 2010 - 08:41 PM

baga, baga...

#3 Useril este offline   tavi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 11-January 10
  • Location:Brasov

Postat 28 November 2010 - 09:31 PM

...... in toata nebunia, am ales sa realizez si un cap de pod, la care optiunea a fost........ pavajul cu piatra naturala si nu piatra cubica, asa ca ........

Vezi postareahoria, la 28 Nov 2010, 20:41, a spus:

baga, baga...

Salutare draga prieten, si......... multumesc pentru increderea acordata.
Dar........ sa continuam, asta daca nu plictisesc auditoriul.
...........................................................


Satul de praf si mizerie de la atata sculptura , am inceput si realizarea de copaci care-si vor gasii locul pe diorama.
Procedeul nu este greu, dar nici prea simplu, asa ca ..... inzestrat cu sarma de cupru de 1,5 mm grosime, la care am indepartat izolatia, am inceput sa realizez trunchiul si ramurile viitorului copac , prin rasucirea unui manunchi de sarme taiate si indoite pe jumatate, asta pentru a realiza atat coronamentul cu crengile principale, dar si radacinile arboricole.
Dupa optinerea cat de cat a ceva care ar aduce a copac, am inceput realizarea coronamentului din sarma de tip lita in acelasi mod, optinand astfel crengi si crengute din ce in ce mai subtiri.

........ dupa optinerea unor rezultate cat de cat satisfacatoare am preparat o pasta din aracet cu ipsos si am aplicat-o pe toata suptafata trunchiului si a crengilor mai groase pentru a textura forma neregulata a coajei de copac, iar rezultatul optinut este cel din poze

Dupa cateva zile de crosetat sarme si optinut copaci, am revenit la placa viitoarei diorame, pe care am inceput s-a o mazgalesc.
La finele sculpturii, am fixat capul de pod la locul lui si intreaga suprafata am acoperit-o cu o emulsie de apa cu aracet in proportie de doua parti si jumatate apa la o parte de aracet. Aceasta emulsie am aplicat-o pentru intarirea suportului pe care am sculptat drumul. Pentru a impiedica deformarea placii de rigips, dupa aplicarea emulsiei am fixat placa intre 2 placi drepte de aceleasi dimensiuni , optinand astfel un SANDWICI, fixat pe alocuri cu cleme. aceasta operatie am efectuoat-o de trei ori, pentru optinerea unui rezultat multumitor.
in toata aceasta perioada , sa nu irosesc timp pretios, am inceput realizarea ruinelor.
...... cam asa vroiam sa arate diorama, asta .....cu aproximatie, asa o vedeam eu atunci.

......toate bune si aproape frumoase, am trecut la vopsirea pietrei cubice la care am recurs la ajutorul vopselelor acrilice , dar si la unele artificii tehnice invatate, sau inventate. Ca prim strat de baza am folosit un negru cu o tenta de gri afumat ,diluat cu alcool izopropilic de concentratie ridicata. Inainte ca aceata vopsea sa se usuce in totalitate am inceput sa tamponez zona piturata cu tampoane de vata imbibate in prealabil in alcool izopropilic , iesind cam ceea ce se vede.

Pentru a obtine un drum cat mai aproape de realitate , si pentru a nu apare diferente foarte mari la final ,am aplicat tot acum si capacele gurilor de canal si a celor de scurgere realizate din forex, scobind locasurile acestora, si aducandule la nivel cu piatra cubica.
Tamponarea cu alcool am continuat-o si dupa ce am mai aplicat vopsele acrilice de diferite culori in straturi succesive, diluate mai mult sau mai putin. Am mai folosit 3 nuante de gri 2 nuante de sand (nisip) si 2 nuante de maro. La final a iesit culoarea care se vede . Pentru realizarea pamantului care se observa in zonele de culoare maro, am folosit rumegus foarte fin pe care l-am amestecat cu aracet si ipsos obtinand un fel de chit aplicat cu pensula, pentru a crea o zona cat mai apropiata de cea naturala. Dupa uscarea acelor zone , am pulverizat in doua straturi succesive, cu ajutorul aerografului, 2 nuante de maro-pamantiu, incepind cu o nuanta putin mai inchisa la culoare.

Cuprins de entuziasm si euforie, in paralel cu toate acestea am inceput lucrarile si la alte maruntisuri care-si vor avea locul pe diorama, mai mult sau mai putin, cu...... unele modificari, asa ca ..... renunt la Bantam si la Studebaker in favoarea a inca unui Willys MB si a unui GMS CCKW-353 , 2 produse Tamiyoate intrat in posesie de 5 zile. La toate acestea am realizat si o baricada de sarma ghimpata care, sincer vorbind, nu a fost usor de realizat si foare costisitoare din punct de vedere al timpului alocat . Dar ce sa faci ?? mai trebuie si asa ceva.

.................................
Dupa mai muta munca la diverse maruntisuri dedicate efectiv dioramei, am incercat sa asez , asa in mare, dupa bunul plac cate ceva pe placa goala pentru a incerca sa insufletesc putin lucrarea, un pic de gard home made, o tentativa de ruina care v-a devenii o cafenea, un amarat de BANTAM si o amaraciune de STUDEBACKER si....... parca parca incepe sa semene a ceva, dar a ce ......??? asta ramane de vazut.


......si, daca tot am un cap de pod, de ce sa nu fie si o bariera si un punct control, asa ca ...... din placa de forex am inceput sa confectionez minunea de baraca, dupa o documentare temeinica, iar rezultatu obtinut.....

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SDC10012.JPG
  • Imagine atasata: SDC10013.JPG
  • Imagine atasata: SDC10021.JPG
  • Imagine atasata: 3.JPG
  • Imagine atasata: 4.JPG
  • Imagine atasata: 5.JPG
  • Imagine atasata: 6.JPG
  • Imagine atasata: 7i.JPG
  • Imagine atasata: 8i.JPG
  • Imagine atasata: 9a.JPG
  • Imagine atasata: 10a.JPG
  • Imagine atasata: 1.JPG
  • Imagine atasata: 2.JPG
  • Imagine atasata: SDC10018.JPG
  • Imagine atasata: SDC10019.JPG
  • Imagine atasata: SDC10042.JPG
  • Imagine atasata: SDC10043.JPG
  • Imagine atasata: SDC10044.JPG
  • Imagine atasata: SDC10046.JPG
  • Imagine atasata: SDC10102.JPG
  • Imagine atasata: SDC10103.JPG
  • Imagine atasata: SDC10111.JPG
  • Imagine atasata: SDC10109.JPG
  • Imagine atasata: SDC10110.JPG
  • Imagine atasata: SDC10089.JPG
  • Imagine atasata: SDC10091.JPG
  • Imagine atasata: SDC10093.JPG
  • Imagine atasata: SDC10105.JPG
  • Imagine atasata: SDC10106.JPG
  • Imagine atasata: SDC10107.JPG
  • Imagine atasata: SDC10107.JPG
  • Imagine atasata: SDC10108.JPG
  • Imagine atasata: SDC10104.JPG


#4 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1775
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 28 November 2010 - 10:25 PM

Pana acum arata super, ca si compozitie. A grija mare, sa n-o aglomerezi. E important sa lasi sa respire toata diorama, pentru ca tot ce ai pus tu static acolo trebuie pus in valoare.
As avea o precizare pe componenta istorica a postarilor tale. Anul asta am avut norocul/privilegiul sa ma plimb cateva zile pe-acolo (am ajuns si pe la Avranches, si pe la Caen, si pe la St Mere Eglise, si pe la Baueux, si pe la Merville, si pe plaje), timp in care mi-am mai improspatat unele informatii.
Caen a fost un obiectiv asumat de britanici (British 3rd Infantry Division), avand ca termen de depasire/ocupare parca 48 de ore de la D-day. Din pacate pentru soldatii englezi, care au avut si sectoarele "usoare" de debarcare, aceste deziderate nu s-au materializat, in principal, din cauza ghinionului de a da peste 21 Panzer Division.
De la acest moment, au fost consumate Operation Perch, Operation Martlet, Operation Epsom, Operation Windsor, Operation Charnwood, Operation Goodwood, Operation Jupiter si Operation Goodwood. Toate mari consumatoare de vieti (britanice si canadiene) si material. Toate orchestrate de "marele" Monty. Fanii lui sa ma scuze, dar il consider (opinie proprie) un complexat al istoriei militare. Evident ca la un moment dat (mai la sfarsit) a zis ca totul a fost deliberat, in scopul usurarii efortului american din Cotentan. Cam la fel a procedat si dupa Market Garden.
Da' hai ca am deraiat. Spor maxim in continuare.

#5 Useril este offline   Razvan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 499
  • Inregistrat: 10-July 06
  • Location:sect 3 Bucuresti

Postat 28 November 2010 - 10:42 PM

Arata bine ! Mult spor si imaginatie in continuare.

#6 Useril este offline   LAV-Z 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 891
  • Inregistrat: 22-December 08
  • Location:Canada

Postat 29 November 2010 - 01:26 AM

Tavi, asta este o lucrare de o anvergura si complexitate iesita din comun si ma bucur ca ai abordat-o. Vad inteligenta, informare si foarte, foarte multa determinare, precum si foarte mult sprijin din partea sotiei tale, pe care vreau s-o felicit pentru alegerea facuta. Nu multi modelisti se bucura de acelasi sprijin. Eu ma numar printre cei norocosi, ca tine.
Ma bucur ca ai trecut peste experientele neplacute avute si ai perseverat... inceputul acestei diorame o dovedeste. Cand ma uit la pavajul sculptat cu atata migala si determinare nu pot decat sa va felicit pe amandoi.

Voi urmari in continuare cu mare interes evolutia dioramei.
Tot inainte, ca tancul rusesc... sau mai bine zis cel britanic...

#7 Useril este offline   tavi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 11-January 10
  • Location:Brasov

Postat 01 December 2010 - 12:53 AM

Multumesc pentru primire si pentru urari.
@alexelu_marinelu Adevarat este ca pana la demararea Operatiunii Cobra , acesteia i sau succedat celelalte operatiunide enumerte de tine, dar am incercat sa fac un referat al evenimentelot cat mai pe scurt posibil, altfel , unde am fi ajuns, si probabil plictiseam cu atatea povesti. Cat priveste faptul ca :'' .....am avut norocul/privilegiul sa ma plimb cateva zile pe-acolo (am ajuns si pe la Avranches, si pe la Caen, si pe la St Mere Eglise, si pe la Baueux, si pe la Merville, si pe plaje .'' sincer vorbind, chiar te invidiez, in sensul bun al cuvantului.
@LAV-Z Sunt intr-u totul de acord cu tine cu privite la complexitate, si , cinstit fiind, daca stiam , sau daca banuiam cu exactitate la ce anume ma inhamam, cred ca renuntam inca din ''fase'' la asemenea nebunie, dar totusi este si va ramane o nebunie frumoasa.
Dar sa continui cu pozele si etapele constructive.

Ici colo un felinar, ici colo cate un stalp, un pic de popsea, un pic de murdarie si .......parca parca incepa sa aduca a cate ceva , dar cale de urmat, mai este multa ! :whistle: :drinks:


Dupa ceva saci de nisip, care, mi-au cam pus rabdarea la incercare, si dupa ceva mitraliere grele aruncate pe saci, eu zic ca merge, si parca parca prinde contur , asta fiind parerea mea, nu stiu daca si a voastra.

Dupa alte sedinte de pensulit si mazgalit una bucata ruina aproape dar totusi foarte departe de finalizare, si ata ruina si mai departe de final, dar totusi arata cat de cat bine la locul lor, asta provizoriu.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SDC10112.JPG
  • Imagine atasata: SDC10120.JPG
  • Imagine atasata: SDC10124.JPG
  • Imagine atasata: SDC10129.JPG
  • Imagine atasata: SDC10130.JPG
  • Imagine atasata: SDC10128.JPG
  • Imagine atasata: SDC10118.JPG
  • Imagine atasata: SDC10119.JPG
  • Imagine atasata: SDC10123.JPG
  • Imagine atasata: SDC10180.JPG
  • Imagine atasata: SDC10181.JPG
  • Imagine atasata: SDC10178.JPG
  • Imagine atasata: SDC10121.JPG
  • Imagine atasata: SDC10122.JPG


#8 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1775
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 01 December 2010 - 05:11 AM

Daca am lasat impresia ca vreau sa dau eu lectii de istorie, scuze.
Prin enumerarea in cauza, voiam sa evidentiez cat de tare s-au scremut sarmanii generali britanici in scopul curatarii Caenului.
Asta intrucat, din exprimarea ta, parea ca armata engleza, bine organizata, dotata si condusa, au executat o serie de atacuri ca la carte, care i-au pus pe germani pe fuga.
In fapt, Caenul a fost parasit de nemtalai cam cand au vrut - poate una dintre putinele lor "retrageri strategice" reale din tot razboiul.
Spor la treaba.

#9 Useril este offline   tavi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 11-January 10
  • Location:Brasov

Postat 01 December 2010 - 09:37 AM

Vezi postareaalexelu_marinelu, la 1 Dec 2010, 05:11, a spus:

Daca am lasat impresia ca vreau sa dau eu lectii de istorie, scuze.
Prin enumerarea in cauza, voiam sa evidentiez cat de tare s-au scremut sarmanii generali britanici in scopul curatarii Caenului.
Asta intrucat, din exprimarea ta, parea ca armata engleza, bine organizata, dotata si condusa, au executat o serie de atacuri ca la carte, care i-au pus pe germani pe fuga.
In fapt, Caenul a fost parasit de nemtalai cam cand au vrut - poate una dintre putinele lor "retrageri strategice" reale din tot razboiul.
Spor la treaba.

NU , nu ai lasat impresia unei lectii de istorie, cu toate ca era bine venita zic eu , cat despre greutatea ocuparii Caenului de catre englezi , se stie ca au reusit doar atunci cand au vrut nemtii. Nu are rost sa ne ascundem dupa deget , dar Caenul a dat, dupa parerea mea, cele mai mari batai de cap aliatilor in tot razboiul dupa debarcare. Cu privire la Marele Monty, cum i-au atribuit englezi apelativul, raman la parerea mea, chiar daca risc sa-mi aduc antipatii :whistle: , a fost cel mai prost strateg din WW II . Cu o floare nu se face primavara, si nici cu o campanie castigata in Africa , nu se castiga un razboi. Un argument in a-mi sustine parerea : Operatiunea Market Garden. :drinks:

Ca si tine , de altfel, cer scuzele de rigoare admiratorilor lui Monty, dar parca prea multe greseli a facut pe parcursul intregii conflagratii , si mult prea multe vieti au fost sacrificate pentru niste simple vise sustinute cu ardoare.
Respecte Profunde.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi